• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuner verlaagt je opgehoogde Tesla Model 3

Auteur: jaapiyo, gepost 28 maart 2020 om 16:59 – 25 Reacties

Tuner verlaagt Tesla

Unplugged Performance verlaagt de opgehoogde Tesla Model 3, beter bekend als de Tesla Model Y. Flitsend toch?

Het zijn wederom spannende tijden voor Tesla. De aandelenkoers schoot om onverklaarbare redenen naar ongekende hoogtes aan het begin van het jaar. Door het coronavirus is die waardering grotendeels ‘gecorrigeerd’. Alsnog is de waardering van het bedrijf duidelijk gestoeld op de gedachte dat het in de toekomst exponentieel zal groeien. Zou Tesla als een ‘normale’ autofabrikant gewaardeerd worden op basis van fundamentele, ouderwetse parameters, dan zou de koers slechts een fractie zijn van wat die nu is. De gedachte van de fansla’s is in basis dat 1) de markt voor EV’s de komende jaren snel veel groter wordt en 2) Tesla haar huidige (uiteraard forse) marktaandeel in die markt zal behouden. Een product dat aan beide aspecten een bijdrage moet leveren, is de splinternieuwe Tesla Model Y.

Tesla is onlangs in ‘Murica begonnen met het uitleveren van de Model Y. De hype op het internet is weer echt. Doug De Muro heeft zelfs al een filmpje geschoten met het nieuwste model, dat reeds miljoenen keren bekeken is. Onder andere door ondergetekende, die toch vooral een opgehoogde, nóg ietwat lelijkere Model 3 ziet. In sommige opzichten zijn de aanpassingen bijna koddig te noemen. Zo zijn de stoelen exact hetzelfde als in de Model 3, maar staan ze letterlijk op een paar ‘stelten’ om zo het betere SUV gevoel te geven. Dick Advocaat en Wesley Sneijder zullen er ongetwijfeld enthousiast over zijn.

Verder voert de Model Y de ‘druppelvorm’ die we kennen van elektrowaggies sinds de Prius nog wat verder op naar stand ’11’. Hierdoor heb je nog meer ruimte binnenin, wat op termijn moet resulteren in een variant voor zeven personen. Die ‘laatste twee’ zullen dan wel tegen de rij-richting in moeten kijken, als in een oude Volvo of Mercedes E-Klasse. Daarbij moeten ze door een schuin aflopende, zwaar geblindeerde achterruit turen. De bagageruimte heeft namelijk geen afdekhoes. In plaats daarvan is de achterruit ‘zwart gemaakt’. Of dat überhaupt mag in Europa, is nog even de vraag.

Model Y verlaagd

Enfin, zoals je wellicht al doorhebt, zie ik totaal de meerwaarde niet in van de Model Y. Misschien was tuner Unplugged Performance dat stiekem met me eens. De Tesla veredelaar heeft er namelijk alles aan gedaan om de opgehoogde Model 3 weer wat te verlagen. Het resultaat zie je op bovenstaande foto. Heet?

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

aandelen, Elektrisch, model-3, model-y, Tesla, unplugged-performance, verlaagd

Vorig bericht: « Mijn Auto: Volkswagen Caddy van Luc
Volgend bericht: Isdera Commendatore 112i: Informatie en achtergrond special »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    28 maart 2020 om 17:03

    5e deur ipv een brievenbus is wel echt een meerwaarde.
    Maar je kan ook zeggen dat dat een gemiste kans is op de Model 3.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      28 maart 2020 om 20:03

      @harrie: Inderdaad. Het enige bestaansrecht van de Model Y is een ontwerpfout in de Model 3…

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        28 maart 2020 om 21:23

        @frederik: de model y, heeft ook een hoger trekgewicht dan de model 3. Ook dat heeft zijn voordelen.

        Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    28 maart 2020 om 17:18

    Is de bovenste de “voor” foto en de onderste de “na”?
    Als dat het geval is, hadden ze beter de moeite kunnen besparen.
    Waar praten we over? 2cm?
    Gaat gewoon nergens over.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      28 maart 2020 om 18:59

      Dit is echt wel meer dan 2cm, vraag maar aan je vrouw.

      Login om te reageren
      • jajeroenja zegt

        28 maart 2020 om 21:51

        @evdw: Vaak als je het meetstokje erlangs legt, kom je er toch achter dat je al die jaren in een droomwereld leefde.

