• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’s

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 maart 2013 om 14:45 – 22 Reacties

Afbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’sAfbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’sAfbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’sAfbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’sAfbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’sAfbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’sAfbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’sAfbeelding Toyota GT86 Cup heeft strepen en een paar extra’s

Toyota GT86 Cup Edition
Toyota komt met een nieuw speciaaltje, op basis van de GT86. Om het racebloed van de CS-V3 te staven worden er 86 exemplaren van deze ‘Cup’ gemaakt. Naast alcantara, andere velgen, en een kaartje voor een VIP-event op de Nürburgring krijg je als koper ook nog eens 0 pk extra!

Juist, extra grunt onder de kap heeft deze GT86 niet, maar met 200 pk kom je nog steeds prima van je plek. Voor een kleine 3 euroruggen extra voorziet Toyota je wel van eerdergenoemde strepen, 18-inch OZ Ultraleggera’s met hieromheen plakkerige Pirelli P Zero Corsa GT-rubbers in 225/40 R18. Het kleurenpalet is een samenspel van spannende namen als Dynamic White Pearl, Racing Red en Furious Black Mica.

Daarnaast krijg je als nieuwbakken eigenaar natuurlijk de nodige plaatjes in het interieur die onderstrepen dat je iets gemlimiteerds rijdt, en bovendien twee kaartjes voor het VIP-klantevenement op de Ring. Het enige nadeel: alle 86 exemplaren worden keihard opgeslurpt door ‘zee Germans.

Overigens werd de eerste VLN-race, die voor morgen op de Nürburgring in de planning stond, en waarin de CS-V3 zijn debuut zou maken, afgelast. Het is namelijk kl*teweer in Noord-Europa, mocht u het nog niet gemerkt hebben.

Ook interessant!

  • Sportieve Lexus Coupé
    Sportieve Lexus coupé op basis Toyota GR86 op komst
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Officieel: dít is de extra hete Toyota GRMN Yaris!
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, gt86, Toyota

Vorig bericht: « Opnieuw beschonken Belgische politiechef in de fout #crash
Volgend bericht: Dit is de BMW 4 Serie, poedelnaakt. »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    22 maart 2013 om 14:50

    Krijg je met plakkerig rubber niet het probleem dat hij echt te weinig pk heeft? Dacht dat de pk’s geen probleem waren omdat je speelt op prius rubber

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      22 maart 2013 om 14:50

      @darkpluisje: Nu heb je kans dat hij teveel grip heeft waardoor het spelen er af is, maar hij niet genoeg pk heeft om echt snel te zijn

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        22 maart 2013 om 14:54

        @darkpluisje: Je bedoelt met driften? Dat zou wel eens goed kunnen. Maar driften en spelen is iets wat het merendeel van de kopers toch amper doet.

        Login om te reageren
      • imdoctorbob zegt

        22 maart 2013 om 15:04

        @darkpluisje: Klopt, volgens mij ook een keer in een review gelezen waar ze 2-3 type banden/bandenmaten hebben geprobeerd.
        Hoe vaker ik iets lees of zie over de GT86 en BRZ hoe overduidelijker het wordt dat het ding gewoon 50 pk (of beter nog een pak koppel) extra nodig heeft om kwa prestaties in de buurt van de concurrentie te komen. En je kunt zeggen wat je wil, maar dat is echt niet alleen de mazda mx-5. Kwa beleving blijkt de auto ook niet ultiem te zijn, er ontbreekt net wat emotie in de vorm van motorgeluid of een lekkere duw in de rug als je op het gas gaat.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        22 maart 2013 om 15:18

        @darkpluisje:
        Jij hebt er vast al mee gereden….
        Mij beviel hij in elkgeval goed en als ik de meningen in de pers lees stond ik daarin niet alleen.
        Gewoon een prima speelapparaat waarmee je een pak lol kunt hebben zonder gelijk je rijbewijs op het spel te zetten.
        Met deze banden ligt de limiet waarschijnlijk verder weg maar dit soort rubber is meer geschikt voor een trackday dan voor gebruik op de openbareweg.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          22 maart 2013 om 15:49

          @jrk68: ga je nu echt zo reageren omdat ik je aansprak op je hoeveelheid respect? Maar ja ik heb inderdaad met een gewone GT gereden en dat was een erg toffe auto, ik vrees alleen dat het glijden tegenvalt met te plakkend rubber en dat hij te weinig power heeft voor een echte race-vibe bij rechtdoor gas geven.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            22 maart 2013 om 16:04

