Toyota zet de lijn van sportieve conceptjes doorrr!
Dit is een aangepaste versie van de MR2. Of zoals Toyota ‘m noemt: de GRMN Sports Hybrid Concept II. Een 3.5 V6 (250 pk) in het midden die de achterwielen aandrijft en een elektromotortje in het vooronder op de voorwielen van aandrijfkracht te voorzien. En, ook niet geheel onbelangrijk, een open dak! De Japanners claimen dat dit de opvolger is van het sportwagen-concept-geval dat ze vorig jaar op Goodwood presenteerden (dit ding), maar dan even helemaal anders.
Deze toekomstgerichte hybride maakt aanstaande weekend zijn debuut tijdens de 24 Uur van de Nurburgring (als showauto, niet als racewagen) en wordt begin juli getoond op het Goodwood Festival of Speed. FOTO’S!
Het lijkt wel niet op een Toyota…
3.5 V6, dat klinkt als een feest in de oren! Vooral met het extra elektro-koppel er bij kan het niet meer stuk.
@ Toyota: plak er even een paar badges op, altijd handig..
Leuk bommetje, alleen andere koplampen zou wel mooier zijn
Foei, automaat
@fortuna: inderdaad
@fortuna: nee hoor, geen automaat. Een automaat schakelt automatisch van de ene versnelling naar de andere. Een cvt heeft geen versnellingen, wel een traploze overbrenging. Maar dat wil je toch niemand! Je wilt toch zelf die trapjes zetten! Net zoals Fred Flintstone zelf zijn aandrijving maakt. Daar zijn wij (als ouderwetse sukkels) het over eens fortuna, vooruitgang bah!
achterkant is wel gaaf!
voorkant vind ik minder.
Lijkt wel heel erg op een kruising tussen Marussia en Yes! roadster:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://cdn2.worldcarfans.co/2008/2/medium/9080207.001.1M.jpg&imgrefurl=http://www.worldcarfans.com/10802072396/yes-roadster-goes-on-sale-in-america&usg=__hbPrBbihOB_PjBkvT2mWhfxRXpc=&h=375&w=500&sz=31&hl=nl&start=0&sig2=eEv49d59GRcRBpjBIBs3ww&zoom=1&tbnid=i913_sviqqScZM:&tbnh=154&tbnw=204&ei=DBUCTpTaBZCM-wboseTwDQ&prev=/search%3Fq%3Dyes%2Broadster%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1680%26bih%3D959%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=355&vpy=260&dur=1691&hovh=194&hovw=259&tx=76&ty=160&page=1&ndsp=35&ved=1t:429,r:8,s:0&biw=1680&bih=959
en
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.instablogsimages.com/images/2009/09/14/marussia-b1_JUTyq_5965.jpg&imgrefurl=http://www.automotto.com/entry/russia-s-marussia-b1-sportscar-headed-to-frankfurt/&usg=__riDWkcNAHDkp-CbFRqwLJzbgvHU=&h=351&w=550&sz=35&hl=nl&start=0&sig2=AxEeZGqwc_GPcMnJAzt7Pw&zoom=1&tbnid=bRS4dVOWnhQZ4M:&tbnh=145&tbnw=193&ei=ahUCToTRKYPz-gaVmb3LDQ&prev=/search%3Fq%3Dmarussia%2Bb1%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw%3D1680%26bih%3D959%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=944&vpy=291&dur=303&hovh=179&hovw=281&tx=159&ty=68&page=1&ndsp=35&ved=1t:429,r:11,s:0&biw=1680&bih=959
@likeaboss: deze 2 bedoel ik:
http://www.instablogsimages.com/images/2009/09/14/marussia-b1_JUTyq_5965.jpg
en
http://cdn2.worldcarfans.co/2008/2/medium/9080207.001.1M.jpg
@likeaboss: Dat is een prachtige vergelijking!! Inderdaad.
Leuk ding hoor :-) Hier ermee!
mooi
interieur ziet er gedateerd uit vind ik
Mooie wagen ! (enkel het interieur lijkt zo ouderwets…)
Ander interieur en productie starten
Hoog TVR-gehalte…en dus teveel fratsen waardoor het geheel als los zand aan elkaar lijkt te zijn geknoopt….
@Megakix: Maar een échte TVR zorgt dan tenminste dat ie technisch ook als los zand aan elkaar geknoopt is!
Form follows function :P
Echt mooi is het niet, maar ziet er wel een leuk uit.
