
Bedoelen ze nu dit met een verwarmd zwembad? Een Tesla Model X in het water!
Een Tesla is een voertuig. Ik herhaal het nog maar even, een voertuig. Hoewel Elon Musk in het verleden al eens aangaf dat water geen probleem voor een Tesla moet zijn, is toch het algemeen advies om er geen diepe wateren mee op te zoeken. Water en elektronica is al sinds de oudheid geen fantastische combinatie.
In het geval van een elektrische auto kan het onderwaterfestijn ook nog voor aparte reacties zorgen. Zoals in dit geval, waarbij een Tesla Model X te water raakte. Het verhaal is ook weer lekker in de categorie: man man man.
Iemand probeerde een jetski het water in te rijden op een trailerhelling. So far, so good. Niets bijzonders. Echter bij het achteruitrijden ging het mis. De Model X verloor tractie, vermoedelijk door de natte ondergrond, en gleed achteruit het water in.
Tot overmaat van ramp gingen de deuren van de Tesla ook niet meer open na de onvrijwillige tewaterlating. De persoon op de jetski schoot te hulp om de automobilist uit de Tesla te krijgen. De EV was niet meer te redden.
Langzaam ging de elektrische auto zo goed als kopje onder. Daar bleef het niet bij. Door kortsluiting vloog de in water gereden Tesla Model X in de fik. Onder water, ja dat lees je goed. Een aparte gewaarwording. Videobeelden van de brandende Tesla werd gedeeld door de Hollywood Professional Firefighters via Facebook.
Het is dan ook de reden dat de brandweer in Nederland bij een elektrische auto brand het voertuig in zijn geheel onderdompelt in een container. Want als de EV nog maar een beetje in de buurt komt van het oppervlak kunnen de vlammen boven het water uitkomen. Bovendien moet een EV meerdere dagen in zo’n container staan. Het accupakket kan spontaan ontbranden, zelfs dagen nadat het vuur is geblust.
De brandweer van Hollywood in Florida zegt dat het vuur een tijdlang heeft gewoed, ook al was de Tesla in het water. Daarop is besloten om de elektrische auto niet direct uit het water te takelen. Hoelang de Tesla Model X dan wel in het water heeft gelegen is niet bekendgemaakt.





Tesla Model X in de water, ik vind helemaal mooi. Hoeveel oiro boete?
@youknowme
Zo is natoer!!
Zwaarm milieudelict om deze zware metalen daar te storten. In nederland is dat een paar weken de bak in vanwege milieucriminaliteit, vergelijkbaar met asbest illegaal uitbouwen/verwerken.
@waterisnat Gelukkig is olie en benzine in het water goed voor de natuur. De visstand verdubbeld gelijk en plantjes smullen ervan! Of nee wacht.
Sarcasme is vaak moeilijk te begrijpen voor Evangelisten 😉
@enginethsd als je @waterisnat zijn reacties vaker leest is hij óf altijd sarcastisch of gewoon selectief verontwaardigd :p
@steephh
Happen naar peijnenburg of toch liever een snickers voor de stevige trek?
Geen leuk incident (voor de eigenaar), wel een mooie foto die me doet denken aan de Lotus Esprit in die Bond film :-D
Echt een duivels product die elektrische auto’s. Beetje net het verhalen met het Corona vaccin de mensen die er in geloven hebben oogkleppen op(denken natuurlijk en praten natuurlijk vooral naar hun portemonnee) en denken dat ze goed bezig zijn. Laat inderdaad maar die afrikaantjes in de kankermijnen oh sorry kobaltmijnen werken TOP IDEE! Ga zo maar verder….
-edit: doe eens even vriendelijk, alstublieft. Dank. –
@3246cm252kw U bent bekend met het feit dat kobalt ook al tientallen jaren gebruikt wordt om benzine/diesel te ontzwavelen door middel van hydrodesulferization? https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrodesulfurization
Verschil is dat voor ontzwavelen van brandstoffen de kobalt >verbruikt< wordt. In tegenstelling tot accupakketten, waaruit de kobalt gerecycled kan worden.
Iets met oogkleppen ophouden? ;-)
Liever oogkleppen op dan een plaat voor de kop 😂😂
Je gaat er serieus met feiten op in? Ik had het bij het lezen van het bij de haren bijgesleepte corona vaccin al opgegeven.
@mashell altijd :-) als het niet voor de poster is, dan wel voor de meelezers!
Ja, dat vind ik ook niet kunnen. De Israelische regering is gewoon even erg als Hamas…
Wat, de deuren van een Model X gaan niet open als het voertuig te water raakt?
Treurig maar dit is wel onze kans om die spuuglelijke dingen van de weg te laten halen, RDW meteen intrekken die typegoedkeuring, deze wagens zijn totaal ongeschikt om in Nederland gebruikt te worden.
Volgensmij hebben alle auto’s met elektronische deuren ook nog een handmatige hendel voor het geval de elektronica faalt. Is opzich handig om daar de locatie en het gebruik een keertje van te oefenen.
Dat beloofd voor de brandweer..
De chauffeur was dus bijna opgebrand onder water?