• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tost: ‘Verstappen en Sainz van zelfde kaliber als Vettel’

Auteur: Dizono, gepost 3 januari 2016 om 16:11 – 20 Reacties

Franz Tost


En Franz kan het weten, want hij werkte eerder met de viervoudig wereldkampioen.

Toro Rosso-teambaas is blij en tevreden hoe de gok om twee onervaren rijders naast elkaar te zetten heeft uitbetaald. Zowel Sainz als Verstappen hebben een onuitwisbare indruk achtergelaten tijdens hun debuutseizoen en de toekomst ziet er meer dan rooskleurig uit voor beiden. “Ik ben van werkelijk alles onder de indruk,” aldus een trotse Tost tegenover Motorsport.com. “Niet alleen hun rijden, maar ook hoe ze de auto aanvoelen, hun samenwerking met de engineers en de manier waarop ze omgaan met de media. Iedereen wil graag met ze samenwerken.”

Dat is opzich natuurlijk al een mooi compliment van de teambaas en daarmee directe leidinggevende van Max en Carlos (een dertiende maand lijkt ons niet meer dan redelijk), hij gaat zefs nog verder. Tost vergelijkt de twee rookies namelijk met niemand minder dan Sebastian Vettel, viervoudig wereldkampioen en in 2007 en 2008 coureur voor Toro Rosso. “Ze delen het geduld, hun houding en hun motivatie om succesvol te zijn in de Formule 1.”

Ook interessant!

  • Baas Verstappen: Max maakt iedereen af!
  • Vettel: "Verstappen had moeten winnen in Bahrein"
  • Vettel rusland
    Aston Martin accepteert diskwalificatie Vettel
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Formule 1, franz-tost, Max Verstappen, Racing, sebastian-vettel, toro-rosso

Vorig bericht: « Eerste etappe Dakar 2016 afgelast wegens noodweer [updated]
Volgend bericht: Maserati Shamal: als auto’s kinky konden zijn… »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    3 januari 2016 om 16:21

    Ik schat Max toch wel hoger in…

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      3 januari 2016 om 17:19

      @norge: Dat doet Frans ook hoor. Hij vertelde ook dat sainz kan leren van max zijn inhaalacties.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 januari 2016 om 19:16

      @norge: Hij kan Sainz toch niet afvallen/beledigen ?

      Login om te reageren
  2. Jorrit zegt

    3 januari 2016 om 16:28

    Hoe HUN rijden?

    Login om te reageren
    • Jorrit zegt

      3 januari 2016 om 16:29

      @jorrit: Excuus. Beter moeten lezen. :-(

      Login om te reageren
  3. maxpower zegt

    3 januari 2016 om 16:34

    Dit is een bericht in het kader van: wij van wc eend adviseren wc eend

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    3 januari 2016 om 16:39

    Mooi, gaat een goed seizoen worden met dat Ferrari torretje achterin.

    Login om te reageren
    • MJB zegt

      3 januari 2016 om 17:10

      @trustmeiamanengineer: Het eerste deel wel ja, maar aangezien die 2015 motor geen enkele update meer gaat ontvangen vrees ik dat ze later in het seizoen wat meer wegzakken door het veld.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        3 januari 2016 om 21:35

        @MJB: ik denk dat het wel meevalt. De Lotus was stukken slechter . Als de ferrari sneller en heel blijft dan de Lotus dit jaar gaan ze wel wat mensen op de banken krijgen.

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    3 januari 2016 om 16:43

    Ach ja, achteraf is makkelijk lullen….

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      3 januari 2016 om 16:47

      @dutchdriftking: hij nam ze anders wel vooraf in dienst…

      Login om te reageren
      • Robinveerman42 zegt

        3 januari 2016 om 17:19

        @awesome: awesome

        Login om te reageren
  6. Edge zegt

    3 januari 2016 om 17:13

    Dat ze bij Red Bull weten hoe ze talent moeten spotten is inmiddels wel duidelijk. Persoonlijk schat ik Verstappen wel net even wat hoger in dan Vettel en Sainz, al is de vergelijking met Vettel niet helemaal eerlijk omdat hij al vier wereldtitels op zijn naam heeft staan. Maar geef Max een paar jaar extra en een goede wagen en ik sluit niet uit dat hij beter dan Vettel kan worden.
    Sainz schat ik ook behoorlijk hoog in, maar hij mag wat minder anoniem gaan rijden. De rauwe snelheid heeft hij wel en hij is ook behoorlijk consistent. Nu nog de bravoure die bij een kampioen past.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      3 januari 2016 om 21:36

      @Edge: dat had Vettel niet toen hij bij tr reed. Dus de vergelijking gaat wel op. Hij refereert aan die Vettel.

      Login om te reageren
  7. toniominestrone zegt

    3 januari 2016 om 17:58

    Ik sluit ook niet uit dat hij minder gaat presteren dan Vettel, eerst maar eens afwachten wat 2016 brengt, een goed seizoen maakt hem nog geen kampioen.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    3 januari 2016 om 18:02

    Dit heet alvast indekken voor een teleurstellend Torro Rosso seizoen, en dat die gaat komen is zeker.
    Waarschijnlijk kan Max op basis van zijn supertalent nog redelijk compenseren, wat de auto tekort komt, maar Carlos zou zomaar niet bij de eerste 14 kunnen rijden.
    Iedereen verwacht veel van die oude 2015 Ferrari motor, maar het tegendeel zal waar zijn.
    Om te beginnen hikken ze nu al achter de feiten aan, omdat de motordeal veel te laat rond kwam, de STR10 was een prima auto vanaf het begin omdat het een doorontwikkeling was, de nieuwe met Ferrari motor zal te veel nieuwe ontwikkelingen nodig hebben die nog maar moeten aantonen dat ze werken op de nieuwe auto.
    Ze zijn nu met man en macht aan het proberen om een zo goed mogelijke auto te ontwikkelen en die dan ook nog op tijd klaar te hebben voor de eerste tests.
    Als de auto gelijk goed is om achter de top teams te eindigen, dan zal dat niet lang voortduren omdat alle team’s met 2016 motoren stappen gaan maken in meer vermogen.
    2015 Mercedes motoren zijn al krachtiger dan de 2015 Ferrari, en de meeste 2016 motoren zullen dat al zijn of zeker worden in de loop van het seizoen.
    Renault zal ook zeker een grote stap gaan maken met hun motor, die gaan echt geen 3 jaar de tijd nemen om een kampioen waardige auto te ontwikkelen, RedBul zal daar teveel van profiteren omdat Renault een benchmark nodig heeft.
    Honda zal ook niet stil zitten met het verbeteren van de motor.
    Ik hoop het beste voor Max maar ik vrees het ergste, of ze moeten hem op het laatste moment overhevelen naar RedBul in plaats van Daniil Kvyat.

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    3 januari 2016 om 18:04

    Max schat ik hoger in.

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    3 januari 2016 om 18:35

    Die max die komt er wel!

    Login om te reageren
  11. rikvp zegt

    3 januari 2016 om 19:03

    Ja leuk dit soort berichten wie wat zegt over hoe goed ze zijn. En op wie ze lijken… lekker belangerijk, prestaties is enige wat geldt naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      3 januari 2016 om 20:40

      @rikvp: Materiaal is minstens zo belangrijk in de F1. Coureurs kan je best met elkaar vergelijken. Al kun je pas echt zien wie de betere zijn als iedereen de zelfde auto rijdt (zonder pech).

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North