• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Twin Turbo voor de BMW M5?

Auteur: evo, gepost 10 september 2007 om 15:30 – 54 Reacties

Komt er een sterkere M5?

“Oef!” moeten de BMW-dealers gezucht hebben en “Scheisse!” moet de CEO van BMW geschreeuwd hebben bij het aanschouwen van de nieuwe Audi RS6. “Mehr PS und schnell!”, zal Norbert Reithofer vast geroepen hebben. De Audi RS6 heeft 580 pk en dat is toch ruim 70 pk meer dan dat een BMW M5 heeft. En in werkelijkheid zou dit gat nog wel eens heel wat groter kunnen zijn. Die andere Duitser, de Mercedes E63 AMG, schijnt halverwege 2009 ook een bescheiden vermogenstoename te krijgen. De E63 AMG zou zo’n 544 pk under the hood krijgen.

In plaats van een statement te maken en de PK-oorlog te beëindigen, moet BMW ook kinderachtig reageren. En BMW lijkt de koe direct flink bij de horens te pakken, want een meer evil-versie van de M5 zou zomaar eens een Twin Turbo kunnen krijgen. Op worldcarfans zijn foto’s opgedoken van een BMW M5 met twee extra uitsparingen in de voorbumper. In de onderste (standaard) uitsparingen lijkt nu echter een verticale flap te zitten. Deze flap zou zomaar dienst kunnen doen om een gunstige ‘airflow’ te verkrijgen voor de hierachter zittende intercooler…

Aan de ene kant zou ik het persoonlijk jammer vinden als er turbo’s geschroefd gaan worden op die heerlijke en atmosferische V10. Aan de andere kant heeft BMW met z’n 335i laten zien, dat turbo-motoren ook erg begeerlijk kunnen zijn. Wat ik wel weet, is dat ik mij met een standaard 507 pk sterke M5 niet onderbedeeld zou voelen.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Audi RS6 sedan
    Audi RS6 sedan keert terug, met enorm veel pk
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, m5, motor, spyshot, turbo

Vorig bericht: « Ferrari Challenge op video
Volgend bericht: Foto’s Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimpie zegt

    10 september 2007 om 15:34

    Die foto van de M5 lijkt wel verdacht veel op een fotoshopje

    Login om te reageren
  2. Jos zegt

    10 september 2007 om 15:38

    Vervelend ;P Nog sneller…waar stopt dit? Ik vraag me dat wel eens af. Over jaar of 3 ofzo komt er een nieuwe 5 serie uit, en dan een jaar of 1-2 later de nieuwe M5. Hoe bizar wordt die dan wel niet? Dat moet weer een monster worden met 600+ pk ofzo. Dat is toch niet normaal? In een normale zakenauto!!

    Login om te reageren
  3. MrShifra zegt

    10 september 2007 om 15:40

    Laat die turbo’s maar draaien! :D

    Login om te reageren
  4. StormRAM zegt

    10 september 2007 om 15:42

    600 pk…. Ben je lekker snel op je werk :p

    Login om te reageren
  5. zondagsrijder zegt

    10 september 2007 om 15:42

    turbo isj zwaktebod.

    Login om te reageren
  6. Jos zegt

    10 september 2007 om 15:45

    is trouwens de powerupgrade waar laatst over werd gesproken? want dan vind ik het wel een beetje een lam. ik dacht meer aan een upgrade zonder turbo’s.

    Login om te reageren
  7. babbaloerie zegt

    10 september 2007 om 15:45

    Is dit geen vloeken in de kerk? ///M’s worden toch nooit met turbo’s geleverd?

    Login om te reageren
  8. K. zegt

    10 september 2007 om 15:46

    Hoe meer PK’s hoe meer vreugde.. laat maar komen die twinturbo.

    Login om te reageren
  9. SARS zegt

    10 september 2007 om 16:01

    ///M en een turbo is not done! trouwens als je een m5 bezit heb je echt geen behoefte aan een turbo..

    Login om te reageren
  10. McParts zegt

    10 september 2007 om 16:01

    @StormRAM… Snel op je werk. Of snel in de graf. kan ook he.

