• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Underground Racing geeft de Aventador 1200 pk

Auteur: ricardo, gepost 5 juni 2012 om 23:00 – 52 Reacties

IT'S A SHOP!

Over die snelle turbojongens van UR gesproken. Ze hebben de eerste info vrijgegeven over het pretpakket voor de Aventador LP700-4. Het is een complete ‘rebuild’ van de 6.5-liter V12 geworden, goed voor een vermogenswinst van 500 pk. Terwijl wij onze kaak van de vloer rapen, mogen jullie gaan genieten van dit monster in videovorm.

Dit zegt UR over de verbouwing, waarbij twee gigantische turbo’s aan te pas kwamen.

No doubt the Aventador is much more advanced than the Murcielago and even the LP Gallardo. It seems that the factory really tried to make it hard for the aftermarket world to modify the Aventadors though.

Schijnbaar heeft Lamborghini er veel aan gedaan om ervoor te zorgen dat tuners niet al te gemakkelijk met het vermogen van de twaalfcilinder kunnen spelen. Over verdere aanpassingen treedt UR overigens niet in detail, aangezien ze copycats met vergelijkbare systemen (die zijn er blijkbaar) niet teveel willen helpen.

We spent a lot of time driving and studying the inner workings of the Aventador, and this platform is amazing, but it still seemed to be missing something- acceleration. The kind you can only get from a friend I call, BOOST!

Dat is duidelijke taal. De rechtdoor-rijders van Underground Racing claimen dat hun Aventador in 2,2 seconden de 96 km/u aanraakt. En om te zorgen dat de versnellingsbak niet na twee keer gas geven aan gruzelementen ligt, is deze hierop aangepast, en tegelijkertijd hebben ze de schakeltijden verkort met een Quickshift-upgrade. Welnu. Laten we de beelden maar voor zich spreken. 1200 pk in een brute Aventador klinkt ZO!

Ook interessant!

  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Dit kun je verwachten van de allerlaatste Aventador

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, Lamborghini, lp700-4, Supercars, tuning, underground-racing, Video

Vorig bericht: « Forza Horizon – de gaafste racegame ooit? [trailer]
Volgend bericht: Gespot: Nissan Murano CrossCabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. smoked zegt

    5 juni 2012 om 23:04

    No shit shirlock!

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    5 juni 2012 om 23:06

    Lekker hoor want die peekas heb je echt nodig als je door London heen knalt..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 juni 2012 om 05:42

      @norge:

      die verchroomde bavianen billen zijn dan weer een stuk minder misplaatst ..

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      6 juni 2012 om 10:16

      @norge: deze auto is alleen in London te rijden?
      T gaat er ook niet om of je het nodig hebt..

      Login om te reageren
  3. aallex zegt

    5 juni 2012 om 23:07

    Holy shit! Idd 0-96 in 2.2 seconden, ziekelijk snel!
    Ik wil dat iemand er mee naar de moscow unlim 500+ gaat! die zal wel een bazentijd neerzetten

    Login om te reageren
  4. 560pkferrari zegt

    5 juni 2012 om 23:08

    Bruuutt!

    En ik keek vanmiddag nog op hun site en toen stond er nog niets… ‘More info coming soon’

    Login om te reageren
  5. kaeser zegt

    5 juni 2012 om 23:08

    Kan je dit nou ook een sleeper noemen? Over subtiele tuning gesproken, damn…

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 juni 2012 om 00:13

      @kaeser: De Turbo-kit past anders – blijkbaar – wel binnen de body, in tegenstelling tot andere projecten van ze; dus dat is vooruitgang :)

      Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    5 juni 2012 om 23:13

    Wanneer gaan ze deze is tunen?
    http://www.youtube.com/watch?v=xRLCzOtzd2U

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      6 juni 2012 om 00:25

      @kaasboerin: een zr1 heeft nog wheelspin bij dik 150kmh. Met zo’n twin turbo pakket word het te veel van t goeie. Die supercharger is al gek genoeg

      Login om te reageren
      • macready zegt

        6 juni 2012 om 02:24

        @rubenpriest:
        Precies, door de wielspin was hier al vrijwel geen winst tot 160 en zelfs tot 200 slechts minimaal verschil.

        Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        6 juni 2012 om 11:33

        @rubenpriest: Ik kijk het filmpje van kaasboerin en hoor hier amper wielspin hoor.. Eerst paar meters ja, maar verder niet. Dus hoe kom je erbij?

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          6 juni 2012 om 13:51

          @jeffreym3: moet je eens reviews kijken/lezen of het gevaarte in t echt meemaken! Briljante auto hoor.

