• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla dumpt auto’s van mindere kwaliteit in Europa

Auteur: RubenPriest, gepost 14 december 2020 om 09:06 – 68 Reacties

Tesla dumpt auto's van mindere kwaliteit in Europa

Opeens duiken er in Chinese Tesla’s op in Europa. Deze zitten anders in elkaar in vergelijking met de Amerikaanse variant.

Tesla is de afgelopen jaren gigantisch hard gegroeid. De Amerikaanse autofabrikant bouwt niet langer alleen in de Verenigde Staten auto’s, maar ook in China. Daarmee bespaart het merk op de lange termijn grote kosten. De auto’s hoeven immers niet de lange oversteek te maken van de fabriek in Fremont, Californië naar het Chinese vasteland.

De Tesla fabriek in Shanghai produceert auto’s met name voor de Chinese markt. Hier in Europa krijgen we gewoon zoals altijd de Tesla’s uit Fremont geleverd, die per schip naar Zeebrugge komen. Of toch niet? Tesla heeft recent 7.000 auto’s in Europa gedumpt die niet in Fremont, maar in Shanghai zijn gebouwd.

Tomayto, tomahto?

Ik hoor je denken: wat zou het. Een Tesla is een Tesla, of deze nu in de Verenigde Staten of in China wordt gebouwd. Maar dat is dus niet zo. Zoals journalist Jim Collins van Forbes omschrijft zijn de geleverde, volgens zijn bronnen Model 3’s SR+ uit China, helemaal niet van vergelijkbare kwaliteit. De performance zou minder zijn. Zowel op het gebied van acceleratie als de actieradius van de auto. Daarnaast zouden de Tesla’s uit China zwaarder zijn dan de Tesla’s uit de Verenigde Staten.

Het accupakket dat de goedkopere Chinese Tesla’s krijgen zijn afkomstig van Contemporary Amperex Technology (CATL). Alleen de duurdere modelvarianten krijgen een luxer accupakket van LG Chem in China. Voor de auto’s die in Fremont van de band rollen werkt Tesla grotendeels samen met Panasonic als batterijleverancier.

De 7.000 auto’s uit China komen volgens dit artikel van Forbes niet naar Nederland, maar worden uitgeleverd aan Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal en Zwitserland.

Ook interessant!

  • De bestverkochte auto van Europa is... de Tesla Model 3
  • Video: Tesla duwt auto van de weg
  • Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
    Porsche gaat voor het eerst auto's buiten Europa maken
  • China is bang voor spionerende Tesla's

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Elektrisch, europa-eu, fabriek, model-3, shanghai, Tesla

Vorig bericht: « Peugeot kondigt 680 pk sterke hybride aan
Volgend bericht: Lezersvraag: hoe realistisch is een ICE verbod in 2030? »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkp1 zegt

    14 december 2020 om 09:12

    Toch weer Chinese meuk?

    Login om te reageren
    • sam11 zegt

      15 december 2020 om 14:03

      Mocht ik een Tesla overwegen zou ik er één kopen die in China gemaakt is. De Chinese Tesla schijnt beter te zijn. Aan de hand van dit bericht heb ik veel reviews en YouTube vergelijkingen bekeken. Ik denk dat dit bedacht is door een trumpettist

      Login om te reageren
  2. negennegenzest zegt

    14 december 2020 om 09:12

    Dus ze kunnen Tesla’s van nog mindere kwaliteit maken???

    Badum-tsss

    Grapje mannen niet meteen uit je panty scheuren.

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      14 december 2020 om 12:30

      Ik moest lachen :-D Dank je wel!

      Login om te reageren
    • spartannl zegt

      14 december 2020 om 20:01

      @negennegenzest: +1 (kan in de iOS app nog steeds niet ‘liken’…)

      Login om te reageren
  3. henkp1 zegt

    14 december 2020 om 09:15

    Hoe kan een Tesla-rijder dit zien?

