• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuner haalt 700 pk (!) uit de nieuwe BMW M2

Auteur: Bas Leesberg, gepost 13 november 2024 om 16:58 – 7 Reacties

De vorige upgrade was niet het maximale.

De Duitse tuner Manhart had niet lang de tijd nodig om met een pakketje voor de M2 G87 te komen. Zoals dat gaat bij de aanpasser uit Wuppertal kwamen er wat koolstofvezel onderdeeltjes, een stickerset en natuurlijk meer vermogen. De pauwah uit de 3.0 liter S58-biturbo zes-in-lijn werd opgekrikt van 460 pk naar 480 pk. Dat kan beter, vindt ook Manhart. Daarom is hier nu de MH2 700 II.

Zoals je inmiddels duidelijk is geworden, klimt het vermogen flink door naar 700 pk. Het koppel maakt eveneens een groeispurt mee. De trekkracht is na de upgrade 900 Nm. Wat de aanpassingen doen met de 0-100-tijd en of de topsnelheid wordt verlegd, vertelt Manhart helaas niet.

Zo krijgt Manhart 700 pk uit de BMW M2

De tuner plaatst een MHTronik-powerbox en de ECU krijgt remapping. Daarnaast worden de inlaten ingeruild voor koolstofvezel onderdelen en monteert Manhart een RVS-uitlaatsysteem met kleppen. Om de M2 straatlegaal te houden, moet je een sportdownpipe met een 200-cellen HJS-katalysator en speciale uitlaatpijpjes erbij bestellen. Gebruik je hem puur voor op het circuit, dan zijn er ook nog race-downpipes zonder kat.

We kunnen het ons haast niet voorstellen, maar er is nog meer voor als dit allemaal nog niet genoeg is. Bij kun je Manhart vragen naar de Stage 2- en Stage 3-upgrades. Prijzen of specificaties daarvan geeft de tuner niet.

En de buitenkant?

Van de remmen blijft Manhart grotendeels af. Het enige dat kan veranderen, is de keur van de remklauwen. Er zijn veren van KW om de koets dichterbij de grond te krijgen voor lekkerder stuurgedrag (en een stoerdere look). Je kunt je M2 ook op 20-inch Yido-velgen voor en 21-inch velgen achterop laten zetten in alle kleuren van de regenboog.

De koets zelf krijgt een gezonde dosis koolstofvezel extraatjes. Denk aan inserts in de voorbumper, motorkap, splitter, nieren, zijskirts, spoiler, diffuser en zelfs de bodemplaat. Ook het interieur kan een Manhart-behandeling krijgen. Hieronder valt een rolbeugel, achterbankhoes, harnasgordels en vloermatten.

Prijs van de BMW M2 G87 van Manhart

De duurste upgrade is de KW-schroefset (€5.698,91). Vink je alle duurste opties aan, dan ben je bijna € 40.000 armer. Ongeveer een derde van de nieuwprijs van de BMW M2 G87. Bekijk hier alle prijzen van de G87-upgrades of luister hieronder waarom Wouter de recentste M2 wel beter vindt dan zijn voorganger, maar niet leuker.

Ook interessant!

  • Autoblog video: deze BMW M2 heeft ALLE M Performance opties
    Autoblog video: deze BMW M2 heeft ALLE M Performance opties
  • BMW MH2 GTR II is de ultieme M2 met VEEL vermogen
  • Video: BMW idioten crashen nieuwe M4
  • Mijn Auto video: BMW M2 (G87) van Dieter

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, G87, m2, manhart, tuning, Video

Vorig bericht: « Video: dit moet je altijd meebestellen op je Mercedes-AMG E53
Volgend bericht: Je hebt nu voor €24k een R5 (en de instapper moet nog komen) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oopelkadet zegt

    13 november 2024 om 17:01

    Jammer van die lego-achtige neusgaten. En die brullende letters op je zonnescherm streep.

    Login om te reageren
  2. citroen55 zegt

    13 november 2024 om 17:34

    Mooi voor de Ruhrpot!

    Login om te reageren
  3. 307-2.0-chipped zegt

    13 november 2024 om 17:55

    WTH is dit voor draak op wielen. Vooral die achterkant.
    Yaiks.
    Leuk die 700 pk, maar hoe lang blijft het geheel werkend bij regelmatig ff lekker doorstampen?
    Van 480 –>> 700 is zeer fors. Lees verder niks over aanpassingen aan koppeling, versnelling, etc.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      13 november 2024 om 18:33

      Lang, deze motor/bak combinatie heeft zich allang bewezen. Heb zelf met een 600+ M2 gereden en het gekke is dat dit niet eens een beetje eng aanvoelt. De auto kon het vermogen met gemak hebben, wellicht dat die ruim 1800kg het speelse er beetje van heeft gehaald

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        14 november 2024 om 11:22

        De B58 is een behoorlijk sterk blok, maar ik vraag me af of deze met 700pk niet te ver gepusht wordt. Kan me niet voorstellen dat dit dezelfde levensduur heeft als een stage(1)+ chipje.

        Login om te reageren
  4. anthwan zegt

    13 november 2024 om 18:04

    Die voorkant staat hem wel goed maar de achterkant is wat rommelig.
    Al met al zet maar voor de deur.

    Login om te reageren
  5. Michel-GR zegt

    14 november 2024 om 06:22

    Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen er zijn ook 3 cilinders met dat vermogen en die zijn ook nog eens aanzienlijk lichter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North