• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trekt Fisker de stekker er uit? [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 april 2013 om 17:52 – 86 Reacties

Fisker Karma


Dat Fisker in zwaar weer verkeert zal niemand verrassen, ze kampen met een failliete acculeverancier, hun grondlegger is onlangs opgestapt, en het personeel werd eerder deze week met verlof gestuurd. Volgens onbevestigde geruchten schijnt het (PR-) personeel vandaag ontslagen te worden.

Over het laatste punt is onduidelijkheid: sommige bronnen houden het bij de PR-medewerkers, anderen noemen alle werknemers. Feit is wel dat op het hoofdkwarter in Anaheim de telefoon niet wordt opgenomen.

Wij namen contact op met de PR-manager van Fisker Nederland, die de geruchten kon bevestigen noch ontkennen.

Fisker was de laatste weken hard op zoek naar geld of potentiële partijen voor overname, maar fabrikanten als Geely stapten uit de overnamerace.

En dan is er nog de claim die bij A123 ligt wegens niet-deugende accu’s en de recall die hierdoor noodzakelijk was. Het bedrijf, waarvan de verliesmakende onderdelen omgestructureerd zijn naar een ‘nieuwe firma’ met de naam B456, had claims ter waarde van $140 miljoen liggen van Fisker, maar lijkt uiteindelijk op slechts $15 miljoen te kunnen rekenen (als dat al lukt). De vraag is of de kosten voor de recall op het bordje van Fisker komen te liggen ipv op dat van A123/B456. Maar als Fisker ook kopje onder gaat doet dat er niet toe.

Tot slot nogmaals de opmerking dat het hier om geruchten gaat, maar de weinig communicatieve houding van Fisker helpt niet bepaald de gemoederen tot bedaren te brengen.

UPDATE 18:40 – Het is officieel. Fisker ontslaat 160 man personeel van de 200. Wat resteert zijn managers die zich met de (onderdelen-) verkoop bezig mogen gaan houden.

Update 06-04
: Direct na het ontslag counterde het personeel met een rechtzaak tegen Fisker, omdat het het personeel niet van te voren op de hoogte heeft gesteld van het ontslag. Maar als ze failliet gaan, waar verwacht het personeel dan nog geld vandaan te halen?

Update 07-04
Fisker Nederland zegt dat het nog te vroeg is om te spreken over een definitief einde. “Fisker probeert met resterende mensen het bedrijf nog een toekomst te geven door onderhandelingen over verkoop en financiering.” In Hilversum blijven ze vertrouwen houden in een toekomst voor het merk.

Ook interessant!

  • Ook de paus gaat elektrisch
  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • hopeloos ouderwetse configurator
    Hopeloos ouderwetse configurator voor nieuwe Tesla-concurrent
  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, Elektrisch, faillissement, Fisker

Vorig bericht: « Video: AMS Alpha 12+ doet 0-300 in 13,12 seconden [updated]
Volgend bericht: Dik! Civic met meer dan 5.000 uur aan graveerkunst erop »

Lees Interacties

Reacties

  1. punkisback zegt

    5 april 2013 om 17:56

    Respect!

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      5 april 2013 om 18:08

      @punkisback:
      Voor het unpluggen?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 april 2013 om 18:39

      @punkisback:

      welkom terug @punk ..
      met jou is het altijd lachen ..

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        6 april 2013 om 22:09

        @lincoln: Met jou ook…

        Login om te reageren
    • llewy zegt

      6 april 2013 om 01:18

      @punkisback: karma is a bitch

      Login om te reageren
  2. 9000cse zegt

    5 april 2013 om 17:58

    Als de stekker er definitief uit zou gaan, dan vind ik dat echt zonde. Ik vind het namelijk een echte aanwinst voor het straatbeeld. Daarom hoop ik in ieder geval op een doorstart, mocht het zo ver komen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 april 2013 om 18:33

      @9000cse:

      idd .. op elke straathoek staat er wel 1 “mooi” te zijn ..
      en als de Fisker failliet gaat verdwijnen ze van de ene op de andere dag ..

      echt waar ..

