• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TechArt GTstreet – 630 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 februari 2007 om 15:54 – 30 Reacties

TechArt GTstreet


Tunert TechArt heeft al veel werk gemaakt van de Porsche 911 (997) Turbo. Eerst was er een bodykit en daarna bracht een tuningkitje de altijd welkome extra pk’s. Wie dacht dat daarmee de koek op was komt bedrogen uit, want TechArt heeft alweer een nieuw project klaarstaan voor de 997 Turbo, de Techart GTstreet, die het in Genève aan het publiek tentoonstelt. Met 150 pk bovenop de standaard 480 pk levert deze Porsche bijna 190 175 pk per liter.

De standaard 997 Turbo haalt 480 pk vermogen en een fors koppel van 620 Nm uit zijn 3,6 liter zescilinder. De technici van TechArt maken hier 630 pk en 820 Nm (!) van, genoeg om de klinkers mee uit de straat te trekken. 0-100 gaat in 3,2 seconden, 0-200 in 10,9 seconden en TechArt belooft dat de teller pas bij 345 km/u blijft steken. TechArt legt de lat weer een flink stuk hoger na de vorige tuningbattle, het is wachten op de reactie van de andere tuners.

Het kleurtje komt trouwens bekend voor, zou deze kleurstelling populair zijn onder Duitse tuners?

Ook interessant!

  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, geneve-2007, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Corvette Blue Devil spyshots?
Volgend bericht: Gij zult niet roken »

Lees Interacties

Reacties

  1. H.J. Vaesen zegt

    22 februari 2007 om 15:56

    Technisch best knap, maar snap niet dat iemand zijn ultiem pure auto zou willen omsleutelen.

    Login om te reageren
  2. Hans zegt

    22 februari 2007 om 15:58

    lellijkkk

    Login om te reageren
  3. Xemurai zegt

    22 februari 2007 om 16:01

    OMG dat MOET wel de mooiste porsche zijn die ik ooit gezien heb :D

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    22 februari 2007 om 16:07

    Professioneel verneukt alweer. Zou hij even slecht zijn als de Brabus SL? :P

    Login om te reageren
  5. touaregv6tdi.driver zegt

    22 februari 2007 om 16:08

    ben het volledig eens met H.J Vaesen,

    de vraag is inderdaad of je je originele 997turbo wil om tunen naar zoon monster apparaat…

    Login om te reageren
  6. SugarFree zegt

    22 februari 2007 om 16:10

    @ Vaesen
    ….. eh, laat ook maar, anders wordt het voorspelbaar :)

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    22 februari 2007 om 16:12

    Lekkere kleurtjes weer, maar niet samen…

    @ PieterA; Daar dacht ik ook aan na gisteren Top Gear te hebben gezien.

    Login om te reageren
  8. OJ zegt

    22 februari 2007 om 16:13

    M5 van Lumma had ook al die kleurstelling… Vind ‘m wel gaaf trouwens. Beter op een 911 dan een 5-serie.

    Login om te reageren
  9. Jellert zegt

    22 februari 2007 om 16:13

    Zo mooi. Alleen de kleurstelling is wat te nationalistisch.

    Login om te reageren
  10. shockey zegt

    22 februari 2007 om 16:16

    Porsche met mercedes vergelijken!
    Sorry voor de mercedes rijders maar een mercedes is alleen maar goed in rechtdoor rijden!

    Login om te reageren
  11. Que zegt

    22 februari 2007 om 16:17

    Erg bruut, ziet er goed uit, zeker dat randje oranje in de velgen (net zoals bij de Carrera GT video) maakt het af. De specificaties zijn ook echt ongelofelijk, als je na gaat dat de “gewone” turbo al erg snel was.

    En wat kost ie ? :P

    Login om te reageren
  12. Fova' zegt

    22 februari 2007 om 16:17

    @PieterA & Citrofiel
    Lijkt me niet, deze heeft vierwiel-aandrijving en de brabus niet

    Login om te reageren
  13. MV Agusta F4CC zegt

    22 februari 2007 om 16:30

    Het blijft inderdaad een beetje een vreemde aandoening om een Porsche zo ‘extreem’ te tunen! En dan vooral uiterlijk!

    Ik vind Porsche onder de supersporters altijd een beetje het ingetogen zakenmannetje! Iemand die niet te uitbundig wil doen, maar wel wil laten zien wat hij waard is! Iemand die een redelijk slimme investering doet! (waardevast)
    Iemand die voor de kwaliteit en zekerheid van een Porsche gaat.

    Het lijkt mij dat al die punten bij deze tuningkit verloren gaan! :S

    Zelf vind ik het altijd er wel stoer uit zien! Alleen zou ik me er niet meer in durven te vertonen! Het word een beetje een ordinaire bak zo!

    Login om te reageren
  14. MV Agusta F4CC zegt

    22 februari 2007 om 16:32

    Nu ik nog een keertje goed kijk, valt het trouwens wel mee met de schreeuwerigheid van het uiterlijk! Als je de kleuren wegdenkt, en hem in het saaie, maar zakelijke zilvergrijs denkt is hij nog best behouden!

