• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Techart Magnum ziet er veel duurder uit dan ‘ie is

Auteur: willeme, gepost 14 december 2020 om 14:08 – 13 Reacties

Techart Magnum

Met de TechArt Magnum maak je diepe indruk bij werknemers van de sportschool, alternatieve apotheker of nachtelijke groentenboer.

Nog niet zo heel erg lang geleden was het voor eerst dat Pierce Brosnan de rol vervulde van James Bond. Althans, gevoelsmatig. Ondergetekende is opgevoed met Roger Moore Bond-films. Achteraf gezien waren dat kluchten en zijn ze intussen ‘goed fout’.

Net zoiets als de Cannanball Run of The Karate Kid: van erg fout is het weer naar klassiek gegaan. Als je nu naar de Brosnan-films kijkt, kun je zien hoe slecht deze films op leeftijd raken. GoldenEye is nog redelijk te doen, maar daarna wordt het alleen maar erger met een op afstand bestuurbare 7 Serie, door midden gezaagde Z8 en een onzichtbare Vanquish in een ijspaleis.

TechArt Magnum

Bij het zien van deze TechArt Magnum moesten we weer denken aan de Brosnan-era. Want het was destijds wel een hoogstandje en imponerende auto. De basis van de TechArt Magnum is (in dit geval) een Porsche Cayenne in Turbo uitvoering. Het is een zogenaamde ‘957’, dus het zogenaamde facelift-model. Deze waren voorzien van een 4.8 liter V8 turbo in plaats van 4.5 liter unit.

  • Techart Magnum
  • Techart Magnum

Bodykit TechArt Magnum

De pièce de résistance is de bodykit. Deze werd specifiek gemaakt voor de Cayenne. Toentertijd waren we ervan onder de indruk hoe goed dit wel niet passend te maken was. Tegenwoordig zijn we iets meer verwend qua afwerking en sluitende naden. Met name de koplamp-covers staan voor geen meter. Maar hey, dat is muggenziften want je wil indruk maken met deze auto en dat lukt prima. Het is overigens ook een échte bodykit, niet slechts een voor- en achterbumper.

  • Techart Magnum
  • Techart Magnum
  • Techart Magnum
  • Techart Magnum

Fout

Zo zien we enorme wielkast-verbreders en extreem dikke sideskirts op de TechArt Magnum. De spoiler is eveneens enorm. Het vreemdste detail vinden we op de B- en C-stijl. Die zijn afgewerkt met een soort imitatie-alligator-leder ofzo. Het is fouter dan een aflevering van Jiskefet imiteren tijdens een begrafenisceremonie.

Techart Magnum

Aan de achterzijde zien we de voor Duitse tuner kenmerkende achterlicht-covers. Uiteraard is men ook bezig geweest met de uitlaten: deze staan tegen elkaar in, dat was tijdens een periode van drie maanden heel erg in, het vorige decennium. Aan de andere kant, je ziet ze nog steeds in Monaco cruisen…

Techniek

De techniek van de TechArt Magnum is (klaarblijkelijk) ongemoeid gelaten verder, dus een 500 pk sterke V8 zorgt prima prestaties en een zeer intieme band met de lokale pomphouder. In het interieur zijn alle betaalbare TechArt-accessoires aangevinkt.

Het is grotendeels standaard, op wat aluminium sportpedalen en badges na. Oh, en in het dak zit een TV-scherm dat destijds hightech was. Tegenwoordig is het hopeloos verouderd. Perfect dus om Die Another Day of The World Is Not Enough te gaan kijken. De vraagprijs is 25.950 euro. Veel geld, maar daar krijg je wel volledige documentatie voor terug, iets dat zich bij een Cayenne wel uitbetaald. Check hieronder trouwens even alle aandachtspunten voor de Cayenne:

Dit TechArt Magnum-monster heeft 154.928 kilometer gelopen. De BTW is niet aftrekbaar, dus het is niet het beste uitgangspunt om er een bedrijfswagen van te maken. Maar ja, dan kun je ook niet genieten van de geweldige Alpine-plasma in het plafond:

Interesse? De TechArt Magnum Cayenne advertentie bekijk je hier.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Chaos in de tunnel
  • Grootschalige terugroepactie van Volvo heeft lullige reden
    Grootschalige terugroepactie van Volvo heeft lullige reden
  • Max Verstappen rijdt Ferrari onder valse naam
  • Beter laat dan nooit: hier is de Skoda Enyaq RS
    Beter laat dan nooit: hier is de Skoda Enyaq RS
FacebookTweetPinLinkedIn

957, bodykit, cayenne, magnum, Porsche, techart, tuning, turbo, wit

Vorig bericht: « ‘Perez vervangt Albon volgende week bij Red Bull’
Volgend bericht: Prijzen Hyundai Tucson veel lager dan voorheen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cuprafan123 zegt

    14 december 2020 om 14:19

    Gadverdamme wat lelijk. Wel credits naar Willeme voor het mooie omschrijfwerk?

    Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    14 december 2020 om 15:06

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    +1
    Login om te reageren
  3. nicolasr zegt

    14 december 2020 om 15:14

    Robin van Persie reed in zo’n ding. Zegt genoeg! ?

    Login om te reageren
  4. giel zegt

    14 december 2020 om 15:23

    Jeetje, dat dit gemaakt wordt. Ik ga nog liever op de fiets dan dat ik hier in moet rijden. :)

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      14 december 2020 om 20:02

      Heel goed! Dan ga je er zelf ook niet uitzien als een zwaarlijvige Porker.

      Login om te reageren
  5. rogerzz zegt

    14 december 2020 om 15:40

    Tubberware ‘ booskijkers’ op je seat/golfje plakken is al triest, maar booskijkers op je voorlichten EN achterlichten terwijl het zo bedacht werd, is toch wel ∞ veel triestheid. Ik mis alleen nog carbon-stickers op ongemakkelijke plekken.

    Login om te reageren
  6. escort77 zegt

    14 december 2020 om 15:45

    Heerlijk geschreven @willeme

    Login om te reageren
  7. KiraLight zegt

    14 december 2020 om 15:55

    Ik mis de link naar TheCollectables.nl

    +2
    Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    14 december 2020 om 16:44

    Pfff…. nog altijd 25.000 teveel. 950 heb ik er wel voor over. Mooi wintertje mee in de pekel rijden voordat ik m’n Daf weer uit de stalling haal. Daarna dit hok weg laten knijpen. Daar wint iedereen mee!

    Login om te reageren
  9. jeroen82 zegt

    14 december 2020 om 16:58

    Vreselijk, maar het origineel kan er enkel maar van opknappen van zulks plastiek imo…

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    14 december 2020 om 17:33

    Dan ga ik voor die Sepang blauwe TTRS die ook bij dit bedrijf staat. Zoveel chiquer en gaver in elk optiek.

    Login om te reageren
  11. 911targa zegt

    14 december 2020 om 20:07

    Oké, je neemt een auto die niet rijdt als een sportauto en zuipt als een tempelier. Help mij even om argumenten te verzinnen om geen bestelauto te kopen of een Cayman. Dit is van alles niks.

    Login om te reageren
  12. rikv99 zegt

    15 december 2020 om 07:22

    Staat bij mij in de wijk een echte Gemballa Cayenne GT650. Een heerlijk smakeloos ding ook! Ooit eens gespot door @kuifje. Foto: https://www.google.com/amp/s/www.autojunk.nl/2018/03/gemballa-gt650/amp

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North