• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 krijgt concurrentie uit onverwachte hoek

Auteur: willeme, gepost 2 augustus 2019 om 08:04 – 66 Reacties

Afbeelding Tesla Model 3 krijgt concurrentie uit onverwachte hoekAfbeelding Tesla Model 3 krijgt concurrentie uit onverwachte hoekAfbeelding Tesla Model 3 krijgt concurrentie uit onverwachte hoekAfbeelding Tesla Model 3 krijgt concurrentie uit onverwachte hoekAfbeelding Tesla Model 3 krijgt concurrentie uit onverwachte hoek

Fresco Reverie '19
De mensen die Tesla groot hebben gemaakt, willen nu ook a bit of the action.

Het is veel te kort door de bocht om de stelling te maken, maar er schuilt een vorm van waarheid in: Tesla heeft een hele hoop te danken aan Nederland en Noorwegen. Beide landen voerden (en voeren) een enorm gunstig fiscaal beleid.

Mocht je denken dat het gat tussen elektrisch rijden en een ‘echte’ auto in Nederland groot is, dan moet je een eens kijken naar de prijsverschillen in Noorwegen. Althans, dat was vroeger zo. Noorwegen was echt schrikbarend duur. Tegenwoordig betaal je daar voor een BMW M5 166.000 euro. Dat zouden we vroeger krankzinnig vinden, maar nu betalen we ook in 161.000 euro in Nederland. Tesla’s daarentegen vallen relatief mee. Een Model S P100D Performance kost 96.000 euro in Noorwegen, vergelijkbaar met de prijs in Nederland.

Fresco Reverie '19

Fresco
De auto’s met verbrandingsmotoren worden enorm belast, terwijl de auto’s geheel op elektriciteit flink gesubsidieerd worden. Dat die Noren niet denken: “Hey, dit moeten wel zelf toch ook wel kunnen bouwen?” Dat is waarschijnlijk wat er gebeurd is, want er is namelijk een nieuw Noors automerk: Fresco. De naam kom van de barmhartige ingenieur Jacque Fresco. Daarbij vonden de Noren het ‘fresh’ en ‘cool’ klinken. Fresco is een project van Espen Kvalvik, maar ook een drijvende kracht achter projecten als The Venus Project en The Zeitgeist Movement. Net als Michael Jackson zong in ‘Heal The World’ wil Kvalvik een betere aarde voor jou en voor mij.

Fresco Reverie '19

Reverie
Hun eerste product is de Reverie, een relatief grote sedan. De afbeeldingen zijn nog renders, maar laten een goed beeld zijn van hetgeen wat we kunnen verwachten. De dimensies staan namelijk al vast. De Fresco Reverie is 4,81 meter lang en 2,23 meter wijd. We weten niet of dat met of zonder spiegels is. Gezien de kleine spiegeltjes is inclusief spiegels aannemelijker. De hoogte is 1,40 meter, terwijl de wielbasis 2,75 meter bedraagt. Qua afmetingen staat de Fresco Reverie het dichtst bij de Tesla Model 3.

Fresco Reverie '19

Innovatieve accu
Dan het technische aspect. Er is niets bekend over de motoren, behalve dat deze geheel elektrisch zijn. Wel zijn er twee enorme verschillen ten opzichte van een Tesla. Ten eerste de accus’s. Deze zijn modulair. Kvalvik wil er nog niet heel erg veel over kwijt, maar geeft aan dat als de accu aan zijn einde komt, deze niet vervangen hoeft te worden. Hij omschrijft het zelf als een soort lade. Het tweede bijzondere technische aspect: de auto heeft een versnellingsbak met vier verzetten. Er zijn al 70 exemplaren ongezien verkocht, volgens Fresco. Of en wanneer de Fresco Reverie naar Nederland komt, is niet duidelijk.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, noorwegen

Vorig bericht: « F1 Hongarije 2019: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Zo wordt de grille van een X5 minder opvallend »

Lees Interacties

Reacties

  1. lacker zegt

    2 augustus 2019 om 08:14

    Hij lijkt wel erg op een Tesla. Zelfs het logo….

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      2 augustus 2019 om 08:37

      @lacker: met koplampen van Ford

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        2 augustus 2019 om 09:24

        @sirprize: En daarin dan weer de led dagrijverlichting van de Model X

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          2 augustus 2019 om 10:08

          @Edge: en de banden van een BMW.

          Login om te reageren
          • shalomleon zegt

            2 augustus 2019 om 11:26

            @jpoers: en de uitlaat van een… ow nee

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              2 augustus 2019 om 11:35

              @shalomleon: Conclusie: het is gewoon een slechte fotoshop !

