
Jaja, dat noemen we een crossover. Toch neigen de proporties van de Toyota bz4X Touring meer naar een station.
Toyota heeft een lineaal langs de bz4X gelegd. Want, zo vonden ze, dit model kon wel wat extra ruimte gebruiken. De Japanse autofabrikant heeft het model verlengd, waardoor de bZ4X nu meer oogt als een soort stationwagen die hoog op z’n pootjes staat. Dit is de nieuwe Toyota bz4X Touring
Als je vroeger naar de middelbare school ging stond je voor een keuze. Ga je voor de trendy rugzak, maar minder ruimte voor je schoolboeken. Of ga je voor die praktische minder fraaie rugzak, maar met meer ruimte? Dat laatste doet me een beetje denken aan de Toyota bz4X Touring. Niet dat het een lelijk ding is, maar hij is wel praktischer geworden.




Toyota brengt de praktische ruimte van een stationwagon naar een crossover met deze nieuwe modelvariant. Slecht nieuws voor grote gezinnen. Het blijft nog steeds een vijfzitter, er is enkel meer ruimte voor bagage gekomen.
Hij is 14 centimeter langer en 2 centimeter hoger dan de standaard bZ4X, wat zich vertaalt in 600 liter bagageruimte. Dat is 148 liter meer dan voorheen. Dankzij de verhoogde daklijn kun je bovendien ook grotere voorwerpen kwijt. Een beter excuus om nog meer kratten bier mee te nemen is er niet.





Door naar het technische plaatje. De 74,7 kWh batterij is standaard, met snellaadcapaciteit tot 150 kW. De bZ4X Touring komt in zowel voorwielaangedreven als AWD-uitvoering. Die laatste, met 380 pk, is op papier de krachtigste elektrische Toyota ooit. Sterker nog: hij mag ook nog eens 1.500 kg trekken. Een caravantripje naar de Alpen moet geen probleem zijn. Mits snelladen je hobby is. De instapper beschikt over 224 pk met voorwielaandrijving. Toyota belooft een actieradius tot 560 km.




Designtechnisch kiest Toyota voor een wat ruigere uitstraling. Zwarte wielkasten, dakrails en velgen, plus een nieuwe achterbumper en opgefriste led-achterlichten. Wie écht wil opvallen kiest de nieuwe carrosseriekleur Brilliant Bronze.
De nieuwe Toyota bz4X Touring verschijnt in de eerste helft van 2026 in Nederland. Prijzen en definitieve prestaties volgen later. Minder ruig en liever meegespoten wielkasten? Kies dan voor de nieuwe BZ4x.





Jammer van die ongespoten bumpers, staat deze auto niet goed.
Binnenkort ook te koop als Subaru Outback?
Dit vind ik er niet verkeerd uitzien, overigens.
Kleine verlagingskit er onder en dan klopt het nog net iets beter. (Ik hou wel van allroad modellen)
Vind het vlees nog vis. Misschien dat de auto er zonder al die plastic meuk nog ok uitziet.
Als je leuke uitspraken probeert te doen, zorg dan dat je het goed schrijft. Zo werkt het averechts.
Wow, vloedgolf aan Toyota nieuws en zeker EV’S….! De nieuwe Bz4x en ook deze variant, zeer geslaagd. Hier gaan er veel de lease in!
Ieder zijn mening eh, maar ik ben benieuwd waarom je zo pro toyota, en met name de EV’s bent. Gewoon intresse. Ik vind persoonlijk dat er betere modellen te koop zijn, maar kan zijn dat ik er naast zit, vandaar de vraag.
Goede ervaringen mee…….rijden alweer jaren Japans, Lexus ES en Suzuki. Daarvoor, Volvo, Audi, Peugeot etc etc. Japanse auto’s zijn, onze eigen ervaring, kwalitatief zeer veel beter dan welk Europees merk ook en zeker na onze ervaringen met Volvo en Audi…
Nooit meer….. .
@cdlop01 probeer dan ook een een Koreaan. Doet zeker niet onder voor Toyota, en loopt qua EV techniek wel voorop.
Ah okay. Ja ik vind de hybrides van toyota ook erg goed, best vaak een CT200H gereden, ook een heel fijne auto, snap het gezeik op de CVT van mensen niet. Maar de EV’s van Toyota vind ik matig. Niet slecht hoor, maar er zijn snellere, luxere, sneller ladende, en verder komende modellen in dezelfde prijsklasse.
Dat valt zeker mu de upgrades erg mee hoor. Zakelijk in ons bedrijf er twee rijden naast Tesla’s en Kia’s e.d, Id4’s. Met de Tesla model Y is de Bz4x het meest efficiënt…..bereik is door wat kleine accupakket wat minder. Met de grote gacelift en verbeteringen van deze week denk ik een gewoon erg goede aanbieding. Zeker ook door de garantie bepalingen….wij kopen onze zakelijke auto’s namelijk ipv lease en rijden ze gemiddeld 6 a 7 jaar.
Ben zelf ook pro toyota/lexus maar dat had je wel gemerkt.
Ben alleen niet pro ev maar wel pro solid state accu’s.
Verder zijn het kwalitatief degelijke auto’s.
Spreek uit ervaring met een hybride toyota en plug-in lexus hier (de 2e lexus komt er dit jaar aan voor erbij)
160kW snelladen is een beetje mager maar deze ziet er wel goed uit. Echt een stoere auto.
Deze heeft zelfs XC70 vibes
Dit lijkt meer op een highlander maar dan met het nieuwe familiefront wat ook op de prius en chr zit.
Een soort station maar dan hoger is wel erg ontwijkend taalgebruik voor de term SUV…
Toycan turbo is nog erger want die heeft geen…precies dat ja.
Nou, de BZ4X vond ik nooit goed te pruimen, maar dit is even heel wat anders! Al krijg ik er – misschien niet geheel toevallig – een enorme Subaru-vibe bij. En dat is zeker niet negatief!
Maar, ik wacht nog zeker een jaar of 5met een EV!
Zeer geslaagd! Ik zou hem zo bestellen idd