• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Transporteer je naar een warm oord met deze contraptie

Auteur: jaapiyo, gepost 3 mei 2017 om 17:34 – 24 Reacties

T5-camper


Weer zo’n tof project van een dromer.

Ik weet niet hoe de zaken er nu voorstaan, maar vroeger toen de kleine @jaapiyo in de zomers meegesleurd werd naar het Zuiden om te gaan kramperen, kwam je vaak Duitsers tegen met Volkswagen Transporters. Enkelen rolden toen nog in toen al aftandse Westfalia’s op basis van de T3, maar velen ook in de T4. Stiekem vond ik de T3’s altijd toffer.

Het op reis gaan met zo’n ‘Bulli’ leek een typisch Duitse aangelegenheid te zijn. Mensen uit andere windstreken zag je nooit in zo’n busje. Nou ja, een enkeling uit Nederland viel weliswaar voor de charme van de T4 Transporter, maar dan als grijs-kenteken bolide met een dubbele cabine. Dat was toch wat anders en had vooral te maken met het ontwijken van belastingen.

T5-camper-2

Ook in Amerika hebben ze een landelijke traditie als het gaat om kamperen, genaamd de Airstream camper. Zelfs als autoliefhebber kan je daar enthousiast van worden, zo blijkt wel uit dit artikel uit het autoblog-archief.

Een man uit Duitsland moet gedacht hebben dat het tijd is om de twee iconen bij elkaar te brengen. Hij nam de achterstevens van twee T5-transporters en plakte ze aan elkaar. Volgens hem vormt het eindresultaat de ideale basis om je eigen Airstream te bouwen. Zowel de twee achterkleppen als de schuifdeuren zijn te openen. De vraagprijs bedraagt 3.950 Euro. Een puike optie, of heb je toch liever deze Suzuki Wagon R+ camper?

Bedankt Rein voor de tip!

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

airstream, caravan, t5, transporter, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Gallery: begluur Alonso’s IndyCar vanuit alle hoeken [updated]
Volgend bericht: Dit houten bouwsel was het eerste testcircuit ter wereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. dawwg zegt

    3 mei 2017 om 17:47

    Handig met zo’n aanhanger, wel zo handig als je ’t gedrocht naar de sloop wilt brengen …

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      3 mei 2017 om 19:47

      @dawwg: lol

      Login om te reageren
  2. tenaci zegt

    3 mei 2017 om 18:02

    Wat een gedrocht en wat een slecht bakwerk. Dat hij dat ervoor durft te vragen. Doe die zoekzoekie maar!

    Login om te reageren
  3. redneckdarian zegt

    3 mei 2017 om 18:04

    ik neem aan dat hij dit ontwerp nog iets gaat finetunen?

    Login om te reageren
  4. Senne zegt

    3 mei 2017 om 18:09

    Het was een leuk idee, alleen kwam die man er véél te laat achter dat het bij een leuk idee moest blijven…

    Login om te reageren
  5. yupyup zegt

    3 mei 2017 om 18:11

    Waarom zou je twee busjes aan elkaar smelten en je project dan verkopen? Wat zou het oorspronkelijke plan zijn geweest? Een caravan lijkt mij zonder aanpassing in ieder geval niet handig vanwege de hoogte.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      3 mei 2017 om 20:23

      @yupyup: Mag hopen van niet. Compleet zonder ramen enzo.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      3 mei 2017 om 20:45

      @yupyup: volgens mij staat in de tekst van de advertentie dat hij geen goedkeuring kreeg/heeft voor de openbare weg. Dat zou een reden kunnen zijn natuurlijk.

      Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    3 mei 2017 om 18:12

    Sinds wanneer is de T5 een icoon? Ding is net zo trendsetterig en vernieuwend geweest als een sla couvert.
    Ok, voor VW was het een hele hele grote stap voorwaarts – voorwielaandrijving, dwars geplaatste motor, lage laadvloer en fatsoenlijke Diesels en de eerste echte bedrijfswagen van ze; alhoewel dan doe ik eigenlijk de LT te kort.
    De rest van de wereld bouwde al jarenlang bedrijfswagens volgens dit concept.
    https://i1.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2012/06/VW-LT-van-1975-600.jpg

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      3 mei 2017 om 19:41

      @desjonnies: je omschrijving komt prima overeen met de T4. De T5 is slechts een groot soort facelift van de T4.

      Login om te reageren
    • papa zegt

      3 mei 2017 om 19:41

      @desjonnies: u bedoelt de T4?

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      3 mei 2017 om 19:50

      @desjonnies: en toch, de T4 die wij hadden reed gewoon heerlijk! Met een chipje haalde je makkelijk >150pk uit de 2.5L (?) En ook al klinkt het niet als veel, het was meer dan genoeg. Het ding reed bijna als een personenwagen. De knarsende Crafter die we nu hebben is daarmee vergeleken echt een onding..

      Login om te reageren
    • dailydriver zegt

      3 mei 2017 om 20:26

      @desjonnies: deze LT generatie bestaat al 15 jaar niet of langer meer. Je kreeg nog de LT35 nog voor de Crafter. Is nu inmiddels met de 3 of 4de generatie al bezig. De nieuwste crafter heeft als eerst eerste in zijn klasse trailer assist. Je hebt de T5 of T5.5 en met 4 wielaandrijving leverbaar geweest. 60 Edition edities hadden dit.

      Login om te reageren
  7. flevocarspotter zegt

    3 mei 2017 om 18:13

    Wat intens lelijk! Misschien als hij de lampen erin had gelaten en dat grijze staal wit had gespoten, was het nog niet eens zo lelijk geweest, maar nu…

    Even antwoord geven op de vraag; liever de wagon r++ (het extra +’je voor de camperconversie)

    Login om te reageren
  8. FieRo zegt

    3 mei 2017 om 18:20

    Mag je ‘m zelf afmaken ?

    Login om te reageren
  9. berkens zegt

    3 mei 2017 om 19:02

    Als je nachts struikelt over de Westfalia’s als je je eigen WF zoekt…

    Neem dan een Zuid-Afrikaanse Jurgens

    https://plus.google.com/photos/photo/102270272305717345189/6415945232522463298?iem=4&gpawv=1&hl=nl-NL

    https://plus.google.com/photos/photo/102270272305717345189/6415945232610551426?iem=4&gpawv=1&hl=nl-NL

    Misschien dat je de bulli herkent.

    Login om te reageren
  10. jerudo zegt

    3 mei 2017 om 19:14

    3950 voor vier lichtmetalen velgen, is wel echt te veel voor tweedehandsjes.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      3 mei 2017 om 20:42

      @jerudo:
      En wat als we er 2vw emblemen en 500kg aan metaal schroot bij doen?

      Login om te reageren
      • jerudo zegt

        3 mei 2017 om 21:53

        @shiva: wat staat het oud ijzer tegenwoordig, 14 cent de kilo? Nog steeds 3900 euro teveel gevraagd voor die wielen dan ;-)

        Login om te reageren
  11. saxoke zegt

    3 mei 2017 om 20:52

    voor een grote dubbel as aanhanger valt de prijs nog mee lijkt me

    Login om te reageren
  12. cooper96 zegt

    3 mei 2017 om 21:12

    He, heeft hij mijn gestolen busje?

    Login om te reageren
  13. chefbeun zegt

    3 mei 2017 om 22:28

    Mooi beun project

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    4 mei 2017 om 08:04

    Heeft hij dat ding in het donker in elkaar geflanst ofzo? Man wat een schots en scheef vehikel

    Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    4 mei 2017 om 08:48

    Een caravan is normaal van kunsstof(gewichtsbesparing). Dit is metaal en loodzwaar natuurijk. Waar moet je dit mee gaan trekken dan? 5.0 diesel?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North