De prijzen van de Hyundai Tucson zijn bekend. Heel erg veel geld hoef je niet mee te noemen voor de medium crossover.
Hyundai was er vroeg bij met de Tucson. De middelgrote crossover van de Zuid-Koreanen was direct een hit. Sterker nog, er was even sprake van een naamsverandering in 2010 (naar iX35), maar in 2015 gaf Hyundai de auto weer zijn oude bekende naam. Onlangs heeft Hyundai de vierde generatie van de bestseller gelanceerd en daar hebben we nu de prijzen van!
Prijzen Hyundai Tucson
En wat blijkt, de prijzen van de Hyundai Tucson zijn bijzonder scherp. De vanafprijs is namelijk 34.995 euro. En scherpe reaguurder zou zeggen: “Maar dat is 1.000 eckermen meer dan de vorige!!1!”. Dat klopt. Wel is er een groot verschil. Die astmatisch aandoende 1.6 is er niet meer. De basismotor is nu een 1.6 T-GDI met meer vermogen en aanzienlijk meer koppel. Deze kon je ook krijgen in de voorganger, maar die kostte 40.995 euro. Dus de Tucson is eigenlijk 6 mille goedkoper geworden.
i-Motion
Voor dat geld krijg je de Hyundai Tucson 1.6 T-GDI i-Motion 48V met 150 pk. Deze is standaard voorzien van een DAB-radio, bescheiden lichtmetalen velgjes (17″), digitale cockpit, cruise control en een achteruitrijcamera. Oh ja, de spiegels kun je elektrisch inklappen. Het is niet super-luxe, maar ook niet verkeerd. Zeker niet voor het geld. Een luxere ‘Comfort’ of superluxe ‘Premium’ zijn uiteraard ook leverbaar.
Mild Hybrid, Hybrid of plug-in Hybrid
Naast een 1.6 T-GDI benzineversie, zijn er ook prijzen van de Hyundai Tucson hybrides bekend. De eerste is de Tucson Hybrid met 230 pk. Deze kost 37.995 euro. Ook dan heb je een i-Motion-uitvoering. Tenslotte kun je ook direct een Tucson Plug-in Hybrid (met 265 pk!) bestellen. Dan stap je wel een niveautje luxer in: de Comfort-uitvoering is dan het minimale. De prijs voor de Tucson Plug-in Hybrid Comfort is 43.995 euro. Een diesel of atmosferische V10 zullen niet worden aangeboden voor deze generatie. Een Tucson N zit wel in de planning.
Prijzen Hyundai Tucson Concurrentie:
Nu de prijzen van de Hyundai Tucson bekend zijn, kijken we ook even wat de concurrentie vraagt voor vergelijkbare waar. We kunnen er kort over zijn, de Hyundai is een uitstekende aanbieding. Ja, er zijn goedkopere auto’s in deze klasse. Deze hebben allemaal hun makke. De Nissan is behoorlijk verouderd en de C5 heeft een driecilinder.
Dus of de Tuscon zo toonaangevend is als het persbericht ons doet geloven, moeten we eens zien te achterhalen. Maar op papier is het een keurige aanbieding, want de Hyundai Tucson is ook ietsje groter dan onderstaande auto’s (de Cullinan is iets duurder, maar die heeft standaard leer):
- Renault Kadjar Energy TCe 140 Life (29.940 euro)
- Nissan Qashqai DIG-T 140 met hoge instap (32.200)
- Citroen C5 Aircross PureTech 130 Live (32.790)
- Opel Grandland 1.2 Turbo Dikke Sjaak (34.249)
- Ford Kuga 1.5 EcoBoost Trend 120 pk (34.625)
- Hyundai Tucson 1.6 T-GDI i-Motion (34.995)
- Mazda CX-5 SkyActiv-G zo kaal dat ‘ie geen naam heeft (35.990)
- Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Di-T Intense dit leest niemand toch (35.990)
- Volkswagen Tiguan 1.5 TSI Life (36.640 euro)
- Rolls-Royce Cullinan met standaard leer dus (415.215 euro)
Poh sterke concurrentie voor de Cullinan dus.
