• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tushek Renovatio T500: Sloveense sportauto

Auteur: robbie, gepost 19 april 2012 om 15:59 – 19 Reacties

Tushek Renovatio T500 @ Top Marques 2012


Het barst werkelijk van de wereldprimeurs op Top Marques, want naast de Savage Rivale GTR, Mansory Siracusa Spider en Le Mansory GTC II beleeft ook de Tushek Renovatio T500 er zijn wereldprimeur. Een sportauto uit Slovenië met 450 pk.

De Renovatio T500 wordt door Tushek gepresenteerd als een volledig nieuwe auto, maar feitelijk is het niets meer dan een ‘gefacelifte’ K-1 Attack Roadster. Dat was een kitcar die, ondanks verwoede pogingen, nooit echt voet aan de grond heeft kunnen krijgen.

De K-1 werd ontwikkeld in Slowakije en werd onthuld in 2002, maar nu is hij dus als een phoenix uit de as herrezen en komt hij als Tushek Renovatio T500 uit Slovenie. Achterin ligt geen V6 meer maar een 4.2 V8 met 450 pk/428 Nm die we kennen uit de Audi RS4.

De Renovatio T500 weegt slechts 1.090 kg (zonder vloeistoffen) en 1.133 kilo als alle vloeistoffen erin zitten. En dat lage gewicht in combinatie met zijn 450 pk zorgt dat ervoor dat je in 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. De topsnelheid ligt op 310 km/u.

Prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, top-marques, top-marques-2012, wit

Vorig bericht: « Le Mansory GTC II doet er een schepje bovenop
Volgend bericht: Gemballa 991 Cabrio heeft 6 uitlaatpijpen »

Lees Interacties

Reacties

  1. barry zegt

    19 april 2012 om 16:01

    Apart geval maar kan mij wel bekoren

    Login om te reageren
  2. pjotr zegt

    19 april 2012 om 16:04

    Racet er niet zo’n ding in de Supercar Challenge?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      19 april 2012 om 16:16

      @pjotr: dat is een K1 Roadster

      Login om te reageren
      • premiumtap zegt

        19 april 2012 om 16:54

        @robbie: Kijk dan nog maar eens goed. Dit is nog steeds diezelfde bagger kitcar die ze aan de man proberen te brengen onder een andere naam. Voor de twintigste keer dan wel te verstaan. Sloveense supercar? Kansloos natuurlijk.

        Login om te reageren
        • Bwlian zegt

          19 april 2012 om 17:52

          @premiumtap: Aldus meneer “premium imago vereist”.

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          19 april 2012 om 17:52

          @premiumtap: jij hebt het artikel blijkbaar niet gelezen…

          Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        19 april 2012 om 20:03

        @robbie:

        Neen, dat is de Praga R4S uit Slowakije:

        Aangedreven door een 3.2L V8 op Hayabusa basis van Radical.

        Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    19 april 2012 om 16:05

    Ja, qua design vind ik hem wel mooi.

    Login om te reageren
  4. fant zegt

    19 april 2012 om 16:05

    Hij is lekker, maar was denk ik lekkerder geweest zonder spoiler, of in ieder geval een beter geplaatste spoiler…

    Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    19 april 2012 om 16:20

    Ik vond de K1 een geslaagde auto, maar de prijs/kwaliteit verhouding was gewoon niet goed. Te duur voor een kitcar, te slecht voor een top end sportauto. Deze makeover is eerder een verslechtering dan een verbetering. We zullen er waarschijnlijk nooit meer wat van horen.

    Login om te reageren
  6. featherlight zegt

    19 april 2012 om 16:22

    If the price is right…… Anders kan je beter je eigen K1 bouwen denk ik. Als je er echt eentje wilt dan.

    Login om te reageren
  7. pininfarina zegt

    19 april 2012 om 16:25

    Ik word een beetje moe van al die nieuwe ‘supercar’ fabrikanten. Onderhand zijn er daar nog meer van als van volumemerken en ze zien er stuk voor stuk nog eens veel te overdreven uit ook.

    Login om te reageren
  8. Ikke_ferrari zegt

    19 april 2012 om 16:31

    Mooi apparaat! :)

    Maar kan ik toch niet betalen, dus blijft bij kijken.

    Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    19 april 2012 om 16:46

    Ach, ieder land wil tegenwoodig een auto merk hebben..

    Login om te reageren
  10. blag zegt

    19 april 2012 om 19:20

    qua looks ziet dat er dik in orde uit…doe zo voort zou ik zeggen. ’t Moet niet allemaal Ferrari, Lambo en Porsche zijn …

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    19 april 2012 om 20:20

    Zit in ieder geval strakker in zijn vel als een R8 .Leuk bakkie om te zien ,jammer van die VAG motor.

    Login om te reageren
  12. schuifmuis zegt

    20 april 2012 om 00:53

    even iedereen uit de droom helpen hier die beweren dat dit een andere bak is uit een ander land of een of andere vorige versie.
    Dit komt uit Slovenie!! 100% en is door Aljosa Tushek zelf ontwikkeld. hoe ik dit weet, ik woon er bijna om de hoek en heb een gesprek met ze gehad.

    Login om te reageren
  13. Osca zegt

    20 april 2012 om 05:20

    Kan iemand mij vertellen wat dat ronde ding in de motorkap is? Daar stoor ik me best aan maar apart van dat kan het bij wel bekoren :D

    Login om te reageren
  14. sarcast zegt

    25 april 2012 om 10:38

    is gewoon een aftreksel van een K1, wel vet though

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North