              Login om te reageren
        • joost1234 zegt

          3 augustus 2019 om 11:34

          @Edge: Ford was hier eerder mee hoor…

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            3 augustus 2019 om 12:10

            @joost1234: Mag ik vragen op welke Ford je doelt? Want ik kan mij zo 1,2,3 geen Ford voor de geest halen waarvan de DRL op die van de Model X lijkt

            Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    2 augustus 2019 om 08:23

    Mooie elektrische A5

    Login om te reageren
  3. vonklausenburg zegt

    2 augustus 2019 om 08:25

    Alsof een Mondeo seks heeft gehad met de Model S…

    Login om te reageren
  4. mp014 zegt

    2 augustus 2019 om 08:28

    Erg mooi, hoop dat de binnenkant een beetje fatsoenlijk is en er mooiere materialen gebruikt worden dan in die Amerikaan. Ben benieuwd, het wordt zo langzamerhand wel tijd voor een beetje mooie concurrentie he

    Login om te reageren
  5. Godefridus zegt

    2 augustus 2019 om 08:37

    Een elektromotor met versnellingen? Wat is daar precies het voordeel van?

    Login om te reageren
    • smartlappie zegt

      2 augustus 2019 om 08:46

      @Godefridus: dan heb je maar 1 motor nodig en die hoeft ook nog eens niet zo sterk te zijn als een motor zonder versnellingsbak, zie het als downsizing, ook de complexiteit is een stuk simpeler in regelingen enz. Enige nadeel is dat je meer draaiende delen/slijtdelen in je auto brengt en iets meer verliezen hebt.

      Login om te reageren
      • pramm zegt

        2 augustus 2019 om 09:07

        @smartlappie: een versnellingsbak in een conventioneel aangedreven auto is logisch. Een motor die van 0 naar 160 kan is niet erg efficiënt en zou veel te groot worden.

        Een elektro motor is maar klein maar het maakt qua efficiëntie niet heel veel uit hoeveel toeren hij moet draaien.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          2 augustus 2019 om 09:29

          @pramm: Koenigsegg gebruikt in een model volgens mij ook geen versnellingsbak omdat het blok op zelfs op lage snelheid meer torque heeft dan de wielen aan kunnen.

          Login om te reageren
          • RiKe zegt

            2 augustus 2019 om 13:04

            @flutterby: dat is de Regera

            Login om te reageren
      • bilscobar zegt

        2 augustus 2019 om 09:10

        @smartlappie: en daarmee dat je op hogere snelheden relatief minder energie verbruikt. Ga ik even vanuit.

        Login om te reageren
      • fanboy zegt

        2 augustus 2019 om 09:29

        @smartlappie: Nee het wordt er veel complexer van en ook moeilijker in te regelen. Want je wil soepel schakelen en de bak niet slopen enzo. Het lijkt mij onzinnig tenzij je 300km/u en harder wil rijden. Heeft niks met efficiëntie te maken.

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          2 augustus 2019 om 09:43

          @fanboy: plus, een versnellingsbak heeft verliezen.

          Login om te reageren
      • crepito zegt

        2 augustus 2019 om 09:45

        @smartlappie: Juist veel complexer. Is Tesla in de beginjaren juist vanaf gestapt.

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      2 augustus 2019 om 09:29

      @Godefridus: omdat koppel van de MOTOR, waar elektromotoren goed in zijn, in tegenstelling tot wat 99% van de mensen hier denkt een volledig nutteloze waarde is.

      Met een versnellingsbak kan je het VERMOGEN wat de elektromotor levert beter omzetten in koppel aan de wielen.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        2 augustus 2019 om 09:32

        @lekbak: Als je 2 motoren gebruikt kun je die al met verschillende final gear ratios op de weg brengen. Dat doet Tesla en is je bereik waarin je een elektromotor in zijn efficiëntiegebied hebt megagroot.
        In de Semi gaan ze zelfs meer 3 of 4 verschillende verhoudingen gebruiken want 4 assen.
        Versnellingsbak is echt zonde, tenzij je 300 en harder wil kunnen rijden.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          2 augustus 2019 om 12:44

          @fanboy: tegenwoordig gebruikt Tesla twee verschillende soorten motoren. In de 3 zit de efficiëntste motor achter (vanwege rwd versie) en bij de S en X zit deze voorin.

