
Donald Trump is geen fan van Jaguar. Weten we dat ook weer.
Iedereen heeft een mening over de nieuwe merkidentiteit van Jaguar, zelfs de president van de Verenigde Staten. In een bericht op Truth Social steekt Donald Trump niet onder stoelen of banken wat zijn gedachten zijn over het automerk Jaguar.
Jaguar kwam natuurlijk groot in het nieuws toen ze een nieuwe merkidentiteit aankondigde. Behoorlijk controversieel. Van dikke verbrandingsmotoren, oude grijze mannen en sigaren naar duurzaam, elektrisch en heel veel vrolijke kleuren. Met de nieuwe slogan Copy Nothing wist Jaguar de autowereld en klanten enigszins te shockeren. Want wat is dit nou?
Het Britse automerk heeft geen spijt van de relaunch, maar nu heeft zelfs de Amerikaanse president een mening over het hele gebeuren. Donald Trump omschrijft Jaguar als stom en bijzonder woke, aldus de 78-jarige president op Truth Social.
Zelfs de CEO krijgt een sneer. Volgens Trump is Adrian Mardell in schande afgetreden. Mardell is 64 jaar en was twee jaar de hoogste baas bij Jaguar. De beste man werkt al 35 jaar bij Jaguar Land Rover.
Een mooie leeftijd om met pensioen te gaan, maar volgens Trump is het vooral uit schande. Tja, sommige mensen weten wel wanneer het tijd is om met pensioen te gaan. Trump vraagt zich hardop af wie nog een Jaguar wil kopen na het zien van de ‘schandelijke’ rebrand van het merk.
Sydney Sweeney
Tegelijkertijd prijst Trump de nieuwe reclamecampagne van American Eagle met Sydney Sweeney. De Amerikaanse actrice schittert in reclamefilmpjes in de strakke spijkerbroeken van het kledingmerk. Vooral de zin ‘Sydney Sweeney Has Great Jeans’ zorgde ervoor dat de campagne viraal ging. Het is een zinsspeling met het woordje genes (genen).
American Eagle doet daarmee het tegenovergestelde van alle voorzichtige reclamecampagnes die we in de afgelopen jaren zagen bij andere merken. Voorlopig lijkt die aanpak te werken. Het aandeel American Eagle Outfitters steeg met meer dan 30 procent in een maand tijd.
Dat willen ze bij Jaguar ook wel. De nieuwe merkidentiteit staat nog in de kinderschoenen bij de Britten. Op dit moment valt niet te oordelen of het aanslaat of niet, het merk verkoopt immers nog geen nieuwe modellen. Pas als er onder deze nieuwe frisse wind de modellen op gang gaan komen en de eerste verkoopcijfers binnenrollen, kunnen we concluderen of ome Donnie gelijk krijgt of niet. Trump gaan we in elk geval niet in een Jaguar zien. Dat is duidelijk. (via BBC)





weten we gelijk van welk pluimage de mensen zijn die verandering eng vinden
Gelukkig hoeft Trump geen land te besturen of zo en heeft hij alle tijd om een totaal irrelevante persoonlijke mening over reclame campagnes te uiten. Het is ook zo erg om woke te zijn, niet racistisch, niemand uitsluitend en niet discriminerend daar wordt een mens ook zoveel slechter van.
Euhm…wokies verdelen hun tijd tussen enerzijds mensen in ras, kleur, sekse en seksuele voorkeur in te delen en anderzijds blanke mannen te haten…Wat is daar precies niet racistisch aan?
Echt bizar hoe die projectieve identificatie werkt en dat ze dit niet doorhebben…
Ik denk dat je niet door hebt dat het juist die wokies zijn die onverdraagzaam zijn en verdeeldheid promoten. Een minimale hoeveelheid objectiviteit is genoeg om daar doorheen te prikken, toch?
