• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toekomstmuziek: Koenigsegg sedan met 700 pk, 350 km/h!

Auteur: RubenBaeten, gepost 21 augustus 2008 om 20:02 – 18 Reacties

Koenigsegg CCX

SUV’s zijn uit, de sedan is de nieuwe trend! Zo zie je maar dat iets oubolligs vanzelf weer in de mode raakt als je lang genoeg wacht. Na Porsche en Aston Martin heeft nu ook Koenigsegg te kennen gegeven met een vierdeurs supercar bezig te zijn.

Tom Bird van Car Middle East tipte ons dat de Zweden hem wat informatie hadden verschaft over hun topsedan. Ze werken er al twee jaar aan en het ontwerp van de auto blijkt in een behoorlijk vergevorderd stadium te zijn, alleen heeft Koenigsegg nu investeerders nodig om verder te kunnen. Daarvoor zijn ze aan het rondkijken in het Midden-Oosten.

De nog naamloze auto krijgt in ieder geval een V8 onder de kap met maar liefst 700 pk. Het wordt niet dezelfde motor als in de CCX ligt. Los van het familiegezicht heeft de auto sowieso weinig gemeen met de CCX; hij komt op zijn eigen platform te staan. Hij wordt geheel gebouwd van koolstofvezel en zal daarmee veruit het lichtst zijn van alle supersedans. Waarschijnlijk wordt het ook de snelste: de Zweden mikken op een topsnelheid van 350 km/h.

De sedan staat gepland voor 2011; een prototype kunnen we waarschijnlijk verwachten op de Autoshow van Genève in 2010. Hij wordt iets goedkoper dan de CCX, die tussen de €450.000 en €500.000 kost, exclusief belastingen. Er zullen relatief grote aantallen gebouwd worden: zo’n 70-80 per jaar, terwijl de CCX blijft steken op 35 stuks. 50% van de sedans zal worden geleverd aan Amerikaanse klanten, 30% aan Aziaten en 20% gaat naar het Midden-Oosten. Voor Europa hebben ze blijkbaar de hoop opgegeven…

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Gespot - Dik 700 pk aan musclecar-geweld op Nederlands kenteken
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

koenigsegg, Supercars

Vorig bericht: « Spyshots + video: Audi R8 V10
Volgend bericht: Abt Audi Q5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cheetacars zegt

    21 augustus 2008 om 20:07

    Maar zijn de Panamera en de Rapide wel echte sedan’s? Verder is het wat anders dan een Passat of A4

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    21 augustus 2008 om 20:10

    Ik ben benieuwd hoe zij eruit zal komen te zien.. Ze kunnen hem ook rond de Panamera/Rapide plaatsen en meer gaan verkopen. Maar dat zal financieel gezien en ivm de exclusiviteit waarschijnlijk niet kunnen..

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    21 augustus 2008 om 20:11

    @cheetacars

    het heeft in ieder geval rond de 4 deuren :) :”)

    Login om te reageren
  4. Stef_4 zegt

    21 augustus 2008 om 20:15

    panamera en rapide gaat meer richting passat cc, merc cls, bmw 7-serie..zal deze koenigsegg dan ook wel doen..

    Login om te reageren
  5. RenJie zegt

    21 augustus 2008 om 20:26

    @Stef_4

    Passat CC, CLS snap ik dan nog wel, maar waar je de 7 serie vandaan haalt, snap ik niet.

    Natuurlijk wordt dit een strakke 4 deurs coupé..

    Login om te reageren
  6. Screamer zegt

    21 augustus 2008 om 20:54

    Goed zo! jullie noemen het een sedan! wat al die “luxe” vierdeurs auto’s ook gewoon zijn, bijv: de Passat CC, de Panamera, de Rapide, enzovoorts, allemaal sedans.
    weg met de onmogelijke en belachelijke titel van vierdeurs coupe. een sedan is vierdeurs, een coupe twee, makkelijk toch?
    :P

    Login om te reageren
  7. PietjeBell zegt

    21 augustus 2008 om 21:04

    suv’s en sedan’s zijn allebei cool (maar meestal moet je ze eerst optunen;)). maar als ze die koenigsei … eh … koenigsegg nou eens 2 deurs deden, was die mooier geweest:).

    Login om te reageren
  8. Emmanuel zegt

    21 augustus 2008 om 21:08

    @Screamer

    Lekker simplistische indeling. Wat doe je met bv. de Mazda RX-8 dan?

    Login om te reageren
  9. Stef_4 zegt

    21 augustus 2008 om 21:40

    @ renjie

    foutje van mij, bmw was/is bezig met eev vergelijkbare coupe als de cls, had het nummer alleen even verward met de 7-serie

    maar 700 pk blijft altijd mooi in een auto,of het nu een sedan is of een coupé

    Login om te reageren
  10. T593F zegt

    21 augustus 2008 om 22:01

    een 4 deurs coupe is gweoon een sedan met een aflopende daklijn. dit zal btw wel een mooie auto worden…

    Login om te reageren
  11. Jordey zegt

    21 augustus 2008 om 22:24

    @cheetacars
    Een Mercedes-Benz CLS noemen ze ook een coupé.. Maar het is en blijft een sedan. Je moet het vergelijken met de Maserati Quattroporte. Sedan, redelijk onopvallend ( in de p.c :p ) en toch sportieve prestaties ( en geluid ).

    Login om te reageren
  12. Suprageex zegt

    21 augustus 2008 om 23:15

    Jaja, ze blijven me verbazen, die Zweden. Wat mij betreft speelt de CCX op hetzelfde niveau als de Veyron…

    Login om te reageren
  13. SEM zegt

    22 augustus 2008 om 07:40

    Wat een josti’s Koeningsegg moet al zeker GEEN sedan maken.

    Login om te reageren
  14. T-Bird zegt

    22 augustus 2008 om 09:14

    Er is maar 1 supersedan en die heet Lincoln Town Car. Gelukkig geen 350 km/h, want dan klotst alleen maar de bourbon over de Wall Street Journal…

    Login om te reageren
  15. Randyer zegt

    22 augustus 2008 om 10:06

    @RenJie; ik weet bijna zeker dat hij de 6-serie bedoeld.

    Login om te reageren
  16. Arnoud zegt

    22 augustus 2008 om 10:41

    @ Screamer en T593F:

    Lees dit artikel eens:

    http://www.wisegeek.com/what-is-the-difference-between-a-coupe-and-a-sedan.htm

    Of een auto coupé genoemd wordt ligt voornamelijk aan de ruimte achter de voorstoelen.

    Login om te reageren
  17. eddy rocket zegt

    22 augustus 2008 om 10:55

    Laat maar komen!! Ben benieuwd!

    Zal de tissues vast klaarleggen

    Login om te reageren
  18. rider zegt

    20 oktober 2008 om 19:28

    even slikken, yes, hehe, eindelijk iemand die een echte supercarsedan durft te bouwen. blow away panamera, rapide en quattroporte. dit is de auto die de lat heel heel erg hoog gaat leggen. als ze een investeerder weten te vinden. ik ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien en of ze de claim ook echt waar kunnen maken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North