• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tucson met 265 trappelende paarden onderweg

Auteur: willeme, gepost 8 december 2020 om 15:02 – 18 Reacties

Tuscon plug-in hybrid

De sterkste Tucson zal in Nederland waarschijnlijk ook de voordeligste zijn.

De crossover is onnoemlijk populair. Iedereen wil er tegenwoordig eentje hebben. Heel handig, want je kijkt zo lekker ‘over het verkeer’ heen. Die logica komt natuurlijk te vervallen wanneer werkelijk iedereen een crossover heeft. Als we kijken naar de autoverkoop cijfers wereldwijd, gaat dat niet heel lang meer duren.

Dorst

Een van de nadelen van de crossover is zijn dorst. Dankzij het hogere gewicht het grotere frontaal oppervlak, verbruikt de crossover aanzienlijk meer dan een even ruime doch lagere stationwagon of liftback. Dat kun je in theorie heel erg goed oplossen middels plug-in hybride technologie.

Tuscon plug-in hybrid

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

Dat is precies wat de dames en heren van Hyundai hebben gedaan. De gedurfde Hyundai Tucson is een tijdje geleden al onthuld. Het is alweer de vierde generatie (interne modelcode: NX4). Daarvan waren al wat specificaties bekend, waaronder die van de reguliere hybride-uitvoering (de groene auto op de foto’s). Maar er is goed nieuws! Er komt namelijk een Tucson Plug-in Hybrid. Uiteraard.

Tuscon plug-in hybrid

‘Smartstream’

Aan de ene kant is dat heel erg prettig, aan de andere kant is de techniek niet wezenlijk anders dan die van de Mitsubishi Outlander PHEV van 8 jaar geleden, toch? In basis klopt dat, maar de uitwerking is net even wat anders. De motor is een 1.6 T-GDI motor die de marketing afdeling ‘Smartstream’ heeft genoemd.

Tuscon plug-in hybrid

De viercilinder wordt gekoppeld aan een elektromotor. Het systeemvermogen is 265 pk en het koppel bedraagt 350 Nm. Wat de prestaties zijn, wordt niet vermeld. Wel dat de actieradius volgens de WLTP hoogstwaarschijnlijk 50 kilometer zal bedragen.

Tucson Plug-in Hybrid wordt topmodel

De Tucson Plug-in Hybrid zal waarschijnlijk het topmodel in de Tucson-range zijn. Een automaat is standaard, evenals vierwielaandrijving. Nu is een automaat bij een PHEV gemeengoed, maar aandrijving op alle wielen is zeker niet altijd het geval. Ook niet bij grotere SUV’s en crossovers.

Tuscon plug-in hybrid

Natuurlijk wil jij ook liever vandaag dan morgen een nieuwe Tucson met plug-in aandrijving. Wat de auto gaat kosten, dat weten we nog niet. Wel kunnen we mededelen dat er nu mee wordt getest op de Nurburgring. De auto zal in het tweede kwartaal van 2021 leverbaar zal worden.

Ook interessant!

  • Hyundai Tucson XRT
    Hyundai Tucson XRT is ruigere crossover-versie
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video
  • Maken of kraken: Hyundai Tucson met widebody
  • Hyundai Santa Cruz is een Tucson als pickup

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Hyundai, phev, plug-in, tucson

Vorig bericht: « Ford F-150 Tremor is de geslaagde net-niet Raptor
Volgend bericht: Video – je SUV rond het tankstation “driften” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    8 december 2020 om 15:10

    Tja, omdat die krengen zo lekker hoog zijn kan je als motorrijder er nét niet tussendoor. Waar bij een normale auto je stuur precies boven de spiegels zit kom je er bij de cross-overs precies tegenaan. Alleen daarom al verbieden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 december 2020 om 15:18

      … van het tussen de files doorrijden met motorfietsen. Zeker omdat er nogal wat sjappies op de motor rijden met van die enorme koffers er aan, het beschadigingsrisico voor de auto’s is gewoon veel te groot.

