• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 geleverd zonder zeer belangrijk onderdeel

Auteur: nicolasr, gepost 18 januari 2022 om 19:00 – 29 Reacties

Tesla Model 3 onderdeel

Da’s ook wat. Koop je een nieuwe Tesla Model 3, vergeet de fabrikant er een zeer belangrijk onderdeel op te zetten…

Een vrouw in Amerika met de naam April Dawn was de koning(in) te rijk toen ze haar nieuwe Tesla Model 3 in ontvangst mocht nemen. Ze had zich er zo op verheugd, heerlijk stil rondrijden, optrekken als een malle en tijdens het remmen gewoon nieuwe energie tanken om verder te komen.

Alleen ging er iets niet helemaal goed, toen ze daadwerkelijk de weg op ging. Haar Model 3 Performance maakte een nogal raar geluid bij het remmen. En al had de beste dame niet al te veel verstand van auto’s, dit was volgens haar niet goed. Dus ging ze direct terug naar de dealer.

Remmen van de Performance maken meer geluid

De Tesla dealer had het euvel snel gevonden, dachten ze. Zij vertelden dat de grotere remmen van een Model 3 Performance nu eenmaal wat meer geluid maken dan die van een reguliere Model 3. Zaak opgelost en nu niet meer zeuren April…

Tesla Model 3 onderdeel

Zou je denken.

De nieuwe eigenares nam namelijk geen genoegen met deze uitleg en ging naar een onafhankelijke garage. Daar namen ze de Tesla even goed onder de loep en konden ze de dame in kwestie de échte oorzaak van het rare geluid bij het remmen mededelen. De fabriek was vergeten een zeer belangrijk onderdeel te monteren.

Hoeveel remblokjes heeft een Tesla Model 3?

Een Tesla Model 3 wordt normaal gesproken geleverd met 8 remblokken. Vier aan de voorkant en evenzoveel aan de achterzijde. Alleen de Tesla in kwestie voldeed hier niet aan, die had er slechts 7. De fabriek was vergeten om het binnenste remblok linksachter te monteren.

Kan gebeuren, maar de reactie van Tesla zelf was natuurlijk niet wat je van een dealer verwacht. De auto werd vanzelfsprekend onder garantie gerepareerd, maar daar houdt de ellende niet op.

Vanwege de lange wachttijden vanwege tekorten aan onderdelen, wacht eigenaresse April inmiddels al 3 weken op de teruggave van haar Tesla. Maar ja, liever wat langer wachten en goed remmen, dan je sneller te pletter rijden omdat je auto helemaal niet remt… Lijkt ons dan.

Fotocredit: AprilDawn78 op Twitter

Ook interessant!

  • Tesla Model S Plaid komt met carbonkeramische remmen
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

model-3, remmen, Tesla, twitter

Vorig bericht: « Kampioenen!! Nieuwe auto van Max en Checo is razendsnel
Volgend bericht: Lezersvraag: Wat is het stomste dat jij met een auto hebt gedaan? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    18 januari 2022 om 19:15

    3 weken voor een set remblokjes…

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      18 januari 2022 om 20:00

      Laat dat het probleem zijn + de gebrekkelijke ingesteldheid van de Amerikaanse arbeider / verantwoordelijke.
      Ik herhaal het (nogmaals) mijn broer werkte bij Lancer Europe waar de Amerikaanse drankverdeel kranen / toestellen (Coca-Cola) binnen kwamen om verder over Europa verdeeld te worden.
      Van een bepaald type moesten ze elk toestel openen om te controleren of een O-ring gemonteerd was en dit verhaal ging jaren mee ondanks diverse waarschuwingen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        19 januari 2022 om 08:48

        O ringen zijn een dingetje, daar is al eens een Space Shuttle door verongelukt.

        Login om te reageren
    • e38ossie zegt

      18 januari 2022 om 22:39

      @bpc: BMW had ook al problemen met leveren van rembloksetjes.

      Login om te reageren
    • mikespek zegt

      18 januari 2022 om 23:48

      @bpc: en nieuwe remklauw of in ieder geval de zuigers aan de vergeten kant

      Login om te reageren
  2. SpeedGeek zegt

    18 januari 2022 om 19:24

    Is het niet zo dat wanneer Tesla de auto onder garantie wilt repareren dat er een ander Tesla op de productielijn een onderdeel mist? Dit omdat er geen/weinig voorraad is bij dergelijke productielijnen geloof ik.

