• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop in Amsterdam: Lancia Stratos

Auteur: bart_m, gepost 20 juni 2014 om 12:59 – 30 Reacties

Afbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia StratosAfbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia StratosAfbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia StratosAfbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia StratosAfbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia StratosAfbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia StratosAfbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia StratosAfbeelding Te koop in Amsterdam: Lancia Stratos

Te koop in Amsterdam: Lancia Stratos
De straatversie van het rally-icoon wisselt voor 375.000 euro van eigenaar.

Heb je ruim 3,5 ton rondslingeren en zoek je een retesnelle auto met uitstekende (lees: veilige) rijeigenschappen? Kijk dan vooral verder, want dat biedt deze Lancia niet. Misschien dat de vernieuwde versie daar wel aan voldoet. Ben je echter op zoek naar een bijzondere klassieker met een hartverwarmende historie? Dan is deze Stratos wel iets voor jou.

Dit is één van de 492 straat-legale exemplaren, gebouwd voor homologatiedoeleinden in betere tijden voor Lancia. Volgens Houtkamp Collection in Amsterdam gaat het om een zeer goed onderhouden Stratos met slechts 54.800 km op de teller.

Ook interessant!

  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Lancia is springlevend en wordt premium
  • Lancia gaat Mercedes kopiëren
    Lancia komt terug en gaat Mercedes kopiëren
  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Lancia, occasion, stratos

Vorig bericht: « Autorijden kost Nederland 18,1 miljard euro per jaar
Volgend bericht: Video: C63 AMG trekt rookgordijn door hartje Londen »

Lees Interacties

Reacties

  1. fconderkantlat zegt

    20 juni 2014 om 13:02

    Zou ie ook “matching” zijn?

    Login om te reageren
  2. jaguarjunk zegt

    20 juni 2014 om 13:07

    Als ik dat geld inderdaad had rondslingeren had ik zeker wel voor zoiets gegaan ipv een moderne supercar! Veel gaver, veel exclusiever en een goeie investering voor later

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      20 juni 2014 om 14:09

      @jaguarjunk:
      Gelukkig hebben we dat geen van beide, anders was het nog een stevig robbertje knokken geworden daar in die showroom.

      Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    20 juni 2014 om 13:09

    Er is weer veel moois te koop.

    Login om te reageren
  4. hansolo zegt

    20 juni 2014 om 13:10

    Gaat tegen alle styling conventies in maar damn wat een heerlijk ding!

    Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    20 juni 2014 om 13:13

    Wat hangt die zijruit vreemd?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      20 juni 2014 om 13:23

      @knipperlichtje: kijk eens naar het portier, met zulke schuine lijnen kan je een zijruit nooit verticaal laten zakken. Kantelen en gedeeltelijk laten zakken paste kennelijk wel.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        20 juni 2014 om 13:36

        @escort77:
        Zit een vleugelmoer (nou ja ’t ziet er wel wat beter uit) die in een sleuf door de deurbekleding loopt, je draait de moer los en -je hoopt- dat die ruit zal zakken, dat is idd een nogal pijnlijk en omslachtig proces.
        En die ruit kantelt meer dan dat’ie kan zakken.
        Hoe ik dat weet?
        Jaaaaaaaaa………….

        Login om te reageren
        • Corrado16v zegt

          20 juni 2014 om 14:08

          @desjonnies: Door dit filmpje ? https://www.youtube.com/watch?v=KG3Eqp6dfZo#t=280

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            20 juni 2014 om 14:25

            @Corrado16v:
            Leuk fillempje, maar nee.
            klein geschreven – ik heb er ooit, als 19 jarige mee gereden- zelluf- nog een echte works rally wagen ook-
            moesten stantepéde naar de bandenboer om hem uit te laten lijnen.
            Kleine Italiaantjes kropen zelf in een comfortabele Lancia Beta en ‘regelden’ dat ik met mijn lange lenden met die Stratos moest.
            Vonden ze allemaal leuk, zo;n lange darm in de piepkleine, hete, cockpit van zo;n Stratos.
            Alleen al door het geluid durfde ik nauwelijks naar zijn tweede versnelling te gaan.

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              20 juni 2014 om 15:35

              @desjonnies: Was even bang dat je ging zeggen dat je er zelf een had, maar gelukkig niet, zo valt de jaloezie nog enigszins mee…

              Login om te reageren
        • escort77 zegt

          20 juni 2014 om 20:07

          @desjonnies: oke, weer wat geleerd. Maar hoe gaat ie dan weer omhoog?

          Login om te reageren
  6. ghost zegt

    20 juni 2014 om 13:24

    Is matching, stond al op techno classica Essen en heeft ook in de automobiel gestaan, magazine van de KNAC. Verbaast me eigenlijk dat niemand het heeft gekocht, roept vraagtekens op!!

