• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tóch nieuwe veiligheidsregels voor de Nürburgring in 2016

Auteur: RubenPriest, gepost 19 december 2015 om 08:49 – 18 Reacties

Tóch nieuwe veiligheidsregel voor de Nürburgring in 2016


En nee, het is geen snelheidslimiet.

Eerder dit jaar werd er een snelheidslimiet ingevoerd op de ‘Ring. De uiterlijke maximumsnelheid bedroeg 250 km/u op verscheidene plekken op de baan. Later werd bekend dat de beperking toch werd opgeheven. Reden voor de discussie was een dodelijk ongeluk met een toeschouwer tijdens een VLN-race afgelopen maart.

Met de opheffing van het snelheidslimiet komt er wel een andere veiligheidsregel voor in de plaats. De Deutsche Motor Sport Bund maakte bekend dat racers in de SP7, SP9/GT3, SP-Pro en SP-X klasse per 2016 het moeten doen met 10% minder vermogen.

In een statement zegt DMSB baas Hans-Joachim Stuck dat raceauto’s elk jaar sneller en sneller worden. “De limiet is nu bereikt”, aldus Stuck. Naast minder vermogen zullen de auto’s iets hoger op de poten komen te staan.

Ondertussen is de ruim 20 kilometer lange baan gesloten tot nader order. De komende tijd wordt er onderhoud gepleegd en zal er ter hoogte van Schwedenkreuz een ruimte worden gecreëerd die niet toegankelijk zal zijn voor het publiek.

Ook interessant!

  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
  • Nieuwe Audi RS3 is de snelste op de Nürburgring [video]
    Nieuwe Audi RS3 is de snelste op de Nürburgring [video]
  • Video - nieuwe Range Rover in actie
  • In beeld: de spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps
    Nieuwe spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, nurburgring, Racing

Vorig bericht: « Deze jongedame gaat racen op Le Mans
Volgend bericht: Onze 15 populairste artikelen op Facebook in 2015 »

Lees Interacties

Reacties

  1. shalomleon zegt

    19 december 2015 om 08:57

    Ach, wat maakt het uit. Sensatie genoeg, en dat hoger op de poten zie je toch niet als ze volgas overhellend in de bocht voorbij stuiven

    Login om te reageren
  2. bcbraems zegt

    19 december 2015 om 09:06

    Is “hoger op de poten” niet nadeliger voor de downforce gecreëerd door de splitters, en bijgevolg juist gevaarlijker in de snelle bochten?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      19 december 2015 om 09:15

      @bcbraems: Dan vliegen ze straks nog hoger, over het publiek heen. Win win.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      19 december 2015 om 17:47

      @bcbraems: minder downforce = eerder remmen = veiliger. Althans dat is de logica erachter.

      Login om te reageren
  3. elias zegt

    19 december 2015 om 09:12

    Ze maken het gevaarlijker: een auto hoger op de poten zorg voor een minder stabiele wagen dus een echte evolutie is er ni.

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      19 december 2015 om 09:34

      @elias: gevolg is dat ze minder hard kunnen en dus ook gaan, op de limiet rijden ze toch wel en er overheen gebeurt ook gewoon soms, als de limiet dan minder ver ligt, is het resultaat minder gevaarlijk.

      Login om te reageren
      • bcbraems zegt

        19 december 2015 om 10:44

        @ar156sw: racers gonna race, eens ze twee wijd door de bochten vlammen zal die extra downforce meer incidenten vermijden dan veroorzaken denk ik

        Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        19 december 2015 om 11:02

        @ar156sw: maar dat is of je met 260 of daarna met 250 in of over de hekken gaat. Maakt weinig uit als u het mij zal vragen.

        Login om te reageren
    • poes zegt

      19 december 2015 om 14:55

      @elias:
      Haha! Ga jij even Stuck vertellen hoe een raceauto zich gedraagt :-) Iets zegt mij dat je niet helemaal weet hoe ervaren deze kerel is…

      Login om te reageren
  4. HZW zegt

    19 december 2015 om 09:47

    Er gebeurt veel meer op de Nordschleife dan een beetje onderhoud.
    Zo wordt de bult bij Flugplatz drastisch afgevlakt zodat de auto’s met hun wielen op de grond blijven.

    http://www.motor-talk.de/news/nordschleife-der-flugplatz-wird-zur-landebahn-t5530611.html

    Login om te reageren
  5. vtechlover zegt

    19 december 2015 om 10:15

    Als het publiek gewoon nooit in de buiten bocht gaat staan is het al goed genoeg!

    Login om te reageren
  6. Wat_een_gezeik zegt

    19 december 2015 om 10:23

    Hoger op de poten is vooral om de auto’s aan de onderkant heel te houden. De baan is niet meer zo strak als toen hij net nieuw was.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      19 december 2015 om 11:19

      @Wat_een_gezeik:
      De Nordschleife werd aangelegd tussen 1925 en 1927, dus het is niet vreemd dat hij onderhevig is aan verandering van de natuur waar hij doorheen slingert.
      Dus hij zal best last van verzakkingen hebben op diverse plaatsen, met de nodigen kuilen en bulten als gevolg op niet gewenste plaatsen.

      Login om te reageren
      • flowdesign zegt

        19 december 2015 om 12:27

        @HZW: Kan, maar dat verzakken zal wel meevallen. De Eifel hier bestaat uit steen. Geen wegzakkend zand of klei zoals in NL het geval is ;)

        Login om te reageren
        • HZW zegt

          19 december 2015 om 13:02

          @flowdesign: er verzakt toch iets anders komen er geen oneffenheden in de baan.

          Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    19 december 2015 om 10:36

    Ach ja, opzich niet heel raar. Zolang ze maar niet helemaal dicht gaan.

    Login om te reageren
  8. daffaa zegt

    19 december 2015 om 11:54

    How to : de nurburgring verneuken

    Login om te reageren
  9. reistje zegt

    19 december 2015 om 13:58

    Maar is het probleem nou dat ze zo snel zijn geworden of slechts dat ene ongeluk?

    Als het laatste het geval is kunnen ze dan niet een soort LMP1 oplossing doen waar je gaten/roosters moet hebben aan de bovenkant van je spatborden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North