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    10 september 2007 om 16:02

    @ babbaloeri

    tubo’s is ook niks voor een ///M daar heb je gelijk in
    maar als de concurentie de hele tijd turbo’s gebruikt om sneller
    te zijn, dan komt er een dag dat BMW er wel in moet mee gaan
    ik heb het liever ook niet, een ///M kan de concurentie goed bijhouden met een atmosferische motor dat is juist het mooie van BMW
    als BMW er turbo’s op gaat schroeven dan denk ik dat audi jet engines moet gaan ontwikkelen om BMW de baas te zijn

    Login om te reageren
  12. jamesBrown zegt

    10 september 2007 om 16:02

    Kinderachtig? PK-wedloop beeindigen? Ik vind het juist geweldig!

    Login om te reageren
  13. Ejay zegt

    10 september 2007 om 16:20

    Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan turbo’s. Mijn favoriete motorenbouwers zijn dan ook Honda en BMW. Zonde dat die laatste zich na de 335i nog een keer bezondigd. Ik zie liever een minder armoedige upgrade dus gewoon aanpassingen qua materiaal etc. om er meer vermogen uit te pompen. Bovendien is veel vermogen best leuk, maar het gaat er ook om hoe het op de weg gebracht wordt. Gelukkig zit het met BMW op dat vlak wel goed en hopelijk gaat de balans niet verloren. Vooralsnog hoop ik dat ze het niet doen.

    Login om te reageren
  14. RonnyM zegt

    10 september 2007 om 16:22

    Turbo’s op een M kunnen echt gewoon niet.
    De M5 moet gewoon blijven zorgen dat de wegligging hem beter/leuker maakt.. Met nog meer pk’s komt er nog meer gewicht waarschijnlijk, kun ja alleen nog hard rechtuit, no fun!
    M moet gewoon M blijven zonder turbo fratsen, laat dat over aan de tuners..

    Login om te reageren
  15. Chris zegt

    10 september 2007 om 16:23

    Op zich is het best wel kinderachtig die pk-wedloop.
    Maar ja, als je klanten het willen en je concurrenten het bieden….

    Login om te reageren
  16. Bramzel zegt

    10 september 2007 om 16:25

    BMW zou pas echt een statement maken door de M5 gewoon een hele smak lichter te maken dan zijn concurrenten, waardoor hij ondanks minder vermogen toch in alle opzichten (behalve topsnelheid misschien) sneller is.

    Login om te reageren
  17. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    10 september 2007 om 16:26

    @ zondagsrijder

    wat een bullsh*t, het is gewoon een andere manier om het zelfde doel te bereiken: hard gaan. Daarnaast heeft een turbo het voordeel dat er enorm veel trekkracht mee gegenereerd wordt, iets wat bij atmosferische, hoogtoerige motoren vaak minder aanwezig is.

    Het is net als met hamburgers, de een vind MacDonalds lekker en snapt niet wat al die mensen bij Burger King doen, terwijl de ander de Mac smakeloze bende vind en zweert bij de Burger King. Dan heb je nog mensen die het niet uitmaakt zolang de honger maar weg is.

    Login om te reageren
  18. Ramshoek zegt

    10 september 2007 om 16:37

    Zit er nog voldoende vlees in het blok om het probleempje met meer “Hubraum” op te lossen? Overigens, ook de nieuwe M3 kent een dergelijk probleem.

    Meer kracht en vermogen door wat extra inhoud, maar daarnaast zou ook de nodige energie gestoken kunnen worden in het afschudden van de nodige kilo’tjes…

    Login om te reageren
  19. Philip zegt

    10 september 2007 om 16:44

    De M-afdeling van BMW steekt NOOIT en zal volgens mij ook nooit turbo’s in z’n auto’s steken. ;)
    (geldt ook voor volautomatische transmissies trouwens)

    Login om te reageren
  20. Racer X zegt

    10 september 2007 om 16:55

    BMW’s V10 heeft geen turbo nodig.

    Login om te reageren
  21. AbarthMkII zegt

    10 september 2007 om 16:57

    @ Ejay: de 2002 Turbo vergeten. De 335 is niet de eerste BMW met Turbo’s.

    Ik zie het probleem niet zo, wat een bullshit of een M wel of geen Turbo mag hebben. Als een willekeurige Tuner een compressor of turbo erop schroeft is het gaaf, als BMW zelf iets dergelijks gaat doen is het heiligschennis. :S

    Login om te reageren
  22. Suspic1ous zegt

    10 september 2007 om 16:57

    Turbo op een auto van bmw/ M-gmbh not done? BMW is ooit als eerst begonnen met de turbotechniek toe te passen op straatauto’s.
    Beetje verdiepen in de geschiedenis mannen!