    Recent een verhaal aangehoord van een eigenaar van een Nissan dealer. Klant wou zijn nieuw gekochte auto hebben mits de barst in de voorruit gratis vervangen werd. Die auto heeft toen 3 maanden bij de dealer gestaan, wachtend op een nieuw voorraam. Dit omdat er anders er op de assemblagelijn plots een Nissan niet voorzien kon worden van een voorraam.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      18 januari 2022 om 20:01

      Klein verschil tussen een voorruit en een rempad.

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        25 januari 2022 om 08:06

        Zonder remblok slijt er wel wat anders. De blokjes zullen het probleem niet zijn.

        Login om te reageren
  3. Redrum zegt

    18 januari 2022 om 19:24

    Dat is wel zuur. Nu aan het bericht te zien, werd dit volledig via de app afgehandeld. Ze had ook gewoon naar een service center kunnen rijden. Daar had m’n het ook wel snel gevonden. Ze is tenslotte ook gewoon naar een onafhankelijke garage gereden. Als ik een serieus probleem heb, rijd ik gewoon tot voor de deur en wacht ik niet tot ik mag komen. Een beetje assertiviteit lijkt mij wel op z’n plaats.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      18 januari 2022 om 20:03

      Eigen aan Nederlanders (alhoewel ik als Belg ook wel weg mee weet)

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      18 januari 2022 om 22:04

      @Redrum: hmm, als je nieuwe auto onheilspellende geluiden maakt tijdens zoiets cruciaals als de rem gebruiken, zou ik er ook geen grote afstanden meer rijden maar het probleem bij de dichtstbijzijnde, fatsoenlijke garage laten nakijken. Of ze komen m maar oppikken en alternatief vervoer achterlaten.

      Login om te reageren
      • Redrum zegt

        18 januari 2022 om 22:50

        Dit kan een eerste reactie geweest zijn van Tesla via de app/mail maar daar neem je inderdaad geen genoegen mee en pik je op z’n minst een telefoon op en bel je naar de Tesla 24/7 road assistance.

        Mocht dat niet lukken voor een of andere reden dan bel je je leasemaatschappij of de wegenwacht als je het risico te groot acht.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          19 januari 2022 om 08:11

          Zonder mee slordig tijdens de productie. Maar kijk even naar het Engelse bericht. De dame in kwestie werd verzocht een video te maken met het geluid. Daarop werd gereageerd dat ze daar niets op konden terughoren en dat zodra ze terug is bij de dealer voor de controle, ze er even naar zullen kijken.

          Login om te reageren
    • melcon zegt

      19 januari 2022 om 09:06

      Dit is in de VS, waarschijnlijk is het dichtstbijzijnde service center 4 uur rijden o.i.d. wat mij een redelijke verklaring lijkt voor het gebruik van de app en de second opinion via een lokale garage waar ze niet 4 uur voor hoeft te rijden.

      Login om te reageren
  4. wessel04 zegt

    18 januari 2022 om 19:34

    #Teslaarmoede

    Login om te reageren
  5. power369 zegt

    18 januari 2022 om 20:03

    Ik ben geen fan van Tesla maar ik wordt wel een beetje moe van al deze anti-Tesla artikelen. Ververvelend voor deze mevrouw (die er naar mijn inziens best wel wat van af lijkt te weten), maar is dit nou echt nieuwswaardig. Verder neem ik aan dat de auto dus 8 remblokken nodig heeft en niet 4.

    Login om te reageren
    • power369 zegt

      18 januari 2022 om 20:04

      @power369: Vervelend dus

      Login om te reageren
    • arta zegt

      18 januari 2022 om 20:10

      @power369: ik ben wel fan van Tesla, maar er wordt zoveel gebracht alsof het nieuws is terwijl het 0-waarde heeft.

      Er is ook wel eens een auto de weg op gegaan waarvan de wielmoeren niet goed vast zaten, schuifdak los liet, brandstofpomp los zat………

      Vervelend voor de vrouw, geen nieuws.

      Login om te reageren
    • Pascal zegt

      18 januari 2022 om 21:28

      Yep dit. De dame wordt gewoon netjes uitgenodigd om langs te komen, en kan ook nog eens op elk moment langsrijden bij een Tesla service center (in plaats van een random andere garage). Er is hier dus precies niks bijzonders aan de hand. Maarja, op Twitter krijg je aandacht… daar had mevrouw waarschijnlijk behoefte aan.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        19 januari 2022 om 08:51

        Dat is natuurlijk ook iets wat Musk zelf zo georganiseerd heeft, dat als je wat wilt van Tesla je hem moet twitteren.