          Login om te reageren
    • vale46 zegt

      6 juni 2012 om 08:45

      @kaasboerin: Is deze standaard? :o
      WTF… Even off-scale gaan alsof hij 200km/h doet :D
      Die 6de versnelling is wel grappig, je hoort dat dat een grote overdrive is, en als hij die zou laten doortrekken hebben kwam hij wel op 350km/h uit denk ik.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        6 juni 2012 om 12:05

        @vale46: Deze is standaard, althans.. Motorsport test voor zover ik ’t weet bijna alleen maar ‘standaard’ (lees: stock) auto’s. Anders hadden ze dat er ook wel bij gezegd denk ik. Dit filmpje moet je eens met een leuke speakersetje luisteren, kippenvel..

        Login om te reageren
      • The360box zegt

        6 juni 2012 om 17:48

        @vale46 &@kaasboerin: Als je even in de beschrijving kijkt is hij nog keurig standaard. Wat je standaard wilt noemen natuurlijk :lol:

        Login om te reageren
  7. bofkont zegt

    5 juni 2012 om 23:18

    Super bruut dat absoluut, maar het filmpje laat jammer genoeg niet veel zien over de acceleratie, vooral de 100/200/300 sprint zou ik wel eens willen zien. Zal absoluut ziek snel zijn in rechte lijn.

    Login om te reageren
  8. RuVi zegt

    5 juni 2012 om 23:30

    WTF!!!!!111111oneoneoneone

    Hoe vet is dit, gaaf ook dat mensen hun aventador deze behandeling laten ondergaan….

    Login om te reageren
  9. chrisml zegt

    5 juni 2012 om 23:32

    Leuk speelgoed

    Login om te reageren
  10. bartjuh zegt

    5 juni 2012 om 23:32

    Ja ik vond die standaart 700! Pk ook al wat aan de lage kant.. hoe werkt dit nou? 1 grote turbo per cilinder bank? Dus met onwijse turbo lag? Waaram maken ze geen qaud turbo. Met een kleine en een grote per bank. Dan is het veel beheersbaarder, voor zover je 1200pk en 0-100 in 2,2sec beheersbaar kan noemen..

    Login om te reageren
    • chrisml zegt

      5 juni 2012 om 23:33

      @bartjuh: Van turbo lag is zowaar bijna geen sprake als je in een tijd van 2,2 seconden op de 96 zit ;)

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      5 juni 2012 om 23:33

      @bartjuh: Turbo lag is zo jaren 80.

      Daarnaast heb je met 6.5 liter ook wel wat power paraat hoor…het is geen 4-pitter Evo’tje.

      Login om te reageren
      • bartjuh zegt

        6 juni 2012 om 10:24

        @bozewolf: ja daar zat ik inderdaad wel een beetje mee in mn hoofd. Tot hoesnel is het eigenlijk straat legaal? Ik bedoel met dit soort tijden moet je toch bijna in een compleet G-pak zitten..

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 juni 2012 om 00:17

      @bartjuh: Variabele Turbo Geometrie zorgt voor opspoelen bij lage toeren en dus weinig lag. Daarnaast is 700pk tijdens de ‘lag’ niet echt zielig en misschien wel zo goed voor de aandrijflaan, 1500Nm (ofzo ?) bij 1500rpm lijkt me niet echt beheersbaar, AWD of niet ;)

      Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    5 juni 2012 om 23:32

    Het loodgieterswerk is iig iets beter weggewerkt dan bij de Gallardo’s.

    Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    5 juni 2012 om 23:32

    Wat kost zo’n setje nou incl. Inbouw en afstellen?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 juni 2012 om 00:20

      @Kvgorp: De UR site is down (* duh *), maar de Gallardo met 850WHP kost je $35000, 1200~1500WHP kost $109000. Reken dus maar op een klein tonnetje voor de Aventador ofzo … komt vast ooit nog wel eens een ziekelijkere 1500~1800pk kit.

      Login om te reageren
  13. bosje zegt

    5 juni 2012 om 23:50

    Ben wel benieuwd wat deze voor flatout doet. Als je weet dat een gallardo twin turbo al 405 doet… VW moet gewoon die testbaan open stellen, dan weet je de echte cijfers :D

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      6 juni 2012 om 11:41

      @bosje: Ja en dan op hun circuit laten zien dat hij een hogere top heeft dan de veyron ;)

      Login om te reageren
  14. snelweg zegt

    5 juni 2012 om 23:54

    Jizz in my pantssss heerlijke sleeper

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      5 juni 2012 om 23:58

      @snelweg: Een Lamborghini kan nooit een sleeper zijn…

      Login om te reageren
      • michelyman zegt

        6 juni 2012 om 00:05

        @bozewolf: jup had ie 100pk, opvallen doet ie!

