• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota komt met airbag voor de achterruit

Auteur: robbie, gepost 30 september 2008 om 23:02 – 28 Reacties

Toyota achterruit airbag


Volgens Toyota kan je auto nooit genoeg airbags hebben. En daarom komen ze zoals aangekondigd met een achterruit airbag. Die is gemonteerd in het dak achter(!) de achterbank. Mocht je dus van achter worden aangereden dan ploft er een gordijnairbag uit het dak die je hoofd en nek moet beschermen tegen rondvliegend glas (en puin).

De nieuwe airbag zal zijn debuut maken in Toyota’s kleinste, de iQ. Die krijgt namelijk maar liefst 9(!) airbags mee (2 frontairbags, 2 zijairbag, 2 raamairbags, 2 knieairbags en 1 achterruit airbag). Het schijnt dat bij een aanrijding de iQ opstijgt van de grond, zoveel airbags zitten erin!

Ook interessant!

  • Deze kneiterdikke Toyota iQ heeft een verrassing in huis
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

airbag, iq, Toyota

Vorig bericht: « Aston Martin DBS nu ook geschikt voor mietjes
Volgend bericht: Officieel: BMW X1 (update: video) »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasper zegt

    30 september 2008 om 23:05

    toyota komt met luchtballon, veilig zuinig en praktish..

    Login om te reageren
  2. Me Mito zegt

    30 september 2008 om 23:06

    Ja hoor, als je een botsing hebt in je iQ ga je vliegen…

    Login om te reageren
  3. mglopez zegt

    30 september 2008 om 23:08

    Eerst zien of het werkt

    Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    30 september 2008 om 23:09

    Waarom niet van de eerste keer zo’n systeem zoals in de film “demolition man”?Bij een aanrijding PLOF en gans je auto vol met piepschuim.

    Login om te reageren
  5. ELB zegt

    30 september 2008 om 23:11

    “Het schijnt dat bij een aanrijding de iQ opstijgt van de grond, zoveel airbags zitten erin!”

    Oke dat wil ik zien!

    Login om te reageren
  6. Fortuna zegt

    30 september 2008 om 23:22

    Heerlijk, zonder die Saab-reclame. Nu nog de reclame in ’t midden van ’t artikel weglaten.

    Login om te reageren
  7. roberto zegt

    30 september 2008 om 23:23

    @mqlopez,

    lijkt me sterk dat ze t er voor niets inzetten, zal dus wel werken:D Kvind ’t eigenlijk wel een goed idee, misschien wel ver gezocht, maar wel veilig.. Wat als jij je kleine kinderen op de achterbank heb zitten en je staat in de file en er komt een slapende dwaas achterop je te rijden? Ik vind het een mooie verbetering voor de veiligheid!

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    30 september 2008 om 23:24

    haha dat laatste zinnetje, kapot gaan :-D :-D

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    30 september 2008 om 23:26

    Voor het geval dat de hond van de andere bestuurder door je achterruit vliegt en vervolgens zijn tanden zet in je passagiers? Maar de doelgroep van Toyota heeft toch al hondsdolheid?
    *Kruipt nu erg, erg bang ineen, dat was al weer genoeg voor dit jaar…*

    Login om te reageren
  10. RobertJ zegt

    30 september 2008 om 23:30

    Ik hoop dat er genoeg ruiten knappen, anders krijg je een ‘kleine’ overdruk in de auto en gaan je oren hartstikke kapot? Natuurlijk gaan ze niet allemaal tegelijk kapot, maar het blijft een kleine auto met veel airbags.

    Login om te reageren
  11. Rob²in zegt

    30 september 2008 om 23:35

    de volgende stap; een air-bag zwemvest rondom de auto voor wanneer u in het water geraakt?