    Wat ik wel vind is dat BMW gewoon deze auto niet meer vermogen moet geven. Deze auto moet zich onderscheiden door het stuurgedrag wat hij heeft en hoe snel hij op de Ring is. Minder gewicht en een zeer goed onderstel moeten de kenmerken zijn. Alleen maar meer vermogen is zoooowwww Amerikaans.

    Login om te reageren
  23. MrSelected zegt

    10 september 2007 om 16:58

    Zou erg jammer zijn.. Dat BMW op een relatief simpele manier meer vermogen gaat genereren, terwijl de 507 pk al veel meer dan voldoende is!

    Na de E39 M5 met 400 pk was het toppunt bereikt helaas.

    Login om te reageren
  24. majinstar zegt

    10 september 2007 om 17:02

    Ik wil over 5 jaar kunnen warpen. Dus blijf door ontwikkelen. :D

    Login om te reageren
  25. wimbers zegt

    10 september 2007 om 17:02

    schei toch eens uit.
    bouw als eerste merk een bak die 400 kilo minder weegt, en met 150 pk minder net zo snel en een stuk lichtvoetiger in het bochtenwerk is. dan ben ik weer geinteresseerd in een supercar

    Login om te reageren
  26. Martijn zegt

    10 september 2007 om 17:04

    volgens mij is het niet eens mogelijk omdat er gewoon simpelweg niets meer onder de motorkap past.. er is eerder een amerikaanse tuner geweest met foto’s (dacht hier op autoblog) die turbo’s erop had gezet maar die zaten onder de auto aan de achterkant als ik het me goed herinner? maar goed klinkt raar maar zoiets was het omdat het gewoon simpelweg niet paste dus lijkt me sterk verhaal dit aan de hand van een (inderdaad evt. geshopte) foto.. plus dat M zeker niet zo snel een turbo zal maken dus zou me heeeel erg verbasen dit verhaal…

    Login om te reageren
  27. David USA zegt

    10 september 2007 om 17:08

    Kijk, als ze slim zijn, doen ze gewoon niet mee met die onzin, 580 PK voor een station of sedan is veel te veel. BMW of mercedes moet gewoon een M5 of E63 met 600 pk maken, om te laten zien wie de baas is , maar dan met een beperkte oplage van 250 ofzo. Beetje in de stijl van de DTM AMG.

    Login om te reageren
  28. skip zegt

    10 september 2007 om 17:14

    het idee hierboven van david usa staat me ook wel aan. gewoon een m5 met twin turbo, zo richting de 600-700 pk met een totaal andere bodykit dan de gewone m5 en dat idd in oplage verkope. zo heb je iets uniek en iets snel, zonder allemaal overpowered m5’s te gaan bouwen

    Login om te reageren
  29. m5 zegt

    10 september 2007 om 17:23

    is dat blok wel sterk genoeg om er een paar turbo’s op te monteren??
    uit de e39 m5 v8 moter halen ze met een turbo 640pk ik ben benieuwd of dat met de v10 ook gaat

    Login om te reageren
  30. Petertje zegt

    10 september 2007 om 17:28

    zo veel vermogen merk je maar weinig van als je de auto te zwaar maakt, heb zelf oa een m5 die 540 pk heeft en op een heeeele lange rechte weg is dat leuk, maar ga geen bochten in want je verliest het van de meest simpele golf gti..voor een echt snelle wagen moet het gewicht omlaag en daarbij komt nog een probleem dat je met een zware auto met zoveel vermogen ook over de nodige rijvaardigheid moet beschikken(zou verplicht moeten worden net als bij de vantage aston martin van vroegaa..)
    de nieuwe RS6 lijkt op papier super maar voor 2000kg is het niet echt iets om warm van te worden, in tegenstelling tot je banden !..een turbo zie ik nog niet komen , wel een upgrade van 10% wat goed kan met de V10 motor.

    Login om te reageren
  31. Patrick zegt

    10 september 2007 om 17:32

    Ze doen het maar bij Bmw.
    Ik denk dat het ze niet gaat lukken om het Max koppel beschikbaar te hebben tussen 1500-6250 toeren. Dat is toch wel iets heel speciaals wat de Rs6 heeft.

