• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota productie op z’n gat door opmerkelijke reden

Auteur: RubenPriest, gepost 1 maart 2022 om 10:58 – 10 Reacties

Toyota productie op z'n gat door opmerkelijke reden

Het heeft niets te maken met tekorten! De Toyota productie heeft met een ander probleem te maken.

De afgelopen jaren is het al meerdere keren voorgekomen dat de productie van auto’s kwam stil te liggen. De voornaamste reden is chiptekorten. Maar inmiddels hebben we wel meerdere redenen gehoord. Volkswagen recent bijvoorbeeld, omdat ze geen onderdelen uit Oekraïne geleverd konden krijgen. Ook Toyota heeft nu noodgedwongen de productie stil moeten leggen. Met weer een andere reden.

Toyota productie Japan

Kojima Industries Corporation, de leverancier van Toyota voor auto-onderdelen, zou zijn geraakt door een cyberaanval. Daarover bericht Nikkei. Door de aanval leggen de systemen van Kojima Industries Corporation plat. De gevolgen zijn enorm. De complete productie van Toyota’s in Japan ligt op z’n gat. Onbekend is wat de schade is door de cyberaanval, een inventarisatie is momenteel gaande.

Naar aanleiding van de cyberaanval moeten alle systemen weer opgestart worden. Pas als dat opgelost is kan de productie weer normaal functioneren. Kojima Industries Corporation levert een aantal essentiële onderdelen aan auto’s waardoor de voertuigen niet afgemaakt kunnen worden op de productieband. Niet alleen de fabrieken van Toyota zijn geraakt door de aanval. Ook een fabriek van Daihatsu, een automerk dat al jaren niet meer actief is in Europa, ligt stil. Daar is het probleem wat minder omvangrijk, de productie van slechts enkele honderden auto’s loopt hierdoor vertraging op.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Toyota-baas mag niet kritisch zijn op benzineauto-ban
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Daihatsu, fabriek, japan, Toyota

Vorig bericht: « Nederlanders zoeken de goedkoopste brandstof
Volgend bericht: Boete voor niet-handsfree bellen nu extreem hoog »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2022 om 11:06

    Geven we de Russen meteen de schuld van deze aanval of gaan we dit eerst nog onderzoeken?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      1 maart 2022 om 12:00

      Heet niet voor niets een Pavlov-reactie. Dus ja.

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        1 maart 2022 om 20:23

        Niet de Rabobank dit keer?

        Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      1 maart 2022 om 12:35

      @dutchdriftking: nee we gaan eerst goed onderzoek doen op Facebook en de donkere plekken van het web om tot de conclusie te komen dat het allemaal de schuld is van Lil Kleine. A.k.a de pauperkabouter.

      Login om te reageren
  2. frank2b zegt

    1 maart 2022 om 20:24

    Yust too late productieplanning.

    Login om te reageren
  3. ralfast zegt

    1 maart 2022 om 23:11

    Is dat dan de complete productie van Daihatsu die plat ligt?

    Login om te reageren
  4. joos straetmans zegt

    1 maart 2022 om 23:29

    “Door de aanval leggen de systemen van Kojima Industries Corporation plat.”
    Ik neem aan dat ze plat liggen.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      2 maart 2022 om 02:30

      @joosstra: ligt eraan waar je vandaan komt….

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    2 maart 2022 om 08:17

    Is VDL toch ook overkomen?

    Login om te reageren
  6. dilbert zegt

    2 maart 2022 om 09:16

    Na 1 dag de gehele produktie stil bij een OEM hebben de tier 1 en tier 2 een lange tijd nodig om weer op volle kapaciteit te komen. In 2020 heeft een paar dagen / weken stop veel kapaciteit op jaarbasis gekost.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North