• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: elektro-Porsche uit 1968

Auteur: ricardo, gepost 5 mei 2010 om 21:05 – 27 Reacties

DYCWTC?


Op zoek naar een alternatief voor Tesla’s en Fisker’s? Zoek niet verder! Deze lichtelijk aangepaste Porsche heeft namelijk ook heel veel accu’s aan boord. En met een buy-it-now prijs van omgerekend €38.000 een koopje natuurlijk.

Volgens de advertentie op eBay is deze oranje 912 ooit gebouwd voor “an award winning Hollywood film director”. Hij staat dan ook te koop in een van de betere wijken van Los Angeles, namelijk in Beverly Hills. Tijdens de conversie van benzinelurker naar elektrowagen heeft de luchtgekoelde viercilinder boxermotor plaats moeten maken voor een stil torretje van dit merk. De totale ombouw nam ongeveer 5 jaar in beslag.

Helemaal puntgaaf is deze oranje Porsche niet meer, maar voor een auto uit ’68 ziet het er allemaal prima uit. De huidige eigenaar gebruikt ‘m als daily driver en schat de topsnelheid in op een rustige 96 km/h. Maar dat hangt deels af van het type wegdek. De actieradius -met negen volgeladen auto-accu’s- hangt tussen de 50 en 65 kilometer in. Erg weinig, maar genoeg forenzen die toch niet meer km’s per dag afleggen. Dagelijks even aan de stekker en je rijdt in een oorverdovende stilte naar je werk.

Bieden kan op eBay, hieronder foto’s van de betreffende 912 + aanprijs-babe.

Ook interessant!

  • Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
    Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Porsche Mission R: elektrisch en sexy
  • Te koop: de gegevens van 39.000 Porsche-klanten

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 912, Elektrisch, Porsche

Vorig bericht: « Terugroepactie voor 162.000 Hummers
Volgend bericht: Bouw je eigen Rolls Royce Ghost op een iPhone »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrdb zegt

    5 mei 2010 om 21:08

    -edit: check, helemaal gelijk-

    Login om te reageren
  2. preske zegt

    5 mei 2010 om 21:09

    niet echt cijfers om van omver te vallen…
    en dat heeft 5 jaar geduurd?

    Login om te reageren
  3. bpc zegt

    5 mei 2010 om 21:14

    veel geld voor weinig bruikbare auto 96 per uur … :roll:
    50 a 65 km rijberijk… kan je beter een stadaard model kopen heb je meer aan …

    Login om te reageren
  4. Freewarefreak zegt

    5 mei 2010 om 21:14

    Ik snap die girl niet, dit is toch geen auto waar je een fotoshoot mee wil doen? Lekker cool ding… not.. een bejaarde Porsche met een stofzuiger motor..

    Login om te reageren
  5. timberleek zegt

    5 mei 2010 om 21:28

    Dat ziet er uit als auto accu’s. En die zijn totaal niet gebouwd voor dit doel (leeg trekken en weer opladen). Maar mijn ogen kunnen me bedriegen.

    Voor zo’n ding heb je in elk geval tractiebatterijen nodig. Die lange tijd (veel) stroom kunnen leveren en zijn gemaakt om cyclisch gebruikt te worden.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      5 mei 2010 om 23:41

      @timberleek:
      dit zijn
      Optima Batteries
      en voldoen vrij goed aan wat jij net beschreef

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    5 mei 2010 om 21:31

    De topsnelheid is beperkt, en ook de actieradius zal niet al te groot zijn, maar als ik dan toch elektrisch zou moeten rijden, zou ik het zo doen. En ik durf te wedden dat je voor flink wat bekijks zorgt als je met deze Porsche bij je locale electrowaggie-oplaadpunt komt aanrijden!

    Login om te reageren
  7. X-HolySaphire-X zegt

    5 mei 2010 om 21:37

    veel bekijks maar ik hoef m nie xd
    wel mooi bakkie zo’n ouwe, maar kijk toch liever uit naar de aankomende hardcore porsche:D:911 gt2 rs

    Login om te reageren
  8. Benz.. zegt

    5 mei 2010 om 21:52

    Wat een nostalgie.. :roll:

    Login om te reageren
  9. Erik zegt

    5 mei 2010 om 22:24

    Voor dat geld heb ik liever een MilV of hoe dat ding ook heet. en @ autoblog:
    wtf bezielt jullie? dat is toch geen babe!