    Login om te reageren
    • peugedo zegt

      14 december 2020 om 09:50

      Aan het nummerbord. Haha.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 december 2020 om 10:27

      @henkp1: Als je dak er af waait weet je genoeg :P

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        14 december 2020 om 11:29

        Dat zegt niets! Dat gebeurt ook gewoon met de Amerikaanse versies…
        https://www.vroom.be/nl/nieuws/video-gloednieuwe-tesla-model-y-verliest-dak-23818

        Login om te reageren
      • martijn33 zegt

        14 december 2020 om 11:42

        Dat gebeurt natuurlijk nooit met een Mercedes:
        https://www.nbcnews.com/business/consumer/daimler-recalls-744-000-mercedes-benz-vehicles-fears-sunroof-could-n1111071

        Login om te reageren
        • martijn33 zegt

          14 december 2020 om 11:47

          Of BMW: https://www.carcomplaints.com/news/2018/bmw-exploding-sunroof-lawsuit.shtml
          Of Audi: https://www.nbcnews.com/businessmain/shattering-sunroofs-audi-latest-issue-recall-8C11490627

          Login om te reageren
          • frank2b zegt

            14 december 2020 om 12:13

            @martijn33: Maar toch niet met Lexus toch?

            Login om te reageren
    • Robert zegt

      14 december 2020 om 11:10

      @henkp1: vertaalfouten in de display menu’s. Net als bij die goedkope Chinese telefoons. (En daar heb ik er in de afgelopen jaren heel wat van gehad)

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        14 december 2020 om 13:31

        @RRRobert: dat lijkt mij niet. Het os zal wel hetzelfde zijn, er zullen alleen aanpassingen in de software zijn voor het andere accupakket en motor aansturing.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      14 december 2020 om 13:14

      Als je hem besteld via dennisdeals, op het eerste zicht absoluut niets aan de hand maar enkele dagen later weet je het wel en dan (pas) ga je reacties erop nalezen.

      Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      14 december 2020 om 23:24

      @henkp1: het chassisnummer schijnt anders te zijn. Usa modellen beginnen met 5YS huppeldepup

      Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    14 december 2020 om 09:16

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. fanboy zegt

    14 december 2020 om 09:17

    Het voordeel is dat deze accu’s nog langer meegaan

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      14 december 2020 om 09:31

      Hoe weet jij dat?

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        14 december 2020 om 09:37

        @henkp1: Andere accu chemie, is al eerder in het nieuwz geweest.
        Als je van Lithium-ion naar Lithium Ferro Polymeer overstapt dan krijg je zwaardere accu’s met minder capaciteit. De voordelen zijn er echter ook, door het Ferro (ijzer) component zijn ze stabieler (dus nog minder vaak ontbranding)
        En ze kunnen meer laadcyclussen aan, dus gaan langer mee.

        Maarja, om een zwaardere auto met minder rijbereik te verkopen moet je dat wel duidelijk communiceren naar de klant.

        Login om te reageren
        • henkp1 zegt

          14 december 2020 om 09:47

          Ok, dank. Klinkt positief dan toch.

          Login om te reageren
          • crepito zegt

            14 december 2020 om 10:03

            @henkp1: En geen cobalt en minder degradatie bij SoC van 100%.

            Login om te reageren
        • banderas zegt

          14 december 2020 om 10:41

          @fanboy: Tesla batterijen gaan al honderd duizenden km mee, dus echt belangrijk is dst nou ook weer niet.

          Login om te reageren
        • Robin zegt

          14 december 2020 om 11:34

          @fanboy: de specs van de SR+ op de Italiaanse en Belgische site zijn dan ook sterk verschillend, terwijl de Long Range en Performance exact hetzelfde zijn!

          België:
          – bereik: 430 km
          – topsnelheid: 225 km/u
          – acceleratie: 5,6 s

          Italië:
          – bereik: 412 km
          – topsnelheid: 216 km/u
          – acceleratie: 5,4 s

          Login om te reageren
          • Jack zegt

            14 december 2020 om 18:15

            Die hebben bergen.

            Login om te reageren
      • PandaPower zegt

        14 december 2020 om 09:40

        Omdat deze nog vaker in de garage staan voor garantiewerkzaamheden ;-)

        Login om te reageren
  6. petroldrinker zegt

    14 december 2020 om 09:51

    Tja, best logisch ergens, wij als europeanen zullen ze niet voor de rechters slepen etc zoals ze in amerika doen, dus er is vrij weinig te verliezen door lagere kwaliteit hier te leveren…

    Netjes is het dan weer niet, maar vind wel leuk om te horen :)

    Login om te reageren
    • mikee368 zegt

      15 december 2020 om 17:07

      “Lagere kwaliteit” is gewoon een BS verhaal om Tesla weer te bashen.
      Wat er niet bij verteld word is dat deze ijzer fosfaat accu’s bv geen Kobalt bevatten, stabieler zijn en aanzienlijk langer mee gaan doordat dus die chemie stabieler is.