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          19 januari 2022 om 09:33

          Da’s ook wel weer waar ja

          Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      18 januari 2022 om 23:01

      @power369: hoge bomen vangen veel wind. Tesla profiteert van de enorme (positieve) aandacht op social media. Ze hebben geen eens marketingbudget nodig. De keerzijde is echter dat negatief nieuws ook relatief veel aandacht krijgt. Desalniettemin ben ik het wel met je eens

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 januari 2022 om 08:56

      Wat is dat voor rare houding? Moet alles over Tesla dan maar hosanna zijn? Ze produceren die Model 3 nou ruim twee jaar, in het begin waren er wat problemen met de kwaliteit, die is inmiddels op normaal Amerikaans niveau. Tesla is trots de mate van automatisering die ze in de productie halen. Dan mogen zulke dingen gewoon niet meer voorkomen! Dit is geen artikel over de slechte Tesla service, door de wijze waarop ze dat georganiseerd hebben is dit het hoogst haalbare, dit is een artikel over een fabriek een merk dat een loopje neemt met de veiligheid van haar klanten. Zo’n merk moeten we niet verdedigen, daar moeten we voor waarschuwen!

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        19 januari 2022 om 09:36

        Wel mee eens ja. De manier waarop Tesla nu de service hiervan oppakt lijkt me niet het probleem, maar dat dit soort zaken uberhaupt bij de klant terechtkomt wel. Zoiets moet er al uitgehaald zijn in de kwaliteitscontrole, zeker als het over zoiets cruciaals gaat als remmen.

        Login om te reageren
      • Redrum zegt

        19 januari 2022 om 12:41

        Mocht er evenredig gecommuniceerd worden over andere merken, zou ik je antwoord nog kunnen begrijpen.
        Het valt je misschien op dat alles onder een extreem vergrootglas wordt gehouden als het op Tesla aankomt of dacht je dat dit soort dingen nooit op een ander voorkomt? Je wil het niet weten. Dit soort van communicatie werkt erg polariserend, is meestal gebaseerd op weinig diepte en velen trappen er met beide voeten in. Of dacht je nu echt dat die miljoenen klanten allemaal problemen ervaren en ontevreden zijn?

        Overal gaan zaken mis enkel viseert men graag Tesla en wekt men de schijn dat het allemaal kommer en kwel is.
        Aan de toog bekt dit leuk maar een ervaringsdeskundige weet beter.

        En men had voorgesteld om Tesla road service te contacteren. Die takelen je wagen en het probleem was opgelost maar dit was niet naar de zin van Mevrouw dus ging ze zelf naar een third party garage.

        Wie heeft er nu een risico genomen?

        Login om te reageren
  6. degrotemuis zegt

    19 januari 2022 om 06:50

    Toch wel kwalijk. Niet dat het oorspronkelijk mis is gegaan in de fabriek, zulke dingen heeft ieder automerk helaas. Hoe hard autofabrikanten ook proberen Six Sigma na te streven, overal komen fouten voor. Alleen horen dit soort dingen die toch wel op horen te vallen wel onderschept te worden voordat de auto bij de klant landt. Wel bijzonder dat niemand dit gemerkt heeft tijdens transport, of gereed maken voor aflevering. Je zou verwachten dat de dealer dit onderschept, of in ieder geval onderkent dat dit niet normaal remgeluid is.

    Voor mij het grotere nieuws: Ruim 3 weken wachttijd voor wat remblokken, een remschijf en een remklauw van een actueel seriemodel, in het land van herkomst? Dat zijn toch geen hele exotische varvangingsonderdelen, dan zou je een kortere levertijd verwachten.

    Login om te reageren
    • Redrum zegt

      19 januari 2022 om 12:49

      Tja, of die onderdelen komen van China. 3 weken is inderdaad lang en zoals je zei, alles wordt kapot geoptimaliseerd met Just-in-time toestanden en weinig tot geen stock. Het model van Tesla botst daar dan ook op z’n limieten op deze moment met alle shortages. Het zou inderdaad goed zijn dat er 3de partijen ook zouden mogen aan werken.

      Login om te reageren
  7. coupedriver zegt

    19 januari 2022 om 16:22

    @bpc @mikespek en vergeet ook de remschijf niet waar de zuigers metaal op metaal schade hebben veroorzaakt.

    Login om te reageren
  8. dree16v zegt

    20 januari 2022 om 18:18

    Remmen is angst!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North