    Login om te reageren
  32. marcel zegt

    10 september 2007 om 17:33

    lijkt mij sterk dat bmw het op zon lelijke manier zou oplossen

    Login om te reageren
  33. rgseidl zegt

    10 september 2007 om 17:37

    Kijk, als je de auto nou eens een keer wat lichter maakt, dan hoef je helemaal geen extra pk’s. Maar ja, een paar turbotjes erbij proppen is gewoon goedkoper…

    Login om te reageren
  34. RenJie zegt

    10 september 2007 om 17:40

    Wel zinloos eigenlijk, die pk race. Snel op je werk ofniet, men zal niet hele tijd dooracceleren op de snelweg en harder dan 250 gaan elke dag als forens, en met zo’n auto ga je ook niet elke dag het circuit op. Als dit ding nou echt zuinig en weinig Co2uitstotend zou zijn, oke, maar dat is het dus niet. Zeg dat er een dikke quad-turbo 16 cilinder in zit, en stop er een 4 cyl dieseltje in. Best zinloos die pk oorlog. 507 PK 580 PK Wie is er sneller op z’n werk? Waarschijnlijk gewoon de Smart met de 0.8 3 cilinder en 45 pk.

    Login om te reageren
  35. Poekie Lauda zegt

    10 september 2007 om 17:54

    Die foto ziet er heel erg gephotoshopt uit, en ik denk dat BMW zeker nog wel 50 peekaa extra uit het blok weet te halen zonder het toepassen van turbo’s

    Login om te reageren
  36. speedlimit zegt

    10 september 2007 om 17:57

    Veel pk’s en ’n mooi design dat heeft bmw met de M5 wel voor mekaar gekregen..iets wat je van de rs6 en de E63 amg niet kunt zeggen die zien er nog steeds niet uit.

    Login om te reageren
  37. pieter zegt

    10 september 2007 om 18:23

    legendarisch zou ik zeggen,
    de e30 m3 had vroeger in de rally ook turbo
    en de f1 ook
    dus laat maar komen hoor

    Login om te reageren
  38. Jos zegt

    10 september 2007 om 18:44

    de motoren in de f1 zijn dan ook om de haverklap kapot

    Login om te reageren
  39. don_mario zegt

    10 september 2007 om 18:56

    Wie van jullie gelooft er hier in ”Ali Baba en de veertig rovers”……. als je daar in gelooft, dan moet je ook snel gaan geloven dat er turbo’s op de M motoren gaan komen…

    Login om te reageren
  40. Chief_S5 zegt

    10 september 2007 om 19:36

    Wat ik al zei bij de RS6 600pk+ topic. http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/28/audi-rs6-krijgt-600-pk#comment-615839 . Meer hoef ik niet te zeggen. :)

    Login om te reageren
  41. demoder zegt

    10 september 2007 om 20:16

    waarom doen ze niet gewoon eerst een charger erop en dan kijken hoe en wat.

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    10 september 2007 om 20:33

    Nog niet gehoord?, er gaat een M7 komen, met een V12 die 8700 toeren loopt een 630pk voortbrengt ;)

    Jaja, en iedereen zou dit geloven moest dit op WCF staan :roll:
    Onzin natuurlijk dit bericht;)

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    10 september 2007 om 20:45

    Ja. Nou. Wie dit gelooft. Voor die mensen heb ik een mooi stukje land op maan te koop, mooi vrij uitzicht, geen buren etc. etc. voor de vriendelijke autoblog prijs van 50.000 eurie! Koopje!

    Ik denk dat de M5 hier als mule wordt gebruikt. Zoals je ook op de foto kan zien sluit de voorkant van de motorkap niet goed. Dat zegt mij alleen dat deze motor voor iets anders gebruikt gaat worden. Wellicht voor de X5 M?

    Login om te reageren
  44. Duncan zegt

    10 september 2007 om 21:13

    Toch wel jammer dat er zo wordt omgegaan met vermogen. In plaats dat BMW eens laat zien dat ze ook ees prijzen gaan pakken op het hoogste niveau (F1) (DTM) of (Le Mans) nee, continüe weer een overtreffende trap zoeken om te laten zien dat ze goede motoren bouwen! Ieder autoliefhebber weet dat ze daar eizersterk in zijn, maar wanneer komt dat eens tot uiting op een niveau waar het echt om gaat? Wat’s next? Van 507 pk naar 2500 pk? LB!! De Bugatti is toch het sterkst en helaas mensen, maar dit is toch echt een product van VW !!!