Afgezien van wat die onnozele cheetos allemaal uitkraamt; wanneer komt er nog eens een teken van leven van jaguar? Ik vraag me ook af wat er nu met alle personeel gebeurt? Er worden geen auto’s meer verkocht, maar showrooms, back-offices enzo blijven wel bestaan? Lijkt me raar om voor een spookbedrijf te werken.
Trump ageert tegen een merk wat, met overdreven bombarie, zichzelf opnieuw onder de aandacht moest brengen, veel te dik is en door iedereen geliked wil worden. De ironie.
Gelukkig is die doorgeschoten LGBQT ongein wat overal door je (en je kinders’)strot gedouwd werd, flink aan het afnemen.
Het had in het begin te maken met tolerantie en respect voor homo’s en lesbiennes, inmiddels schiet het door tot een soort geesteszieke oversekste cult die zelf intolerant is naar andersdenkenden.
Funny how that works.
jij ziet echt veel in een kleurtje op een auto en fotomodellen.
doorgeschoten much?
Stoere taal! Maar als je strijdt om jezelf te mogen zijn dan is het eigenlijk vrij logisch om intolerant te zijn naar andersdenkenden (of beter “niet denkenden”). Het is vrij simpel, iedereen mag zijn wie deze wil zijn en niemand heeft daar wat van te vinden, onafhankelijk of je die ander nou begrijpt of niet en wat een duizenden jaar oud geschrift je daarover probeert wijs te maken. Jij hebt gewoon niets te vinden over een ander, want die ander is vrij, net zo vrij als jou.
Inderdaad iedereen mag zijn wie hij wil, fijn, punt andere lijn. Het probleem is dat diegene die anders willen zijn totaal doorgedraaid zijn en onze kinderen in hun denkwijze willen betrekken en vervormen. En daar wringt het bij mij en ik denk ook bij de meerderheid van de bevolking.
In de USA zijn ze al een decade verder en op een moment gekomen waar de bevolking hier zelf begint tegen in te gaan. Het is zeer terecht dat aan dit gekkenhuis een einde wordt gemaakt. Het zal maar jouw 6 jarige zijn die naar huis komt van school en plots naar hormonale blockers vraagt. Dat zijn geen woorden van een kleuter. Dat is er van de school ingeduwd. Hetzelfde met de wereldondergang hetze.
Het lijken wel Nazipraktijken destijds met de Hitlerjugend. O, mocht ik dat niet zeggen? Komt de vergelijking te hard aan?
Toch zullen we moeten beslissen wat we willen in onze maatschappij. Dergelijke perversiteit en denegratie tolereren met als gevolg maatschappelijk verval, verval van Europa, verval van onze econmie en een einde van ons bestaan. Of deze ideologie verbieden en kiezen voor het westen en onze cultuur. Je kan veel zeggen van China Of de islam maar daar weten ze nog wat te doen met dit uitschot. Als de je Amerikaanse en chinese economie naast de Europese legt zie je wie er gelijk heeft.
Ohnee een roze auto, ik word gedwongen om op hetzelfde geslacht te vallen, nonbinsir te zijn of nog erger.. trans!! HELPP!!1!
Als Jaguar zich zelfs bij een wereldleider met een enorm takenpakket nog in de picture weet te werken met een promotiecampagne, doet hun PR toch iets goed : aandacht genereren. Of dat op termijn oto’s verkoopt moet nog blijken, maar er is in ieder geval iets van een start.
@RubenPriest: Hoe kun je nou een artikel schrijven met een hele paragraaf over Sydney Sweeney, zonder een foto van die dame te delen? Ze ligt zeer prettig op het netvlies, kan ik je zeggen. Zat je vriendin soms naast je toen je het artikel schreef? 😉
Smaken verschillen… zowel bij auto’s als bij vrouwen. Ik word echt totaal niet warm van Sydney Sweeney dus wellicht vond Ruben het ook niet waard om wat foto’s erbij te zetten.
Het merk is dood.
Sydney Sweeney is ook echt gewoon heel knap!!!