        Ik vind de verlaging ook tegenvallen.

        Login om te reageren
    • Groninger zegt

      28 maart 2020 om 22:38

      @Hubert: standaard is hij te hoog, de verlaging had standaard moeten zijn.

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    28 maart 2020 om 17:20

    Maak. Me. Gek. ?

    Login om te reageren
  4. stefan82 zegt

    28 maart 2020 om 17:29

    Over smaak valt niet te twisten… ik kan niet anders zeggen dat ik de Y een mooie auto vind. Maar goed… er zijn ook mensen die Peugeot’s en Citroens mooi vinden of de nieuwe 3-serie of de Audi A6 en dat respecteer ik ook. Zoveel mensen zoveel wensen. Gelukkig maar.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      28 maart 2020 om 19:57

      @stefan82: nee, jij moet die ook mooi vinden.

      Login om te reageren
    • jaapies zegt

      29 maart 2020 om 00:11

      @stefan82: het zijn meestal de gene met het grootste gebrek, die beweren dat er niet over valt te twisten…

      Login om te reageren
  5. stephane8200 zegt

    28 maart 2020 om 18:07

    Heel handig. Hier liggen nergens drempels. Ken al meerdere mensen die de veren onder hun Model 3 hebben vandaan gehaald.

    Login om te reageren
  6. ericd zegt

    28 maart 2020 om 18:12

    Fraaie wielen.

    Login om te reageren
  7. hiacelove zegt

    28 maart 2020 om 18:34

    Wat ik eerst zag als een opgehoogde model 3 begint toch steeds meer te lijken op een sterk design. X4 lijnen, maar dan strakker en een minimale overhang ziet er netjes uit.

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      28 maart 2020 om 19:26

      vergelijk met X4 zullen de meesten niet een bevestiging van sterk design vinden. (OK de X6 is nog lelijker)

      Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    28 maart 2020 om 18:39

    Ik vind dit echt de ideale Tesla. Duur voor een auto maar niet schreeuwend duur voor wat hij levert. Ik zou graag een long range versie hebben!

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    28 maart 2020 om 19:13

    Door de zwarte wielrand zwarte band en zwarte velg zie ik het verschil niet

    Login om te reageren
  10. dondeboer zegt

    28 maart 2020 om 19:41

    Als je twee buitenspiegels hebt, hoeft er niet eens een achteruit in te zitten. Dus ik ga ervan uit dat getint glas geen enkel probleem gaat zijn.

    Login om te reageren
    • screwloose zegt

      29 maart 2020 om 14:48

      Ehm?
      Wat zo’n ” R” toch een verschil maakt in wat je wilt zeggen hé…
      Want met twee spiegels en geen achteruit moet je uitstappen en duwen bij het parkeren…
      ?

      Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    28 maart 2020 om 19:46

    Cool. De kier tussen de dorpel en de straat is nu het smalste van de hele auto.

    Login om te reageren
    • P1m zegt

      29 maart 2020 om 09:03

      @bernoulli: die ‘grap’ is wel érg 2018 hè…

      Login om te reageren
  12. jdeboer zegt

    29 maart 2020 om 09:09

    Wat een gezeur over kiertjes weer.
    Tesla kan tenminste gewoon leveren, kan je van VAG niet zeggen. Dus wat heb je aan afleidingskwaliteit als je er nergens mee naar toe kan?

    Login om te reageren
  13. 2wheeler zegt

    29 maart 2020 om 09:25

    Ik vind hem -op foto’s- mooier dan de 3, eigenlijk. De oplossing met de stoelen vind ik een hele vreemde, had daar dan nog iets van een opbergvak gemaakt o.i.d. Als je een beetje logisch nadenkt weet je wel dat het blinderen van een achterruit gewoon legaal is in Nederland. Zie ook bestelbusjes e.d. lijkt me eigenlijk wel benodigde kennis voor een auteur op een autoblog, maar soit.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 maart 2020 om 09:27

      @2wheeler: en profil doet hij me overigens erg denken aan de huidige Mazda 3 hatchback, ook een mooie auto imo.

      Login om te reageren
  14. gasterplancke zegt

    29 maart 2020 om 13:39

    Je kunt je ook afvragen wat de meerwaarde van een Golfje is. In het geval van de Y is dat ultrasnelle acceleratie, snaarstrakke besturing, stilte, superschoon en veel ruimte. Voor het Golfje mag je dat zelf invullen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North