• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trajectcontrole werkt na 2 jaar nóg niet (Only in..)

Auteur: Alwood, gepost 26 september 2011 om 13:38 – 36 Reacties

Waar komt die kabouter nou vandaan?


De camera’s werken maar de meetgegevens zijn onbetrouwbaar. Ze kostten 2 jaar geleden 800k euro en leveren sindsdien nog geen cent op. Nu moeten de Nederlanders de boel weer testen. Rara waar staat deze trajectcontrole?

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland. Ik kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng. Waar kan ik heen, ik wil niet naar Ierland? Maar ik wil weg uit Nederland want hier krijg ik het benauwd. Ik heb m’n twijfels over België omdat iedereen daar lacht. Want je kan gewoon ongestraft te hard rijden!

De 800.000 euro trajectcontrole die niet werkt staat in Gentbrugge. Of deze prijzige foto-installatie onder alle omstandigheden de juiste snelheid meet is echter onbekend. Daarom leent een Nederlands meetinstituut nu een helpende hand (TNO?). Volgens mij moeten ze dat ook maar even doen met alle Nederlandse controle-apparatuur. Ik geloof namelijk helemaal niks van die ‘constateringen’ in de maandelijkse CJIB-post. (via: nu.nl)

Ook interessant!

  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
  • Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Top 50 muzieknummers volgens Seat
Volgend bericht: Nu bij Castagna te bestellen: Fiat 500 “woody” Station »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    26 september 2011 om 13:46

    Zal wel weer de nodige hilarische comments opleveren.
    ’t is echter 1 van de plaatsen op de Europese wegen waar ik hem graag en zeer, zeer streng zie werken.
    ’t is ook 1 van de plaatsen waar ik de meest verschrikkelijke debiele en dodelijke ongelukken heb gezien.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      26 september 2011 om 14:16

      @desjonnies: Nou kom ik niet zo vaak in Belgie, en als ik er al kom is het op doortocht naar Frankrijk. En inderdaad zie ik bijna iedere keer wel ergens een ongeval in de kategorie Ernstig.

      Maar dat stukkie bij Gentbrugge is volgens mij het enige stukje (snel)weg in Belgie waar iedereen zich wél gewoon aan de maximumsnelheid houdt. Voorheen stonden er volgens mij 4 of 5 flitskasten op een afstand van nog geen twee kilometer.

      Bij werkzaamheden een stukkie verderop (ook max 90/u) werden we een paar keer (!) ingehaald door malloten met snelheden boven de 150.

      Kortom, ik vraag me af waarom er zoveel nadruk (en budget) op dat ene stukje snelweg wordt gelegd, terwijl het nu een van de veiligste stukjes snelweg lijkt te zijn.

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        26 september 2011 om 14:24

        @potver7: Het viaduct van Gentbrugge bestaat uit aparte blokken beton met vrij grote geulen ertussen. De reden voor het feit dat er maar 90km/h mag gereden worden is om geluidsoverlast en schade aan het wegdek te beperken. De flitspalen staan er nog steeds en ik vind dat iedereen er zich erg keurig aan de snelheid houd. Ik woon op 7km daarvandaan en kom er regelmatig langs en heb er inderdaad ook nog nooit een zwaar ongeval gezien. Het is dan ook wat vreemd om daar trajectcontrole in te voeren. Maar goed…

        Login om te reageren
        • mercedesfan zegt

          26 september 2011 om 14:49

          @trigger565: Is dat de reden dat in Gentbrugge maar 90 gereden mag worden en er flitspalen staan? Wegens geluidsoverlast! Schandalig! Flitspalen op de autoweg zijn gevaarlijk, want iedereen gaat er voor in de remmen. En dan deze gevaarlijke situatie creëren voor wat lawaai, het is een echt schandaal!

          Login om te reageren
        • BaRa zegt

          26 september 2011 om 16:00

          @trigger565: En de reden waarom het zo veel lawaai maakt, is omdat ze een 7 à 8 jaar geleden bij de renovatie van het wegdek geklungeld hebben. Want voor de renovatie maakte het véél minder lawaai. Dus: niet alleen heeft de Vlaamse overheid zich laten naaien door de aannemer, bovendien hebben ze nog eens 800.000 euro betaald voor trajectcontrole. Ja hoor, BDW heeft gelijk: wat we in Vlaanderen doen, doen we beter.

