• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla geeft Europese concurrentie keiharde mep op de gok

Auteur: jaapiyo, gepost 18 september 2021 om 14:56 – 39 Reacties

Niet deze jongens hierboven dus, maar Chinese bedrijven zijn volgens Tesla de grootste concurrentie.

Een dag geen Tesla-nieuws, een dag niet geleefd. In de week dat bekend werd dat een van de grootste gelovers in exorbitante koersstijggingen in de koers van Tesla voor 266 miljoen Dollar aan aandelen heeft verkocht, was main man Musk in China. De gelegenheid was in dit geval het 2021 World New Energy Vehicle Congress in Hainan, de meest Zuidelijke provincie van China bestaande uit een paar eilanden. Ah, couleur locale…

Gamen

Terwijl de gamende Chinese kindertjes schichtig op de klok kijken of hun toegestane drie uur al voorbij zijn om te gamen, steekt Tesla de Chinezen een veder in het achterwerk. De topman en grootaandeelhouder van het merk ziet de Chinese autobedrijven namelijk als zijn grootste concurrentie. Dit met name vanwege het feit dat de Muskias de Chinezen goed vindt op het gebied van software. Als dat dan maar zo blijft na de ban op gamen:

My frank observation is that Chinese automobile companies are the most competitive in the world, especially because some are very good at software.

Elon Musk, gamede als kind de hele nacht weg

De uitlating is natuurlijk een keiharde mep in het gezicht van onze Europese merken. Zijn zien zichzelf natuurlijk graag als het grote alternatief voor Tesla. Zeker de Volkswagen Group en Mercedes hebben inmiddels een forse arsenaal aan EV’s in het gamma. En BMW maakt bijvoorbeeld deze unit.

Excuus voor dat grafische beeld. Musk voegde er verder nog aan toe dat Tesla er alles aan doet om de dataveiligheid van haar klanten in China te garanderen. Een extreem belangrijke zaak uiteraard, waar Tesla ironisch genoeg recent voor in heet water geraakte bij de Chinese autoriteiten. Daar kan je je data immers altijd gewoon veilig kwijt.

Data security is not only the responsibility of a single company but also the cornerstone of the whole industry development. Tesla will work with national authorities in all countries to ensure data security of intelligent and connected vehicles. Tesla hopes to contribute to both a digitized future of shared benefits, responsibilities, and governance. With the rapid growth of autonomous driving technologies, data security of vehicles is drawing more public concerns than ever before. We figure it is necessary to address public concerns by applying appropriate technical measures.

Elon Musk, mensenrechtenactivist

Waarvan akte. Denk jij dat Musk gelijk heeft met zijn inschatting van de concurrentie. Of hebben ‘wij’ nog wel een kans? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • China is bang voor spionerende Tesla's
  • Tesla slechte verliezer
    'Arrogant' Tesla onderuit op tweede grootste markt
  • Tesla rijders van de weg geplukt door politie in China
  • "Golf-killer van Tesla uit China is al bijna klaar"

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, China, Elektrisch, Elon Musk, Mercedes, Tesla, Volkswagen

Vorig bericht: « Grote goedkope kilometervreter (7K) – Autoblog Advies
Volgend bericht: Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    18 september 2021 om 15:16

    Heeft tesla een kans op lange termijn?

    Login om te reageren
    • Iedereen zegt

      19 september 2021 om 13:09

      Euh ja… Het duurt niet lang meer voordat ze meer winst maken dan BP.

      Login om te reageren
    • Daremaster Co zegt

      20 september 2021 om 04:34

      Zou maar eens onderzoek gaan doen voor Tesla de grootste market cap hebben van alle bedrijven :-)

      Login om te reageren
  2. Charles Taycan 4S zegt

    18 september 2021 om 15:29

    Haha! Musk zegt hetzelfde in Europa over de Europese autofabrikanten als hij die daar toespreekt! Gewoon veer in de reet stoppen…😉

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 september 2021 om 18:41

      @Charles Taycan 4S: Nee hoor, alleen Herman Diess is zijn mattie.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        18 september 2021 om 20:22

        @flutterby, niet een onbelangrijk iemand in de automotive…😜

        Login om te reageren
        • Redrum zegt

          19 september 2021 om 18:28

          Tja, die arme man loopt ook maar gewoon achter de feiten weliswaar iets sneller dan z’n Europese conculega’s ….hoewel, ik vrees dat hij gewoon meer geluid maakt en een beetje ala Musk zich wil profileren waar hij trouwens erbarmelijk in faalt.