          Login om te reageren
    • robert110 zegt

      2 augustus 2019 om 09:35

      @godefridus: Hoewel een elektromotor zijn maximale koppel direct af geeft, heeft een elektromotor wel degelijk een effectief toeren bereik afhankelijk wat je er mee wil doen (in geval van een auto bv acceleratie, topsnelheid of maximale trekkracht) een enkele versnelling is dus altijd een compromis tussen de verschillende toepassingen. Omdat het effectieve toeren bereik bij een elektromotor minder nauw luistert dan bij een brandstofmotor kom je er meestal wel mee weg bij een auto maar het is niet ideaal.

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        2 augustus 2019 om 10:12

        @robert110: kan je uit ervaring vertellen dat rijden met een elektromotor een stuk prettiger verloopt dan een elektromotor achter een versnellingsbak. Hebben thuis een Zoë en een Kia Optima PHEV. Bij de Kia krijg je toch een minischokje bij het versnellen. Verder wel heerlijk comfortabel om elektrisch te rijden tov de brandstofmotor.

        Login om te reageren
  6. elemento zegt

    2 augustus 2019 om 08:37

    Ik wist niet dat noorwegen net als chinezen gingen kopieren

    Login om te reageren
  7. mijnporsche zegt

    2 augustus 2019 om 08:44

    Nederland? Hahahahahaha, Tesla verkoopt relatief gezien niks in NL, vergeleken met de USA. Arrogant en een domme stelling. Tesla heeft vooral veel te danken aan… Amerika. Amerika first.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      2 augustus 2019 om 09:46

      @mijnporsche: Precies, zou willeme sieren om dan even de echte cijfers erbij te pakken.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        2 augustus 2019 om 10:22

        @crepito: Het klopt gewoon. Zeker als het om marktaandeel gaat. Zeker met de Model S in het begin waren Noorwegen, Zwitserland en Nederland de grootste afzetmarkten voor Tesla buiten hun eigen land. Maar mocht je dat zelf anders vinden, dan mag dat zeker ;-). Feit is dat Noorwegen en Nederland enorm gunstig beleid voeren waardoor het rijden van een dergelijke auto interessant is. Toch? :-D

        Login om te reageren
        • crepito zegt

          2 augustus 2019 om 11:22

          @willeme: Wat is de totale afzet in NL tov wereldwijde afzet?

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            2 augustus 2019 om 11:24

            @crepito: Niet heel erg relevant. Goh: dan valt het Nederlandse aandeel mee. Het gaat in dit geval om de opstart periode van de Model S. Mede dankzij het overheidsbeleid wist de Model S een heel keurig marktaandeel te pakken. Zeker in zijn klasse. Dat jij dit anders ziet, mag natuurlijk :-D

            Login om te reageren
            • crepito zegt

              2 augustus 2019 om 11:26

              @willeme: Zou goed kunnen, maar hoe veel was dat?

              Login om te reageren
        • BaRa zegt

          2 augustus 2019 om 11:55

          @willeme: grijp er even de absolute cijfers bij, Willem. Bijvoorbeeld voor de Model S: In Nederland zijn er sinds de beschikbaarheid van de model S 14.000 exemplaren op nummerplaat gezet. Wereldwijd zijn er dat meer dan 200.000. Wereldleider met grofweg 7% aandeel? Alleen in de eigen verbeelding, vrees ik.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            2 augustus 2019 om 12:19

            @bara: Op dit moment ben ik aan het werken (dus met nieuwe artikelen bezig ;-)).

            In totaal NU wel ja, waarom het mij om ging was de BEGIN periode van Tesla. Toen was Nederland een behoorlijk grote afzetmarkt voor Tesla. Overigens vind ik 7 procent voor een kleine markt als Nederland nog steeds heel erg groot.

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              2 augustus 2019 om 15:48

              @willeme: dat is het ook. Nederland is natuurlijk vele malen kleiner dan de andere landen, een dergelijk aandeel is dan significant als je het relateert aan de relatieve marktgrootte.

              Login om te reageren
  8. rutgerg zegt

    2 augustus 2019 om 08:47

    Ze hebben nog geen achterkant ontworpen?

    Login om te reageren
  9. mcshine zegt

    2 augustus 2019 om 08:48

    Kan het alleen maar toejuichen. Inmiddels ben ik best wel een Tesla fanboy, maar vooral vanwege de voorsprong die ze hebben op de traditionele merken qua technologie. Het snelladen, het rijbereik en de efficiëntie, ik heb het gewoon nog niet gezien bij andere merken. Ik vind dat ook wat belangrijker dan uitblinken in afwerking, maar mocht er een merk zijn die beiden voor elkaar krijgt, tegen een redelijke prijs, dat heeft goud in handen.

    Login om te reageren
  10. tvklarenbosch zegt

    2 augustus 2019 om 08:57

    Dat is breder dan een Range Rover?

