• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultieme leasebak: Ford Fiesta ECOnetic

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 juli 2008 om 17:50 – 19 Reacties

Fiesta econetic


Een gemiddeld verbruik van 3,7 l/km en een co2-uitstoot van 98 gr/km, wie droomt daar nou niet van? Zeg maar hallo tegen die 14% bijtelling.

Onder de motorkap ligt een speciaal afgestelde 1,6 liter Duratorq-diesel, en hiernaast is de hele trukendoos opengetrokken om besparingen te realiseren, zoals: verbeterde aerodynamica, banden met een lage rolweerstand en verbeterde smering om een zo laag mogelijke CO2-uitstoot en het zuinige brandstofverbruik te kunnen bereiken.
Hiernaast wordt door een verlaagd onderstel en aerodynamische details zoals gladde wieldeksels, de luchtweerstandscoëffciënt (Cd) van 0,33 nog verder verlaagd.

De banden hebben een lage rolweerstand en 175/65 R14 profiel, de versnellingsbak heeft een langere eindoverbrenging en in samenwerking met BP heeft Ford voor de ECOnetic-modellen een transmissie met lage viscositeit en motorolieën met een lage frictie ontwikkeld.

Klinkt allemaal erg spannend, nietwaar? Alleen moet je er dan wel voor zorgen dat je in je nieuwe Fiësta niet zoals deze apen gaat rijden, anders red je de 3,7 liter niet.

Fiesta econetic

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

bijtelling, ECOnetic, fiesta, Ford, londen-2008

Vorig bericht: « Opel Astra slaat niet aan in VS
Volgend bericht: Ook Renault maakt leuke reclames »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lexus zegt

    22 juli 2008 om 17:54

    jammer dat de gemmidelde leaser ook vader is, en deze auto dus te klein is in geval je m op bijtelling neemt ;)

    Login om te reageren
  2. rogue zegt

    22 juli 2008 om 17:57

    3,7l/km? Nou, hééél lichtgroen dan! :roll:

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    22 juli 2008 om 18:03

    @ Lexus
    Ben jij zo vruchtbaar dan? De Fiësta is inmiddels gegroeid tot het formaat Golf IV, passen aardig wat kids in.
    Maan, vroegah most ‘k nog met me pa achterop de Kreidlah!

    Login om te reageren
  4. Alec zegt

    22 juli 2008 om 18:09

    Ik zag vandaag een VW passat bleumotion met lichtmetalen velgen en pirelli banden……..schijnt dat je die ook kan chiptunen naar een normale diesel….. wat nou bleumotion…

    Zo weet ik zeker dat de fiesta ECOnetic ook gewoon weer een fiesta kan worden, met voldoende accesoires……. leuk 14% bijtelling met een normale auto…

    Login om te reageren
  5. disco3 zegt

    22 juli 2008 om 18:12

    Dit is wel een hele goede auto, hij rijdt als een Ford en is ook nog héééll erg zuinig:D

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    22 juli 2008 om 18:13

    heb nooit begrepen waarom je een grote auto zou willen leasen ..
    meeste vertegenwoordiger hebben alleen maar wat reclame materiaal en een laptop bij zich ..

    Login om te reageren
  7. disco3 zegt

    22 juli 2008 om 18:13

    Dit is wel een hele goede auto, hij rijdt als een Ford en is ook nog héééll erg zuinig. Ben het helemaal met je eens Sir Smokalot!

    Login om te reageren
  8. Summer Sky zegt

    22 juli 2008 om 18:28

    Eehm, je bedoelt zeker “transmissie met lage frictie en motorolieën met een lage viscositeit”?? Ook in de zomer moet het niveau van autoblog.nl hoog blijven!

    Login om te reageren
  9. bassie zegt

    22 juli 2008 om 19:25

    Zeg maar hallo tegen de 14% bijtelling????

    Met 98 gr/km zit je voor een dieselmotor niet in de 14%. Daarvoor moet je onder de 95 gr/km blijven.

