• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dak

Auteur: MrBrown, gepost 29 maart 2014 om 12:33 – 28 Reacties

Afbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dakAfbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dakAfbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dakAfbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dakAfbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dakAfbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dakAfbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dakAfbeelding Te koop: Ford Mustang Shooting brake met Volvo-dak

Ford Mustand Sedan Delivery Shooting Brake
Een Volkswagen Caddy te saai? Kijk dan eens naar deze Ford Mustang bestelbus-editie.

Niet alleen premium merken verzinnen telkens weer nieuwe carroserievarianten van hun modellen, ook hobbyisten kunnen er wat van. Wat dacht je van een Ford Mustang Shooting brake? De knutselaar van deze prachtauto had namelijk een geniaal idee, hij nam een ’66 Mustang en verving het dak en de achterklep doordat van een Volvo 240DL (van deze?). Vervolgens spoot hij de auto in kinky paars en lepelde hij een huge 8.4 V8 in het vooronder.

Het resultaat, een 500 pk sterke postbodemobiel AKA lijkwagen met achterwielaandrijving en immens veel laadruimte. En speciaal voor als de kinderen mee moeten, een inklapbaar achterbankje. Er zijn meer van dit soort zogenaamde ‘sedan delivery’s’ op aarde, maar deze ziet er ook nog gewoon gelikt uit.

De ombouw kostte de bouwer naar eigen zeggen ruim 120 duizend dollar, maar dat is het meer dan waard geweest. Vorig jaar werd de auto beloond met de MCA Pinnacle award voor beste ‘restomod’ van Amerika. Geïnteresseerde uitvaartondernemers of postbodes kunnen HIER bieden op de bijzondere Mustang. (via dailyturismo.com)

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

240, Ford, Klassiekers, mustang, occasion, shooting-brake, station, tuning, Volvo

Vorig bericht: « Gespot: Audi S1 Quattro in Nederland
Volgend bericht: Deze Porsche 991 Turbo S is precies goed [gallery] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ariif zegt

    29 maart 2014 om 12:44

    Ziet er totaal niet slecht uit !

    Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    29 maart 2014 om 12:48

    8.4 V8, Murrica!
    Gewoon te veel van het goede.
    Het is wel een geslaagde creatie vind ik, al had de daklijn wel iets speelser gemogen.

    Login om te reageren
  3. f40racer zegt

    29 maart 2014 om 12:58

    Heiligschennis reactie in 3, 2, 1…

    Login om te reageren
  4. mstiic zegt

    29 maart 2014 om 13:00

    Ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    29 maart 2014 om 13:07

    Niet mijn ding, maar leuk gedaan.

    Één opmerking: waarom van die afschuwelijke Johny Halfords Autostyle zijspiegels met ingebouwde knipperlichten?

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      29 maart 2014 om 13:27

      @escort77: omdat degene die deze ombouw heeft gedaan wansmaak heeft!?

      Ik vind het er echt niet uit zien. Maar goed, dat maakt niet zoveel uit, als de eigenaar het mooi vindt is het prima, daar gaat het om! En het geeft lekker variatie in het straatbeeld!

      Login om te reageren
  6. jensgib zegt

    29 maart 2014 om 13:08

    Opzich best wel mooi zo :)

    Login om te reageren
  7. 850t5r zegt

    29 maart 2014 om 13:10

    Tja wat zal ik een zeggen… Het is net een lekker wijf in een tuinbroek, kortom net niet zeg maar!

    Login om te reageren
  8. tk97 zegt

    29 maart 2014 om 13:21

    Vindt ’t nog niet eens zo verkeerd

    Login om te reageren
  9. jacobsen zegt

    29 maart 2014 om 14:05

    “De gehele ombouw kostte 120 dznd dollar, …meer dan waard geweest…”

    Yeah right …

    Login om te reageren
  10. newguy92 zegt

    29 maart 2014 om 14:14

    Meh… Liever originele modellen. Niet van die rare fratsen.

    Login om te reageren
  11. Estate_of_mind zegt

    29 maart 2014 om 14:35

    p1800 on steroids!

    Login om te reageren
  12. fiestafeest zegt

    29 maart 2014 om 14:55

    Ziet er idd onwijs cool uit maare 120 duizend dollar. .. .

    Login om te reageren
  13. p924 zegt

    29 maart 2014 om 15:15

    Mooi ding, ik hoef ‘m niet. Tijdens rijden altijd het gevoel dat het de laatste rit is.

    Login om te reageren
  14. roppp zegt

    29 maart 2014 om 15:58

    Ontzettend gaaf gedaan en nog netjes ook (zo op het oog)

    Login om te reageren
  15. c-ad zegt

    29 maart 2014 om 15:58

    Gaaf! En praktisch.

    Login om te reageren
  16. 1001pk zegt

    29 maart 2014 om 17:37

    Snik snik

    Login om te reageren
  17. venckman zegt

    29 maart 2014 om 19:16

    Uhm, waar zitten de gordels…..?

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      29 maart 2014 om 20:38

      @venckman:
      zijn zelf in België niet verplicht in auto’s van voor 1968 kan mij moeilijk voorstellen dat dit in de VS wel verplicht zou zijn

      Login om te reageren
  18. dafmaf zegt

    29 maart 2014 om 19:45

    Jammer dat er geen glas aan de zijkanten zit. Nu is het wel echt een bestelbusje.

    Login om te reageren
  19. O plaat zegt

    29 maart 2014 om 20:53

    Even vermelden die voorkant is bijna even bewerkt als die achterkant. Dat motorcompartiment is van een later model Mustang. De zwaarste motor die je in een 66 Mustang kon krijgen was een 4.7L V8 en dat was nipt. Een 5.7 V8 is de grootste motor die er in past en als je die plaatst moet je een luchthapper plaatsen om dat je anders geen plaats meer hebt voor een luchtfilter. Dus tenzij je alles veranderd naar het 67 Model zal je er nooit een 8.4 In krijgen

    Login om te reageren
  20. rob5nismo zegt

    29 maart 2014 om 21:28

    Ziet er goed uit

    Login om te reageren
  21. autogedrocht zegt

    29 maart 2014 om 22:01

    Lijkt me ideaal voor grijs kenteken!

    Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    29 maart 2014 om 22:17

    Erg tof, maar k mis een ombouw voor grijs kenteken.

    Pas dan heb ik er wat aan als postbode..

    Login om te reageren
  23. Alpine zegt

    29 maart 2014 om 22:46

    Het interieur bevat wel erg veel fouten om een “MCA Pinnacle award ” te verdienen …

    Login om te reageren
  24. driver28 zegt

    30 maart 2014 om 05:22

    Werkt niet bij alle merken zo’n “shooting brake”…gewoon normaal doen :)

    Login om te reageren
  25. Arnoud zegt

    30 maart 2014 om 20:41

    Hiervoor zou je toch spontaan een carrièremove maken richting begrafenisondernemer? Jammer dat je daarmee geen vaste klantenkring kan opbouwen.

    Login om te reageren
  26. turbokniene zegt

    7 april 2014 om 16:29

    Donderste mooi :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North