• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla gaat de Model S faceliften

Auteur: CasperH, gepost 11 april 2016 om 07:46 – 48 Reacties

Tesla Model S facelift


De bestseller van Tesla gaat alweer mee sinds 2012. Aangezien er enorme competitie aan zit te komen voor de Model S, wordt het tijd dat Tesla haar vlaggenschip een beetje aantrekkelijker maakt.

De competitie voor de Model S komt overigens uit eigen huis: met de onthulling van de Model 3 is er namelijk een behoorlijke kans dat de Model S niet langer de go-to keuze is voor mensen die het milieu (of hun portemonnee) willen sparen. En dus ontvangen we inmiddels signalen dat er plannen zijn om de Model S eens een flinke opfrisbeurt te geven.

En dat kan de auto ook prima gebruiken, want met name het interieur is nog lang niet op het niveau van andere premium automerken zoals BMW, Mercedes en Audi. Merken waar Tesla toch steeds vaker de competitie mee aan zal moeten kunnen. Onder meer de stoelen uit de Model X zouden binnenkort leverbaar moeten worden, en er komen meer opbergvakken in onder meer de deuren.

Maar niet alleen het interieur zal een flinke make-over krijgen. De neus van de auto krijgt volgens geruchten een look die meer aan de Model 3 doet denken en bovendien komen er nieuwe LED koplampen. De onthulling van het exterieur van de opgefriste Model S zou komende week al plaats kunnen gaan vinden. De wijzigingen zullen gefaseerd doorgevoerd worden, aangezien de onderdelen voor de bestaande Model S eerst opgemaakt moeten worden.

Volgens dezelfde a href=”http://www.cnet.com/roadshow/news/updated-tesla-model-s-with-more-features-higher-price-coming-soon/”>bronnen zou de update gepaard gaan met een prijsstijging, maar hoe groot die is kan men nog niet aangeven.

UPDATE: jawel, het is officieel, meer info HIER!

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • goedkope Tesla hatchback
    Goedkope Tesla Model 2 gaat ID3 aanpakken
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, facelift, model-s, Tesla

Vorig bericht: « Audi RS6 trekt een veiligheidsjasje aan, ziet er knap uit
Volgend bericht: Land Rover en Jaguar gaan meer samenwerken in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    11 april 2016 om 07:51

    Daar is het inderdaad wel tijd voor. Hoop dat de neus niet zoals de van de 3 wordt..

    Login om te reageren
  2. dutchcorvette zegt

    11 april 2016 om 07:56

    Ze mogen hem ook uit productie nemen

    Login om te reageren
    • Kuifje zegt

      11 april 2016 om 08:08

      @dutchcorvette: waarom zouden ze?

      Login om te reageren
      • volvologisch zegt

        11 april 2016 om 08:10

        @Kuifje: Omdat ze nog steeds geen winst maken, blijft wel een mooie auto!

        Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          11 april 2016 om 08:18

          @volvologisch: daar is de Model 3 voor en die doet het al goed volgens mij

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          11 april 2016 om 08:47

          @volvologisch: per verkochte S zullen ze vast wel winst maken.
          Het bedrijf Tesla maakt misschien nog verlies; maar dat zal waarschijnlijk voor een groot gedeelte te maken hebben met ontwikkeling en infra.

          Login om te reageren
        • stfu zegt

          11 april 2016 om 09:14

          @volvologisch: mss omdat ze enorm veel investeren voor de toekomst? Musk wil de wereld een klein stukje beter maken en denkt niet alleen aan cashen. Voor het geld heeft ie het nooit hoeven doen.

          Login om te reageren
        • nameel zegt

          11 april 2016 om 14:48

          @volvologisch: geen winst maken is in dit geval strategie om zsm marktaandeel te halen. Beter meer geld uitgeven dan je hebt om zo te groeien.

