• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toeval bestaat niet? Wel in de familie Verstappen

Auteur: Loek, gepost 2 november 2019 om 09:58 – 18 Reacties

Jos Verstappen: Max doet in 2019 meteen mee voor winst


Een tekenend moment voor vader en zoon bevat een leuke toevalligheid.

Morgen is het race day. De F1-teams zijn neergestreken in Austin, Texas waar op het Circuit of the Americas weer elke coureur beoogt de winst te pakken. Ook Max Verstappen, maar die mag hoe dan ook morgen feest vieren. De GP van de VS in 2019 is de honderdste keer dat Max aan de start van een Formule 1-GP verschijnt. Het behoeft geen uitleg dat dat voor een 22-jarige coureur dat al een flinke rits is. Ter context: Lewis Hamilton heeft er in zijn bijna 35 levensjaren zo’n 12 al besteedt aan Formule 1-coureur zijn, en heeft al bijna 250 races op zijn naam staan. Maar goed, 100 races dus in een vijf jaar lange carrière. Reden voor een feestje terugblik met pa Verstappen.

De Telegraaf zet een paar zaken op een rij in gesprek met Verstappen en Verstappen. Daar komt nog een andere zaak aan het licht, eentje die wel opvallend is. Na honderd races is er een andere mijlpaal die vrij snel in zicht komt. Verstappen senior heeft dan misschien niet de langste F1-carrière gehad, hij heeft toch 107 races gereden. Max heeft dus nog maar zeven races nodig om zijn vader in te halen qua gereden GP’s. Verrast is Jos niet, Max heeft nu de leeftijd dat Jos zelf begon in de Formule 1. Het was niet een kwestie van of Max die 107 races ging halen, maar wanneer het gaat gebeuren.

Dus, wanneer gaat het gebeuren? Reken maar even zeven races vooruit. Je komt dan terecht op het raceweekend van 3 mei. Kennen we die datum niet ergens van? Jazeker, de 107ste race waar Max officieel zijn vader evenaart, is op Zandvoort. Tenminste, in Nederland. Een leuke toevalligheid voor de twee Nederlandse F1-generaties. Dat de carrière van Max iets succesvollere vormen aanneemt dan die van zijn vader, dat doet er even niet toe.

De carrière van Max duurt ondertussen al weer vijf jaar. Eén van de hoogtepunten voor zowel junior als senior is de teamwissel tijdens het seizoen van 2016. Hij wisselde van Toro Rosso naar het topteam Red Bull Racing en won direct zijn eerste GP bij de échte rode stier. Bijna elke Nederlander kan nog precies quoten hoe een huilende Olav Mol de finish van commentaar voorzag. Max blijft er nuchter onder. Uiteraard blij met deze en elke overwinning, maar tegelijkertijd is hij realistisch. “Ik ben ook een paar keer echt boos geweest.” Niet dat we graag oude koeien uit de sloot halen, maar denk maar eens aan de kleine rel met Ocon vorig jaar (het eindigde voor Max in een taakstraf).

Los van alles rijdt Verstappen nu al een zonnig vervolg van zijn carrière tegemoet. Hij aast op de 326 races van Rubens Barrichello, maar hij gaat door tot de rek eruit is. Wanneer dat is, kan Max nog niet zeggen. Voor nu mag je erop rekenen dat hij nog nergens heen gaat.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Verstappen owneert Bottas

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Jos Verstappen, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « EV’s maken de industrie kapot, aldus PSA
Volgend bericht: Welk merk gaat er schuil achter dit bizarre concept? »

Lees Interacties

Reacties

  1. maarteno zegt

    2 november 2019 om 10:03

    Ding is als de FIA haar zin krijgt en het worden 25 races…dan kan hij al op 250 races zitten op 28 jaar oud (7!! jaar eerder dan LH) en die 326e is dan met 31/32 al mogelijk…?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      2 november 2019 om 10:08

      @maartenoosterbaan: misschien is er dan geen F1 meer?!?!?

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        2 november 2019 om 10:57

        @lekkerlinksrijden: Tuurlijk wel. Maar het is dan wel een autonome raceklasse. Vinden de fabrikanten fijn.

        Login om te reageren
        • stuko zegt

          2 november 2019 om 12:49

          @willeme: denk vooral dat Günther Steiner daar blij mee zal zijn ?

          Login om te reageren
          • schoen85 zegt

            2 november 2019 om 13:14

            @stuko: ook autoprogrammeurs kunnen zorgen dat je lookt als een bunch of wankers!

            Login om te reageren
      • maarteno zegt

        2 november 2019 om 13:07

        @lekkerlinksrijden: een of andere merger met FE of meer elektrificatie zit er wel in tegen die tijd ja…

        Login om te reageren
  2. sportevo zegt

    2 november 2019 om 10:29

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      2 november 2019 om 10:55

      @sportevo: de vrijdagtests zijn – zoals het woord al zegt – tests, geen races.

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        2 november 2019 om 11:31

        @vroaaaaaaaaaar: als we het over de start van zijn carrière in de F1 hebben dan was dat qua races inderdaad Australië 2015 maar als we kijken naar waar het avontuur echt begon was het voor mij toch echt Japan 2014. Die test waren er niet voor de lol maar puur als voorbereiding.

        Login om te reageren
        • vroaaaaaaaaaar zegt

          2 november 2019 om 12:08

          @sportevo: maar dit hele artikel draait toch om aantallen races… (in de F1) anders kunnen we ook zeggen dat zijn racecarrière al meer dan 10 jaar geleden begon toen Verstappen junior in de karts stapte.

          Login om te reageren
  3. scorer zegt

    2 november 2019 om 10:31

    Verstappen en Verstappen is dat zoals Jansen en Janssen ?

    Login om te reageren
    • meneerdoorn zegt

      2 november 2019 om 10:55

      @scorer: ja maar dan sneller

      Login om te reageren
  4. reactief zegt

    2 november 2019 om 10:37

    Wat is het toeval? Dat hij de 107e race evenaart in Nederland? Waarom is dat toeval binnen de familie? Jos heeft daar zelf nooit gereden.. Had net zo goed Monaco kunnen zijn.. Wat een toeval!

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      2 november 2019 om 11:15

      @reactief:

      De toevalligheid is dat ze beiden Verstappen heten….

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 november 2019 om 11:49

        @erik2907: ik twijfel er aan of dat wel toeval is. Ik vermoed zelfs dat heel het product “Max Verstappen” van begin af aan opzet is.

        Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    2 november 2019 om 11:18

    Meesterlijk stukje journalistiek dit.

    Login om te reageren
  6. brammetjedeb zegt

    2 november 2019 om 12:46

    Waarom worden de vrije trainingen niet besproken? Ook daar kan de naam ‘verstappen’ in genoemd worden…

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    2 november 2019 om 12:56

    Dat record van Barrichello moet niet heel moeilijk te behalen zijn. De sympathieke Braziliaan reed die 326 races bij elkaar in een tijd dat een seizoen uit 16-18 races bestond; dat zijn er nu al 21 en Liberty Global wil dit zelfs nog oprekken naar 25 races per jaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North