![Toto Wolff doet iets illegaals met zijn 300 SL](https://www.autoblog.nl/files/2022/09/Gullwing-7-9-2022-929x612.jpg)
Toto Wolff die op een regenachtige dag in een Mercedes 300 SL Gullwing sjeest en daarbij ook nog eens een overtreding begaat.
Monaco. Iedereen met een beetje geld heeft daar een appartement. Niet om het mooie weer, niet om de schone straten, niet om de GP van Monaco van dichtbij te zien, maar omdat je daar nauwelijks belasting betaald. Wel zo prettig. Daarom vertoeven er heel veel Formule 1-rijders in het landje (hallo Max). Toto Wolff is er ook vaak te zien en hij heeft dé auto om daar rond te rijden.
Toto Wolff en zijn Mercedes 300 SL Gullwing
Wolff is investeerder en mede-eigenaar van het Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Dat levert genoeg geld op om in mooie auto’s rond te rijden. En dat doet hij dan ook graag. Op YouTube staan beelden van hem waarin hij in zijn Gullwing stapt. De W 198 I (300SL Coupé) is het type dat het meest tot de verbeelding spreekt door de vleugeldeuren die verticaal openen. Hierdoor kreeg de auto de bijnamen: Flügeltür, Gullwing en Vleugeldeur.
Regen
Na het zien van het filmpje valt gelijk op dat het regent in Monaco. Dat gebeurt niet vaak. Een dergelijke oude klassieker in de regen rijden, misschien niet zo slim. Echter, hij gebruikt de auto wel waarvoor hij gebouwd is. Hij is dus niet bang om de auto te gebruiken en zet hem niet in een museum.
Tevens zien we dat Susie Wolff een kind op schoot neemt. Dat is op zich niet zo erg, maar het lijkt erop dat ze ook met het kind op schoot wegrijden. Susie moet toch beter weten, zij is een oud DTM-coureur en moet beseffen dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Voor zover wij weten is dit verboden in Monaco. Bij een ongeluk zal het kind linea directa door de voorruit vliegen van de Mercedes. Niet zo slimme move van onze Toto.
Met dank aan Carspotterjeroenm voor de tip
Ik zou klacht neerleggen bij de stewards.
Overdrijven is ook een vak..
No Toto! No! That is so not right!
Ik ga er even vanuit dat Toto en zijn gezin, volgens mij is dat zijn zoontje, in de wijk Fontvieille woont. Het ritje vanaf het restaurant naar zijn woning is dus minder dan 10 minuten en allemaal op lage snelheid vermoed ik zo. Ik ben zeker niet iemand die altijd loopt te gillen dat we tegenwoordig in een rubberen tegel maatschappij wonen, maar dit is toch niet zo’n probleem?
Jawel hij heeft een voorbeeldfunctie en 10 minuten zijn genoeg voor, mogelijke, ellende. Laat haar een taxi nemen…
En waarom heeft deze meneer een “voorbeeldfunctie”? HIj is volgens mij: partner van, papa, inversteerder en manager van een race team.
Zie nergens iets van een voorbeeldfunctie. jij?
Vage claims… de wereld vergaat..
Jemig, het “privé” gehalte wordt met de dag erger op autoblog.
Laat hem gewoon met rust
Had de 300sl dan standaard gordels?
Nope, had geen gordels.
Als je Toto heet, dan moet je af en toe een gokje wagen lijkt me.
Hij heeft wel smaak trouwens.
Als vader zou ik zoiets nooit doen.
Als kind in de jaren 80/90 erg vaak zoiets gedaan (al was dat, zonder uitzondering, in goedkopere auto’s).
Maar gezien Toto zo’n zeikerd is, is dit wel een beetje hypocriet.
Hey Autoblog, Albert Verlinde aangenomen als stagiair?
Oh ik dacht al gaat ie een blikje red bull in de tank gieten ipv een flesje octane booster.
Er zijn goede redenen om dit niet te doen (zie reaguursels hierboven). Maar als het inderdaad een ritje van hooguit 10 minuten bij lage snelheid is, dan is het ook weer niet dramatisch. Dus vooruit maar.
Toto heeft met de strateeg van Ferrari gepraat.
Toto had afgelopen weekend ook nog een boodschap van respect voor z’n Nederlandse fans:
https://www.skoften.net/skft/2505476/mercedes-baas-toto-wolff-steekt-middelvinger-op-naar-nederlandse-f1-fans
Ik laat mijn zoontje in het dorp ook vaak voorin zitten. Vond ik als kind ook prachtig. Ja een ongeluk zit in een klein hoekje. Dat weet ik. En zodra je we de grote weg op moeten gaat hij meteen in een kinderzitje.
Die Toto heeft weinig smaak, die SL is totaal overgewaardeerd, erg lelijk, en met een blikken dashboard. Die vleugeldeuren waren in het begin wel leuk, maar ondertussen al miljoenen keren bij andere auto’s toegepast, dus niet spannend meer.
Tsja, ik neem aan dat hij aan Mercedes vast zit en dit is natuurlijk wel de ultieme Mercedes.