          Login om te reageren
        • fijnkonijn zegt

          11 april 2016 om 17:59

          @volvologisch: je bent lekker geinformeerd (maar dat gebeurt automatisch als AB je enige bron van Tesla nieuws is).

          Tesla maakte in Q4 2015 voor de eerste keer winst. Is natuurlijk niet genoeg om heel 2015 te compenseren. Zoals de vlag er voor hangt (en die wappert lekker) gaat 2016 in zijn geheel zwarte Zahlen krijgen (idd. voor de eerste keer sind dat de Model S op de markt kwam in 2012).

          Vergeet niet dat A. Tesla bizar veel heeft moeten vóór investeren (oa. het Supercharger Netwerk en al die honderden Tesla Stores en Garages) en B. bijna alle andere fabrikanten ook rode cijfers schrijven. Moeten die dan allemaal maar opdoeken volgens jouw theorie (waar je vast en zeker lang over hebt nagedacht terwijl je zat de schijten…)

          Je hebt duidelijk geen ene zak verstand van Tesla of de zakenwereld (business popi gezegd) in het algemeen. Zo klinkt het in elk geval.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 april 2016 om 19:52

            @fijnkonijn: als jij denkt dat verlies maken normaal is dan moet je ook je eigen zaken instinct nog wat bij schaven. Vorig jaar maakte zelfs Opel winst. Het enige merk dat op electro gebied bij Tesla in de buurt komt.

            Login om te reageren
            • fijnkonijn zegt

              11 april 2016 om 21:23

              @mashell: proest…

              Ik weet genoeg van zaken doen. Ik kon er een Model S van kopen plus nog 2 andere auto’s plus een leuk huis in Zwitserland. Living the good life. Dus laat mij mijn zaakjes maar lekker regelen LOL.

              En ja, ook ik heb verlies gemaakt aan het begin. De kosten gingen meerdere jaren voor de baten uit. Maar dat was allemaal van te voren bekend. Net als bij Tesla. All part of the plan.

              Laat Tesla maar lekker schuiven. Zij hebben jouw advies niet nodig (en ik ook niet ;-)

              Login om te reageren
    • sjonnie82 zegt

      11 april 2016 om 08:10

      @dutchcorvette: hadden ze beter bij jou kunnen doen

      Login om te reageren
  3. svdv zegt

    11 april 2016 om 08:00

    Jippie! Hopelijk ook als P100D!

    Login om te reageren
  4. reggie-boy_rood zegt

    11 april 2016 om 08:05

    Wie kan die aftermarket bodykit vinden van de model S die wel mooi is?

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      11 april 2016 om 08:20

      @reggie-boy_rood: Bedoel je de saleen?

      Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        11 april 2016 om 10:08

        @bartteeuwen: nee die is niet mooi

        Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        11 april 2016 om 10:11

        @bartteeuwen: http://unpluggedperformance.com/wp-content/uploads/2014/03/unpluggedperformancetesla1.jpg

        Login om te reageren
    • ater zegt

      11 april 2016 om 08:30

      @reggie-boy_rood: unplugged performance heeft wel een mooie bodykit

      Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        11 april 2016 om 10:10

        @ater: http://unpluggedperformance.com/wp-content/uploads/2014/03/unpluggedperformancetesla1.jpg

        Login om te reageren
  5. c3po zegt

    11 april 2016 om 09:00

    Hoop dat ze iets aan de achterkant doen. Die is imo wat saai in vergelijk met de voorkant.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    11 april 2016 om 09:09

    Het plaatje bij dit artikel ziet er in ieder geval prima uit.

    Login om te reageren
  7. stfu zegt

    11 april 2016 om 09:15

    Ik verwacht eigenlijk gewoon een Model X neus. Google maar, er zijn plaatjes te vinden van een ingepakte S met X neusje. Zo extreem als op het plaatje kan Tesla denk ik ook niet veroorloven. Vergeet niet dat het een klein merk is. En interieur Model X is ook niet mooier dan S dus ook dat lijkt me sterk.

