• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota komt met achterbank airbag (geen grap!)

Auteur: robbie, gepost 11 maart 2009 om 18:20 – 42 Reacties

Toyota achterbank airbag

Toyota heeft een airbag fetish. Vorig jaar riep Toyoda Gosei (Toyota erfgenaam) al dat er best meer airbags in een auto passen. En dat hebben we geweten! Want in de nieuwe iQ kwam Toyota al met een achterruit airbag. En nu hebben ze dus een airbag ontwikkelt voor de achterbank. Het idee achter deze airbag is dat bij een zijdelingse aanrijding passagiers niet tegenelkaar aan klappen. Tsja, je moet iets bedenken.

Toen ik dit las spookte gelijk de vraag door mijn hoofd wat we hierna voor airbags gaan krijgen. Misschien een airbag die uit je kofferklep komt als er een motorrijder achterop klapt? Of een airbag in je voorruit als er vliegjes tegenaan dreigen te vliegen?

Heb jij nog suggesties?

Toyota Develops World’s 1st Rear-seat Center Airbag

Tokyo – TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) announces it has developed a Supplemental Restraint System (SRS) rear-seat center airbag-the first*1 in the world-to help reduce the severity of secondary injuries incurred by rear-seat passengers in a side-on collision.

The new airbag is fitted in a large, fixed, rear-seat center console that comes in a version of a Toyota model to be launched in Japan in the near future. When the vehicle is hit side-on, the airbag deploys from the top of the console to act as a barrier that helps lessen injuries caused by passengers colliding with each other or into the console.

TMC has continued to actively develop and make available its collision safety technologies-including its early commercialization of SRS curtain shield and knee airbags-to enable its vehicles to better respond to a wider range of accidents.

TMC, as a part of its efforts to realize sustainable mobility, intends to strengthen its traffic safety initiatives in the future through: 1) the development of even safer vehicles and technologies based on TMC’s Integrated Safety Management Concept*2, 2) participation in the creation of a safe traffic environment, and 3) activities designed to teach people about traffic safety, thereby contributing to the complete elimination of traffic casualties, which can be viewed as the ultimate hope of a society that values mobility.

*1 According to TMC research, as of February 28, 2009
*2 TMC’s safety technology and vehicle development concept, which, by combining safety technologies and systems to provide optimal driving support, aims to successfully develop vehicles that do not cause accidents

Ook interessant!

  • betaalbare Toyota sportwagen
    Good news! Er komt nóg een betaalbare Toyota sportwagen
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Toyota MR2 komt terug met 400 pk!
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

airbag, Toyota

Vorig bericht: « Britse overheid steekt 30 miljoen in ontwikkeling LRX Concept
Volgend bericht: Video: Een F1 auto besturen met je mobiele telefoon? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan-Pieter zegt

    11 maart 2009 om 18:22

    is dat nieuw dan?

    Login om te reageren
  2. Rinus zegt

    11 maart 2009 om 18:23

    Airbag voor in de achterbak van onze X-type estate. Als de boodschappen dan dreigen te bewegen klapt hij uit. Geniaal!

    Login om te reageren
  3. Stefan zegt

    11 maart 2009 om 18:24

    een airbag voor je antenne die ontvouwd wanneer je in een wasstraat bent vergete je antenne in te klappe ^^

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    11 maart 2009 om 18:27

    Als er dan geblazen wordt, is het op de achterbank wel comfortabeler :-)

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    11 maart 2009 om 18:28

    -edit: oeps! Hou het maar op overwerkt ;) –

    Login om te reageren
  6. GOD zegt

    11 maart 2009 om 18:32

    extra airbags om de airbags wie afgaan te beschermen tegen het hoofd van de inzittende.

    Login om te reageren
  7. micheloo0 zegt

    11 maart 2009 om 18:32

    Man, man waar halen ze het toch

    Login om te reageren
  8. Dirk zegt

    11 maart 2009 om 18:33

    Laurens screef:
    “Als er dan geblazen wordt, is het op de achterbank wel comfortabeler”

    Dat kán verkeerd worden geinterpreteerd…

    Login om te reageren
  9. BSchmitz zegt

    11 maart 2009 om 18:34

    Een airbag die voorkomt dat de sleutelhanger tegen het dashboard rammelt.

    Maar hoe zit het bij die airbag van Toyota met de middelste passagier. Die breekt zijn nek waarschijnlijk bij een zijdelingse aanrijding

    Login om te reageren
  10. Patrick zegt

    11 maart 2009 om 18:35

    ik weet nog wel een goeie..
    een airbag uit de voor- en achterbumper voor de vrouwen die niet kunnen fileparkeren??