    Login om te reageren
  7. StijnB zegt

    20 juni 2014 om 13:29

    Het ongelooflijke is dat die 500 exemplaren destijds erg slecht verkochten, en de laatste stuks nog zelfs tot begin jaren ’80 bij dealers bleven staan. Niemand wou er eentje en nu…

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 juni 2014 om 13:56

      @StijnB: simpel: omdat ie dus niet 375k waard is. En omdat men niet denkt dat incl risico calculaties hier een groot genoeg winst op te pakken valt in de nabije toekomst.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      20 juni 2014 om 17:16

      @StijnB: Klopt idd, de laatsten waren bijna nog niet gratis weg te geven.
      De prijzen zijn de laatste 10 jaar sky high gegaan.
      Vind het persoonlijk een geweldig mooie wagen.

      Maar de bouwkwaliteit schijnt niet je van het te zijn.

      Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    20 juni 2014 om 13:34

    Ik weet het.
    Ik ben een ouwe L*L.
    Maar er stond destijds een aquakleurige te koop bij de FIAT.
    Voor 85000 KEIHARDE Guldens toen…………heeft er jaaaarenlang gestaan.
    Zelfde uitvoering, een Stradale.
    En om iets te zeiken te hebben voor de geïnteresseerde (bijna iedere ABér natuurlijk )
    Geen originele Cromodora velgen lijken het me, en geen Carello’s maar Cibië koplampen zitten erin
    En voor € 375000 mag je zeiken.
    Absoluut !
    Met dank aan Césare Fiorio overigens.
    Anders was’ie er noooit geweest.
    Als Césare destijds niet was gaan lobbyen bij Moeder FIAT en dochter Ferrari om een opvolger voor de succesvolle Lancia Fulvia HF’s te ontwikkelen was het noooit gebeurd.
    Hij kreeg behalve het budget, de beschikking over Ferrari Dino V6 motoren en mocht het door Bertone ontworpen prototype gebruiken.
    Die Bertone wilde graag Lancia als klant krijgen, Lancia zat altijd bij Pininfarina voor design.
    De naam Stratos komt van de stratosfeer, de wagen was zo dramatisch ontworpen dat’ie zo uit de stratosfeer had kunnen komen vallen.
    En ja, er is zeer zekere een link met de Lamborghini Miura, Ghandini de hoofontwerper bij Bertone had ook de Miura ontworpen.
    En de Stratos, wel, die werd gewoon drie keer op een rij wereld kampioen

    Login om te reageren
    • hansolo zegt

      20 juni 2014 om 13:51

      @desjonnies: Mooi stukje tekst…. dit had natuurlijk gewoon in het artikel moeten staan!

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      20 juni 2014 om 14:23

      @desjonnies: Hulde, meer dan een leuke toevoeging.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      20 juni 2014 om 22:07

      @desjonnies: Zeg er dan ook bij dat ze de verplichte oplage aan de straatstenen niet kwijt konden.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        21 juni 2014 om 09:05

        @norge:
        Eerste alinea Norge………….heeft er jaaaaren gestaan.

        Login om te reageren
  9. roberto zegt

    20 juni 2014 om 13:52

    Er gaat volgende maand ook een mooi exemplaar over de veiling bij Le Mans Classic!

    http://www.artcurial.com/fr/asp/fullcatalogue.asp?salelot=2535+++++307+&refno=10495739&image=0

    Login om te reageren
  10. dmk94 zegt

    20 juni 2014 om 14:02

    had nog nooit van houtman gehoord maar wat een pareltjes op de site

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      20 juni 2014 om 14:09

      @dmk94:
      Ik ook niet, van Houtkamp daarentegen..

      Login om te reageren
      • dmk94 zegt

        20 juni 2014 om 18:11

        @tupperware: zat op de tablet. Damm you autocorrect ;)

        Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    20 juni 2014 om 14:10

    Ook al pas ik er nooit in, wat een droomauto. Zou hem kopen, s’ochtends uit de schuur duwen, warm laten draaien en dan een beetje revven de hele dag. Wat een magistraal geluid komt er uit zo’n apparaat!!

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      20 juni 2014 om 16:48

      @E34M5Touring: Alleen revven? Dat vind ik zo sjonnie achtig…
      Motor geluid is zoveel mooier tijdens het rijden en dan kan je bovendien ook nog eens genieten van het rijden an sich!

      Login om te reageren
  12. paddoswam zegt

    20 juni 2014 om 15:54

    Je kan het zelf goedkoper realiseren.

    http://www.topgear.com/uk/videos/brand-new-clip-diy-lancia-stratos

    Alleen is hij zo stevig als de persoon die hem in elkaar zet.

    Login om te reageren
  13. mnmg zegt

    20 juni 2014 om 16:08

    Deze auto staat op de site van Houtkamp maar als je ‘m wilt zien zul je naar VSOC in Sassenheim moeten gaan.

    Login om te reageren
  14. tk97 zegt

    21 juni 2014 om 12:05

    Prachtige icoon

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North