    Login om te reageren
  10. preske zegt

    5 mei 2010 om 22:26

    Ik herinner me vaag nog een 914 die ook geconverteerd was, en dat was heel wat professioneler gedaan, de auto was heel wat sneller, het was ook veel sneller gebouwd en voor minder geld.

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    5 mei 2010 om 22:34

    nee die moet ik absoluut niet dus :) maar toch leuk bedacht :P

    Login om te reageren
  12. AudiQuatro zegt

    5 mei 2010 om 22:38

    Leuk bedacht! Maar in deze auto moet je benzine ruiken!!

    Login om te reageren
  13. sacha zegt

    5 mei 2010 om 22:42

    Wat een Funky Soul Sister! Retro is weer helemaal 2009.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      6 mei 2010 om 10:10

      @sacha: Gelukkig, dan is dat ook weer voorbij want het is al mei 2010. ;)

      Login om te reageren
    • nvalentino zegt

      6 mei 2010 om 17:49

      @sacha: even offtopic, maar las ik nou correct dat jij bent jij geschoold op het Mgr. Frencken college te oosterhout?

      OT: lijkt me een hele vreemde gewaarwording, zo’n oranje monstertje zien opdoemen, en vervolgens voorbij horen zoemen. :)

      Login om te reageren
  14. Dino2400 zegt

    5 mei 2010 om 22:48

    “I will give the winning bidder a copy of the Tesla documentary Nikola Tesla : The Genius Who Lit the World and a photo of a Tesla Roadster all electric vehicle .”

    Mmmh, ok. Een zelfgebrande DVD en een foto…

    Login om te reageren
  15. Bob zegt

    6 mei 2010 om 01:42

    Yellow Top optima accu’s voldoen aan deze eisen @timberleek. Ik heb ze ook in mijn auto’s .. best prijzig tov van een normale auto accu .. maar omdat ik regelmatig op primitieve wegen rij heb ik geen zin in een normale accu die kan lekken.

    Login om te reageren
  16. PeterV zegt

    6 mei 2010 om 07:01

    Geef mij die dame maar!

    Login om te reageren
  17. Duppie zegt

    6 mei 2010 om 09:21

    Dat ding heeft de aandrijflijn van een SRV wagen man. Antiek motorontwerp en antieke loodaccu’s… Door dit soort onzinprojecten blijven elektrische auto’s het imago van een invalidenkar houden.

    Zou me ook niks verbazen als die motor er vroegtijdig mee stopt, dat ding levert nominaal maar 10kW. Dat is echt niet genoeg voor zo’n (letterlijk) loodzware auto.

    Login om te reageren
  18. de sjonnies zegt

    6 mei 2010 om 09:38

    Waarom eigelijk niet? Een revisie van een Porsche motor kost een vermogen en als je de 912 nog geen zestig kilometer per dag gebruikt, vermoord je de orginele motor (Porsches moeten draven) en rijd je zo goedkoop en betrouwbaar.
    Ziet er beter uit dan een Prius

    Login om te reageren
  19. timberleek zegt

    6 mei 2010 om 11:23

    @bob en six-trey

    a ik zie het.
    Die zijn er inderdaad een stuk beter geschikt voor als normale auto accu’s.

    Dan heb ik niks gezegd ;-)

    Login om te reageren
  20. floryn zegt

    6 mei 2010 om 16:38

    De mooie dame mag wel een stukje meerijden, maar dan liever in een 914. Die kun je ook goed ombouwen naar een elektrische aandrijving. Zo’n vintage Porsche is altijd mooi. Lekker basic en heel stijlvol.

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    6 mei 2010 om 20:20

    Mja niet echt om over naar huis te schrijven.. Geen deftige prestaties en ook geen deftige actieradius… Ook niet echt een schoonheid deze wagen..

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    6 mei 2010 om 23:07

    Ook al is het een Porsche… Ik vind dit meer iets om aan mijn kinderen te geven later, niet?

    Login om te reageren
  23. schutter zegt

    7 mei 2010 om 21:15

    Bucht! ö

    Login om te reageren
  24. Mr. Dj M. zegt

    9 mei 2010 om 21:07

    De aangepaste voorkoplampen zijn leuk, maar verder is de verandering aan deze auto helemaal niet leuk. Het begrip sportwagen krijgt zo niet meer het recht van bestaan bij deze auto en dat is zonde als er de merknaam Porsche aan verbonden is!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North