• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TT Assen klaar om in te springen voor Nederlandse GP

Auteur: Loek, gepost 4 oktober 2019 om 16:55 – 43 Reacties

Circuit Assen wil Nederlandse Grand Prix vanaf 2020


Voor als ze het in Zandvoort niet redden.

Er gaat bijna geen week voorbij zonder weer een bijzonder nieuwtje in de hele Zandvoort-soap. Dan weer een verbouwing, dan weer een milieuorganisatie die het dwarsboomt, dan weer dit, dan weer dat. Natuurlijk willen de lui in Zandvoort de race koste wat kost die kant op krijgen. Maar gezien de ietwat korte termijn waarop alles nu ineens geregeld moet worden, is een plan B geen gek idee. Dat plan B is een voorspelbare: de jongens van Assen worden ‘opgeroepen’.

Zoals bekend was Zandvoort niet het enige circuit waar de F1-race gehouden kon worden. Het TT-circuit in Assen stond er ook klaar voor, maar Zandvoort trok in eerste instantie aan het langere eind. Waarschijnlijk speelde geld en geschiedenis een grote rol, maar qua circuit was het circuit van Assen wellicht een betere keuze.

Assen stoomt het circuit namelijk wél klaar voor de F1-race. Gewoon, om een plan B te zijn. Voor een F1-race moest het circuit net als op Zandvoort een paar aanpassingen bewerkstelligen. Die worden sowieso uitgevoerd. De barrière zou zijn dat de MotoGP-organisatie het niet eens is met de aanpassingen, maar die zien één aanpassing als iets waar zij geen last van hebben (verlenging van het rechte stuk, de ‘MotoGP-bocht’ blijft er naast liggen) en de Strubben-bocht wordt ruimer. Dat laatste geeft meer inhaalmogelijkheden voor de motorrijders.

Dus ook hier kan in theorie een F1-race gereden worden. Mocht Zandvoort hun zaakjes dus niet helemaal in orde krijgen: Assen to the rescue. (via Motorsport.com)

Met dank aan @Soulmaster voor de tip!

Ook interessant!

  • Komt er een tweede GP van Nederland in Assen?
  • Meer dan 10.000 Nederlandse toeschouwers welkom op TT Assen
  • F1 op Assen of Zandvoort? Waarom niet gewoon allebei!
  • GP Zandvoort voor iedereen gratis te zien op TV
    GP Zandvoort voor iedereen gratis te zien op TV

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

assen, Formule 1, zandvoort

Vorig bericht: « Abarth 695 70°Anniversario is de aller allerdikste
Volgend bericht: Audi toont ons eerste stukjes elektrische ‘A7’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. KEV9 zegt

    4 oktober 2019 om 16:56

    maak van zandvoort maar de backup

    Login om te reageren
  2. dawid1 zegt

    4 oktober 2019 om 17:08

    Voor geen goud dat het naar Assen gaat

    Login om te reageren
    • estoque zegt

      4 oktober 2019 om 17:12

      @dawid1: Wedje leggen? Ik zeg: GP2020 in NL gaat naar Assen. 10 euro erop zetten? Of een kratje Bier naar keuze?

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        4 oktober 2019 om 17:15

        @estoque: teken er maar op dat je beter 10 euro kan leggen dan een krat bier, die zullen in 2020 namelijk extra accijnzen gekregen hebben.

        Login om te reageren
        • estoque zegt

          4 oktober 2019 om 18:59

          @blackmilo: maak ik mij geen zorgen over, ik zal namelijk de ontvanger van het kratje of de 10 euro zijn. :D

          Login om te reageren
      • Stefje zegt

        4 oktober 2019 om 20:22

        @estoque: mijn tientje + kratje supermarkt bier naar wens tegen jouw kratje naar mijn wens. 2020 gewoon Zandvoort. Kom maar door :)

        Login om te reageren
        • estoque zegt

          5 oktober 2019 om 10:32

          @stefje: deal! Hoe gaan we dit regelen dat het een deal is?

          Login om te reageren
  3. brave zegt

    4 oktober 2019 om 17:13

    Ik zeg doen… logistiek is Assen een stuk beter, qua milieugekkies eromheen een stuk nuchterder en Assen heeft al redelijk wat ervaring met de TT als het gaat om een clubje bezoekers, circuit is minder krampachtig en ..Oh ja… En dat het historisch gezien beter zou passen bij Zandvoort… interesseert me eigenlijk geen hol :)

    Login om te reageren
  4. lluq zegt

    4 oktober 2019 om 17:15

    Zandvoort… Monaco in de duinen, lekker treintje rijden.