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    11 maart 2009 om 18:36

    @dirk

    als jij ook vindt dat het beter is voor de tong spieren, heb je me toch wel goed begrepen.

    Login om te reageren
  12. mr.Abarth zegt

    11 maart 2009 om 18:52

    – Airbags onder de achterbank in de vorm van een vrouw, voor mannen die op de achterbank ‘wat willen doen’, maar geen vrouw/vriendin hebben.

    – Airbag in de kofferbak om de juist ontvoerde miljonair toch wat heel te houden..

    – een auto voor in de airbag maken. Blijft je hele auto heel als er wat gebeurt..
    Nog even en er zit een complete luchtballon aan aitbags in en moet je nog n vliegbrevet hebben ook..

    Login om te reageren
  13. peter zegt

    11 maart 2009 om 18:53

    hoor net op radio dat het niet klopt , andere merken zouden dit al langer hebben ?

    Login om te reageren
  14. ///M zegt

    11 maart 2009 om 18:56

    ik geloof ook niet dat Toyota hiermee als eerste komt

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    11 maart 2009 om 19:01

    Waarom geen rubber auto?
    Lekker flexibel, en ook geen airbags meer nodig.

    Login om te reageren
  16. Stephan zegt

    11 maart 2009 om 19:02

    Klinkt misschien gek al die airbags, maar hoeveel NCAP sterren scoorde die super kleine IQ van toyota ? Toch een prettige ontwikkeling dat de trend weliswaar is dat alles kleiner moet, maar men niet aan veiligheid hoeft in te leveren.

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    11 maart 2009 om 19:03

    Of een airbag voor je kentekenplaat.
    Kun je niet geflitst worden.
    En als Wegmisbruikers dan achter je aankomt kun je gewoon een lulverhaal houden over veiligheid.

    [Dit hebben sommige Porsches al, alleen dan in de vorm van een uitklapbare achterspoiler die de plaat overschaduwd.]

    Login om te reageren
  18. Luc zegt

    11 maart 2009 om 19:05

    De volgende is voor ons mannelijk geslachtsdeel

    Login om te reageren
  19. dotternetta zegt

    11 maart 2009 om 19:15

    Hoe meer airbags hoe beter! Ik wou dat wij een airbag tussen de chauffeur en de passagier hadden gehad! Als wij dat hadden gehad had mijn vriendin niet al meer dan 1 jaar met hoofdpijn rondgelopen.

    Login om te reageren
  20. Ton zegt

    11 maart 2009 om 19:15

    @Stephan,

    Vijf stuks: http://www.euroncap.com/results/toyota/IQ/347.aspx

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    11 maart 2009 om 19:22

    Een airbag voor de airbag. Die dingen komen dus echt niet zacht aan.

    Login om te reageren
  22. Bruce zegt

    11 maart 2009 om 19:27

    Dat zal leuk zijn als je een aanrijding hebt en er zit drie man achterin :D De middelste zal z’n schoenen dan eens goed gaan bekijken :D

    Login om te reageren
  23. VivelaFRANCE zegt

    11 maart 2009 om 19:28

    Dit bestaat toch al?

    Login om te reageren
  24. peter zegt

    11 maart 2009 om 19:38

    zou in elk geval typisch zijn. Met de vorige avensis claimden ze ook het hoogste aantal ncap sterren te hebben, wat op zich geen leugen was, alleen had elke relevante concurrent er ook 5….

    ik vind zoiets toch tikje leugenachtig

    Login om te reageren
  25. thomas zegt

    11 maart 2009 om 19:39

    een airbag die zirgt dat je blijft drijven als je i het water rijd.

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    11 maart 2009 om 19:48

    Heb op StuBru gehoord dat BMW dat al eerder heeft. Niettemin kan het gen kwaad. Maar misschien moeten we in de toekomst evolueren naar één Gigantische Airbag, die alle inzittenden volledig omsluit.

    Airbag op de motorkap, voor in de weg lopende voetgangers komt er ook nog aan. Denk dat Volvo daar mee bezig is.

    Login om te reageren
  27. Stephan zegt

    11 maart 2009 om 20:12

    @ Peter; ik zie net (dankzij Ton) dat NCAP een percentage berekent per onderdeel en dat de sterren niet een specifiek onderdeel vertegenwoordigen volgens mij (max 5 sterren en 4 categorien). Kan dus wel zo zijn dat de Avensis op elk onderdeel hogere percentages scoort dan zijn concurrenten, maar dat die ook voldoendes scoren.

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    11 maart 2009 om 21:35

    @ Vive la France en Jan-Pieter; Het gaat hier om een airbag tussen de achterpassagiers, in het midden van de auto. Dus niet bij de zijkant ofzo… Mocht je dat denken.