          Nu, wat de Nederlandse inbreng in het verhaal betreft: de desbetreffende Nederlandse diensten zijn schijnbaar ook niet vooruit te branden.

          Login om te reageren
          • BaRa zegt

            26 september 2011 om 16:07

            @BaRa: Blijkbaar is het minder lang geleden, de werken dateren van 2005. Hier staat het oorspronkelijke artikel: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GSQDSKVP

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              26 september 2011 om 17:12

              @BaRa: “lijden onder lawaaihinder omdat er vorig jaar fouten zijn gemaakt”

              Artikel van 2005, werken dus van 2004, zeven jaar geleden dus zoals je zei… ;)

              Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        26 september 2011 om 17:18

        @potver7 @trigger565: Velen HIELDEN zich daar niet aan de max.snelheid. 120 tot net voor de paal, dan remmen tot 90, dan weer optrekken tot 120…

        Behoorlijk irritant. Als je mooi rechts blijft heb je er weinig last van echter, en dat doe ik dan ook altijd. Het is ook gewoonweg idioot. Ik zou daar ook liever 120 rijden, maar liever een stuk 90 rijden, dan gassen als een jojo.

        De trajectcontrole is dus om dat 120-90-120-90-… tegen te gaan. En het werkte redelijk, want er waren er idd minder die dat deden. Nu bekend is dat het toch niet werkt ben ik er zeker van dat we weer een nieuwe jojo-rage gaan krijgen…

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          26 september 2011 om 20:40

          @Esprit_de_Flandre: …pas je op de binnenbaan wel op voor truckers die hun cruisecontrol aanlaten staan ?…

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            26 september 2011 om 21:04

            @Megakix: Nee. Ik heb vrede genomen met mijn leven. Als mijn tijd daar is, tja…

            Login om te reageren
  2. Joerek zegt

    26 september 2011 om 14:17

    Lijkt me niet zo moeilijk? De afstand is op de cm nauwkeurig te bepalen en de tijd tussen de twee passages is gewoon kwestie van 1 systeem = 1 klok hanteren en je bent er. Zal wel weer heel complex ontwikkeld zijn…

    Login om te reageren
    • marcus zegt

      26 september 2011 om 21:03

      @Joerek: In London hebben ze soortgelijk systeem bij werk aan de weg. Dat is ook vrij complex en werkt lang niet altijd maar schrikt gelukkig een hoop mensen af. Op de M25 in London staan ook portalen die snelheidbeperkingen aan kunnen geven en voorzien zijn van camera’s om overtreders aan te passen. Ook deze werken de helft van de tijd niet vanwege de vele zelfchecks die ze moeten doen. Als er 1 lampje kapot is of iets anders in de installatie (kachel voor de regeleenheid, lampje in de bedieningskast, noem het maar op) dan werken allen camera’s op het portaal niet…

      Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    26 september 2011 om 14:18

    1 woord: Ambtenarij.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 september 2011 om 20:40

      @kaasboerin: tovenaar = toverij …. ambtenaar = ambtnij…

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        27 september 2011 om 10:14

        @Megakix: ambtenarij
        amb – te – na` rij de -woord (vrouwelijk) 1 het ambtelijke wereldje; 2 ambtelijke omhaal en gewichtigdoenerij
        Of vandale: ?amb·te·na·rij de; v (min) bureaucratie

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 september 2011 om 14:49

          @kaasboerin: i know :lol: … was ff een spinsel, kijk, zeg je ’tovenaar’, dan is het niet ’tovernarij’ maar ’toverij’. Het is iets ‘fouts’ in onze spelling. Ach.

          Login om te reageren
  4. PJ zegt

    26 september 2011 om 14:22

    Er zijn nogtans al wel werkende trajectcontroles in Belgie (Kasterlee als ik me niet vergis), dus geen idee waarom het daar zo lang moet duren…

    Login om te reageren
  5. mylvan zegt

    26 september 2011 om 14:26

    Een Nederlands meetinstituut is het NMI, Nederlands Meet Instituut.

    Login om te reageren
  6. FIAT127 zegt

    26 september 2011 om 14:32

    Bij Veenhuizen heeft ook lang een proefopstelling gestaan. Daar regelmatig mijn wiskundelessen in de praktijk p[roberen te brengen. De eerste helft met 0 km/h en dan keihard de rest afleggen met 160. Was nie moeiluk

    Login om te reageren
    • Mo zegt

      26 september 2011 om 15:14

      @FIAT127: je hebt niet echt goed opgelet bij wiskunde dan, met 0km/h een helft afleggen is nogal lastig. Je staat namelijk stil!