    Login om te reageren
  45. Ari_M6 zegt

    10 september 2007 om 21:21

    @ Chief_S5

    Mooie preek , maar kijk k zou voor de M5 gaan jij voor de RS6. maar kijk Een vriend van mij die heeft nu een Audi A6 3.2 Quatro , mooie auto. hij zat te kijken voor een nieuwe auto. Audi A5 of BMW 3 coupe. hij kiest voor de BMW, omdat hij die mooier vond. Zo zal het ook gaan bij de M5 en de RS6. Bij deze twee zal het niet alleen gaan om het uiterlijk. ze gaan ook kijken naar PK´s , hoe snel hij 0-100 doet 80-120 ga maar verder. En dat mensen zegge da BMW kan inpakken dat vind k ook alleen maar bul sh*t. ze zulle misschien klanten verliesen maar ze kunnen niet gaan inpakken. En wat je zei van 600 pk of 507 pk het is jouw keuze , daar heb je gelijk in zo zouden jij en k het beslissen. Maar mensen die er geen verstand van hebben die gaan voor de RS6 die denke, ooh die meer pk’s , het zal goed zijn kneem die wel. weet je en daarom (dat denk k dan) gaat BMW die pk’s wat opkrikken. En als dat persee met een turbo moet waarom dan ook niet.

    Ok nu mijn eigen mening over de topic : Kzou het wel leuk vinden, ze zulle daardoor zeker meer winst maken. Als hun het willen zal het wel goed zijn denk k.

    Login om te reageren
  46. thomas M zegt

    10 september 2007 om 21:23

    Mensen toch, velen hier zouden toch iets meer analytisch denkvermogen aan de dag mogen leggen, om alsnog een objectief resultaat te bekomen!

    Dat begint bijvoorbeeld als volgt: eén of andere pipo van ‘Lehmann Photo-Syndication’ heeft ‘waarschijnlijk’ -sluit u photoshop dan met zekerheid uit?- een BMW M5 gefotografeerd met supplementaire luchthappers t.o.v. het huidige model.

    Vervolgens: meer lucht betekent meer (of snellere) verbranding. Dit zou er wel eens op kunnen wijzen dat BMW M GmbH broedt op een snood plannetje met de M5 :p

    Ook: Tot voor kort wisten de Beierse ingenieurs het steeds te trekken via de gewone motorblokken met de cilinders-in-lijn. Ze gaan er bij M ook prat op pure kracht te ontwikkelen en niet zomaar de motoren op te pompen met wat turbogeweld. De 3.2 liter uit de (nu nog) huidige M3 is één van de prachtigste stalen techniek die ooit uit autokunde is voortgekomen. Zes cilindertjes in lijn zonder turbo zorgden er sinds de introductie van de motor voor dat deze motor gedurende 6 jaar onafgebroken met de titel ‘engine of the year’ bekroond werd. Pas in 2007 nam Porsche de fakkel over hun nieuwe 3.6 liter uit de 911 Turbo (997). Hoewel het er lang op leek dat het er niet van zou komen, bouwde BMW met de bewuste V10 waarvan sprake overigens voor het eerst sinds zeer lang een V-motor, net zoals het nu ook niet helemaal uit te sluiten valt dat ze vandaag een turbo of twee willen monteren…

    Tot slot: veel verscheidene factoren kunnen aanleiding geven tot de behoefte aan een grotere ‘cold air intake’. Een intercooler (turbo) is daar één van, maar hier niet noodzakelijk -of schat u de bronwaarde van “the photographer who snapped this M5 prototype” dan toch hoog in- van toepassing.

    Moraal Van Het Verhaal: Half Holland ligt hier ondertussen te bleiten en steen en been te klagen over turbo’s in een M5, zonder dat er ook maar de minste duidelijkheid bestaat over de ware toedracht van de door “een photographer who snapped this M5 prototype” als twinturbo-testmule M5 onderschreven BMW M5. Met andere woorden, voor hetzelfde geld ligt er een nog steviger uit de kluiten gewassen V10 in. Zolang ze bij BMW maar blijven zorgen voor het stijfste onderstel ter wereld en fantastische powermotoren, al dan niet voorzien van een turbo, zal de M5 steeds lekkerder blijven sturen dan welke concurrent dan ook. En om lekker subjectief te eindigen: Misschien is de M5 al wel eventjes niet meer de “fastest saloon car”, hij blijft me dunkt nog wel even “the best”.

    Gegroet en succes in de toekomst!