    Login om te reageren
  8. stfu zegt

    11 april 2016 om 09:16

    Dit lijkt mij veel realistischer: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/model-s-facelift-png.96685/

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      11 april 2016 om 10:30

      @stfu: Met zo’n neus (en ook die van model 3) ben ik toch wel blij met kentekens. Die doorbreken het op zo’n manier, dat het er naar mijn mening toch beter uitziet.

      Login om te reageren
      • autonieuwsvandestraatje zegt

        11 april 2016 om 15:33

        @quincy: kwestie van wennen. Het was puur een stukje noodzakelijk design wat een auto zijn gezicht gaf, nu kunnen ontwerpers met creatievere oplossingen komen.

        FEAR CHANGE!!!

        Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    11 april 2016 om 09:28

    Groot voordeel van de S ten opzichte van de 3 is de levertijd, je kunt op dit moment haast een nieuwe leaseauto bestellen naast je model 3, de eerdergenoemde loopt dan ongeveer uit de lease als je model 3 in Nederland aankomt. Chin heeft trouwens naar de Astra gekeken voor z’n tekening, opstekertje voor Opel.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      11 april 2016 om 10:46

      @knipperlichtje: Bij Chin zijn artikel staat dat hij gebaseerd is op de Buick Avista.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        11 april 2016 om 11:02

        @mercedesclk350: die klopt nog beter inderdaad, de Astra en Avista hebben natuurlijk dezelfde stylingkenmerken omdat Buick alleen maar gerebadgete Opels levert.

        Login om te reageren
  10. fit4fun zegt

    11 april 2016 om 09:30

    Destijds vond Tesla het blijkbaar nog te risicovol om een auto zonder grille (of wat daar op lijkt) te introduceren. Nu is het publiek er gelukkig wat meer aan gewend om een auto te kopen die er aan de voorkant anders uitziet dan een traditionele
    De versie met 100 kWh accu komt dit jaar of in 2017?

    Login om te reageren
  11. vtechlover zegt

    11 april 2016 om 09:31

    Hopelijk doen ze wat aan het gewicht, grootste minpunt.

    Login om te reageren
  12. martijn11 zegt

    11 april 2016 om 09:38

    Vind hem wel mooi nu

    Login om te reageren
  13. noahq zegt

    11 april 2016 om 09:43

    Dat werd wel tijd, hopelijk krijgt ie wat strakkere lijnen

    Login om te reageren
  14. kapitein187 zegt

    11 april 2016 om 10:37

    Maar als het gefaseerd door wordt gevoerd, dan kan het zomaar zijn dat het per regio verschilt of je de facelift afgeleverd krijt of het oude model?

    Login om te reageren
  15. gerrelekker zegt

    11 april 2016 om 10:40

    Aub, Tesla, doe zo geen neerwaartse Mercedes CLA plooi in de flank….

    Login om te reageren
  16. Jantje_555 zegt

    11 april 2016 om 13:45

    prijsstijging, ik vond de model S nu al duur genoeg

    Login om te reageren
  17. kempenaer zegt

    11 april 2016 om 14:05

    Zonder fiscale voordelen wordt deze dyson nauwelijks verkocht, dus in die zin is het een beetje een sneu product.

    Ben vooral benieuwd naar reële actieradius, laadtijd en gewicht.

    De drie zwakke punten van iedere electrische auto tot nu toe. Verder vind ik 100 000 euro wel wat veel voor een bijzonder matig afgewerkte auto met slechts 2 jaar garantie met een maximum van 80 000 km…

    Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      11 april 2016 om 18:38

      @kempenaer: garantie is 4 jaar / max 80K. Accu en elektro motoren 8 jaar onbegrensd aantal kilometers (geen enkel “premium” merk wat dat aandurft)
      Model S verkoopt in de USA beter dan S/7/A8/LS of Panamera dus uw stelling is niet correct

      Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        11 april 2016 om 21:27

        @fit4fun:

        80 000 km is toch bijzonder mager. Logisch, anders wordt het veel te duur voor tesla. Heb je al eens goed bekeken hoe slecht zo’n tesla afgewerkt is? Schrikken hoor…

        Login om te reageren
    • BartJ zegt

      11 april 2016 om 18:51

      @kempenaer: Besef je zelf echt niet, dat je jezelf volkomen belachelijk maakt met je reactie?