Mooi ding, hopelijk kun je er mee driften. :P
lijkt wel een tesla met ander plaatwerk
@ferrari94tr: Toyota werkt toch ook samen met Tesla?
japanse spijker? copy/paste
@Soulmaster:
Ik heb nu al veel vergelijkingen gelezen hier maar deze slaagt toch werkelijk nergens op…
@SHFT: Bovendien gebruiken ze klemmetjes in Japan – geen spijkers ;)
Yes, kom maar door!
Nieuwe huisstijl neusje dr op, 6-bak dr in gekoppeld aan de 2.0 boxer uit de FT-86 om het licht te houden én in productie die handel :D
Doet me denken aan de Renault Sport Spider
Gave kar, lekker dik en lekker laag. Velgen spreken me erg aan en met het vermogen zit het ook wel goed. Die zig-zag spoilers zijn wel leuk ontworpen echter met die losse lampjes erbij (voor en achter) wordt het wel wat druk, dat mogen dus wel normale licht-units worden. Ennuh… dat interieur, met name het stuur, kan dus echt niet he :).
250 pk uit een 3.5 v6 is nogal matig, ook al is ie atmosferisch.. een z3m uit eind jaren 90 perst 320 pk uit een 3.2 lijn 6
Voor 25.000 Euro zou ik er eens over nadenken.. (en alvorens een paar klojo’s zagen dat deze auto een concept is en dus niet te koop is: DAT WEET IK!)
@Jipjj: misschien is het blok meer afgesteld voor koppel dan topvermogen dmv. de nokkenassen?
@Pressman:
Dat heeft eerder met de krukas te maken.. Maar het zou goed kunnen!
Het lijkt wel een concept van 10 jaar geleden…ik kan er niet echt warm van worden, helaas :(
Gaat goed met Toyota :D Jezus wat een eye-catcher!
De achterkant vind ik echt wel het bruutst, zo met die 2 uitlaten!
@NielsGP
Ga daar maar niet van uit… de Prius kost al rond de 30K euro. Maar wie weet, die Jappen weten alles goed te brengen, dus het zou best eens kunnen!
wel een cool bakkie, En dat is de eerste keer dat ik dit zeg over een aziatische auto
@love4sportcars: Dus de EVO vind je niks? Een Impreza ook niet? Supra ook niet? Celica ook niet? LFA? IS-F?
Kom op joh…
@G-Ammo: GTR niet vergeten
@bmw7: Nee natuurlijk niet :P maar het waren maar een paar voorbeelden.
@bmw7: Wat hebben die aziaten eigenlijk met drieletterwoorden? EVO, WRX (sti),LFA,ISF,GTR,enz. En dan spreek ik nog niet over de Mazda’s mx-5, rx-8 en dat soort dingen..
@NielsGP: Tja… de Duitsers gebruiken A1, A2, A3, A4, A8, E36, E46, E92, M5, C63 etc…
mag ik dromen?
Ik zeg knap uiterlijk geven en een dicht dak en dan heb je de opvolger van de Supra
doen gewoon doen en dan de ft-86 erbij en je hebt weer een paar echte reden om een toyota te kopen.
@paulusrx7: Mensen hebben geen reden om Toyota te kopen ;) Ze doen het gewoon.
En BTW… ik vind nog steeds dat de echte Supra niet te vervangen is! Het blijft een uniek monster.
Gaaf dingetje zeg :)
250pk uit een 3,5 V6?? Dat zijn toch voor oorlogse waarden! Bij Honda halen ze dat al uit een atmosferische 2 liter!
@AudiQuatro:
..en dat zou nog eens logischer zijn ook! Een atmosferische 2.0 heeft juist baat bij het koppel van een elektro torretje. Een (teleurstellend) presterende 3.5 V6 heeft juist al voldoende koppel..
Klinkt goed!
Jammer van de automaat en de kleur… En natuurlijk dat het een hybride is, maar verder ziet hij er erg goed uit hoor! Zeker voor een Toyota.
@Cantago: alle elektrische auto’s zijn automaten, wen er dus maar aan. Wat is er jammer aan een hybride? Extra vermogen is toch mooi meegenomen? Zuinigheid kan mij ook weinig schelen. Als ze een zuinige auto willen moeten ze niet als basis een 6 cilinder nemen…
Wel een vet ding! Maken die hap!
Ouwe meuk, zo aan het dashboard te zien hebben ze een oude MR2 uit elkaar gehaald om deze ‘concept’ te bouwen.
En dan, wat moet een Duracell-Mobiel met twee dikke uitlaten ? Beetje onnodig dacht ik zo. Het gedrocht zal nooit en ten nimmer het rijplezier en de rijbeleving van een MX5/Elise/S2000 benaderen. Gewoon een uitgekauwde-boekhouders-cabrio. Nix an !
ziet er er uber dik goed uit