    Login om te reageren
  15. Motje-Knotje zegt

    22 februari 2007 om 16:46

    doe mij die maar!! maar dan in het mat-zwart…

    Login om te reageren
  16. bramwillemse zegt

    22 februari 2007 om 16:51

    hmm die techart neuzen op hun cayman en deze turbo zijn echt prachtig, het geeft de auto’s een ware techart handtekening en is nog mooi ook! ben benieuwd hoor, deze tekening ziet er in ieder geval al mooi uit :)

    Login om te reageren
  17. BOL zegt

    22 februari 2007 om 17:37

    Eigen Techart stilo.. ziet er zeer goed uit, vond die widebody Cayman en 911 in Essen echt super stoer

    Login om te reageren
  18. Romeo zegt

    22 februari 2007 om 18:19

    Heel vet hoor!
    De pa van een maat van me heeft een standaard 997 turbo en die is al echt heel snel!!!
    Maareh 630 pk uit een 3,6 liter is 175 pk per liter, dat is niet bijna 190 pk per liter…

    Login om te reageren
  19. joeri zegt

    22 februari 2007 om 18:53

    Ik vind hem best wel vet en wat een prestaties.
    Alleen dat orange is wel wat minder.

    Login om te reageren
  20. L-M zegt

    22 februari 2007 om 19:44

    Vette bak … Ok de kleurtjes zijn wat minder maar wat maakt het uit als je er 630 pk bij krijgt.

    Login om te reageren
  21. Kevski-Style zegt

    22 februari 2007 om 20:14

    @ Romeo: Naar dat soort berkeningen moet je bij een turbo nooit naar kijken. dat kan je alleen maar met NA motoren doen. Als je het dan toch wilt doen moet je de cilinderinhoud vermenigvuldigen met 1.7 om tot een om en nabij verhouding te komen. Dat gebruikt de FIA ook als omrekenformule. Verder is het nog maar even afwachten of het 3,6 liter an inhoudt is, aangezien het me niks zou verbazen als dit al een 3.8 liter is. Maar even uitgaande van een 3.6 liter, dan kom je in het echt dus op de volgende waardes uit:

    3.6 x 1,7 = 6,12 liter, oftewel 6,1 liter. Komt dus uiteindelijk neer op ongeveer 103pk per liter. Zijn wel meer auto’s die dat hebben.

    Uitgaande van een 3.8 is het dan:

    3,8 x 1,7 = 6,46 oftewel 6,5 liter. Das dan ongeveer 97 pk per liter….

    Login om te reageren
  22. Pieliej zegt

    22 februari 2007 om 20:19

    Tja, op zich wel lekker :D 190 pl/liter, dat is het betere werk, absoluut niet amerikaans, die een keer 500 pk uit een 7 liter V8 halen.
    Het ziet er goed uit, hoewel ik liever niet aan mijn auto (lees: 911 Turbo) zou willen sleutelen.

    Login om te reageren
  23. floris zegt

    22 februari 2007 om 22:23

    doe mij maar die van 9ff met 910 pk. vergeleken met dat is dit maar saaie shit.

    Login om te reageren
  24. Romeo zegt

    23 februari 2007 om 12:20

    @ Kevski Style:

    Ik wilde alleen even melden dat de berekening van smokalot er best ver naast zat.
    En hoe jij het verteld is het helemaal onzin om te vermelden: 190pk per liter.

    Dat is wat ik ermee bedoelde, voor de rest geen verstand van hoor.
    Het viel me alleen op: 630pk uit een 3,6 liter blok kan nooit 190 pk zijn…

    Bedankt voor de informatie trouwens, ik ben ook weer wat wijzer geworden!

    Login om te reageren
  25. mert zegt

    23 februari 2007 om 19:10

    mijn vader zijn porch moet dat ook hebbeb 630 pk

    Login om te reageren
  26. yanne zegt

    24 februari 2007 om 00:54

    wah? 10.9 sec zit die aan 200? das 20 km/u per seconde..eh.. prijs?

    Login om te reageren
  27. Pannekoek zegt

    24 februari 2007 om 11:39

    Pk: 630
    L: 3.6

    Dus 630 / 3,6 = 175 Pk/L

    En origineel heeft de porsche..

    480 / 3.6 = 133,33 Pk/L

    Login om te reageren
  28. smoke zegt

    24 februari 2007 om 11:45

    @ heren Criticasters

    Correctemundo! Ondergetekende zat om de een of andere niet definieerbare reden met 680 pk in zijn hoofd ipv 630. Vermensen is gisselijk zullen we maar zeggen. ’t is aangepast.

    Login om te reageren
  29. Classic red zegt

    26 februari 2007 om 21:40

    @mert

    Wat moet je in hemelsnaam met een veranda met 630 pk?

    Login om te reageren
  30. Leander zegt

    27 februari 2007 om 11:22

    Nee hoor .. de mooiste Porsche is de Gemballa versie van de Carrera GT.
    Daarna komt de Mission 400 PLUS. En daarna pas deze in mijn rijtje.
    Maaar hij is wel errug mooi inderdaad.

    GR. Leander

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North