      Als je graag je mening verkondigt, onderbouw hem dan met feiten en niet met onwaarheden. Zie de reactie van @fit4fun.

      Nu lijk je meer een emotioneel mannetje dat het onderscheid niet kan maken tussen zijn persoonlijke mening over alternatieven voor brandstofmotoren (lees: elektrisch) en de feiten zoals deze door iedereen opgezocht kunnen worden.

      Ik heb daar een term voor: reaguurdersluiheid.

      Login om te reageren
      • kempenaer zegt

        11 april 2016 om 21:30

        @BartJ:

        Ik vind jouw reactie anders veel emotioneler, bert. Gewicht, reële actieradius en laadtijd zijn de zwakke punten van de dysons model s. Dat is toch gewoon de realiteit? Leg me eens uit, waarom kijk je daar van weg?

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          12 april 2016 om 09:10

          @kempenaer: gewicht komt door de accu maar zorgt wel voor een laag zwaartepunt. Beter dan alle concurrenten bij elkaar. Actieradius is alleen een probleem voor mensen die geen Tesla hebben. Ik haal 400km maar dat rij ik NOOIT op een dag. Gewoon snachts lekker aan de lader thuis en weer gaan. Laadtijd.. Ik slaap snachts. Plus als ik ergens heen ga blijf ik er minstens 2u en dan heb ik weer 200km extra. Zo groot is NL niet…

          Login om te reageren
        • BartJ zegt

          12 april 2016 om 10:46

          @kempenaer:

          Ook hier verwar je weer je eigen opvattingen met feiten:

          – Gewicht:
          Ja, het gewicht is hoog, maar geen belemmering voor een 0-100 acceleratie van max 5,8 en min 3 sec
          – Reële actieradius:
          Model S rijders zien dit over het algemeen niet als beperking
          – Laadtijd:
          Idem

          Met andere woorden: JIJ vindt dit een probleem, maar de klandizie van Tesla niet.

          Login om te reageren
  18. sulobb zegt

    11 april 2016 om 15:16

    Ik vind de Model S nog steeds modern ogen. Van mij hoeft er geen (drastische) facelift te komen.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      11 april 2016 om 19:47

      @sulobb:
      Ben het helemaal met je eens. Daarbij vind ik de voorkant van het huidige model vele malen beter passen dan die op het plaatje boven dit artikel. Ik vind, dat de huidige voorkant behoorlijk veel indruk maakt i.t.t. die hierboven.

      Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    11 april 2016 om 20:11

    De Buick Avista basis van deze shop zorgt voor te veel verschil met de Model S. Mooi, maar niet realistisch…

    Login om te reageren
  20. kempenaer zegt

    11 april 2016 om 21:32

    Er zit zo veel subsidies en fiscaal voordeel op tesla, dat ze eigenlijk van ons allemaal zijn. Een soort openbaar vervoer. We hebben er allemaal aan meebetaald. In die zin mag je er een paar keer per jaar best één lenen.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      12 april 2016 om 09:12

      @kempenaer: dikke subsidies was ook alleen in 2013. Een extra aftrekpost kun je nauwelijks een subsidie noemen. Meer een fiscale voordeel. Niets mis mee. Mag ik ook wat olie van jou, is ook namelijk ook gesubsideerd.

      Login om te reageren
    • BartJ zegt

      12 april 2016 om 10:47

      @kempenaer: Ik daag je uit om met een berekening te komen.

      Gemakkelijke kroegpraat uitslaan kan iedereen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North