            @darkpluisje:
            Nope, dat ik geen respect op kan brengen voor kneusjes zoals Quattro is mijn zaak.
            Deze auto is niet bedoeld voor “die racevibe” rechtdoor. Daar zijn sportwagens nooit voor bedoeld geweest, dat is het terein van GT’s.
            Een sportwagen hoort lichtvoetig te zijn en makkelijk van richting te veranderen.
            Dat hij dat met enige snelheid moet kunnen doen staat natuurlijk buiten kijf.
            Ik deel je mening dat hij nu teveel grip zou kunnen hebben en dat dat tenkoste kan gaan van die speelsheid. Vandaar ook mijn opmerking over het gekozen rubber.
            Met een trackday wil je immers wat meer grip en stabiliteit om tot goede tijden te komen.

            Login om te reageren
  2. michelyman zegt

    22 maart 2013 om 15:11

    Nu kun je wel goed door de bochten knallen :) Grip grip grip.. die velgen moeten de standaard worden!

    Login om te reageren
    • toroloco zegt

      22 maart 2013 om 16:30

      @michelyman: En regelbare schokdempers!

      Login om te reageren
  3. jmeverts zegt

    22 maart 2013 om 15:17

    Eindelijk fatsoenlijke velgen

    Login om te reageren
  4. schnitzelexpert46 zegt

    22 maart 2013 om 15:22

    Geen extra pk’s, maar wat een tof apparaat.

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    22 maart 2013 om 15:53

    Tja, zonder turbo kun je qua extra pk niet veel hahaha.
    Ben benieuwd wanneer er een tuner is die een turbo of supercharger op dat blok heeft weten te monteren.

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      22 maart 2013 om 16:47

      @VeniVidiVici: Is er al hoor.

      http://www.youtube.com/watch?v=UD24BpzOhU8

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        22 maart 2013 om 18:47

        @sjaakk: Nou… die pk’s laat Toyota dus mooi liggen! Gemiste kans van ze als Toyota zo koppig vast blijft houden aan die atmosferische motor.

        Login om te reageren
  6. Rob zegt

    22 maart 2013 om 17:30

    Het grote uitmelken is begonnen! Als de GT-86 uit productie gaat, zitten we op een stuk 30/40 verschillende edities/varianten denk ik.
    En terecht, deze auto leent zich er prima voor.

    Login om te reageren
  7. glashelder zegt

    22 maart 2013 om 18:00

    Ben benieuwd wanneer iemand vraagt of er geen dikke diesel in kan.

    Login om te reageren
  8. thibault1234 zegt

    22 maart 2013 om 18:08

    Dat ze er maar rap een turbootje insteken, als AMG uit een viercilinder meer dan 300 pk kan halen, kunnen de mannen bij Toyota dat toch ook. Plus de boost in koppel zal ook niet onhandig zijn voor bij het driften.

    Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    22 maart 2013 om 18:10

    Vraagje, kan er ook een dikke diesel in?? :-)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 maart 2013 om 18:13

      @VeniVidiVici:
      Vast, Sub heeft immers een boxerdiesel.

      Login om te reageren
  10. Svda zegt

    22 maart 2013 om 19:18

    Leuke wagen met niet zo fijne banden.Voorkeur eerder naar Falken Ze912 of nieuwe Ze14.Goedkoper, plakt beter, goede grip in regen en slijten minder.
    Ken al zat mensen die ermee rijden onder performance wagens en die daarbij zweren.
    Gt86 blijft een leuke wagen alleen mist het wat vermogen van een turbo en de te hoge prijs.In de States hangen ze er een impreza motor in wat zo past.

    Login om te reageren
  11. ronin1130 zegt

    22 maart 2013 om 19:30

    Toch wel mooi met de Ultraleggera’s en het alcantara op het dashboard. Na een testrit met met GT86 maakt ik zelf ook de bedenking dat als ik er eentje zou aanschaffen er meteen 18-inch velgen met sportiever rubber zou ondergooien. De speelse standaardafstelling is wel leuk maar voor dagelijks gebruik eindigt dit vroeg of laat verkeerd!

    Login om te reageren
  12. varry zegt

    23 maart 2013 om 10:21

    Kwa looks zit dat wel goed! Enkel vind ik de rijhoogten te groot voor een track pack te zijn..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North