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        5 april 2013 om 19:03

        @lincoln: Stond er gister nog een bij m’n werk op de parkeerplaats. Zag de eigenAr instappen en vroeg me even af of hij zich druk zou maken om de, toen nog, onzekere toekomst van Fisker. Nu is die toekomst zeker, en weer vraag ik me af wat dat met de mensen die er echt een hebben doet. Verder vind ik het zelf jammer. Mooie auto’s, bedacht en op de markt gezet door iemand die niet alleen in spreadsheets, pie-charts en buzzwords dacht, was mijn indruk althans.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          5 april 2013 om 19:10

          @ar156sw:

          de eigenaar maakt zich druk om subsidie ..
          om zijn laadpaal ..
          om zijn lease termijn ..
          en om zijn uiterlijk ..

          screw Fisker ..

          Login om te reageren
          • ar156sw zegt

            5 april 2013 om 21:38

            @lincoln: Tja zo kan je overal wel een “verkeerde” motivatie in vinden. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat sommige mensen wel een auto kiezen omdat ze het bedrijf, de filosofie, de techniek, etcetera, interessant vinden. Ik kan me er niet druk om maken, maar waardeer(de) een Fisker wel. Dat kan je onzin vinden, natuurlijk. Maar je kan alles onzin vinden, dus da’s een beetje een dooddoener ;)

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              5 april 2013 om 22:10

              @ar156sw:

              raar .. een financiele motivatie is nml de enige “goede” ..
              als het hagelnieuwe leasemeuk betreft ..

              Login om te reageren
        • Seroo zegt

          6 april 2013 om 09:30

          @ar156sw: Hij zal zich niet druk maken. Het lease contract is al getekend. Echter de werkelijke eigenaar van de auto zal wel even achter zijn hoofd krabben. Deze bakken gaan hard afschrijven.

          Login om te reageren
          • Silversurfer zegt

            6 april 2013 om 11:33

            @Seroo: als ie z’n kia/mia/vamil heeft geregeld dan valt het wel mee. Dat betaald ie 1/5 van de nieuwprijs.

            Login om te reageren
  3. norge zegt

    5 april 2013 om 17:59

    Geruchten gaan dat ze de stroom rekening ook niet betaald hebben.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      5 april 2013 om 18:14

      @norge: ba dum tss!

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 april 2013 om 18:21

      @norge: zou ook kunnen dat ze de stroom aan rekeningen, niet hebben kunnen betalen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        5 april 2013 om 18:28

        @SimonMc:
        Het zou ook zomaar kunnen dat je zonder accu’s geen EV’s kan maken. De kosten lopen gewoon door en dan gaat het vanzelf een keer mis…. Het is maar een wilde gok hoor.
        Persoonlijk vind ik het wel jammer als ze definitief de poorten moeten sluiten.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          5 april 2013 om 18:44

          @jrk68:
          Joh, echt waar?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            5 april 2013 om 19:12

            @Hubert:
            Je weet het niet hè….

            Login om te reageren
  4. salberts93 zegt

    5 april 2013 om 17:59

    niet stoppen! Karma is prachtig!

    Login om te reageren
  5. Seroo zegt

    5 april 2013 om 17:59

    Another one bites the dust *zingt verder*

    Login om te reageren
  6. lemans96 zegt

    5 april 2013 om 17:59

    Ja nee, electrohybride, dat word ’t helemaal….

    Login om te reageren
  7. bazzelijn zegt

    5 april 2013 om 18:12

    Zou wel erg jammer zijn

    Login om te reageren
    • remkov zegt

      5 april 2013 om 18:26

      @bazzelijn:
      Absoluut. Valt me op dat je ze toch nog redelijk vaak ziet rijden.

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        5 april 2013 om 18:29

        @remkov: Vind je het gek, in 2011 deelde de nederlandse overheid zoveel subsidie uit op die dingen dat je als amsterdamse ondernemer een fisker karma voor minder dan passat geld op de stoep had staan, en owja je keer er een gratis parkeerplek bij!

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          5 april 2013 om 18:30

          @911GT2: *kreeg

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 april 2013 om 18:46

        @remkov:

        white trash leasebakken ..

        die zie je nu eenmaal veel in NL ..

        Login om te reageren
  8. FelixF zegt

    5 april 2013 om 18:19

    Helaas heb je tegenwoordig erg, erg diepe zakken nodig om een auto ‘from scratch’ te maken. En een nieuw bedrijf met een nieuwe techniek verliest natuurlijk binnen no-time het vertrouwen zodra er teruggroepacties komen, auto’s spontaan ontbranden en er slechte reviews van CR etc komen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 april 2013 om 18:37

      @FelixF:

      “tegenwoordig” ..
      enig idee hoe dat 100 jaar geleden ging ??