    Login om te reageren
  29. yox zegt

    11 maart 2009 om 21:58

    die auto’s veranderen steeds meer in rijdende luchtkussens

    Login om te reageren
  30. Golf 2.0 fsi zegt

    11 maart 2009 om 22:29

    Een airbag slurf aan de binnenkant van je veiligheidsriem. Schijnt dat die riemen behoorlijke blauwe plekken kunnen achterlaten op je lichaam na een aanrijding.

    Iemand ‘fijne’ ervaringen met airbags?

    Login om te reageren
  31. Maribeau zegt

    11 maart 2009 om 23:22

    Kom op jongens, wel een beetje zorgvuldig met de Nederlandse taal omgaan:

    [En nu hebben ze dus een airbag] ontwikkelT > ontwikkelD

    Login om te reageren
  32. Stephan zegt

    11 maart 2009 om 23:58

    @ Golf 2.0; helaas ervaring mee, kon mij schrap zetten dus heb hem niet gekopt, riemen snijden daarentegen wel en leveren blauwe plekken op. En als je net bent geklapt is het mistig in je auto omdat er een soort talkpoeder op die airbags zitten om te voorkomen dat ze uitdrogen. Moraal = hoop dat het je bespaard blijft!

    Login om te reageren
  33. ELB zegt

    12 maart 2009 om 00:37

    … een airbag die je weer terug kunt stoppen en hergebruiken.

    Login om te reageren
  34. Thijs zegt

    12 maart 2009 om 08:25

    Voorruit airbag bestaat al, in verband met het scheppen van mensen (ipv vliegjes). Tsjah die voorruiten zijn nog steeds niet goedkoop, dus ik snap dat ze bescherming daarvoor maken tegen rondvliegende mensen ;)

    Login om te reageren
  35. Ben zegt

    12 maart 2009 om 08:56

    OntwikkelT?

    Login om te reageren
  36. Volvo XC90 V8 zegt

    12 maart 2009 om 09:44

    En als er nou iemand in het midden van de achterbank zit, dus op de plek waar de airbag uitschiet?

    Login om te reageren
  37. Roger zegt

    12 maart 2009 om 11:05

    Ach, conservatieven proberen elke verandering belachelijk te maken, dat gebeurde ook met de eerste airbag.

    Hier de suggestie. Alle airbags er uit en midden op het stuur een grote spijker plaatsen.
    Nadat alle aso’s uit het verkeer verdwenen zijn (dat gaat dan vanzelf) de airbags weer terug plaatsen.

    Login om te reageren
  38. Laurens zegt

    12 maart 2009 om 11:16

    De moeder aller airbags is die onder het gaspedaal, die af gaat 1 minuut voor het ongeval :-)

    Maar serieus, daar zal het wel heen gaan in de toekomst. Elke auto weet precies waar, hoe snel en in welke richting de andere rijdt, en ook welke route het ding zelf wil rijden. Snelheid etc. wordt geregeld.

    Wordt er niet meer gebotst en zijn alle airbagsoverbodig. Kreukelzones ook trouwens.

    Login om te reageren
  39. laatste man zegt

    12 maart 2009 om 13:26

    Doet me denken aan de film Demolition Man ( met sylvester stallone ), daar werd heel de auto gevuld met een soort mousse na een botsing.

    Login om te reageren
  40. Svenska Volvo Bilan. zegt

    12 maart 2009 om 13:42

    Zou Toyota dan ook de eerste zijn met voetganger airbags op de MARKT???

    Login om te reageren
  41. btapharmd zegt

    12 maart 2009 om 15:32

    Airbags. Weg ermee!! Alleen een motor met 1250 pk en een blinkend koetswerk, een rem en een gaspedaal!!

    Jullie zouden beschaamd moeten zijn. Dat op een website die superwagens covert nog al eens wordt uitgehaald naar snelheidsbeperkingen e.d. lijkt me niet meer dan logisch, maar hoe haal je het in je hoofd om denigrerend te praten over autoconstructeurs die meer airbags willen plaatsen?

    Hoe maakt Toyota zich nu belachelijk? Door te investeren in technologie die mensenlevens kan en vermoedelijk zal redden? Spot er maar mee. Als je ooit op een achterbank zit tijdens een ongeluk en je leven wordt gered door zo’n airbag zal je er wel net iets anders over denken.

    Bende 14-jarigen.

    Login om te reageren
  42. kabouterplop zegt

    11 maart 2013 om 19:47

    Vorige week had ik een fabrieksbezichtiging bij de Mercedes-fabriek in Sindelfingen. Daar zei de man die de rondleiding verzorgde dat de nieuwe S-klasse 18 (!) airbags krijgt! Hij vertelde er helaas niet bij waar die allemaal komen te zitten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North