    Login om te reageren
  11. johnwaters zegt

    2 augustus 2019 om 08:58

    De dag dat EV’s niet meer gesponsord worden volgens het socialistische principe zal hun populariteit zienderogend afnemen. Iets kopen met anderen hun geld is leuk, maar dit principe heeft bewezen dat het niet houdbaar is op lange termijn. Noorwegen sponsort EV’s met de opbrengst van olie-export, dat is gewoonweg pervers.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      2 augustus 2019 om 12:15

      @johnwaters: een ev is goedkoper om te rijden dan een auto met brandstofmotor. Dat blijft ook zo, want je hebt de mogelijkheid de energie zelf te maken. Daarbij zijn er voordelen zoals vermogen en stilte, en je kunt je auto goed koelen en verwarmen voordat je instapt. De ev is er om te blijven.

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        2 augustus 2019 om 13:18

        @lekbak: en die elektriciteit zelf opwekken kost niets? Hoe ga je dat doen? Met enkele gesubsidieerde zonnepanelen op je dak of met een windmolen in je tuin? Je laat de anderen er voor betalen m.a.w. Of ga je alles zelf betalen? Zo wordt die zelf opgewekte elektriciteit wel heel duur. Of een thuisbatterij, die geven ze toch ook bijna gratis weg?

        Login om te reageren
        • henkdaalder zegt

          5 augustus 2019 om 19:15

          @johnwaters: Zelf stroom opwekken kan goed met een eigen kavel windpark of zonneweide
          Met salderen heb je de stroom dan voor de kostprijs, ca 4 cent per kWh
          In ht klimaatakkoord, moet elke regio ca 50% van alle energie in de regio gaan opwekken.
          En 50% van alle nieuwe windparken en zonneweides, moet “van burgers” worden

          Overheden, banken en investeerders willen dan dat burgers alleen investeerder zijn, zodat iedereen de rendementen gaat betalen.
          Maar met salderen, is er geen subsidie nodig.
          https://salderenvanstroom.petities.nl/

          Login om te reageren
          • johnwaters zegt

            5 augustus 2019 om 20:42

            @henkdaalder: https://www.hln.be/auto/accu-van-je-elektrische-smart-versleten-da-s-dan-17-000-euro~a4d91e83/

            Daar sta je dan met je zonneweide en kavel met een molentje.

            Login om te reageren
            • henkdaalder zegt

              5 augustus 2019 om 21:43

              @johnwaters: je moet ook geen EV kopen met maar een paar jaar garantie op de accu.
              En alleen een merk kiezen met een goede reputatie voor accu beheer, tijdens laden en rijden.

              Zowel Tesla als sommige andere merken laten zien dat een accu jaren mee gaat, en langer dan de auto zelf.
              Zulke merken geven ook lang garantie op de accu. En dat komt door de lader die de accu met beleid oplaadt, en de auto die de accu met koelvloeistof of een ventilator op temperatuur houdt.
              Een overzicht zo’n systeem
              https://www.orionbms.com/general/how-it-works/

              Login om te reageren
              • johnwaters zegt

                5 augustus 2019 om 22:34

                @henkdaalder: 8 jaar is ook geen vetpot, die zijn zo voorbij. En vermits jij goed geïnformeerd blijkt te zijn zul je me wel haarfijn kunnen vertellen hoeveel een vervanging kost van een Model S batterij inclusief werkuren.

              • johnwaters zegt

                6 augustus 2019 om 12:30

                @henkdaalder: wel meneer uit de auto industrie, ik wacht nog steeds op een antwoord.

    • henkdaalder zegt

      5 augustus 2019 om 19:18

      @johnwaters: de bekende grote merken zijn alelmaal bezig met hun EV modellen. In 2020, 21 en 22 komen die op de markt, en komt de concurrentie op gang.
      Dan zakt de EV prijs onder die van de fossiele auto, want in aantal onderdelen en bouw kosten zijn EV’s goedkoper.
      Alleen de prijs van de accu is een beetje onzeker.
      Want die kost relatief veel, maar je kunt er ook geld mee verdienen, als hij aan de lader hangt.
      Dan kan een EV een rol spelen bij het balanceren van het net. Bij een pilot leverde dat deelnemers een paar honderd EUR per jaar op.

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        5 augustus 2019 om 20:38

        @henkdaalder: meneer heeft een glazen bol?