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        5 april 2013 om 18:39

        @lincoln: Toen je nog geen strenge goedkeuringen voor elk land ter wereld moest doorlopen? Geen crashtests moest doen? Geen geavanceerde elektronica moest ontwikkelen? Iets gemakkelijker inderdaad.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          5 april 2013 om 18:44

          @FelixF:

          waarom is dan al dik 99% van de auto-fabrieken die ooit bestaan hebben failliet ??

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            5 april 2013 om 18:48

            @lincoln: Daarom dus :D Omdat het vroeger makkelijker was om een nieuw merk te beginnen. Die failliete merken is het niet gelukt om genoeg auto’s te verkopen om de ontwikkeling van nieuwe auto’s te financieren. Als het zoals jij beweert tegenwoordig net zo makkelijk/ makkelijker is een nieuw merk te starten zouden er telkens nieuwe merken bij moeten komen, ik zie het tegenovergestelde gebeuren.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              5 april 2013 om 18:53

              @FelixF:
              Dan vraag je toch aan je baas of ze het merk opkopen, die is dol op scheindode merken. Hebben ze een stukkie “voorsprong door techniek”….

              Login om te reageren
              • FelixF zegt

                5 april 2013 om 18:56

                @jrk68: Wiko koopt liever merken die ooit eens wat waren, ipv merken die nooit wat waren ;)

              • jrk68 zegt

                5 april 2013 om 18:59

                @FelixF:
                Ja,… want Seat was ooit een wereld merk met een rijke historie aan aansprekende eigen modellen…,proest….

            • lincoln zegt

              5 april 2013 om 18:55

              @FelixF:

              o.k. .. gebrek aan diepe zakken ..

              en “jij beweert” .. in welke van de 3 zinnen was dat dan ??

              Login om te reageren
              • FelixF zegt

                5 april 2013 om 18:57

                @lincoln: ““tegenwoordig” ..
                enig idee hoe dat 100 jaar geleden ging ??” impliceert dat je van mening bent dat het tegenwoordig niet moeilijker is dan vroeger.

              • lincoln zegt

                5 april 2013 om 19:04

                @FelixF:

                hoeveel merken zijn er de laatste 10 jaar bijgekomen ..
                en hoeveel zijn er op de fles gegaan ??

              • FelixF zegt

                5 april 2013 om 19:08

                @lincoln: Nou, dat heb je toch net zelf al vermeld: 99% van de merken!

              • lincoln zegt

                5 april 2013 om 19:11

                @FelixF:

                jij rijdt zeker een leasebak ??

              • FelixF zegt

                5 april 2013 om 19:13

                @lincoln: Ook al vind het het erg amusant om af en toe een bijzondere auto te huren voor een weekendje rij ik normaal in een auto die van mij is. Dus niet van een leasemaatschappij/bank/kredietverstrekker.

  9. SimonMc zegt

    5 april 2013 om 18:22

    Karma’s a bitch.

    Login om te reageren
    • wimmm zegt

      5 april 2013 om 18:28

      @SimonMc: =_=” en daar is die weer… bestaat er überhaupt een fisker-artikel waar die uitspraak niet gedaan is..?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        5 april 2013 om 18:42

        @wimmm: Waarschijnlijk een artikel over de Fisker Atlantic concept.

        Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    5 april 2013 om 18:25

    nu op DVD ..

    Fisker unplugged live ..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 april 2013 om 18:31

      @lincoln:
      Met “the making of” als bonus track…?

      Login om te reageren
    • stirling zegt

      5 april 2013 om 19:50

      @lincoln: Negatief ventje ben jij, het is gewoon een mooie auto, je ziet ze in nl wat vaker dan een Aston, ik persoonlijk vind het leuk wanneer ik er 1 zie.
      En door “onze” subsidie, zie ik ze best veel, jammer dat, dat stopt.
      Die lompe ouwe amerikanen ben ik ook een beetje zat.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 april 2013 om 19:55

        @stirling:

        LOL ..
        omdat jij het persoonlijk wel leuk vindt omdat je er ooit eens eentje gezien hebt ben ik een negatief ventje .. whahahahahahahaha ..

