Te koop: Ferrari 250 GTO #37

Auteur: , 29 Reacties

De laatste Ferrari 250 GTO deed € 28,5 miljoen, dus hoeveel miljoen zou deze auto in het laatje brengen? We beginnen het bieden bij 15...duizend euro.

Lezers die nog niet getroffen zijn door staar, nitraatvlinders in hun oogbal, of andere zaken die het gezichtsvermogen beperken hadden het wellicht al in de gaten: that’s a fugazi, deze 250 GTO is nepper dan de tieten van Carmen Electra. Onderhuids is het een Mazda MX-5 van de eerste generatie, met een snorrende 1.600 cc viercilinder onder de kap. Wellicht in alles het tegenovergestelde van een V12-Ferrari, maar hij kost dan ook maar evenveel als het waterpas maken van het Ferrari-logo door één van de monteurs bij Ferrari Classische.

250 GTO replica

Van de 250 GTO werden 36 exemplaren gemaakt, dit zou je dus als de 37ste GTO kunnen beschouwen. Een leuke deal sweetener is de kentekenplaat, die je er bij krijgt. Als dat je nog niet overtuigt, dan trekt dit argument van de verkoper je wellicht over de streep: “There were only 39 of the 250 GTO’S built, of which only 36 have survived. The last one sold at auction in America this year for, wait for it, £23 MILLION POUNDS!!! You can drive a car that looks the same for the price of a set of wheels on the original”.

Dus. Bieden kan op eBaai, met nog een kleine 3 dagen te gaan. (via GT Spirit)

P.S. De vier brulpijpen kosten je nog wel anderhalve rug extra.



29 reacties

niet van echt te onderscheiden! ;-)
Twee dingen:

– Waarom staat zo’n prijzige auto op eBay en word ie niet verkocht via een veiling (wat een normale gang van zaken is)?
– Hoe haal je het in het hoofd om zulke kwaliteitsloze foto’s te maken?
@smoked: Excuse moi, stukje van de tekst niet goed gelezen dat het over een lelijke replica ging…
@smoked: +1 maker van deze creatie alleen maar omdat jij niet zag dat het een neppert is.
@smoked: hoop je sarcastisch bent. Als je niet gelijj ziet deze is nep. Weet ik niet of je wel op juist e site zit
@smoked:

Je doet je naam wel eer aan.
Goed en veel gesmoked heb je, hoop ik.
@carmasterr: anders heb ik het wel gedaan ^^
Als die wat lager op de wielen stond kon die er best mee door
De O en de nul omgewisseld op de achterkant…
@560pkferrari: Haha inderdaad. Scherp gespot.
Volgens kentekencheck hoort het S25 GTO kenteken bij een Eunos van 1999, en het kenteken L982 JVP zou al niet meer bestaan. Raar eigenlijk, de mk1 MX5 was er toch al niet meer in ’99? Dan had die een W of Y-reg ofzo moeten hebben (rond die koers)
@rd1991: in ’99 was de NB er inderdaad al.
Verschrikkelijk. En aan de achterklep te zien echte Engelse bouwkwaliteit. Aan de andere kant, wel een geinig hobby projectje natuurlijk.
Wannabe’s altijd -1 !!!
Ach vrouwtjes zien t verschil tussen de échte en deze wannabe-replica toch niet, áls het je om aandacht te doen is. Iedere beetje autoliefhebber lacht je compleet uit ;)
Iets dichter tegen de grond aan zetten en een paar bijpassende velgen en je hebt nog wel een leuk ogend autootje hoor.
Liever een MX-5. Ik snap sowieso die hele kansloze replica’s niet.
@corrado16v: ik wel. Ik vind het knap als de lijnen van een Ferrari kan plaaatwerken.
wat een lelijk ding, iedere vorm van spaakvelgen was beter geweest en had er realistischer uitgezien dan wat er nu onder zit. Leuke poging, maar niet een van de verhoudingen klopt.
15K is wel wat veel geld voor een mx5 kitcar.

Er zijn mooiere opleukkitjes te koop voor een mx5.
Liever een kitje van Simpsondesign.net

http://www.forgottenfiberglass.com/wp-content/uploads/2011/09/15099/GTB1.jpg
@Jochempie: nee wannabe rotzooi.
@bofkont: valt mee, het zijn geen klonen, maar hebben wel de Engelse en Italiaanse flair uit de sixtiew..
@Jochempie: Ah idd geen replica’s, heb even de website bekeken.
Ziet er goed uit :)
Grappig
Gewoon gaaf dit.
Beter dan origineel! (Dan de originele MX-5 dus…)
Dat bizarrini plaksetje is wel goed gekozen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).