          Uiteraard zullen het de Aziaten zijn.

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            19 september 2021 om 23:02

            @Redrum, heb wel veel respect voor Diess… hij gaat toch maar ff met een ID3 op vakantie naar Italië!😉 Respect!

            Login om te reageren
            • Redrum zegt

              20 september 2021 om 07:48

              @charles misschien heb je gelijk, op vakantie met de id.3 moet je inderdaad aandurven 😉

              Login om te reageren
    • Pascal zegt

      18 september 2021 om 20:56

      Hij zal over de Europese fabrikanten heus niet gauw roepen dat ze goed zijn in software…

      Login om te reageren
    • mattr zegt

      19 september 2021 om 09:51

      Wat een huichelaar is die Musk toch. Hoe hij zijn beloftes consequent niet waar maakt kan je inmiddels rechtuit liegen noemen, en nu probeert hij een wit voetje bij de Chinezen te halen omdat ze kritisch over zijn producten zijn.

      Login om te reageren
      • Iedereen zegt

        19 september 2021 om 13:26

        Flauwekul, feiten zijn gewoon feiten en de Chinezen lopen gewoon voor op Europa wat elektrische auto’s betreft en op software al helemaal.

        Login om te reageren
      • Redrum zegt

        20 september 2021 om 07:54

        Aanschuren tegen de Chinezen als buitenlandse constructeurs is gewoon nodig of ze pakken jouw fabriek af.
        Zelfs als Chinees teveel winst maken en een wat ‘grote’ mond hebben, kan al reden genoeg zijn.

        Hoe zou het nog met Jack Ma gaan???

        Bereid je alvast voor, leer chinees en verwacht een 7/7 werkweek zonder al te veel loon. Ze komen eraan 🤫

        Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    18 september 2021 om 15:55

    Leuk voor hem dat hij dat vindt. Wist niet dat de hele auto-industrie zit te wachten op de almachtige z’n mening. Denk dat de Europese automakers eerder een ‘leuk voor ‘m’ moment hebben dan dat ze een mep op hun neus voelen.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      18 september 2021 om 16:08

      De Duitse autobouwers hebben hooguit een “Leuk, dat wisten wij ook allang” moment als ze dit lezen.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 september 2021 om 18:40

      @Rick-dos: de hele auto industrie niet maar gezien jij hier reageert jij wel ;-)

      Login om te reageren
    • autorijdert zegt

      19 september 2021 om 05:08

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
    • Iedereen zegt

      19 september 2021 om 13:45

      De hele auto-industrie heeft 100 miljard schuld per groep, Tesla heeft verhoudingsgewijs vrijwel geen schulden, spoedig wordt er geen diesel/benzine auto meer verkocht, Tesla staat dus mijlen ver voor op de Europese concurrentie, groeit ook nog eens veel harder en maakt veel dikkere winst per elektrische auto, sommige Europese groepen verkopen hun elektrische auto’s zelfs doelbewust met verlies, opdat ze maar winst maken met hun benzine/diesel auto’s die dus binnenkort niet meer verkocht worden, wat ga je met die fabrieken doen? Slopen? En het personeel? En ze hebben al meer dan 100 miljard schulden per groep, dus die zijn echt niet blij.

      Login om te reageren
  4. Pascal zegt

    18 september 2021 om 15:59

    Klopt gewoon wat ie zegt. Terwijl velen niet verder kijken dan die paar dinosauriërs in Duitsland, benoemt hij waar het echte gevaar vandaan komt. Z’n opmerking slaat trouwens heus niet alleen op automotive gebied. Als er iets dom is, is het wel om de Chinezen te onderschatten.

    Login om te reageren
    • Redrum zegt

      19 september 2021 om 18:31

      En vooral als wij ze nog steeds wettelijk gezien. behandelen als een developing country (met alle uitzonderingen voor hen)…dat snap ik echt niet…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        20 september 2021 om 08:05

        Maar dat zijn ze toch ook? China heeft een groot aantal zeer welvarende steden met een hoog niveau dat Europa concurrentie aan kan doen maar het heeft ook een enorm groot en straatarm achterland.