        Login om te reageren
        • henkdaalder zegt

          5 augustus 2019 om 23:08

          @johnwaters: nee hoor geen glazen bol. Ik werk in de auto industrie, en volg het nieuws. Dan hoor je van alles.
          Met gezond verstand dat alles opgeteld, leidt tot deze verwachtingen, maar dat is geen garantie.
          Wat tesla gedaan heeft, had bijv Volkswagen ook kunnen doen, alleen sneller, had.
          Nu volgen ze, sneller. Dat is het begin van die concurrentie
          https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3

          Login om te reageren
  12. JaxDryke zegt

    2 augustus 2019 om 09:02

    In Noorwegen zijn auto’s schrikbarend duur, maar vergeet ook niet dat de Noren in verhouding een stúk meer verdienen voor hetzelfde werk als in Nederland. Dus voor de gemiddelde Noor is het een stuk makkelijker om een M5 te rijden dan een doorsnee Nederlander.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    2 augustus 2019 om 09:18

    Ziet er uit als een futuristische auto uit een oude film…. Ben benieuwd, vooral het idee met de versnellingsbak. Ik dacht dat een elektrische auto dit niet nodig had? Maar als het stroom bespaard en een fatsoenlijke topsnelheid oplevert dan zeg ik doen!

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      2 augustus 2019 om 09:34

      @dutchdriftking: Het is 1 van de 2 laatste dingen, niet tegelijk :P
      Maar het is onzinnig voor de efficiëntie, het is ook weer verlies.

      Login om te reageren
  14. JanC zegt

    2 augustus 2019 om 09:44

    Tesla (Musk) heeft alles van de Noren afgekeken! De Th!nk ;)

    Login om te reageren
  15. unavailable zegt

    2 augustus 2019 om 10:11

    Foto van achterkant ontbreekt.

    Login om te reageren
  16. Hubert zegt

    2 augustus 2019 om 10:27

    Mag je met die breedte wel op de linkerbaan in Duitsland?

    Login om te reageren
    • bitteeinbit zegt

      2 augustus 2019 om 11:32

      @Hubert: 2.23 is inderdaad belachelijk breed, veel breder dan een Hummer h2 of een Rolls Royce SUV.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        5 augustus 2019 om 12:08

        @bitteeinbit:

        Ik zie dat dit slechts bij wegwerkzaamheden geldt. Maximaal 2meter

        Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 augustus 2019 om 12:00

    Hebben ze nog geen achterkant gefotoshopt? Mooi detail vind ik de volledig dichte, ‘gladde’ neus. De Tesla neus is nog een soort verwijzing naar benzine-auto’s, deze helemaal niet meer

    Login om te reageren
  18. marcelve zegt

    2 augustus 2019 om 13:10

    De afbeeldingen zijn nog renders… Innovatieve accu. Ik zou zeggen allemaal FAKE NEWS. Er is dus nog helemaal niets als wat computer plaatjes met mooie praatjes.

    Login om te reageren
  19. tvr1974 zegt

    2 augustus 2019 om 14:32

    Leuk dat prijsvergelijk maar vermeld er dan ook even bij dat de gemiddelde Noor het dubbele verdiend tov van de Nederlander… Of wel de auto kost voor hun de helft van wat wij betalen! geldt trouwen ook voor de benzine prijzen daar.. die zijn namelijk ook vergelijkbaar… maar ja als je dus 2 x zo veel verdient…

    Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      2 augustus 2019 om 15:33

      @tvr1974: Vergelijk dan meteen alles. Betaal jij 25 euro aan tol om de stad in te rijden? Of ga een keer naar de supermarkt in Noorwegen

      Login om te reageren
      • jerudo zegt

        2 augustus 2019 om 22:30

        @larsyboy1997: dat staat los van het feit dat zo’n tesla bij wijze van spreken daar maar de helft kost als je naar het inkomen kijkt. Bij ons is de supermarkt ook duurder dan in Bangladesh, maar op het einde van de maand houd je waarschijnlijk meer over dan de gemiddelde Bengalees na 10 jaar sparen.

        Login om te reageren
  20. larsyboy1997 zegt

    2 augustus 2019 om 15:31

    Noorwegen had in 2007 al een elektrische auto, de Buddy. In Oslo staan ze in bijna elke straat

    Login om te reageren
  21. cabriohater zegt

    2 augustus 2019 om 17:00

    Tesla voelt zich vast geïntimideerd door al die concurrenten die alleen een 3D render hebben.

    Login om te reageren
  22. berend_struick zegt

    2 augustus 2019 om 17:26

    @jpoers: en de zijspiegel van een audi achteruitkijkspiegel

    Login om te reageren
  23. minimaniac zegt

    2 augustus 2019 om 17:44

    Naam zou niet gek zijn bij Starbucks. Maar voor een automerk!?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North