    Login om te reageren
  12. ZeRoo zegt

    30 september 2008 om 23:40

    kunnen ze de bumpers niet van kussentjes maken, als je dan ergens op rijdt blijft het bij een gemoedelijk tikje.. of heb ik teveel naar de troetelbeertjes gekeken vroeger

    Login om te reageren
  13. jurrian zegt

    30 september 2008 om 23:41

    dat is handig als iemand met groot licht achter je rijd. ineens vol in de ankers en je hebt er geen last meer van ;)

    Login om te reageren
  14. Def Tovertor zegt

    1 oktober 2008 om 00:16

    Je zou ook de achterruit achterwege kunnen laten. Scheelt weer rondvliegend glas bij een ongeluk en scheelt ook een inbouw van weer een extra airbag… :roll:

    Login om te reageren
  15. Mr.Abarth zegt

    1 oktober 2008 om 00:28

    Binnenkort verplicht: het HANS systeem (niet Hans Anders :P), uit de autosportwereld..

    http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/SHOP/BIESHEUVEL/LAYOUT/HANS/hans_klein.jpg

    Iets voor Koosje Spee om voor te vechten? Zou iig iets zinnigers zijn dan wat ie nu altijd verkondigt..

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    1 oktober 2008 om 00:41

    gewoon nergens tegen aan rijden dan komt alles wel goed jongens

    Login om te reageren
  17. snelste zegt

    1 oktober 2008 om 01:08

    Waarom geen gelaagde achterruit, lijkt me goedkoper

    Login om te reageren
  18. Tinus zegt

    1 oktober 2008 om 01:39

    Wanneer stopt toyota deze airbags in hun gebakjes?

    Login om te reageren
  19. Joost zegt

    1 oktober 2008 om 02:00

    Dit is oud nieuws heren, was ongeveer een half jaar geleden al bekend….

    Login om te reageren
  20. M Freak zegt

    1 oktober 2008 om 07:51

    Ja dan voel je je wel even opgeblazen ;)

    Login om te reageren
  21. romano zegt

    1 oktober 2008 om 10:24

    Dit lijken wel eierstokken…

    Login om te reageren
  22. Heerlijk Eerlijk zegt

    1 oktober 2008 om 12:13

    ik vind het een goed idee…
    Toyota denkt goed aan de veiligheid…
    en misschien ook wel goed dat ze het in kleine auto’s stoppen, daar blijft veel minder van over als die een aanrijding krijgen…

    just my 2 cents.

    Login om te reageren
  23. jela zegt

    1 oktober 2008 om 14:21

    aiai, 9 airbags in zo’n klein autootje… dan zal de druk in de auto ook meteen een pak hoger liggen als ze allemaal ineens openspringen.

    Login om te reageren
  24. Marco zegt

    1 oktober 2008 om 15:14

    ’t Lijken wel BMW-nieren… Is er een dikke 7-serie naar binnen gereden??

    Login om te reageren
  25. Mercedes-Gek zegt

    1 oktober 2008 om 15:44

    Erg slim, maar ik snap het de nut er niet echt van. Want als iemand van achteren botst, dan gaan de personen die achterin zitten toch naar voren? ;)

    Login om te reageren
  26. René zegt

    1 oktober 2008 om 18:24

    Volgens mij krijg je dan juist een extra dreun door die airbags, nog afgezien van het feit dat kinderen de airbags op hun achterhoofd krijgen. Knikt het hoofdje mooi naar voren. Je kunt natuurlijk ook, net als je voorruit, gelaagd glas gebruiken. En dan nog het nadeel van de klap voor je oren die je krijgt als er zo vlakbij een airbag ontploft. Weet inmiddels uit ervaring dat het opblazen van een airbag een flinke tuut in je gehoor kan geven zo niet beschadiging. Ieder voordeel heeft zijn nadeel zullen we maar zeggen. Ik zie het voordeel inderdaad ook niet. De hoofdsteun moet bij een aanrijding letsel voorkomen, een airbag zal eerder tegen dan voor werken…. Maarja, er zal best over nagedacht zijn. Vond overigens het plaatje van de 8 airbags erg aantrekkelijk! ;-)

    Login om te reageren
  27. dotternetta zegt

    2 oktober 2008 om 11:57

    Ik hoor veel commentaar van mensen die nog nooit een ongeluk hebben gehad, volgens mij. Als je van achteren aangereden wordt stuiter je echt niet naar voren hoor! De auto knalt naar voren. Laat maar lekker komen die airbags! Ik wou dat ik (en vooral m’n vriendin) er 1 tussen de 2 voorstoelen hadden gehad!

    Login om te reageren
  28. Henk zegt

    2 oktober 2008 om 14:53

    @ René
    Dit zullen ze vast wel getest hebben, anders zet je er geen een in.

    Ik vind het ook een goed idee. Veiligheid voor alles!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North