    Login om te reageren
  47. Skinnybmw zegt

    10 september 2007 om 23:50

    Gewoon het McLaren F1 blok erin! Geen turbo’s, een echte M, 627pk en al dik 15 jaar ‘op de markt’. Daahaag RS6-je en AMG-tje! :)

    Login om te reageren
  48. bmw m6 csl zegt

    11 september 2007 om 15:54

    bmw moet gewoon de motorinhoud vergroten naar 5500cc en daar halen ze dan rond de 575pk uit. dan zeg je gewoon dag tegen de rs6 en de amgtjes, maar dat ze er een twinturbo van maken dat is gewoon niet M.het beste zou zijn als ze de gewicht omlaag halen naar zo`n 1600 en dan 550 pk uit de motor halen.

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    11 september 2007 om 23:40

    Waarom je zorgen maken. Even langs Hamann en 600+PK van je M5 maken zonder enige turbo.

    Login om te reageren
  50. don_mario zegt

    12 september 2007 om 12:19

    BMW’s V10 (in een m6) VS TOYOTA SUPRA TUNED 650 PK..

    Het is zeker de moeite waard om te kijken…

    http://youtube.com/watch?v=otQRR6QQ8kU

    En ik weet gewoon zeker dat de m5/m6 sneller zijn dan de nieuwe RS6..

    Login om te reageren
  51. Rezonator zegt

    4 oktober 2007 om 19:11

    Dat het niet altijd om de hoeveelheid pk’s gaat bewijst Porsche al jaren lang!

    Login om te reageren
  52. Happy-M6 zegt

    12 oktober 2007 om 00:27

    Andere “dingen” kan je er gewoon naast blijven doen, maar het rijden met een M V10 is wel het lekkerste wat er is. Ik geloof niet zozeer in meer pk dan de nu beschikbare. Ik rij in een M6 waarbij de fabriek de begrenzer op 305 km heeft gezet. Op zich lijkt het niet zoveel extra snelheid die luizige 50 kilometertjes extra, totdat je besluit om de auto op een mooie zondag morgen even te gaan uit laten, in Duitsland natuurlijk. Je bent alleen op de snelweg, “verteld” de auto dat alles op power moet staan, en je trapt het gas naar beneden. Ongelooflijk hoe snel alles gaat, terug naar de 3, van 6000 naar 8000 toeren, door naar de 4, weer van 6000 naar 8000, de 5, van 6000 naar 8000, 250 km, naar 6, het blijft maar gaan, niets lijkt de V10 tegen te kunnen houden, 260, 270, 280, het gaat allemaal zo ongelooflijk snel dat ik overvallen wordt door angst, gas los. Terug naar 230 om weer even op adem te komen, dit was even teveel voor mij. Even later ben ik weer rustig en heb er weer zin in, volgas, terug naar 5, 250 km naar de 6, 260, 270, 280, 294, naar de 7. Even lijkt de versnelling eruit te zijn maar dan gaat het weer 300, 305, 314 km, O!, moeder wat gaat het verdomde snel, weer angstig, gas los.

    Inmiddels heb ik meerdere keren de V10 uitgelaten, angstig ben ik niet meer wel heel voorzichtig en ik geniet elke keer volop, wat een geweldige auto, wat een motor die V10, buitenaards gewoon. BMW kan ongetwijfeld de V10 meer pk’s laten opbrengen dan de huidige 507, maar kan ik het wel aan? Laat ik bescheiden blijven, die 507 pk brengen mij aan mijn grens, ik moet bedanken voor meer. Mijn vrouw zegt altijd, “het gaat niet om de grootte, het gaat erom wat je ermee kan”, en daar moet ik het maar mee doen. Zondag gaan we (M en ik) weer een frisse neus halen.

    Login om te reageren
  53. Ash zegt

    3 april 2008 om 17:49

    @ GOD

    Helemaal mee eens met jou echt waar! BMW heeft echt geen turbo nodig voor hun ///M
    Blijkbaar is BMW ///M niet te overtreffen door Audi met een motor zonder Turbo..

    Login om te reageren
  54. Windhoos zegt

    3 april 2008 om 22:47

    @Ash, sorry hoor, maar de Gallardo doet het toch echt wel even beter dan welke M dan ook en die heeft ook GEEN turbo. Ik ben overigens niet tegen BMW hoor, integendeel zelfs. Vooral de 3-serie coupé is SUPER, maar als je zoiets zegt dan moet je wel alle feiten kennen……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North