• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ex F1 coureur gaat loeihard kablabber op motor

Auteur: jaapiyo, gepost 26 juli 2020 om 15:01 – 15 Reacties

Tuero kablabber

Deze olijke voormalig F1 coureur voelt nog steeds de behoefte aan snelheid. Momenteel voelt hij daarnaast ook een flink aantal gebroken botten in zijn lijf.

Het zal je waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat de autoblog redactie is geïnfiltreerd door een vreemde diersoort: de motormuis. In de krochten van ons kantoor smeden ze plannen om fraaie verhalen te schrijven over de wereld van de tweewielers. Tevens proberen ze de rest van ons over te halen om ook een teen in het water van de dark side te dippen. Een verleidelijke propositie.

Er kleeft echter wel een nadeeltje aan het trotseren van ’s heeren wegen met een buikschuiver. Vooral als je innerlijke totaalmalloot de regie af en toe overneemt achter het stuur. Als het namelijk misgaat, lig je volledig in puin. Zoals wij medici *kuch* altijd zeggen: zo’n motorrijder is net een levende orgaanzak.

De negatieve kant van het motorrijden ondervond afgelopen week ook Esteban Tuero. Tuero, afkomstig uit Argentinië, gold medio jaren ’90 als een groot talent in Zuid-Amerika. In 1996 maakte Esteban de oversteek naar Europa om zijn geluk te beproeven in de Formule 3. Na een aantal bemoedigende optredens stapte hij halverwege het jaar al over naar de F3000, de klasse die we nu weer de Formule 2 noemen. Dat werd echter een deceptie: Tuero haalde slechts een keer de top-10 voor Draco Engineering in zes races.

De op dat moment nog altijd slechts 18-jarige coureur verhuisde daarop wederom naar een ander werelddeel. In 1997 kwam hij uit voor Team LeMans in de Formule Nippon. Wederom deed hij slechts zes races, waarin hij slechts één punt scoorde. Maar Tuero bereikte waarschijnlijk het doel wat hij voor ogen had: genoeg meters afleggen voor een superlicentie. Hij was op dat moment namelijk al testrijder voor Minardi en kon nu voor dat team races gaan rijden in 1998.

Aldus geschiedde. In het seizoen van 1998 werd Tuero op dat moment de derde jongste F1 coureur ooit na Mike Thackwell en Roberto Rodriguez. Hij kwam vier keer aan de finish in zestien races voor Minardi. Zijn beste resultaat was een achtste plaats in San Marino, maar die was toentertijd nog niet goed voor punten. In de laatste race in Japan klapte Esteban op mede-hoogvlieger Toranosuke Takagi, waarbij hij zijn nek zeer deed. Maar goed, niet getreurd, in 1999 wachtte het volgende seizoen.

Doch vlak voor de eerste test van het seizoen, kondigde Tuero geheel onverwacht het einde van zijn F1 carrière aan. Tot op de dag van vandaag heeft hij daarvoor nooit een reden opgegeven. In de jaren nadien kwam het voormalig talent nog wel uit in het Zuid-Amerikaanse TC2000 kampioenschap met gematigd succes. Ook deed hij in 2008 nog mee aan het FIA GT kampioenschap in een Ferrari 550 GTS Maranello. In 2016 hing de Argentijn zijn racehelm aan de wilgen.

Enkele dagen geleden klapte de nu ex-coureur mokerhard op een andere motorrijder die de straat overstak. Het incident werd vastgelegd door een camera en gedeeld op Twitter. Tuero werd na de biem naar het ziekenhuis gebracht. Hij is buiten levensgevaar, maar heeft wel een flink aantal botbreuken opgelopen.

Asi fue el choque entre dos motos que protagonizó en la Ciudad de Buenos Aires el ex piloto de F1 Esteban Tuero.
Ambos conductores sufrieron heridas de distinta consideración.@ernestoarriaga @VTVinfo @kamisky2002 pic.twitter.com/7rGqxZG5jz

— Cronista de Tránsito (@aleginart) July 25, 2020

Familie van Tuero denkt dat hij er wel weer bovenop komt. We hopen natuurlijk dat zij gelijk hebben.

Ook interessant!

