• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla geeft rolstoelers gratis elektrische achterklep

Auteur: jaapiyo, gepost 26 juli 2020 om 15:59 – 28 Reacties

Model 3

Tesla wil rolstoelers tegemoet komen door gratis een elektrische achterklep aan te bieden.

Er zijn zo van die dingen die je heel vanzelfsprekend acht, tot je erachter komt dat het ook anders kan zijn. Zo zal voor de meesten van onze lezers een elektrisch bedienbare achterklep niet meer zijn dan een leuke en handige gadget om te showen aan de buren. Tuurlijk, we leven mee met je first world problems. Het is heel zwaar als je geen biceps hebt om zo’n klep handmatig dicht te werpen. En je krijgt er misschien zelfs wat stof van aan je handen. Ja, je hebt inderdaad een heel zwaar leven.

Voor mensen in een rolstoel is een elektrisch bedienbare achterklep echter geen overbodige luxe. Het kan het verschil maken of je autonoom je auto kan bedienen, of dat je iemand nodig hebt om de klep te sluiten. Een Chinese Tesla Model 3 rijder attendeert de wereld daarop via Twitter.

A Tesla on the wheelchair —— A story of a Tesla owner in China pic.twitter.com/YffVdcUJVE

— Tesla Asia (@Tesla_Asia) July 25, 2020

Gutmensch Elon Musk zag de hartekreet van zijn klant en besloot over te gaan op actie. Eveneens via Twitter reageerde hij dat Tesla gratis elektrische achterkleppen aan gaat bieden voor mensen in een rolstoel.

Tesla will add a power lift gate at no cost

— Elon Musk (@elonmusk) July 25, 2020

Het is sowieso een mooi gebaar, alleen zoals gebruikelijk moeten Elons werknemers nu nog wel even zorgen dat het plan werkelijkheid wordt. Voorlopig is een elektrische achterklep namelijk niet leverbaar op de Model 3. Er zijn wel aftermarket aanbieders die een ombouw aanbieden voor circa 400 Euro, maar als je dat laat doen is je garantie foetsie.

Enfin, we zullen er maar vanuit gaan dat Elon deze belofte wel nakomt. De makkelijkste manier om dit te doen voor nieuwe auto’s is waarschijnlijk gewoon maar de elektrische achterklep standaard maken, net als op de Model S en Model X. Voor auto’s die al in gebruik zijn, moet men iets anders verzinnen.

Ook interessant!

  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Deze Tesla Cybertruck komt met een gratis Cyberquad
  • Tesla pakt Rivian
    Tesla pakt Rivian hard aan, rechter geeft gelijk
  • Tesla met benzinemotor
    Tesla met benzinemotor is schoner dan de elektrische

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, model-3, rolstoel, Tesla

Vorig bericht: « Ex F1 coureur gaat loeihard kablabber op motor
Volgend bericht: Porsche Classic maakt 944 helemaal fabrieksnieuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. bugboy zegt

    26 juli 2020 om 16:17

    Waarom zou Tesla het standaard moeten maken en ook voor bestaande bezitters beschikbaar maken? Die kunnen het voor €400 achteraf inbouwen. Dit is gewoon een mooi gebaar. Maar dat is voor Autoblog nog wat lastig toegeven.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 juli 2020 om 16:23

      “Het is sowieso een mooi gebaar…”

      Het staat letterlijk in de tekst. Dat er ook bijstaat dat het nog wel even werkelijkheid moet worden staat er inderdaad ook bij. Lijkt me wel terecht, gezien zijn track record https://www.elonmusk.today/.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        26 juli 2020 om 17:17

