• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delen

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 oktober 2014 om 08:57 – 8 Reacties

Afbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delenAfbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delenAfbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delenAfbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delenAfbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delenAfbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delenAfbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delenAfbeelding Toyota i-ROAD: hippe elektrische driewieler om te delen

Toyota i-Road doet de lean
Twee jaar na het eerste concept doet Toyota nu zijn toekomstvisie voor stadsmobiliteit in productietrim uit de doeken: de i-Road, een elektrische hipsterfiets die naar communistisch principe eigendom is van iedereen. Soort van.

Hoewel Toyota mordicus tegen de elektrische auto is en blijft, gaat deze filosofie niet op voor voertuigen met minder dan 4 wielen. Het volledig elektrische i-Road concept is doorontwikkeld tot bovenstaand roze gevaarte, dat sinds gisteren, 35 exemplaren sterk, rond rijdt in een car sharing project in Grenoble. Of eigenlijk moeten we zeggen: ’tricycle sharing project’.

50 km bereik

In elk van de smalle voorwieltjes is een 1.9 kW elektrische motor gebouwd, gevoed door een lithium-ion batterij. Volledig opgeladen kan dit power-pack de berijder met een beheerste voet tot zo’n 50 kilometer ver brengen. Het huren van deze lean-mobile gaat via een smartphone-app.

Een groot voordeel van de i-Road is dat je dankzij een dakje lekker droog zit. Deze omkapseling is direct een nadeel, voor het geval je directe voorganger een penetrante zweetlucht verspreidt, op een bonendieet leeft, of met kleefhandjes aan het stuur heeft gezeten.

Toyota presenteert de i-Road als aanvulling op het openbaar vervoer, voor mensen die bijvoorbeeld het laatste stuk van de reis niet per bus willen of kunnen doen. Het idee staat ons aan, maar we zijn wel benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt onder de car swingers.

Ook interessant!

  • Toyota is bezig met een driecilinder op waterstof
  • Eindelijk: dit is de volledig elektrische Toyota bZ4X in detail
  • Toyota bZ4X als eerste elektrische SUV van het merk
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

driewieler, Elektrisch, Toyota

Vorig bericht: « SsangYong XIV-Air en -Adventure: bijna productierijp
Volgend bericht: TomTom en Volkswagen werken aan autonome auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. rolov zegt

    2 oktober 2014 om 09:01

    Wel interessant voor het kleine woon werk verkeer.

    Login om te reageren
  2. Lennart95vdk zegt

    2 oktober 2014 om 09:14

    Doet me denken aan Carver

    Login om te reageren
  3. dotternetta zegt

    2 oktober 2014 om 09:36

    Hebbe!!!

    Login om te reageren
  4. Arno's zegt

    2 oktober 2014 om 10:02

    Leuk karr(v)e(r)tje

    Login om te reageren
  5. BmwMPower zegt

    2 oktober 2014 om 10:06

    Leuk, maar ik heb in dit geval liever een Renault Twizzy.

    Login om te reageren
  6. e1000bmw zegt

    2 oktober 2014 om 10:31

    Nu de BMW-versie…

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    2 oktober 2014 om 12:13

    Nu nog Google’s autonomie-stuff erin plooien en het openbaar vervoer gaat een nieuw tijdperk in. Trein nemen naar Brussel, bakje nemen van aan het station tot aan de voordeur van het werk, en het ding keert automatisch terug. De busfabrikanten mogen zich ernstig zorgen beginnen maken (als ze dat al niet doen in de krimpende markt) …

    Login om te reageren
  8. cthijs zegt

    2 oktober 2014 om 19:26

    Nou tov denk ik claustrofobie krijgen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North