        Login om te reageren
        • stirling zegt

          5 april 2013 om 20:05

          @lincoln: Je komt vast uit een boeren gehucht, Leiden of zo iets, maar in de grote stad zie je ze elke dag.
          Je moet er eens op uit gaan, je lijkt een beetje vastgeroest in je buurtje.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            5 april 2013 om 20:17

            @stirling:

            ja mooi .. gooi er nog een dommer comment overheen ..
            positief ventje ..

            Login om te reageren
            • stirling zegt

              5 april 2013 om 20:21

              @lincoln: Hoezo dom? Dus jij bent slim?
              Kansloos figuur!

              Login om te reageren
        • stirling zegt

          5 april 2013 om 20:18

          @lincoln: Heb je al iets positiefs gemeld in dit artikel, ik en en vele anderen zijn het niet opgevallen!

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            5 april 2013 om 20:21

            @stirling:

            heb jij uberhaupt iets te melden ??

            Login om te reageren
            • stirling zegt

              5 april 2013 om 20:23

              @lincoln: Ja positieve dingen over een mooie auto, die helaas ter ziele gaat.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                5 april 2013 om 20:26

                @stirling:

                o,joh .. krokkodillentranen .. ga maar steun zoeken bij je mede zonde-schreeuwers ..
                ksssttt wegwezen jij ..

              • stirling zegt

                5 april 2013 om 20:34

                @lincoln: Best wel een slappe reactie van jou, ik had meer van je verwacht.
                Je blijft een negatief ventje, maar je hebt goed gehapt.
                Ze moeten niet aan je stadje komen.

              • jrk68 zegt

                6 april 2013 om 09:47

                @stirling:
                Sarcasme…, doet dat een belletje rinkelen. Niet negatief gaan janken omdat je @lincoln niet bergijpt.

          • Seroo zegt

            6 april 2013 om 09:42

            @stirling: Ik wil niet stoken hoor maar eeh: @ronin1130: scherp .. +1000 voor u ..

            Login om te reageren
  11. 911GT2 zegt

    5 april 2013 om 18:27

    Dus nu zijn we op zoek naar een Karma Fikser?

    Login om te reageren
  12. jayk zegt

    5 april 2013 om 18:32

    Helaas

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    5 april 2013 om 18:36

    Toch zijn het bijzonder mooie auto’s. Ik kwam er vorige week eentje tegen op de A28, komt imposant over.

    Login om te reageren
  14. widodh zegt

    5 april 2013 om 18:39

    Op voorhand: Ik ben een Tesla fan

    Ik vind persoonlijk de Karma ook een faal van een auto. Hij mag er mooi uit zien, maar technisch gezien is het een faal.

    Er ligt een gigantisch potentieel vermogen in de auto, maar alsnog duurt de 0-100 sprint een flinke tijd.

    Onder de motorkap zit de 2.0 Turbo er ook in gepropt lijkt het, de afwerking getuigd niet van het feit dat er écht goed over na is gedacht.

    Van binnen is het ook een kleine auto om maar niet te spreken over de kofferbak. Nee, ik vind het een mooie auto, maar dat was ook alles.

    Ze hebben zich veel te veel gericht op het uiterlijk in plaats van de techniek en dat kost ze nu de kop.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 april 2013 om 19:27

      @widodh: al die electrische paarden moeten namelijk ook heel wat kilo’s in beweging zetten. Dat doet iets met het prestatiepotentieel. En die binnenruimte… tja, het gaat bij de Karma ook wel heel erg om de looks, daar is duidelijk binnenruimte aan opgeofferd. Maar je kunt er gif op innemen dat als er een soort Chevrolet of Buick van gemaakt was, er een stuk minder van verkocht zouden zijn.

      Login om te reageren
    • stirling zegt

      5 april 2013 om 19:57

      @widodh: Misschien heb je gelijk, maar voor degene die hem niet gekocht hebben, is het wel gaaf wanneer je er 1 ziet.
      Beter dan al die andere saaie hybride hokken.

      Login om te reageren
  15. alem-m5 zegt

    5 april 2013 om 18:47

    Het zou een doodzonde zijn als dit gebeurd.

    Login om te reageren
  16. heidekonijn zegt

    5 april 2013 om 18:49

    Jammer. Maar d’r was toch al iemand met een Fisker-kloon met een V8 in? Kan die de tent niet overnemen? Met een fatsoenlijke motor verkoopt’ie als broodjes.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      5 april 2013 om 19:06

      @heidekonijn: Dat denk ik ook. Dat zou wel een bak wezen zeg, je übergehypte electrohybrid die pas serieus gaat verkopen met een ‘good ‘ol V8′. Dan kom ik niet meer bij van ’t lachen.