      Daarbij is de efficiëntie van Tesla zo hoog in het gebruik van energie dat deze nog steeds verder komen met een x capaciteit dan andere merken.

      En op die WLTP meting scheelt het iets van 10km op dik 400km. Daar draai ik mijn hand niet voor om als dat betekend dat mijn auto 1000 goedkoper is onder aan de streep,
      Oja dat is ook een voordeel. Je auto is goedkoper ondat ijzer fosfaat accu’s behoorlijk wat goedkoper zijn.

      Login om te reageren
  7. thjvanvlerken zegt

    14 december 2020 om 09:54

    Voor mij dus geen tesla. Beetje jammer dit….

    Login om te reageren
    • madmarky zegt

      14 december 2020 om 10:02

      Stel je niet aan man, alsof je anders überhaupt wel een Tesla had overwogen

      Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      14 december 2020 om 10:04

      Zeggen mensen die hem toch niet kunnen betalen. :) In het volgende verhaal ben jij de Vos: https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Fox_and_the_Grapes

      Login om te reageren
  8. crepito zegt

    14 december 2020 om 10:04

    “Zowel op het gebied van acceleratie als de actieradius van de auto.” de actieradius voor de SR+ is juist een klein beetje toegenomen.

    Login om te reageren
  9. Variomatic zegt

    14 december 2020 om 10:30

    Heerlijke titel weer boven dit artikel, het leven van de Tesla fanboy gaat niet over rozen ?.. ik pak de popcorn vast..
    Ontopic: deze auto’s gaan we dus ook hier in NL in de showroom zien, er worden er nog steeds veel van geïmporteerd uit omringende landen. Ytd 2020 al 233 stuks..

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 december 2020 om 10:45

      @variomatic: Dat maakt het juist leuk. Waarschijnlijk valt het hier ook allemaal wel mee. Mooiste is dat Forbes denkt dat de EU een key market is voor Tesla. Daarmee toont de auteur al een gebrek van kennis van de materie.

      Zo lang de auto voldoet aan de specificatie die opgegeven wordt kan je niet spreken van mindere kwaliteit. Persoonlijk was ik met name geïnteresseerd over de bouw kwaliteit van de Chinese Tesla’s maar daar hoor je dan weer niets over..

      Login om te reageren
      • Robin zegt

        14 december 2020 om 11:36

        @flutterby: uiteraard hoor je daar niets over, want dat zou positief nieuws zijn over Tesla :-). De Chinese Tesla’s zijn van ‘betere’ bouwkwaliteit dan de Amerikaanse. Al is dat natuurlijk relatief.
        Vooral met de Model Y zal het verschil tegenover de 3 groot zijn.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          14 december 2020 om 11:43

          @Robin: de achterklep van de Y is nog wel een dingetje hoor, de rest van de verbeteringen op de Y zijn inmiddels ook op de 3 toegepast.

          Login om te reageren
      • stationcar zegt

        14 december 2020 om 12:45

        Even voor jouw informatie, Europa ís een key market voor Tesla, in Europa worden meer EV’s verkocht dan in China, hoewel dat niet veel scheelt. Bovendien is Europa nog steeds de grootste consumentenmarkt ter wereld met 500 miljoen inwoners (USA 300). Natuurlijk, er zijn 2x zoveel Chinezen, maar ja, die zijn niet allemaal welvarend hé.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          14 december 2020 om 14:35

          @stationcar: als het een key market was dan hadden ze niet eerst in Shanghai een fabriek gebouwd. Daar is echte concurrentie, hier niet. Zo lang elke fabrikant al zijn EV weet te slijten kan je niet spreken van concurrentie, die dingen verkopen zichzelf (mede dankzij de overheid).

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            14 december 2020 om 15:32

            De reden dat ze dat gedaan hebben is omdat érgens ter wereld een fabriek moest komen. En omdat er enorme groeipotentie zit in China is dat een logische eerste keuze geweest. En omdat er ook iets van een handelsoorlog is met China bijvoorbeeld. Al bouw je auto’s in China hoef je ze niet in te voeren heb je dus minder last van de handelsoorlog. Die fabriek in Europa zijn ze nu in Duitsland aan het bouwen, alleen gezien de marktomstandigheden was het slimmer om eerst een fabriek in China te bouwen, zo ingewikkeld is dat toch niet? Bovendien, ik verzin niet zelf dat Europa een key market is, dat is gewoon een simpel feit.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              14 december 2020 om 16:21

              @stationcar: simpel feit? Het is niet eens een normaal feit. Wat een key market is altijd een mening. Kijk maar hoeveel auto’s Tesla verkoopt in Europa, niets “key” aan maar meer een soort side hussle.