        Laten we ome Elon vooral scherp houden met z’n allen maar met dat linkje schiet ik niet zoveel op:
        – Bij veel beloftes noemt ie helemaal geen due-date, dan zegt het mij niet zoveel hoe lang geleden de belofte is gemaakt
        – De site wordt ook niet echt up-to-date gehouden; het bericht dat ie ‘optimistisch is dat Tesla will be profitable all quarters forward’ (overigens geen belofte daar) staat bijvoorbeeld wel hoe lang het geleden is en niet dat Tesla nu het 4e kwartaal op rij zwarte cijfers heeft gedraaid.
        Tip voor de eigenaar van die site: Maak er gewoon een simpel maar objectief lijstje van met welke beloftes hij wel en niet nakomt; dan krijgt het misschien ooit wel wat nieuwswaarde.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          26 juli 2020 om 22:43

          @Pascal: dat staat er toch bij? Hij deed de uitspraak eind Q1 2019. Q1 2019 en Q2 2019 beiden verlies. Heel objectief bekeken klopt die uitspraak dan dus niet, komt hij zijn belofte dus niet na. Daarnaast zie ik er overigens vaak due dates bij staan.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            26 juli 2020 om 22:54

            @camber24: is er ook z’n website over de CEO van Volkswagen? Of is dit weer z’n kritiek puntje wat alleen voor Tesla geld?

            Login om te reageren
            • camber24 zegt

              27 juli 2020 om 06:54

              @flutterby: dit gaat niet over Volkswagen. Dit gaat over Tesla. Volkswagen AG heeft hier niets mee te maken.

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                27 juli 2020 om 09:04

                @camber24: Volkswagen maakt ook auto’s en hun CEO had, onder andere, beloofd dat ze 2-3 jaar geleden marktleider zouden zijn op EV gebied. Echter is dat “beurspraat” en wordt elke uitspraak van Elon Musk onder de loep gelegd. Ik vind zowel de auto als het bedrijf Tesla geweldig, maar die spotlight op Elon Musk begrijp ik niet.

                Dit artikel is gewoon puur marketing en alle media neemt het gewoon over. Enkel omdat ze er niet voor betaald is het geen advertorial.

      • bugboy zegt

        26 juli 2020 om 23:17

        @jaapiyo: Zelfs als Elon Musk malaria zou doen uitsterven weet Autoblog daar denk ik nog een zuur statement bij vermelden.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          27 juli 2020 om 07:36

          En terecht! Heel de wereld zucht onder een corona pandemie en Musk komt met iets dat malaria oplost…

          Login om te reageren
          • bugboy zegt

            27 juli 2020 om 20:39

            Daar heb jij weer een punt :-) Maar als Elon Musk een vaccin voor Corona had gevonden dan wordt op deze site denk ik gemeld dat Musk de veroorzaker is van de files op de weg…

            Login om te reageren
    • flutterby zegt

      26 juli 2020 om 21:29

      @bugboy: het blijft mij verbazen dat elke tweet tot een artikel leid hier. Dit heeft niets meer met auto’s te maken.

      Login om te reageren
      • bugboy zegt

        26 juli 2020 om 23:25

        @flutterby: Dat verbaast mij helemaal niet. Levert clicks op en dus inkomsten.

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        26 juli 2020 om 23:26

        Wie is hier nou de snackbar?

        Login om te reageren
  2. Pascal zegt

    26 juli 2020 om 17:23

    Da’s gewoon tof, mits hij er ook vlot gevolg aan geeft. Ik zou ’t ook best op m’n Model 3tje willen als officiële optie, maar waarschijnlijk gaat die dan zodanig veel geld kosten dat ik met liefde zelf de klep even open en dicht doe.

    Login om te reageren
  3. Dutchcarwizard zegt

    26 juli 2020 om 20:32

    Discriminatie

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      26 juli 2020 om 21:15

      Dat is het zeker.

      Login om te reageren
    • mikee368 zegt

      27 juli 2020 om 05:56

      Mensen moeten ophouden met dat janken over discriminatie waar geen discriminatie is.

      https://www.ensie.nl/redactie-ensie/discriminatie

      Misschien leert dit nog wat

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        28 juli 2020 om 13:05

        @mikee368: jankerd

        Login om te reageren
  4. jeroenm83 zegt

    26 juli 2020 om 20:44

    Ik weet niet wat ik lelijker vind: die neus of die wieldoppen. God verhoede, maar mocht ik ooit niet meer kunnen lopen, dan gaat mijn rolstoel niet in zo’n ding.

