• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Teaser: Extra hardcore Renault Megane RS

Auteur: robbie, gepost 2 juni 2011 om 21:56 – 44 Reacties

Renault Megane RS teaser


Dacht jij dat een Renault Megane RS niet lekkerder kon worden? Dan heb ik slecht nieuws voor je, dat kan namelijk wel! Renault Sport heeft namelijk een lekkere teaservideo vrijgegeven waarin we zien dat ze een extra harde en snelle Megane RS over de Nurburgring sturen. Dit wordt dus de opvolger van de hardcore Megane RS R26.R uit 2008.

In de teaser zien we namelijk “heel toevallig” een van de 450 lichtgewicht Megane RS R26.R modellen (met 230 pk) door het beeld komen. En daarnaast zien we hoe de technici van Renault Sport druk bezig zijn om een Megane RS met camouflage print klaar te maken voor een paar snelle rondjes over de Nurburgring. Hoe snel deze Megane (zonder passagiersstoel) is laat Renault helaas nog niet zien, maar op 17 juni komen we meer te weten.

De vorige hardcore RS deed de ‘Ring overigens in 8 minuten en 17 seconden. Hoe snel zou deze Megane RS er over doen?

Renault Megane RS teaser video

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, megane-rs, nurburgring, Renault, renault-sport, teaser, Video

Vorig bericht: « Goed nieuws! Benzineslurpers worden goedkoper!
Volgend bericht: Gumball 3000: Toyota Supra doet epic donuts »

Lees Interacties

Reacties

  1. janklaassen zegt

    2 juni 2011 om 21:57

    Alleen maar goed dus. :d

    Login om te reageren
  2. Alpinaa zegt

    2 juni 2011 om 22:21

    8:13 gok ik. Ik hoop wel dat ze met andere velgen komen, want dit oogt als aftermarket troep.

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      2 juni 2011 om 23:05

      @Alpinaa:

      Het bewijs dat je niet teveel van een Renault RS250 kent dus.
      Dit zijn de standaard volgen van van de Cup versie.

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        3 juni 2011 om 00:16

        @waxweazel: nee, dit zijn volgend mij de optionele 19 inchers. En ik vindt ze echt goedkoop uitzien. ;) Ik weet er echt wel wat vanaf.

        Login om te reageren
  3. lemster zegt

    2 juni 2011 om 22:35

    Wel leuk dat Renault geld steekt in deze projecten. Weer wat terug naar de Renault 5 Turbo periodes. Weer wat naam creeren.

    Login om te reageren
    • Pressman zegt

      3 juni 2011 om 06:50

      @lemster: mag ook wel na die Gordini-crap van het afgelopen jaar :(

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        3 juni 2011 om 10:13

        @Pressman: de Clio Gordini kwam anders in de Autobild test als nr. 5 van de snelste hot hatches door ! Ze hebben er 30 met elkaar vergeleken overigens…

        Login om te reageren
        • Pressman zegt

          3 juni 2011 om 11:43

          @Megakix: Voor die test hadden ze dan net zo goed een normale Clio RS kunnen pakken. Het Gordini pakket op de Clio RS bestaat voor zover ik weet alleen uit optische aanpassingen:

          “Geen extra vermogen, geen lager gewicht, alleen maar wat andere looks”

          Mij hoor je ook niet zeggen dat de Clio RS niet snel is, want dat is ‘ie wel, maar het feit dat het Gordini-pakket een soort styling pakket geworden was zit mij (en velen anderen) nog goed dwars. Daarom is wat ‘image building’ wel welkom bij Renault.

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            4 juni 2011 om 23:39

            @Pressman: ja, je hebt gelijk….het is inderdaad een stylingpakket. Alleen gebruikten ze die in de Autobild test.