    Login om te reageren
    • lluq zegt

      4 oktober 2019 om 17:17

      @lluq: en richting het circuit ook al in de file

      Login om te reageren
      • cabriohater zegt

        4 oktober 2019 om 18:27

        @lluq: Nederlanders kan haast niet!

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      4 oktober 2019 om 17:31

      @lluq:

      Als het aan de milieuclubs ligt wordt het binnen 5 jaar “Assen aan Zee” met de alsmaar stijgende zeespiegel.

      Pro-rail kan beter op de lijn Zwolle-Assen en Leeuwarden/Groningen – Assen investeren.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      4 oktober 2019 om 21:40

      @lluq:
      Assen is voor de autoracerij anders net zo spannend. De Champcar en Superleague Formula races daar waren ook niet om aan te gluren.

      Login om te reageren
  5. mikje90 zegt

    4 oktober 2019 om 17:18

    Beter verplaatsen ze het naar kinder verkeerspark in Utrecht, dan wordt het een echt leuke race.

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      5 oktober 2019 om 06:38

      @mikje90: wel iedereen in de trapkar dan!

      Login om te reageren
  6. Al_caPino zegt

    4 oktober 2019 om 17:21

    De “MotoGP bocht” heet gewoon Geert Timmer bocht toch?

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      4 oktober 2019 om 18:00

      @al_capino: ze doelen hier op de nieuwe/ snelle ruskenhoek. Een bocht die sinds een paar jaar niet meer gebruikt word door stervelingen maar alleen de motogp, bsb en wsbk. De oude/langzame ruskenhoek licht daar langs en deze hele bocht zou komen “te vervallen” door een extra strook asfalt waarmee je eigelijk deze bocht finaal voorbij rijd

      Login om te reageren
  7. 8cylinder zegt

    4 oktober 2019 om 17:22

    Zandvoort is een gezellig kneuter circuitje en ik zou graag zien dat dat zo blijft.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    4 oktober 2019 om 17:25

    Hahaha, dit zou toch geniaal zijn!!!

    Login om te reageren
  9. vopo zegt

    4 oktober 2019 om 17:30

    Hoe slechte verliezer kan je zijn?!?

    Login om te reageren
  10. chriscross zegt

    4 oktober 2019 om 17:44

    Ik geloof er niks van dat er nog even snel een keuze gewijzigd gaat worden. Ik denk eerder dat er gewoon een deadline is voor Zandvoort en op het moment dat deze niet gehaald is word gewoon de stekker uit de Nederlandse F1 getrokken

    Login om te reageren
  11. harrie zegt

    4 oktober 2019 om 17:47

    Jaja. Totdat ze het daadwerkelijk gaan doen, dan ligt ook daar een stapel bezwaarschriften voor de aanpassingen.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      4 oktober 2019 om 18:08

      @harrie: en gaan de boeren weer op pad

      Login om te reageren
    • maarteno zegt

      5 oktober 2019 om 06:42

      @harrie: de Zandvoortse bezwaarschriften zijn voornamelijk voor alles buiten het circuit en dat is in Assen niet nodig…die paar aanpassingen op het circuit dus in Assen wel zo gepiept voornamelijk omdat ze waarschijnlijk wel ook al op tijd de vergunningen (waar überhaupt nodig) aangevraagd zijn.

      Login om te reageren
  12. maferick74 zegt

    4 oktober 2019 om 17:50

    Ik gun het zandvoort wel maar die omhoog gevallen eikels die er achter zitten niet. Zou geniaal zijn als ze door het ijs zakken en dat Assen het eventjes regelt.

    Login om te reageren
  13. rhellema zegt

    4 oktober 2019 om 17:55

    Best hilarisch hoe krampachtig Assen doet om de F1 naar zich toe te trekken. Het circuit is niet eens goed gekeurd door de FIA voor F1 races.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      4 oktober 2019 om 18:01

      @rhellema: daarom ook de aanpassingen, nietwaar?

      Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      4 oktober 2019 om 18:04

      @rhellema: haha wat een mooi verhaal, Zandvoort is namelijk ook niet goedgekeurd! En beide circuits weten al wat ze moeten doen voor goedkeuring. En in Assen zijn dat kleinere punten die ze dus zo mee kunnen nemen. Dat ligt bij Zandvoort wel anders ……

      Login om te reageren
  14. bernoulli zegt

    4 oktober 2019 om 17:58

    Ik sta ook klaar om Wouter te vervangen. Voor als hij het niet redt om op tijd met de Ferrari SF90 Stradale te rijden.

    Login om te reageren
  15. mpgc zegt

    4 oktober 2019 om 18:02

    Wat mij betreft is het Zandvoort of niets. Slechte verliezers daar in Assen.

    Login om te reageren
  16. allesmetturbo zegt

    4 oktober 2019 om 18:10

    Dag dag zandvoort, hallo assen

    Login om te reageren
  17. jeroenwz zegt

    4 oktober 2019 om 18:52

    Niet doen! Is heel zielig voor Bernard jr en zo. En bovendien is Assen een veel beter circuit, is het veel beter bereikbaar. Dat wil toch niemand!

    Login om te reageren
  18. e38ossie zegt

    4 oktober 2019 om 18:54

    En in Drente zitten geen beschermde boomknuffelaars op de loer die een paar rechtszaken willen aanspannen???

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      5 oktober 2019 om 06:43

      @e38ossie: de Zandvoortse bezwaarschriften zijn voornamelijk voor alles buiten het circuit en dat is in Assen niet nodig…die paar aanpassingen op het circuit dus in Assen wel zo gepiept voornamelijk omdat ze waarschijnlijk wel ook al op tijd de vergunningen (waar überhaupt nodig) aangevraagd zijn.

      Login om te reageren
  19. revstars-net zegt

    4 oktober 2019 om 18:55

    Dus Amsterdam-East ipv Amsterdam Beach?

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      4 oktober 2019 om 19:53

      @revstars-net: AirHuneBNB

      Login om te reageren
  20. goodvibrations zegt

    4 oktober 2019 om 18:55

    Geef ze gelijk.. ze ruiken een kans die reëel is. Zandvoort heeft ingezet op historie en als ze straks geld tekort komen mag de gemeente/overheid bijspringen..
    Beter om rationeel voor diegenen te kiezen die het in de praktijk het beste voorelkaar hebben.. Groot gelijk dus!! Ik wens ze succes.. Voorkomt ook een debacle voor de belasting betaler..?

    Login om te reageren
  21. ericd zegt

    4 oktober 2019 om 21:04

    Hup, naar Assen. Vergeet Zandvoort.

    Login om te reageren
  22. kees66 zegt

    4 oktober 2019 om 21:12

    Die betonnen plaat voor de kop van die boeren daar in Assen moet toch wel heel dik zijn om maar terug te blijven komen met dat “Maar wij zijn er wel klaar voor hoor!” geblaat. Het is toch wel overduidelijk dat het voor de F1 bazen of Zandvoort of niks is…

    Login om te reageren
    • SanderB zegt

      5 oktober 2019 om 09:05

      @kees66: heb je bronnen waar uit blijkt dat dit zo duidelijk is dan?

      Login om te reageren
    • riborg zegt

      5 oktober 2019 om 09:33

      @kees66: wel sneu, weer zo’n achterlijke westerling die gelijk weer begint met domme boeren. Gastje je bent wereldvreemd of niet? Is alleen maar goed dat er een back-up is, alleen in dit bijzondere geval is het apart dat de back-up een betere optie is dan de ‘eerste’ keuze. Maar mocht het dus lekker naar Assen gaan, wat me logisch lijkt want Zandvoort gaat het never optijd fixen dat prehistorische stuk ellende daar. Moet je maar lekker wegblijven, en laat ons ‘domme boeren’ maar genieten van een mooie race. Stakker.

      Login om te reageren
      • wutru27 zegt

        5 oktober 2019 om 13:01

        @riborg: Sommige mensen leven nog altijd met de gedachte dat buiten de ring niks anders is dan weilanden…

        Login om te reageren
  23. loggy zegt

    4 oktober 2019 om 21:16

    Wil geen spelbreker zijn, maar Assen ligt ook naast natura2000 gebied, dus zelfde stikstof geneuzel als in Zandvoort…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North