    Login om te reageren
  10. GH zegt

    22 juli 2008 om 19:45

    Toch vind ik 3,7 l/km best veel…. Waarschijnlijk zal het ook wel gewoon 3,7l/ 100 km zijn..

    Login om te reageren
  11. Lexus zegt

    22 juli 2008 om 20:13

    @JanJansen; Zie jij hier al een gezin met 2 kinderen en vakantiespul of dagje-uit-spul naar frankrijk rijden? ( http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/15/weppa-weppa-de-nieuwe-ford-heet-gewoon-weer-fiesta ) ik niet ;)

    Login om te reageren
  12. Een betere ontwerper zegt

    22 juli 2008 om 20:47

    3,7l/km…

    Kom je dan niet nét onder het verbruik van de evengroene Thrust SSC?…

    J/k :P

    Login om te reageren
  13. firefly zegt

    22 juli 2008 om 20:53

    Helaas, het is een diesel en de CO2 uitstoot is meer dan 95gr/km en dus valt niet in het lage bijtellingstarief van 14%.

    Login om te reageren
  14. jan zegt

    22 juli 2008 om 21:22

    1 op 27! En toch geen micro-auto! Klinkt erg goed. En hij is te koop vanaf?? Voor ong???

    Login om te reageren
  15. BaRa zegt

    22 juli 2008 om 23:21

    “banden met een lage rolweerstand en verbeterde smering”. Dus banden met verbeterde smering? O.K., spijkers op laag water, maar ’t is vakantie ;-)

    Login om te reageren
  16. JanJansen zegt

    22 juli 2008 om 23:44

    @ Lexus
    dan moet je die opblaasboot eens leeg laten lopen! ;-)

    In de vorige generatie Feest ben ik met 4 volwassenen en kitesurf-spullen zonder problemen naar Italië gereden.
    Moet zeggen ik was erg onder de indruk van de wegligging, waarbij de grens verrassend verder lag dan de BMW 320d die met ons opreed, tot grote frustratie van diens bestuurder! erg dikke pret was dat.

    Login om te reageren
  17. Mr_R zegt

    23 juli 2008 om 05:41

    Heh, verdorie doet ie nét 3 gr/km te veel! Ford was ook vast even de juiste gegevens kwijt: ‘was het nou 98 gr/km of 95?’ ‘Nou, volgens mij was het 98, doe maar 98!’ Buiten het verbruik; foutje, bedankt!

    Login om te reageren
  18. markieanta zegt

    23 juli 2008 om 08:13

    @Lexus, heb jij enig idee hoe groot een Fiesta is?
    Het huidige model is al zo groot dat je er zonder veel problemen 4 volwassenen in kunt vervoeren. Van binnen is hij groter dan een Focus qua beenruimte en hoofdruimte.
    Daarnaast zijn er bij mij al kerstbomen van 3 meter in de auto meegkomen met de klep dicht, dus klein?
    Nee niet echt.
    @Janjansen, ik heb hem nog niet eens op wat voor manier van onder/overstuur dan ook kunnen betrappen, dit terwijl ik toch niet bepaald langzaam rijd.

    Mensen die niet weten hoe een nieuwe/huidige Fiesta rijdt, probeer het eens, het is echt de moeite waard.

    Login om te reageren
  19. tss68nl zegt

    23 juli 2008 om 09:48

    Jaja, grapje van de staat. Een zogenaamde milieu-maatregel, om de bijtelling aan te passen als je auto minder uitstoot dan een x aantal gram per kilometer.

    Maarja, aangezien diesels dat te makkelijk gaan halen, stellen we daar toch even de grens anders? Want ja, stel je voor dat de staatskas anders niet genoeg gevuld word?

    Ben benieuwd wat ze met die nieuwe BMW gaan doen die nu al voldoet aan de emissienorm van 2014. Failliet gaan of weer een nieuwe onzin-belasting invoeren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North