• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Yaris krijgt fijner smoeltje

Auteur: CasperH, gepost 7 februari 2017 om 07:42 – 26 Reacties

Afbeelding Toyota Yaris krijgt fijner smoeltjeAfbeelding Toyota Yaris krijgt fijner smoeltjeAfbeelding Toyota Yaris krijgt fijner smoeltjeAfbeelding Toyota Yaris krijgt fijner smoeltje

Toyota Yaris 2017
De Toyota Yaris levert nu meer voor hetzelfde geld, daar houden wij Nederlanders toch van?

De nieuwe Yaris heeft een wat rustiger voorkomen gekregen dan zijn voorganger, doordat de contrasterende lijnen in de neus verdwenen zijn. De voorbumper, koplampen en grille zijn veranderd en er is LED dagrijverlichting in de nieuwe koplampen geïntegreerd. De achterzijde is ook iets aangepast, met nieuwe LED achterlichten die in de achterklep zijn geïntegreerd. De rode en blauwe lakkleuren op de foto’s zijn nieuw voor de Yaris en er zijn ook nieuwe velgdesigns.

In het interieur zien we een 4,2 inch TFT kleurendisplay, mits je minstens een Aspiration uitvoering kiest. Verder zijn alle Aygo’s voorzien van een andere ventilatieopeningen, blauwe instrumentenverlichting en verbeterde ergonomie voor de bediening van de multimediasystemen. Kies je een Bi-tone, dan krijg je bovendien een interieur dat qua kleur op het exterieur is afgestemd. Dat exterieur krijgt dan overigens een zwart dak, zwarte raamstijlen en een paar zwarte accenten in de neus.

Op motorisch gebied is er ook nieuws: de Yaris is voortaan leverbaar met een nieuwe 1.5 VVT-iE met 111 pk en 136 Nm koppel. Het nieuwe blokje vervangt de uitgaande 1.3 maar is ondanks z’n grotere volume zuiniger en krachtiger volgens Toyota. Het betreft een natuurlijk ademend blokje, overigens. Er blijft ook een Hybrid versie leverbaar overigens. Maar doe ons die 210 pk sterker WRC versie maar.

De vanafprijs is ongewijzigd: €14.495 euro voor een basisuitvoering. Maar voortaan krijg je standaard wel nét even wat meer veiligheidssystemen mee. Men heeft Toyota Safety Sense toegevoegd, een combinatie van Pre Crash Safety System, Autonomous Emergency Braking, Lane Departure Warning, Automatic High Beam en Road Sign Assist. Toch goodies waar je over het algemeen voor moet bijbetalen bij de concurrentie.

Ook interessant!

  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Toyota Yaris Dynamic GR Edition, 1 van 25!
  • Toyota stuurt Yaris Cross Adventure de hoogte in
  • Officieel: dít is de extra hete Toyota GRMN Yaris!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, geneve-2017, Toyota, yaris

Vorig bericht: « Techniek: alles wat je moet weten over spacers
Volgend bericht: Citroën C-AIRCROSS Concept: compacte SUV in de maak »

Lees Interacties

Reacties

  1. nofxke zegt

    7 februari 2017 om 07:46

    Andere Aygo’s?

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      7 februari 2017 om 07:54

      @nofxke: alle Aygo’s staat er

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        7 februari 2017 om 07:55

        @marinepower: uhu en het gaat over de Yaris…

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          7 februari 2017 om 08:08

          @nofxke: Aygo. Yaris. Who really cares? Dit is autoweek materiaal. Het interesseert zelfs de auteur niet of ie ’t nou over een Aygo if Yaris heeft. Copy-Pasta. Next! (profit! $$$)

          Login om te reageren
  2. pinut187 zegt

    7 februari 2017 om 07:52

    Leuk boodschappenwagentje

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      7 februari 2017 om 12:01

      @pinut187: vind je? Denk ik meer aan een Mini Cooper (S): veel leuker…

      Login om te reageren
  3. sbmmaxx zegt

    7 februari 2017 om 08:09

    en verder met autonieuws, volgende artikel graag!

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    7 februari 2017 om 08:23

    Het was niks, het is niks en het wordt niks.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 februari 2017 om 08:40

      @str8six: Je bedoelt dat de kwalitatief beste auto niet altijd de aantrekkelijkste auto is?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        7 februari 2017 om 08:41

        @fanboy: gaat idd over het design ja.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          7 februari 2017 om 09:11

          @str8six: Ben ik wel deels mee eens.