              Login om te reageren
          • Jack zegt

            14 december 2020 om 18:20

            Ze wilde in NL er een bouwen. Mocht niet omdat er dan teveel zakelijke rijders voordelen kregen. Alleen miniauto’s krijgen subsidie.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              15 december 2020 om 06:18

              @Jack: dat mocht wel, maar de Duitsers hadden een beter aanbod. Waarschijnlijk was werkgelegenheid een grote factor.

              Login om te reageren
  10. Marc zegt

    14 december 2020 om 10:55

    Och zo heeft elk merk zn probleempjes de Alfa’s die vroeger in n bocht n halve as verloren. Tesla’s die hun dak verliezen. BMW’s stonden vroeger altijd met hun achterkant vooruit als t glad werd. :)

    Login om te reageren
    • bbfix zegt

      15 december 2020 om 12:52

      @Marc: meneer Klaver, bent u dat?

      Login om te reageren
  11. eron zegt

    14 december 2020 om 10:55

    Kan het nog slechter dan ? Die dingen uit de VS zijn al slecht in elkaar gezet.??

    Login om te reageren
  12. tokio zegt

    14 december 2020 om 10:57

    Heel veel andere merken hebben batterijen van CATL, waarom moet dit dan ineens een probleem zijn bij Tesla. Lekker sensatie stukje.

    Login om te reageren
  13. fransananas zegt

    14 december 2020 om 11:11

    Forbes is toch ook een beetje zijn credibility kwijt met het aantal slecht geinformeerde stukken. En niet enkel over Tesla.

    Login om te reageren
  14. goodvibrations zegt

    14 december 2020 om 11:16

    Hmm als dit klopt is het niet best idd. En best wel gedurfd. Ik zou hem weigeren en voor een polestar, etron (mooier) of ID4 gaan.
    Maar ik mis cijfers… Hoeveel zwaarder? Je koopt een Tesla voor een bepaalde spec. toch? Of hebben ze in kleine lettertjes staan dat die af mag wijken? ??
    Dus autoblog.. Zodra die dingen aan land komen.. Testen!! Op deze manier krijg je zo veel speculatie tesla fan boys vs bashers etc. In de comments.. Dat wordt wat vermoeiend ?..

    Login om te reageren
    • Robin zegt

      14 december 2020 om 11:45

      @goodvibrations: de specs die je ziet, krijg je ook. Kijk bijvoorbeeld op de Italiaanse site. Daar zijn de specs beduidend lager (behalve acceleratie).
      Trouwens is de Chinese zowat €2000 goedkoper dankzij lagere importtaxen.

      Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        14 december 2020 om 12:12

        @Robin: dan is er niet veel aan de hand lijkt mij toch? Thanks voor de aanvulling..

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        14 december 2020 om 12:34

        @Robin: volgens mij is de importheffing op auto’s uit de VS en China gelijk aan elkaar. De arbeid en transport vanuit China is wel veel goedkoper.

        Login om te reageren
      • mikee368 zegt

        15 december 2020 om 17:10

        De goedkope prijskaart is niet alleen die import tax. Ijzer fosfaat accu’s zijn flink goedkoper dus dat scheelt ook weer een flink deel daarvan.

        Login om te reageren
  15. Robert zegt

    14 december 2020 om 11:16

    Op zich is dit niet echt nieuw hè. Opel had jaren terug ook enorme problemen met de Corsa, die zowel in Duitsland als in Spanje werden gebouwd. Van die laatstgenoemde was de bouwkwaliteit dramatisch minder dan die van de ‘Duitsers’, waardoor veel dealers er mee bleven zitten. Mercedes heeft vergelijkbare problemen gehad met de ML Klasse (In de VS gebouwd, later is de productie voor de Europese markt in Oostenrijk ondergebracht), of Volkswagen (Mexicaanse modellen die veel slechter bleken dan hun Europese broertjes en zusjes).

    Login om te reageren
  16. Charles Taycan 4S zegt

    14 december 2020 om 11:36

    Even niet on topic over de kwaliteit van Tesla auto’s , het valt mij op dat de schrijvers hier op Autoblog veel kritischer zijn op Tesla dan de schrijvers op Autoweek…. of heeft het er mee te maken dat de chef onlineservices van Autoweek zelf met een model 3 rijdt en alle onvolkomenheden van Tesla met de mantel der liefde worden bedekt….??

    Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      14 december 2020 om 12:21

      Ook journalisten hebben een mening.. Daarom als je in de markt bent voor zo’n auto gewoon zelf proefrijden en zelf ondervinden.. Gezeur over die Lexus/Toyota CVT door veel journalisten is ook zoiets.. In mijn beleving helemaal niet zo erg als het wordt omschreven.. Afwerking van Alfa (of Tesla) vind ik ook niet echt een ramp.. Maar stuurgevoel (en uiterlijk) vind ik wel weer belangrijk.. Iedereen hecht hier andere waarden aan waardoor je beide gelijk kunt hebben op basis van wat je het meest belangrijk vindt.. Wat is de definite van kwaliteit? Afwerking? betrouwbaarheid? Uitstraling? Specificatie? Land van herkomst? ?

      Login om te reageren
    • vreekfonk zegt

      14 december 2020 om 12:24

      @Charles Taycan 4S: dat zou een mogelijkheid zijn. Of hij heeft (net als ik) alleen maar positieve ervaringen met zijn M3.. vragen vragen vragen…

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        14 december 2020 om 14:43

        @vreekfonk, dat klopt, hoewel hij een Model 3 rijdt geen M3…. zou die wel willen…. ?

        Login om te reageren
    • Pascal zegt

      14 december 2020 om 12:31

      Ik zie ook weleens mensen die deze ‘mantel der liefde’ over de onvolkomenheden van Porsche heen leggen… zou dat komen omdat ze toevallig zelf een Porsche hebben besteld? ;)

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        14 december 2020 om 13:53

        @pascal, waar????

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 december 2020 om 12:37

      @Charles Taycan 4S: Autoweek zijn journalisten en Autoblog zijn bloggers. Niets mis mee, ik lees tenslotte hier het nieuws van de straat en niet bij Autoweek.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        14 december 2020 om 14:41

        @flutterby, ja dat klopt!?

        Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      14 december 2020 om 14:33

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  17. frank2b zegt

    14 december 2020 om 12:16

    Maaaarrrrrr……. zou dat dan eventueel kunnen gaan betekenen dat Tesla’s uit Duitsland strakjes wél een echt interieur hebben misschien? En netjes aansluitende panels?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 december 2020 om 14:38

      @frank2b: het interieur zal hetzelfde zijn, maar ik hoop wel een constante hogere kwaliteit van aflevering. Het meeste interessante aan de Duitse Y is echter met name de delen die je niet ziet zoals cellen die deel uit maken van het frame en twee giga castings voor en achter.

      Login om te reageren
  18. bernoulli zegt

    14 december 2020 om 15:14

    Designed by Tesla In California. Assembled in China.

    Apple heeft het ook geen windeieren gelegd.

    Login om te reageren
    • arta zegt

      14 december 2020 om 16:37

      @bernoulli: ja! Qua afwerking en het in elkaar zetten zou het me niet verbazen als de auto’s uit China beter in elkaar zitten.
      Qua specs zou je minimaal moeten krijgen wat je hebt besteld. Als er nu minder prestaties en meer gewicht wordt geleverd zou dat kwalijk zijn, maar als je een betrouwbaardere accu zonder cobalt en met meer functies in de auto voor krijgt….
      volgens mij krijgen de huidige Bestellers een hele fijne auto geleverd.

      Login om te reageren
  19. sam11 zegt

    15 december 2020 om 13:37

    Heb ook al berichten gelezen en video’s gezien dat juist de Chinese versie beter gebouwd is. Het zou me niks verbazen.

    Login om te reageren
  20. mikee368 zegt

    15 december 2020 om 17:15

    Hilarisch dit Tesla bashen.

    Waar gaat het nog over?
    Halve waarheden gaat het over. Want het ene deel wordt wel verteld maar het andere deel niet.

    De reden voor die accu’s is dat Tesla ASAP af wilt van Kobalt in hun accu’s en dat kan met deze ijzer fosfaat accu’s.
    Daarbij zijn de accu’s chemisch gezien veel stabieler, gaan daardoor langer mee en hebben nog minder kans op brandgevaar (iets dat in verhouding al bijna 10x minder gebeurt met Tesla’s dan bij brandstof auto’s maar oke).

    En dan nog het grootste voordeel, deze auto is toch weer iets van 2000 goedkoper dan de Amerikaanse SR+ variant en lijkt op alle punten van hogere bouw kwaliteit te zijn.

    Lekker sensatie zoeken weer met dit artikel lijkt het wel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North