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        26 september 2011 om 15:20

        @Mo: 900 meter p/u?

        Login om te reageren
  7. bempi zegt

    26 september 2011 om 14:41

    Goedkope arbeid + werkende controle gegarandeerd. Men neemt 5 polen met 50 meter afstand van elkaar + een fuji camera. Laat ze foto’s schieten en geef ze een big mac menu voor de gehele dag.

    Login om te reageren
  8. MLTB zegt

    26 september 2011 om 14:52

    Ik dacht de A4 vanaf Hoofddorp richting Leiden e.d.?

    Login om te reageren
    • jeewee zegt

      26 september 2011 om 15:56

      @MLTB: Klopt, die werkt ook nog steeds niet. Volgens KLPD ‘vanaf voorjaar 2011’ weer in bedrijf, maar na vier maanden heb ik nog steeds geen bon voor 140km/h over dat stuk. Nice!

      Login om te reageren
      • Panther zegt

        26 september 2011 om 16:25

        @jeewee: kan zijn maar dit is uiteraard geen ineteressant verhaal want het omvat geen buitenlanders waarmee gelachen kan worden ( eigen miserie is precies niet zo grappig)

        Login om te reageren
  9. kaasboerin zegt

    26 september 2011 om 15:25

    Kabouter Wesley had toch wel een punt..

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    26 september 2011 om 16:10

    je zal ze maar geplaatst hebben ..
    dan krijg je de laatste 10% niet betaald ..

    moehahahaha ..

    Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    26 september 2011 om 16:39

    Om het verhaal nog wat dommer, hilarischer, Belgischer?,… te maken: Die plaats in Gentbrugge was VOOR die installatie al de plaats waar IEDEREEN maximum 90km/h reed… Er staat namelijk om de 10 meter een flitspaal. :s

    En hup, daar vervliegt ons belastingsgeld…

    Dus als Belg zeg ik ook: hilarisch!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      26 september 2011 om 18:57

      @Carreza: Er staan 4 flitspalen verspreid over toch wel een redelijke afstand, maar het is er inderdaad wel nodig. Heb zo 4 maanden wekelijks naar Gentbrugge gereden ( heen en terug uiteraard ) en iedereen houdt zich wel keurig aan de snelheid, omdat dat ook nodig is. Door die geulen is het eigenlijk niet aangenaam om sneller te rijden ( alhoewel, misschien juist wel? ), maar vooral voor de buurtbewoners is het een pijn aan de oren en zelfs die geluidsmuren zijn blijkbaar niet voldoende. Begrijp eigenlijk niet goed waarom die trajectcontrole er moest komen? Misschien zijn die geulen de afgelopen jaren nog slechter gelegd, maar daarvoor was het ook al “een wegdek met problemen” ( geluidsmuren staan er al zo lang ik weet ).

      Login om te reageren
  12. automistje zegt

    26 september 2011 om 18:07

    moest het niet mijn belastingsgeld zijn, zou ik het hilarisch vinden… het is wel het geval dus… ik wil mijn geld terug!

    Login om te reageren
  13. integralechubasco zegt

    26 september 2011 om 20:23

    he..? trajectcontrole? ik heb altijd tractiecontrole gelezen…

    Login om te reageren
  14. bigcar zegt

    26 september 2011 om 20:57

    gewoon geldverspilling. is gewoon een middel om de staatskas te vullen.. gewoon diefstal

    Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    27 september 2011 om 00:06

    omdat iedereen daar lacht klopt ook al niet. Tenzij je allochtoon bent, dan lach je wel in Belgie, verder is het goed dat die trajectcontrole nog niet werkt, wallonie kost ons al genoeg!

    Login om te reageren
    • torana zegt

      27 september 2011 om 00:20

      @Jantje_555: dus jullie hebben soms dezelfde stille hoop als sommigen hier in Nederland :D > > > http://www.youtube.com/user/LuckyTVMedia?blend=19&ob=5#p/u/0/I_EZUOmH5PQ

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        27 september 2011 om 11:16

        @torana: “vind ik leuk”

        Login om te reageren
  16. mashell zegt

    27 september 2011 om 15:20

    Gentbrugge? Is dat een lieflijk stedeke halverwege de weg van Gent naar Brugge?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North