            Login om te reageren
  4. Stino zegt

    2 juni 2011 om 22:42

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. 335istage4 zegt

    2 juni 2011 om 22:43

    gaaaaaap

    Login om te reageren
  6. waxweazel zegt

    2 juni 2011 om 23:02

    Wordt het een opvolger van de R26.R of wordt er in deze hardcore variant extra pk gestoken ?
    Al bijna een jaar zijn er speculaties en spyshots van een Megane RS275 en zelfs sprake van een RS300 met dus 300pk.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 juni 2011 om 23:22

      @waxweazel: die geruchten zijn er idd al sinds 2009:
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/21/renault-komt-met-275-pk-sterke-megane-rs

      Login om te reageren
  7. adrien zegt

    2 juni 2011 om 23:11

    Ja, toch vind ik het allemaal wel prima hoor…..

    De Fransen staan bekend om de beste wijnen, de beste Champagnes, een goede keuken, uiteraard de schitterende Franse Riviera en nog veel meer goeds.

    Maar ze zeggen wel eens…. Schoenmaker blijf bij je leest.

    Er zijn best veel andere landen waar leuke auto’s vandaan komen. Ik bedoel, je gaat toch ook geen Carpaccio eten bij een chinees restaurant? Of een Paella bij de Griek?
    Je opent toch niet de catalogus met de nieuwste zomermode uit Noorwegen…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 juni 2011 om 00:50

      @adrien: Waar heb je het in hemelsnaam over?

      Login om te reageren
      • Pressman zegt

        3 juni 2011 om 06:51

        @SimonMc: dat renault eens rap druiven moet gaan stampen ipv. auto’s bouwen ;)

        Login om te reageren
  8. simond zegt

    2 juni 2011 om 23:12

    Kanonnen wat een vette kleur/lak is dit. Erg mooi afgewerkt!

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    2 juni 2011 om 23:16

    Ik moet wel zeggen dat de Focus RS bijzonder veel moeite heeft met de Mégane, met 50 pk minder. Ik vrees dat het voor de Focus over en uit is als er van de Mégane een 300 pk versie komt.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 juni 2011 om 23:28

      @Jochempie: de Focus RS is alweer een hele tijd uit productie he ;)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        3 juni 2011 om 00:17

        @robbie: Klopt, maar nog steeds de koning der hatchbacks :P

        Login om te reageren
        • Pressman zegt

          3 juni 2011 om 07:07

          @Jochempie: Zelf zou ik ook eerder voor de Focus ST/RS kiezen. Niet dat ik een hekel aan Renaults heb, snel zijn ze zeker wel namelijk. Een auto kies je voor jezelf en het gaat me er niet om de snelste te hebben, dat was leuk toen je als 16-jarige op een brommer rondreed, omdat je in NL het verschil toch alleen op een circuit gaat merken. Voor alleen het geluid van zo’n five turbo al laat ik een Renault staan :D

          Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          3 juni 2011 om 09:15

          @Jochempie: Weinig kans, voor de koning der hatchbacks moet je de RS3 of de 1M (= eigenlijk geen hatchback) hebben.

          Login om te reageren
          • pexiges zegt

            3 juni 2011 om 09:23

            @gerard1710: RS500?

            Login om te reageren
            • gerard1710 zegt

              3 juni 2011 om 09:35

              @pexiges: Om maar een voorbeeld te noemen: 0-100; rs3 4,6; rs500 5,4

              Login om te reageren
              • pexiges zegt

                3 juni 2011 om 10:19

                @gerard1710: Ok, op het rechte stuk is de RS3 absoluut koning der hatchbacks. Maar kreeg ik de keuze zou ik zonder twijfel voor de RS500 gaan, omdat die gewoon meer beleving geeft en meer hardcore is. Voor mij is de RS500 dus koning der hatchbacks!

              • Megakix zegt

                3 juni 2011 om 10:19

                @gerard1710: de RS3 doet het zelfs in 4,1 seconden (aldus de vakpers)….zucht…echt rap.

              • Pressman zegt

                3 juni 2011 om 11:47

                @Megakix: Tsja dat is nog eens leuk 911’jes pesten op trackdays :)

              • pexiges zegt

                3 juni 2011 om 13:29

                @Pressman: Totdat je een bocht tegen komt wel ja;)

          • crackdavid zegt

            3 juni 2011 om 14:52

            @gerard1710: De echte koning van de hatchbacks is nog altijd de Subaru Impreza WRX STi CS400 (Cosworth). Die heeft 400 PK en gaat van 0 – 100 km/u in 3.7 sec.

            Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            3 juni 2011 om 15:35

            @gerard1710: 1M is een coupé, RS3 = koning :)

            Login om te reageren
            • CJ zegt

              3 juni 2011 om 17:29

              @KaCh1ng: De RS3 is dan wel koning qua snelheid en ja, qua vormpje is het een hatchback. Een bakbeest van bijna 1600 kilo is voor mij echter allang geen echte hot hatch meer. Een Clio Williams woog rond de 1000kg, de huidige Clio RS weegt al ~1200kg. Het leuke aan zo’n wagentje vind ik juist het primitieve, het kleine, maar goed, ieder zijn ding.

              Login om te reageren
  10. gijsso zegt

    2 juni 2011 om 23:48

    Het was wel te verwachten toen er een R26.R uit was gebracht van het vorige model. Maar deze wordt gewoon epic en echt een moeilijk karretje om te verslaan op bochtige wegen.

    Login om te reageren
  11. r2d2 zegt

    3 juni 2011 om 09:35

    Still op 1.20; zo te zien doet hij er 8.10.33 over

    Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      3 juni 2011 om 17:47

      @r2d2: of 8:00:33

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      3 juni 2011 om 18:39

      @r2d2 & @TheVeenmeister, het lijkt idd eerder op xx:00:33, maar dat lijkt mij wel heel snel (zeker in vergelijking met de tijd van de vorige Megane).

      Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    3 juni 2011 om 10:11

    Zonda-F-Clubsport-gevoel….zódanig een auto ontwerpen, dat alleen de technische afdeling staat te juichen, maar nimmer het koperspubliek; wie wil er nu een auto zónder stoelen etc ?? En waarom downsizen ze de motor van 250Pk (standaard RS) naar 230Pk ?

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      3 juni 2011 om 14:46

      @Megakix:

      Lezen…. Er staat helemaal niet dat de nieuwe 230 PK krijgt, er staat dat de vorige hardcore versie, de R26.R, 230 PK had.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        4 juni 2011 om 23:41

        @crackdavid: niet echt duidelijk…maar ik heb het nog n’s overgelezen..en…nog steeds niet echt duidelijk ! Maar zoals jij het uitlegd, zo zal het wel bedoeld zijn door de auteur.

        Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    3 juni 2011 om 10:54

    @pexiges: Helemaal gelijk in, de RS500 is de absolute koning. De RS3 is zeer snel maar qua design een nietszeggende auto. Een petje met een 2.0 verlaagd zo’n ding ook, schroeft er RS3 wielen onder en je ziet het verschil bijna niet meer. De RS500 is gewoon aparter, mooier en bovenal geen Audi.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      3 juni 2011 om 15:02

      @rufctr01: Dat laatste is bij jou altijd waar het om gaat. Maakt niet uit hoe geweldig de auto is. Jij bent echt iemand die vrij is van vooroordelen.

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      3 juni 2011 om 15:36

      @rufctr01: RS3 is koning! en het is duidelijk herkenbaar aan de voorbumper , en niet zo denegrerend over een 2.0 , die dinge hebbe wel 200pk ofz !

      Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    3 juni 2011 om 12:30

    Zal weer een leuke wagen worden! De R26R was al bijna even goed als de Focus Rs… Wat zal deze dan wel niet geven :-) Ben wel een fan van snelle Renaults

    Login om te reageren
  15. crackdavid zegt

    3 juni 2011 om 14:49

    Dit gaat echt een hele goede auto worden daar heb ik alle vertrouwen in.
    Bij Renault Sport weten ze wel hoe ze een goed sturende hatchback moeten maken. Dat een standaard Megane RS (met 55 PK minder) al sneller is dan een Focus RS zegt alles.

    Login om te reageren
  16. bohica zegt

    4 juni 2011 om 11:02

    Volgens mij minder hardocre dan de oude.
    Ik zag een radio en normale gordels.
    De oude had geen radio en 4 punts gordels.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North