• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota FT-EV II Concept op basis van IQ

Auteur: autoblogger, gepost 6 oktober 2009 om 19:58 – 17 Reacties

Toyota FT-Ev II Concept
Is dit de volgende generatie Toyota IQ?

Samen met de langverwachte FT-86 sportcoupe zal Toyota ook de FT-EV II concept op de 2009 Tokyo Auto Show onthullen. Het is een vervolg van deel 1; de Toyota FT-EV. De FT-EV II Concept is een vierpersoons stadsauto, net als de Toyota IQ.

De GIGANTISCHE actieradius van deze auto is 90 kilometer (56 mijl). Daarbij kunnen ENORME snelheden gehaald worden, denk aan 100 km/u (62 mph)! Helaas kun je geen uur lang blijven rijden om het te controleren. Dat valt me een beetje tegen van Toyota, had gehoopt dat ze wat vooruitstrevender zouden zijn.

De schuifdeuren aan beide zijden zijn echter wel leuk, en de gouden en roze details zijn natuurlijk ook helemaal hip dik en cool.

Ook interessant!

  • EV kost miljoenen banen
    EV kost miljoenen banen, volgens Toyota
  • Toyota Aygo X
    Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven
  • elektrische toyota's
    Elektrische Toyota's: ze komen er eindelijk aan
  • Deze kneiterdikke Toyota iQ heeft een verrassing in huis

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, iq, tokyo-2009, Toyota

Vorig bericht: « Ferrari-rijder uit wrak gered met slechts een gebroken enkel
Volgend bericht: VIDEO: Toyota FT-86 Concept in Gran Turismo 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche zegt

    6 oktober 2009 om 20:05

    mooie stoelen….

    Login om te reageren
  2. ronald zegt

    6 oktober 2009 om 20:12

    sorry, … , ik schiet even vol, … , wat een verschrikkelijk gedrocht van een vervoermiddel. De benaming auto is wat mij betreft te veel eer voor dit netvliesverbrandende vehikel.

    Login om te reageren
  3. Lan_Evo zegt

    6 oktober 2009 om 20:21

    Spacy bediening.

    Login om te reageren
  4. Prisma zegt

    6 oktober 2009 om 20:22

    Met lichten aan is hij veel cooler. Aan de neus is er toch nog wat werk.

    Login om te reageren
  5. LH zegt

    6 oktober 2009 om 20:31

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. mikkeeey zegt

    6 oktober 2009 om 20:55

    dat intrieur is gwn vet
    die hele auto
    gwn maken met die hap

    Login om te reageren
  7. IrT zegt

    6 oktober 2009 om 21:48

    Grote deuren waarlangs zowel de bestuurder als de passagier op de achterbank kan instappen zijn blijkbaar een nieuwe trend.

    Login om te reageren
  8. Laurens zegt

    6 oktober 2009 om 22:38

    Als een soort van fietsdeel project, misschien leuk voor de slecht ter been zijnde medemens. Dat het klein kan, weten we sinds de Fiat 500?

    Login om te reageren
  9. jop zegt

    6 oktober 2009 om 22:48

    a city-use electric vehicle !

    niet meer niets minder >>

    Login om te reageren
  10. Prisma zegt

    6 oktober 2009 om 23:13

    Vraag me nu eigenlijk af wat nu goedkoper is, op elentriek rijden of op brandstof. De vraag kwam in mij op nadat ik voor de zoveelste maal versteld stond van hoe VER zo een elektrische wagen wel niet kan rijden…. tja :D en dit is niet alleen bij deze wagen maar ook bij alle andere merken.

    Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    6 oktober 2009 om 23:28

    De iQ is er net!

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    6 oktober 2009 om 23:36

    Lelijk, je komt er niet ver mee en het vreet stroom, weg er mee!!

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    7 oktober 2009 om 01:31

    Hier hebben ze tenminste wat meer werk van gemaakt dan die optisch aangepaste IQ die de FT-EV was…

    Lol @ een uur lang 100 rijden om de actieradius te controleren. :D

    Login om te reageren
  14. Svenius zegt

    7 oktober 2009 om 08:15

    en dat net nu de Peugeot 1007-met-schuifdeur werd afgevoerd

    Login om te reageren
  15. ddr zegt

    7 oktober 2009 om 09:34

    wel ik hoop dat men op deze basis verder zal bouwen aan een sciencefiction technologische model, het staat me wel aan.

    Login om te reageren
  16. IrT zegt

    7 oktober 2009 om 11:00

    @prisma: op elektriciteit rijden heeft als 1 van de grootste voordelen dat het (voorlopig) heel wat goedkoper is dan op benzine of diesel. elektriciteit is namelijk heel wat goedkoper in aankoop per kwh en het rendement van een elektrisch aangedreven auto is ook heel wat hoger(~dubbel) dan dat van de mechanische.
    Als natuurlijk iedereen met een elektrische auto gaat rijden, zal de elektriciteitsprijs ook wel snel stijgen (om nog maar over taxen te zwijgen)

    Login om te reageren
  17. MattCurlew zegt

    7 oktober 2009 om 14:16

    Lijkt me een goede opvolger voor de inmiddels toch wel wat oude Porte

    Lijkt me geen iQ opvolger dus hoewel hij er wel veel van weg heeft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North