  • Finse F1-commentator gaat helemaal uit zijn plaat
  • Oud F1-coureur Alesi opgepakt na 'prank'
  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

argentinie, crash, Formule 1, Motorfiets, Racing

Vorig bericht: « Mercedes-Benz CLE op komst, doet CLK na
Volgend bericht: Tesla geeft rolstoelers gratis elektrische achterklep »

Lees Interacties

Reacties

  1. bbjorn zegt

    26 juli 2020 om 15:40

    En Adrian Sutil heeft zijn Mclaren Senna LM gecrasht in Monaco, gaat lekker met oud coureurs dit weekend?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 juli 2020 om 09:26

      Adrian Sutil. Reden nummer 1 dat C. Albers het nog zo lang heeft uitgehouden in de F1; teammaat Sutil deed het slechter.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        27 juli 2020 om 13:45

        Ik zou zeggen reden nummer 1 dat Albers het niet lang volgehouden heeft. Sutil was nipt beter. Heeft alleen zijn glazen ingegooid toen hij dat een glas in de nek van dat Renault teamlid gooide in China.

        Login om te reageren
  2. cvoo zegt

    26 juli 2020 om 15:45

    Dit zijn van die idiote situaties die je niet tegen hoopt te komen en al helemaal niet op de motor!! Wat een malloot om daar te keren met verkeer…

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      26 juli 2020 om 16:28

      @cvoo: precies waarom ik niet op een motor rijd. Al kan je zelf nog zo goed rijden, je komt vanzelf een keer zo’n mafklapper tegen, meestal gaat het weliswaar goed, maar op de motor heb je weinig nodig voor veel leed…

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        27 juli 2020 om 13:48

        @griffendahl: Ik doe dat wel, ongeveer 80% van mijn privé verplaatsingen vindt plaats op twee of drie wielen. En ik zal de laatste zijn die beweert dat het mij niet zal overkomen. Maar ik denk wel dat ik op die plek iets minder snel gereden zou hebben. Je kunt ook wat marge overhouden om fouten van anderen op te vangen, soms best fijn. Maar nogmaals, soms heb je pech en moet je geluk hebben. Ofzo.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      27 juli 2020 om 10:37

      @cvoo: maar wat een malloot om daar zo achterlijk hard te rijden.

      Login om te reageren
  3. AstonMartinDriver zegt

    26 juli 2020 om 15:46

    Volgens mij dacht Esteban dat hij op circuit ? was, ging wel erg hard ? hopelijk geen blijvende schade voor beide motor muizen.

    Login om te reageren
    • cvoo zegt

      26 juli 2020 om 16:05

      @astonmartindriver: Hij had de vaart er inderdaad wel in zitten. Van beide partijen niet slim. Geeft ook wel weer de kwetsbaarheid aan als je op n tweewieler zit.

      Login om te reageren
  4. Erik zegt

    26 juli 2020 om 15:51

    EDIT: gefixt….

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    26 juli 2020 om 16:05

    Niet de enige ex-F1 coureur die op de openbare weg een oopsie heeft dit weekend. Adrian Sutil heeft z’n McLaren Senna LM in de puinpoeier gereden in Monaco.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 juli 2020 om 07:30

      Vorige week Alex Zanardi nog die werd aangereden in zijn handbike, want die man kon nog wel wat letsel gebruiken.

      Login om te reageren
  6. Poulusma zegt

    26 juli 2020 om 17:40

    “Er kleeft echter wel een nadeeltje aan het trotseren van ’s heeren wegen met een buikschuiver.”
    Er zijn een hele hoop andere alternatieven, zoals een Naked of een Adventure bijvoorbeeld! ;-)
    Ik zeg nothing wrong with!!
    Goede ontwikkelingen op de redactie in ieder geval!

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    27 juli 2020 om 10:40

    Men rijdt in Buenos Aires als regel als een volstrekte idioot, zo leert de ervaring. Iedereen en alles, inclusief “brave” huismoedertjes. Het is een absoluut wonder, dat het daar niet vaker fout gaat.

    Login om te reageren
  8. Motorrijdersactiegroep MAG zegt

    27 juli 2020 om 14:47

    Anders dan Jaapiyo zijn wij natuurlijk blij dat er bij Autoblog nu ook een motorrijder is binnengedrongen. Britt rules! Minder blij zijn we natuurlijk met opmerkingen als “zo’n motorrijder is net een levende orgaanzak.” Niet alleen een totale dooddoener, maar ook ernstig aan slijtage onderhevig. Los daarvan: het aantal motorrijders in NL stijgt nog altijd; het aantal motordoden daalt. In de afgelopen tien jaar waren het er gemiddeld rond de 50 per jaar. In de tien jaar daarvoor waren het er meer dan 80.

    Het filmpje hierboven laat niet zozeer zien hoe gevaarlijk motorrijden is, maar hoe gevaarlijk het is om veel harder te rijden dan de situatie toelaat. Dat het slachtoffer ook op de motor zat maakt motorrijden niet gevaarlijk dan fietsen of lopen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North