    Login om te reageren
    • mikee368 zegt

      27 juli 2020 om 05:57

      https://youtu.be/cgkD-ZCZe2Q

      Gelukkig zijn het letterlijk doppen die je er af kan halen. Scheelt 3%-5% in range maar dat zal u vast weinig uit maken.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 juli 2020 om 07:35

        Als die doppen zoveel zouden schelen zouden we ze al lang zien bij auto’s met verbrandingsmotoren. Daar waar elke gram CO2 minder de markt positie van je auto verbetert.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          27 juli 2020 om 15:19

          @mashell: bij een brandstofauto betekent het een paar honderd euro, bij een EV is het verschil om met zweet in naad of helemaal niet aan te komen. Overigens had ik de doppen er heel snel af gehaald ondanks dat ze beste te pruimen zijn als je er aan went.

          Login om te reageren
  5. n54coupe zegt

    27 juli 2020 om 10:42

    Tesla model 3’s zijn helemaal niet handig met een rolstoel.
    De portieren zijn veel te kort om handig in te kunnen stappen, er zit een enorme middenconsole in, en je loopt het risico om je tabletscherm kapot te stoten als je de rolstoel in de auto hijst…

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 juli 2020 om 15:16

      @n54coupe: wie vervoert een rolstoel nou voorin..?

      Login om te reageren
      • n54coupe zegt

        27 juli 2020 om 15:56

        Ik. Waarom zou ik dat ding helemaal op de achterbank frommelen als ik alleen in de auto zit? Als het me al lukt om het frame achterin te krijgen. Waarschijnlijk niet zonder de boel vaak te beschadigen.
        En welk beeld heb jij van een rolstoel?
        Zo’n opklapding?
        Die zijn voor je oma.
        Een ADL stoel is een vast frame waar je de wielen afhaalt, met een slim kliksysteem.
        Wielen op de achterbank, frame op de pasagiersstoel, en in 1 minuut onderweg.
        Als er iemand meerijdt dan gaat het frame op de achterbank. Rijden er meer mee, dan in de kofferbak.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          27 juli 2020 om 18:29

          @n54coupe: Ik kan je wel garanderen dat mijn oma niet in een rolstoel komt te zitten hoor. Daarnaast lijkt mij, zeker als je een rolstoel nodig hebt, niet handig om aan de andere kant van je auto de rolstoel te laden als waar je zelf in stapt.

          Login om te reageren
          • n54coupe zegt

            27 juli 2020 om 21:16

            Echt, je blijft erover doorgaan terwijl je er geen moer van weet?
            Jij kan echt niks garanderen, behalve als je oma al dood is. Voor de rest heb je niks te zeggen over wat het leven je brengt.
            Als je het echt weten wilt, ik stap rechts in, demonteer de wielen, hop over naar links, en trek dan de stoel de auto in en de deur dicht. Gordel eromheen en rijden. Gaat best snel. Maar mensen met meer rompbalans stappen links in en tillen de stoel over zich heen naar de passagiersstoel. Vandaar dat een hoge middenconsole echt heel vervelend is. En dat een grote tablet op je dashboard een risico is. En dan ben ik weer bij mijn eerste post dat een model 3 niet een handige auto is. Ik heb naar de model3 performance gekeken, en hij is echt niet handig. Helaas.En dan heb ik nog helemaal niet gekeken of de achterklep automatisch dicht gaat. Als je daar last van hebt dan kan je daar aan de binnenkant een lus aan maken waarmee je hem dicht trekt.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              28 juli 2020 om 08:43

              @n54coupe: ah makes sense, ik denk dat het moeilijk in te beelden is aangezien niet elke handicap gelijk is. Gelukkig hoeft je persoonlijkheid er niet onder te lijden, wow..

              Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North