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        8 december 2020 om 18:44

        @mashell: liefst met een gangetje van 80…

        Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      8 december 2020 om 19:29

      @dutchdriftking: Als een spiegel het verschil maakt tussen wel en niet passen, was het misschien toch al een beetje krap.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        9 december 2020 om 08:07

        @ar156sw: @mashell : @Thomas20vt: Een gemiddelde spiegel zal toch zo’n 25cm uitsteken. Dus een spiegel van de auto op de linkerbaan, en eentje van de auto op de rechterbaan is samen 50cm, toch een behoorlijk verschil. Een doorgang van 1 meter moet passen, maar voelt toch niet heel lekker. Een doorgang van anderhalve meter is daarin tegen dikke prima. En nee, ik rij niet met 80km/h tussen de file door (ja ook ik schut mijn hoofd als ik die idioten zie) en voor woon-werk zie ik het nut van koffers ook niet zo in. Overigens is bij iedere motor (ook mijn lompe GS) het stuur nog altijd breder dan de koffers.
        Maar tussen de file door, of bij een verkeerslicht een rij auto’s inhalen scheelt gewoon enorm veel tijd. Niet alleen voor mij, maar ook voor het overige verkeer daar ik een plekje minder gebruik. Je staat tenslotte niet in de file, maar je bént file.

        Login om te reageren
  2. blackeye zegt

    8 december 2020 om 15:12

    Hmmm, waarschijnlijk ontworpen door een origami fetisjist.

    Login om te reageren
    • spartannl zegt

      8 december 2020 om 18:52

      @blackeye: +1

      Login om te reageren
  3. cheatah zegt

    8 december 2020 om 15:26

    De designer heeft wel erg goed naar de Mercedes EQC gekeken bij het ontwerpen ?

    Login om te reageren
    • EnthousiaST220 zegt

      8 december 2020 om 16:30

      @cheatah: zeg dat, die neus is een mooi gevalletje copy/paste

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    8 december 2020 om 15:30

    Op de laatste foto met de 509 en 519 lijkt de oever aan de overkant naast de brug wat kaal. Op de andere foto’s staan daar wel gebouwen…

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      8 december 2020 om 22:20

      @mashell: Netflix is bezig met een serie over het bombardement van Rotterdam.

      Login om te reageren
  5. pjoes zegt

    8 december 2020 om 15:31

    Opzouten met die lompe zware overgemotoriseerde containers.

    Login om te reageren
  6. dalmore zegt

    8 december 2020 om 16:08

    Meer dan welkom in NL, alleen al door het uiterlijk wat eindelijk eens wat anders is. Al kan ik het me nog niet zo goed voorstellen dat dit in NL gaat rijden

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      8 december 2020 om 16:53

      @dalmore:
      In elk geval staat ie alvast in Nederland, aan de foto’s te zien.

      Login om te reageren
  7. christian85 zegt

    8 december 2020 om 16:39

    Prima modern ontwerp, anders maar toch niet te schreeuwerig. De vouwen in de portieren hadden wel iets subtieler gemogen wat mij betreft

    Login om te reageren
  8. alassad zegt

    8 december 2020 om 16:52

    apart dat ze een ingedeukt model gebruiken om mee te fotoshoppen….

    Login om te reageren
  9. SvenskaAeroplanAB zegt

    8 december 2020 om 18:44

    Je kan wel goed zien dat Peter Schreyer nu (na Kia) ook bij Hyundai de design scepter zwaait. Goed gelukt, erg Europees design

    Login om te reageren
  10. Variomatic zegt

    8 december 2020 om 20:20

    Mijn god, die zijkant ziet er echt héél raar uit.. waarom moeten die b-merken nou altijd van die schreeuwerige, Star Trek-achtige ontwerpen maken? Echt overdesign in het kwadraat..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North