Te koop: opvallende BMW M3 voor weinig

Auteur: , 30 Reacties

Ontsnapt aan de klassiekerbubbel?

BMW M3 Laguna Seca

De BMW M3 is een fan favorite. Het is een geweldig sturende auto, combineert sportiviteit relatief goed met een luxe insteek en is juist voor zijn prestaties een netjes geprijsde auto. De auto gaat al mee sinds de late jaren ’80 en heeft sindsdien altijd kunnen rekenen op het raken van de gevoelige snaar voor vele autofanaten. De E46-generatie is één van de betere uitgaves. Het is een klassieker in de dop.

En dat betekent dat de prijzen niet meer kelderen, maar alleen maar stijgen. Uiteraard moet je dan wel een goed exemplaar te pakken hebben. Een CSL bijvoorbeeld, die prijzen gaan extreem hard. Het exemplaar van vandaag lijkt de dans te ontspringen, terwijl er voor een vrij originele en goede specificatie is gekozen.

BMW M3 Laguna Seca

De auto is uitgevoerd in Laguna Seca Blue. Een felblauwe niet-metallic lakkleur uit de originele BMW-schappen (geen Individual-magie). Het is een auto uit 2004, heeft een handbak en een paar andere leuke opties, zoals lederen bekleding. De 3.2 liter grote zes-in-lijn spint nog steeds als een tevreden poesje en er zijn – behalve de pookknop van een M5 en de aluminium pedalen – geen modificaties gedaan. Het hoogste bod staat nu op 8.400 dollar. Koop dan!!!!

Oké, er zijn wat zaken waarin de M3 niet meer zo uitblinkt als wat hij ooit heeft gedaan. Vooral veel slijtageplekken, de wangen van de stoelen, de pookknop, et cetera. Ook de motorruimte is niet geweldig schoon. Mag ook wel, want op de kilometerteller staat meer dan 185.000 mijlen. Dat is net geen 300.000 km!

BMW M3

Geen extreem fris exemplaar meer, maar voor dat geld heb je een unieke en goed gebruikte M3 te pakken. Zou jij het durven?



30 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik zou het niet durven, amerikanen met stick shift? Dat ie 3 ton heeft gehaald is een wonder..
@schuimbekje3: het is de omgekeerde wereld daar, ieder stadsbakkie heeft een automaat maar juist in het duurdere segment en specifiek liefhebbersauto’s, hier gekocht door statige heertjes die altijd de automaten kiezen, is er een liefde voor manuals in Amerika.
@nout: inderdaad, en eigenlijk ook logischer.
…gaat mee sinds de jaren ’80?
@sulobb: die snap ik ook niet helemaal…
@sulobb: ze hebben het niet specifiek over de E46 maar over het merk “M3”.
Ja hoor. Een soort van smurfblauw, handbak, in essentie onverprutst, dans son jus… zet maar neer.
€10000 incl. shipping + 10000 motorevisie +5000 banden/remmen/onderstel = heel veel moeite voor dezelfde prijs als een M3 hier met een acceptabele km stand en courante kleur.

Doe maar niet dus.
@artje:
Ja, maar over 40 jaar verkoop je ‘m weer voor “honderd miljoen miljaar”!!!
@artje: before shipping gaat ie ineens magisch 200k achteruit en bleek het een waardevolle investering
@artje: dit zijn juist de kleuren die men wilt op een E46 M3’s, de grijze en zwarte zijn lang zoveel niet waard als die met een echte kleur erop…
@artje: ho ho, je vergeet de BTW over de aanschafwaarde en het transport bedrag. En daarboven de 10% niet E.E..G belasting. Komt dus op € 13.310 , Dan staat ie aan de kade.
Ja hoor, ideale basis om er een circuitauto van te maken. Als waardevolle investering is dat ding wel afgedaan.
Off topic: update gran turismo nog niet langs zien komen! Vier dikke auto’s toegevoegd!!
Voor dat geld en een paar knaken erbij voor wat opknappen heb je een mooi apparaat om te roppen op de Nurburgring.
3 ton.. dat is een hele prestatie maar pure fun kilometers natuurlijk (op de kosten na misschien). De kleur doet het hem niet voor mij. Hoop trouwens dat de naam van die website niet noodzakelijk is.

Uiteraard ziet deze auto er wat uitgeleefd uit maar goed dat is te herleiden aan de kilometerstand. Als je verder door de foto’s gaat zie je wel dat er toch serieus onderhoud gedaan is. Ook zijn de noodzakelijke chassis verstevigingen aangebracht die vaak zo noodzakelijk zijn bij de beter gemotoriseerde e46’s.
Het feit dat hij voor en achter in elkaar heeft gezeten en “structural damage” had helpt vast niet mee…
@mrtrex: je kan er veel over zeggen maar die advertentie is wel erg compleet en ziet er verzorgd uit. Ik denk dat als deze BMW in Nederland zou worden aangeboden dat je van eventuele schade niks te horen krijgt in de advertentie. Misschien bij stevig doorzagen dat je iets te horen krijgt.
@jpoers: zeker, maar in het artikel wordt gedaan alsof dit zo’n mooie deal is terwijl een US model schadewagen gewoon veel minder waard is
Het staat niet in het artikel, maar de killer is natuurlijk dat ie in 2010 ergens dermate tegenaan heeft gezeten dat de voor- en achterbumper en koplampen vervangen zijn en dat er ‘structural damage’ gerepareerd is. Daardoor is de de waarde dermate gedaald dat er ook meer km’s mee gereden zijn, waardoor de waarde verder daalde en er nog meer km’s mee gereden zijn.
Lelijk ding
Leuke auto voor Tyler Hoover
@papa: “I bought the cheapest M3 I could find and it’s already broken!”
Genoeg gedaan aan deze wagen, voor 10k leuk speelgoed.
During the seller’s ownership, new front control arms and bushings were fitted, along with inner and out tie rod ends, swaybar links, Koni adjustable dampers, Syncro Design Works rear trailing arm bushings, and a steering coupler. Braking is handled by rebuilt calipers and new pads and rotors.
Leuke voor de koper is dat AutoCar de speciale editie hiervan (ben ff de afkorting vergeten) heeft uitgeroepen tot de beste BMW M car ever…
@ericd: CSL natuurlijk. Oen die ik ben; het staat hierboven in de tekst.
Aftermarket angel-eyes, mee gespoten sidemarkers
Leuk ding natuurlijk. Maar ik vermoed dat je hier behoorlijk onderhoudskosten aan zal krijgen.
@dutchdriftking: Zo te zien is er behoorlijk onderhoud aan gepleegd. Aan de hand van de foto’s vind ik m er nog best netjes uitzien. Het is dat er te veel belastingen bij komen kijken anders had ik wel de gok gewaagd.
“De motorruimte niet bijzonder schoon” dat valt wel mee toch? Denk dat mijn auto na 100k smeriger is onder de kap?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).