          Maar de hybride modellen zijn eigenlijk altijd wel heel erg strak moet ik zeggen.
          En zet een Yaris uit 2000 naast een Polo, dan weet ik wel wie er een tijdlozer ontwerp neergezet heeft.
          Maar als de bumpers niet eens mee gespoten zijn (karigste versie) is het toch weer vrij lelijk.

          Login om te reageren
          • fiestacruizer zegt

            7 februari 2017 om 09:31

            @fanboy: hybride = betrouwbaar, maar twee gewichtsklasses hoger mrb betalen.

            Login om te reageren
          • stamp zegt

            7 februari 2017 om 10:39

            @fanboy: Wacht. Ik zet denkbeeldig even een Yaris uit 2000 naast een Polo uit 2000. Hmmm. Beiden gedateerd. Beiden niet heel verschillend. Your argument is invalid.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              7 februari 2017 om 11:21

              @stamp: Het is wellicht wat subjectief, maar ik vind het echt.

              Wat niet zo subjectief is, is dat de Yaris dan in ieder geval een stuk modernere techniek in huis heeft.

              Login om te reageren
  5. stfu zegt

    7 februari 2017 om 08:57

    Die hele X in de neus vinden ze toch wat te? Gelukkig worden ze wakker.

    Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    7 februari 2017 om 09:13

    Kan wel een setje spacers gebruiken. Voor de rest prima karretje.

    Login om te reageren
  7. sjaakjwt zegt

    7 februari 2017 om 09:37

    Ik vind het goed dat Autoblog ook aandacht besteed aan de normalere merken/modellen. Zijn geen super boeiende of mooie wagens, maar wel het type wagens waar het (in mijn situatie dan) zeker mogelijk is dat moeders de vrouw er in gaat rijden.
    En dan vind ik het toch wel mooi om te zien hoe veel entertainment/veiligheidssystemen/en andere opties ze in zo’n auto weten te proppen en te prijs laag te houden.

    En dat ze weer wat terug komen van de kleinere turbo motoren vind ik ook een interessante ontwikkeling.

    Login om te reageren
  8. fiestacruizer zegt

    7 februari 2017 om 09:38

    Veilig karretje voor €15K
    Met zijn automaatje, trage gasgrespons, gevoelloze besturing zal hij wel populair blijven onder 70-plussers.

    Login om te reageren
  9. dijan zegt

    7 februari 2017 om 10:14

    En Audi s hebben een grote grille?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      7 februari 2017 om 17:42

      @dijan: ja

      Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    7 februari 2017 om 10:18

    Dus gewoon even wachten op de WRC versie

    Login om te reageren
  11. dare2think zegt

    7 februari 2017 om 10:43

    Het lijkt wel of steeds meer fabrikanten naar cilinderinhouden met veelvouden van 0,5 gaan. Volkswagen met de nieuwe Evo 1.5 (was 1.4) en nu Toyota met de VVT (was 1.3). En dit zijn de grootste fabrikanten.. Maar AMG, M, RS zitten daar ook al op met hun 4 liters. Misschien kan Autoblog er eens een artikel aan wijden waarom dit is?

    Toyota en VW zijn wel naar een iets groter blok gegaan, waarschijnlijk mede vanwege de strengere tests die voor grotere slagvolumes beter uitvallen. Dat is een goed teken..

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    7 februari 2017 om 11:18

    Een prima facelift. Mooi dat je ook gelijk een iets pittiger blok krijgt.

    Maar ik blijf de Zuidoost-Aziatische Yaris mooier vinden

    Login om te reageren
  13. klausie zegt

    7 februari 2017 om 12:44

    Liever een BATAVUS…

    Login om te reageren
  14. dracae zegt

    7 februari 2017 om 17:35

    Mijn Yaris is gewoon leuk, 105 pk en minder dan 950 kilo en het ding ziet er – ja dat is persoonlijk- guitig uit.

    De opvolger was ook best leuk om te zien, maar ook zwaarder. Jammer genoeg zien de huidige er totaal niet uit met die rare neuzen en nog vervelender: er is geen gt/ gti-achtige versie.

    Deze nieuwe neus is iets mooier, maar nog steeds vreselijk.
    Jammer.

    Login om te reageren
  15. shicomm zegt

    7 februari 2017 om 23:02

    Qua looks is dit toch wel even wat minder schrikken dan de voorganger , gelukkig maar.
    Toch wel raar dat de 1.3 er uit gaat , de 1.5 was voorheen namelijk nogal een hoop duurder..

    De CVT in de yaris is de hel ( ik heb ‘m in m’n 1st gen hybrid ) maar de handbak is prima.
    Toch maar eens kijken of de uitgaande generatie voor weinig te snaaien valt nu de nieuwe er aan komt..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North