      Login om te reageren
      • stirling zegt

        5 april 2013 om 20:14

        @lemans96: Porsche 918, LaFerrari, McLaren, en nee het zijn geen 8 cylinders, maar wel hybrides.
        Tuurlijk is daar markt voor!

        Login om te reageren
        • Seroo zegt

          6 april 2013 om 09:40

          @stirling: De Porsche 918 krijgt wel een 8-cylinder, compleet van de grond af opgebouwd met als achterliggend idee de motor van de RS Spyder 9R6. Daarnaast heeft de P1 ook een V8, dezelfde 3.8 liter als de MP4-12C. Eigenlijk houden ze alleen in Maranello de V12.

          Login om te reageren
    • oli4k zegt

      5 april 2013 om 20:12

      @heidekonijn: dat was toch Bob Lutz? En het was in ieder geval een echte karma met een andere motor, geen kloon. En dat is precies wat Fisker nu zou moeten gaan doen. Weg met die accu’s, V8-en erin.

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        5 april 2013 om 20:52

        @oli4k: Right, dat bedoelde ik. Het enige war me daaraan tegenviel was wat ze veranderd hadden. De gril geloof ik.

        Login om te reageren
  17. ropbp zegt

    5 april 2013 om 18:50

    Ik zeg: VICTOR MULLER!!!!

    Login om te reageren
  18. Carreza zegt

    5 april 2013 om 19:26

    Jammer jammer jammer! Zowat de enige EV die ik geweldig vond.

    Wat rest ons nog… de Nissan Leaf, Renault Zoë, … een Aixam?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 april 2013 om 19:28

      @Carreza: nee hoor, een Panamera e-hybrid

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        5 april 2013 om 19:30

        @potver7:
        Hij heeft het over EV’s, niet over plugin hybrids.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      5 april 2013 om 20:16

      @Carreza: de Tesla S is best aardig, goedkoper, en VEEEL ruimer en sneller… enough said, op naar de Tesla dealer!

      Login om te reageren
  19. E34M5Touring zegt

    5 april 2013 om 19:38

    Top! Nou, vervelend voor het personeel natuurlijk dat voorop gesteld, maar zo zijn die dingen straks geen reet meer waard. Koop ik er mooi een. Prachtig ding.

    Login om te reageren
  20. ronin1130 zegt

    5 april 2013 om 19:39

    40 managers op 200 man personeel??? Geen wonder dat die handel failliet gaat!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 april 2013 om 19:41

      @ronin1130:

      scherp .. +1000 voor u ..

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 april 2013 om 19:43

      @ronin1130:
      Yep, want het zijn natuurlijk de managers die de rommel opruimen…..

      Login om te reageren
  21. cocksdriveaudi zegt

    5 april 2013 om 20:18

    Gaan we niets aan missen aan zo’n fisker baai baai zwaai zwaai

    Login om te reageren
  22. bouma zegt

    5 april 2013 om 20:43

    Ben benieuwd of Kroymans (importeur) nu wel garantie blijft geven.

    Login om te reageren
  23. fit4fun zegt

    5 april 2013 om 23:08

    Erg jammer, iedere autoliefhebber zal dit als een groot verlies zien. Zeker in tijden waarin een moloch als VAG alles opslokt. De Karma was zeker niet perfect, maar een ondernemer die met zoveel lef en techniek een dergelijk mooie GT echt wist te produceren: diepe buiging voor Henrik Fisker!
    (Een doorstart zonder zware complexe hybride techniek, maar met een (bi)turbo V6 onder de kap zal hopelijk kunnen)

    Login om te reageren
    • Seroo zegt

      6 april 2013 om 09:45

      @fit4fun: VaG heeft wel een 6cylinder turboblokje liggen van de S4.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        6 april 2013 om 10:52

        @Seroo: Supercharger, geen turbo.

        Login om te reageren
        • Seroo zegt

          6 april 2013 om 14:17

          @sir_smokalot: Ohja, dat bedoel ik. Laatst nog een leuk filmpje over die bak gezien met Chris Harris on cars. Met een simpele ECU truuk gaat dat ding bijna net zo hard als een RS4. Heerlijk blokje lijkt mij.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North