De O.C.D. er in mij blijft er maar moeite mee hebben als een auto de uitlaten aan de rechterkant heeft.
Combi van klokkenwinkel en stuurwiel doet me denken aan:
http://vignette4.wikia.nocookie.net/wallaceandgromit/images/3/3e/Wallace-482×298.jpg/revision/latest?cb=20140526031303
Can’t be unseen.
En op wat zat je net te trippen als je dit visioen kreeg? Ik zie het er niet in sorry
Maar de uitlaat hoort toch rechts? De stuurinrichting zit links en om het gewicht te balanceren zit de uitlaat rechts. Maar goed, het is 2020 daar kun je met (zichtbare) uitlaateindstukken op een nieuw model eigenlijk al niet meer aankomen.
Ah, dus daarom hellen die modellen van VAG allemaal zo naar links. Alles aan dezelfde kant.
@bernoulli: heb je er ook moeite mee dat het stuur maar aan 1 kant zit?
@bernoulli: Nu je het zegt, er zit een gezichtje in. Vraag me soms af of dit soort pareidolia per ongeluk of opzettelijk is.
Maar ik zie er toch geen Wallace in hoor…
De Dikke Sjaak uitvoering is wel karig vergeleken met de ‘dit leest niemand toch’.
Heerlijk de opmerkingen bij de concurrentie. Vind dat echt wel een nuttige toevoeging de vergelijkende prijzen. Vwb de tucson zelf. Leuk nieuw model, zal vast wel weer vooral verkocht worden aan mensen met een caravan. Hopelijk is het net zoals de vorige weer een potente trekker. En ook zuinig tijdens normaal gebruik. Iedereen blij?
Vorm wielkasten en plastic voor/achter verschrikkelijk. Voorbumper ook meerprijs??
Niet heel erg duur idd, maar ook bijzonder lelijk… Die Toyota waar dit deels vanaf gekeken is is bijna weer mooi hierdoor. Ik neem ‘m in elk geval niet in overweging mocht dat nog niet duidelijk zijn. Het oog wil ook wat.
@Willeme, heerlijk, moest ff goed lachen om je creativiteit.+1 :)
Renault Kadjar Energy TCe 140 Life (29.940 euro)
Nissan Qashqai DIG-T 140 met hoge instap (32.200)
Citroen C5 Aircross PureTech 130 Live (32.790)
Opel Grandland 1.2 Turbo Dikke Sjaak (34.249)
Ford Kuga 1.5 EcoBoost Trend 120 pk (34.625)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI i-Motion (34.995)
Mazda CX-5 SkyActiv-G zo kaal dat ‘ie geen naam heeft (35.990)
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Di-T Intense dit leest niemand toch (35.990)
Volkswagen Tiguan 1.5 TSI Life (36.640 euro)
Rolls-Royce Cullinan met standaard leer dus (415.215 euro)
@joejojo2012: +1, idd, alleen dat lijstje al…?
Nu wouw ik toch wel even vergelijken met de Bentayga
En je krijgt er alle nadelen van een direct ingespoten benzinemotor er bovenop, en hop het voordeel is deels weg.
Die enorme pretentieuze neus met giga grille en enorme luchthappers, wahaa ?.. en dan ligt er een of ander suf 1.6 brommermotortje achter.. en uiteraard een frontkratzer in plaats van 4WD.. zo ontzettend zielig en wannabee dit soort auto’s..
@Variomatic: Wannabee is the way to go dezer dagen, toch? Als je een auto wil die “zichzelf” is, kom je uit op een 208, C3 of Zoë…
Voor de prijs van die RR koop je alle andere auto’s van het lijstje en heb je nog gel over voor een M2 Competition. Zou alleen niet weten wat ik met al die SUV’s zou moeten doen ?
En over een paar weken worden alle auto’s weer duurder dankzij de (r)overheid.