• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TECHART GT Street RS rijdt nieuw record

Auteur: autoblogger, gepost 19 januari 2010 om 19:35 – 26 Reacties

Zwarte GTStreet RS
De TECHART GT Street RS (op basis van de 911 GT2) heeft het oude ronderecord op de Sachsenring verbroken.

Met meer dan 1,95 seconden voorsprong, liet de RS niet alleen de concurrenten ver achter zich, maar verbeterde men tevens het huidige ronderecord op de Sachsenring met een ongekende 4,47 seconden. Ook de sprint van 0-100 deed men een stuk sneller, in tegenstelling tot de 3,7 seconden die men nodig had tijdens het supercar-feestje in september zou er nu een tijd van 3,5 seconden zijn genoteerd. Wel typisch, aangezien de auto geen grote wijzigingen heeft ondervonden. Warschijnlijk zijn de acceleratiecijfers van tuners even betrouwbaar als de verbruikscijfers van de meeste automerken.

Enfin, daarnaast wist de GTStreet RS een 32,9-meter lange remweg te realiseren (met een snelheid van 100 km/u). Dat is tevens een nieuw record.

Ook interessant!

  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • 911 GT2 pakt ronderecord
    911 GT2 pakt ronderecord op Nürburgring Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

911, gt2, Porsche, record, techart, tuning

Vorig bericht: « Ferrari maakt een pen voor Bugatti
Volgend bericht: VÄTH Mercedes E63 AMG: 605 pk – 4,1 sec – 340 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    19 januari 2010 om 19:37

    Eh, cijfers kun je met een korreltje zout nemen, maar de heren zullen weten wat ze doen.

    Zal wel leuk rijden, zoiets. Beetje jammer van de spuuglelijke spoiler, aangezien de rest er (voor een 911) best ok uitziet.

    Login om te reageren
  2. JDM__Wotevajjjj zegt

    19 januari 2010 om 19:37

    dat kan nismo beter :p

    Login om te reageren
  3. GOD zegt

    19 januari 2010 om 19:41

    wow das een korte baan ;)

    Login om te reageren
  4. GOD zegt

    19 januari 2010 om 19:42

    laat maar, ik las het verkeerd :D

    Login om te reageren
  5. dennis zegt

    19 januari 2010 om 19:45

    Deze auto is echt gaaf!
    Alleen die spoiler vind ik wat minder geloof ik.

    Login om te reageren
  6. 911GT2 zegt

    19 januari 2010 om 19:51

    Wat een dik ding… ik zou best een nier kunnen verkopen toch en dat ding aanschaffen ;)

    Login om te reageren
  7. Flapkees zegt

    19 januari 2010 om 19:52

    Zulke auto’s kunnen een spoiler hebben. Golfjes niet :P..

    Login om te reageren
  8. kraakensmaak zegt

    19 januari 2010 om 19:53

    Dik, hebben hun de GT2 gewoon gefacelift. Hoef je niet te wachten op Porsche, die komen pas eind dit jaar met de GT2 facelift.

    Login om te reageren
  9. rhukker zegt

    19 januari 2010 om 19:57

    er zitten naar mijn mening net te veel inhammen en spoilers op. verder een indrukwekkende auto die gt2

    Login om te reageren
  10. Thijsj zegt

    19 januari 2010 om 20:47

    Goed voor het imago van TECHART ;)

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    19 januari 2010 om 21:14

    hijs wel mooi die bak!! :O

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    19 januari 2010 om 21:21

    Niet om het één of ander maar de tijd van de Lambo Murci LP670-4 SV in de handen van de rijder van Sportauto is 1:36.29 en dan is het verschil met de tijd van de GT Street RS niet 4,47 maar 4,35 seconden in het voordeel van de GT Street RS. Heel erg snel, maar het is wel leuk als de feiten kloppen. De tijd van de GT Street RS was dus 1:31,94

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    19 januari 2010 om 21:37

    Video van een GT3 RS met Walter Röhrl op de Sachsenring. Weliswaar geen GT Street RS (inkorten die onzin naam!) maar wel lekker
    http://www.youtube.com/watch?v=Q14m-6E6BwI

    Login om te reageren
  14. TDIfreak zegt

    19 januari 2010 om 21:44

    nu nog rondje Nordschleife :D

    Login om te reageren
  15. Ferdinand1 zegt

    19 januari 2010 om 22:12

    @w0o0dy: Röhrl in een Porsche is áltijd lekker! :D

    Maar gelukkig is er nog geen Ring-tijd bekend, anders zouden alle gt-r mannetjes weer gaan janken.. (wie voelt zich aangesproken!?) :twisted:

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      20 januari 2010 om 14:45

      @Ferdinand1: dan komt Nismo vast wel weer even langs…
      ik voel me niet aangesproken, ben onpartijdig, en geniet van de discussies :)

      Login om te reageren
  16. Neal zegt

    19 januari 2010 om 22:26

    I’ll take it…. ANYTIME

    Login om te reageren
  17. The360box zegt

    20 januari 2010 om 07:45

    ALs je concurrenten er 1,95 sec. langer over doen hoe kan je dan een record hebben van 4,47 vlugger?

    Login om te reageren
  18. Petsmaster zegt

    20 januari 2010 om 07:53

    Ow, kijk dat ‘ns aan. Best wel een heel brute Porsche moet ik zeggen. Sweet!
    Cijfers boeien me minder, “snel genoeg” is voldoende voor mij :)

    Login om te reageren
  19. Petsmaster zegt

    20 januari 2010 om 07:55

    The360box : waarschijnlijk hebben z’n concurrenten ook het ronderecord verbeterd, maar deze Porsche heeft daar gewoon nog even 1.95s van afgetrokken. En dus gaat deze Porsche met de eer lopen.

    ;)

    Login om te reageren
  20. Petsmaster zegt

    20 januari 2010 om 08:18

    @ mezelf : foute cijfers gegeven maar je snapt ongetwijfeld het idee… :)

    Login om te reageren
  21. matthias zegt

    20 januari 2010 om 10:16

    doet de nieuwe turbo het niet in 3.2 s ???

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      20 januari 2010 om 16:18

      @matthias: 3.4, maar verschillende journalisten schijnen na wat oefenen met Lauch Control 3.1 gehaald te hebben… :$

      Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    20 januari 2010 om 16:21

    Weet iemand hier toevallig de remweg van de Zonda F?

    Login om te reageren
  23. 1NteNSe zegt

    20 januari 2010 om 20:55

    Hm, dan heb ik liever de gewone GT2 of Turbo, ik vind dit té overdreven.. Die prestaties doen mij neit zo veel meer, elke auto haalt tegenwoordig wel een snelheid die je hier in ons Kikkerlandje niet kunt halen. Dan maar voor uiterlijk gaan ;)

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 17:35

    En hij ziet er ook nog stoer uit! Nice!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North