        Login om te reageren
  5. mt03 zegt

    18 september 2021 om 16:45

    Ja hij heeft gelijk

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    18 september 2021 om 17:03

    Musk is simpelweg sluw. Altijd handig om te zeggen, dat het land waar je je op dat moment bevindt, het beste/mooiste/slimste land op aarde is. Het is wat dat betreft net een echte Amerikaan.

    Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      18 september 2021 om 19:03

      @amghans ‘T is soms beetje too much maar over het algemeen menen ze het heus wel. Amerikanen gaan doorgaans toch wel wat meer uit van het positieve en dat vind ik zelf persoonlijk een stuk prettiger dan dat zure negatieve Hollandse.

      Login om te reageren
  7. bmwfe zegt

    18 september 2021 om 17:52

    Data veilig in China?? De overheid (de partij) volgt je overal via gezichtsherkenning. Er is wel weerstand; of dat hetzelfde redden betwijfel ik.

    Login om te reageren
  8. maferick74 zegt

    18 september 2021 om 17:54

    Gast de bitcoin nu omhoog of omlaag? Ik vraag t voor een vriend

    Login om te reageren
  9. potjak zegt

    18 september 2021 om 18:24

    Musk heeft zeker gelijk. BMW haalt de EV techniek bij Brilliance, Volvo bij Geely en zo zullen er nog wel meer Europese merken techniek gebruiken van de Chinezen. Chinezen zijn veel verder dan de Europeanen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 september 2021 om 18:44

      @potjak: de Taycan uit Kroatie en alleen Volkswagen lijkt zelf bezig te zijn om zelf de cruciale onderdelen van een EV te maken.

      Login om te reageren
      • Redrum zegt

        19 september 2021 om 18:32

        Toch niet in de id.3 en 4 ….

        Login om te reageren
  10. Sempiternal zegt

    18 september 2021 om 19:01

    De Chinezen komen. Sorry. Zijn dr al. Heel lang. Ook in automotive.

    Login om te reageren
  11. vreekfonk zegt

    18 september 2021 om 19:26

    De snelheid waarmee de Chinezen innoveren is zeker iets om niet te onderschatten. Niet alleen op automotive gebied worden ze steeds beter maar ook in B.v. ruimtevaarttechniek. Denk dat Musk gelijk heeft.

    Login om te reageren
  12. dolledries zegt

    18 september 2021 om 21:59

    Koreanen ja.

    Login om te reageren
  13. frank2b zegt

    18 september 2021 om 22:46

    Tuurlijk heeft-ie gelijk.

    Login om te reageren
  14. tinnemans zegt

    19 september 2021 om 08:23

    Tsja, dat is niet zo’n hele moeilijke. De Gouden Eeuw van de VS is ondertussen wel voorbij en die van China begint net.

    Login om te reageren
  15. donstorm zegt

    19 september 2021 om 08:24

    De hielenlikker. Heeft natuurlijk veel te verliezen in China.

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      19 september 2021 om 11:20

      @donstorm: hij heeft toch gewoon gelijk? Je ziet toch hoe bijvoorbeeld een VW flink heeft gestoeid met software en de Chinezen juist erg goed zijn met software. Daarbij ook snel zijn met innoveren in het algemeen.

      Login om te reageren
  16. Niek zegt

    19 september 2021 om 11:00

    Musk heeft gelijk en vergeet de Koreanen niet, die zijn op elk gebied van automotive ook verder dan Europa en Amerika

    Login om te reageren
  17. Daremaster Co zegt

    19 september 2021 om 11:44

    Heel simpel, de Europese BEV’s zijn te dom. Het is als het verschil tussen een “Mobiele telefoon” (Nokia) of de “Smart phone” (iPhone of Galaxy etc). Hoeveel mensen lopen er nog rond met een Nokia met drukknoppen-toetsenbord?

    En de Bull (Ark Invest) die 266 miljoen in aandelen verkocht doet dit om hun portfolio op 10% te houden, niet omdat ze er niet meer in Tesla geloven.

    Dit is echt weer een verhaal van de klok en de klepel..

    Login om te reageren
    • Redrum zegt

      19 september 2021 om 18:40

      Correct ivm ark….een beetje op de hoogte zijn van de dingen is altijd goed als je ergens over schrijft maar dat was zoals gewoonlijk niet de bedoeling.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North