        Login om te reageren
        • michelyman zegt

          6 juni 2012 om 00:06

          @michelyman: al had ie 100 pk*

          Login om te reageren
          • Benz65 zegt

            6 juni 2012 om 01:33

            @michelyman: Ie?

            Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    6 juni 2012 om 00:25

    Het was al bekent in dit filmpje…
    http://www.youtube.com/watch?v=7PPBrQ5O76U&feature=youtube_gdata_player
    En ja hoor daar is tie dan!!! :D

    Login om te reageren
  16. RubenPriest zegt

    6 juni 2012 om 00:26

    Kunst maken die gasten bij UGR! Kunst bouwen op kunst = winning

    Login om te reageren
  17. lamdi zegt

    6 juni 2012 om 01:49

    Had vet geweest als ze die 2 buizen achter door hadden laten steken!

    Verder: wat een ziek apparaat.. Nu nog adv.1 tjes eronder en gaan!

    Login om te reageren
  18. masterstig zegt

    6 juni 2012 om 08:01

    Ziek hoor!

    Login om te reageren
  19. jordy14 zegt

    6 juni 2012 om 08:38

    Dat is nog eens tuning voor een supercar. Gelukkig geen spoilers of ander spul erop gezet.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    6 juni 2012 om 08:39

    Nutteloos, nuttelozer, Underground Racing. Wie gaat hier nou voor betalen, wie heeft er behoefte aan, wie denkt er nou “mijn Aventador is veul tuh langsaam”. Jongens, een heel snelle auto een beetje sneller maken is geen kunst, zeker niet als je dikke turbo’s toepast.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      6 juni 2012 om 08:53

      @mashell: Vind je? Ik vind het een hele kunst om een auto te ontwikkelen met 1200pk. Vooral om er voor te zorgen dat je niet elke dag naar de garage moet om hem te laten reviseren.

      OT: ik dacht dat de Aventador standaard al supersnel was, niet dus!
      2.2 sec voor een perfect straatlegale auto… niet normaal!!

      Login om te reageren
  21. lamdi zegt

    6 juni 2012 om 08:50

    @mashell er rijdenanders ugr gallardo’s zat rond… Echt een stuk of 40…

    Login om te reageren
  22. rodger zegt

    6 juni 2012 om 08:57

    Strak filmpje ook trouwens! En uiteraard heerlijke wagen ;)

    Login om te reageren
  23. TDI-goeroe zegt

    6 juni 2012 om 09:13

    en hoelang blijft het heel?

    Login om te reageren
  24. hollow zegt

    6 juni 2012 om 09:16

    Al die filmpjes van een getunede gtr tegen een standaard aventador deden de fanboys spontaan ejaculeren. Nu het een getunede aventador is, lees ik geen gtr opmerkingen meer.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      6 juni 2012 om 11:38

      @hollow: Haha. Evenals de veyromn. Die hoor je nu niet één keer voorbij komen. En terecht natuurlijk ;)

      Login om te reageren
  25. Volvo_440_turbo zegt

    6 juni 2012 om 10:56

    Niks op tegen gezien ie het vermogen beter op de grond krijgt dan mijn getunede dieselstoof!

    Login om te reageren
  26. lambo4all zegt

    6 juni 2012 om 11:38

    Supergaaf! gewoon omdat het kan, ook mooi dat ze niet aan optische tuning hebben gedaan.

    Login om te reageren
  27. jeffreym3 zegt

    6 juni 2012 om 11:41

    Erg bruut! Als je kijkt naar de prijzen is het echt niet even 2 turbo’s erop en finetunen. Er zal intern, naast versnellingsbak wel één en ander aangepast worden om het geheel betrouwbaar te maken. Evenals ophanging, koeling en dergelijke.

    Login om te reageren
  28. fetsertje zegt

    6 juni 2012 om 13:51

    Echt super grof. Als je op de autobaan met 120 eventjes volgas duwd zit je op je voorganger als je met je ogen knippert:p. Deze auto is toch wel heeel wat vetter dan een sls of bugatti :D

    Login om te reageren
  29. slippie101 zegt

    6 juni 2012 om 16:14

    En hoeveel mensen laten er een twin turbo op hun aventador installeren?…

    Login om te reageren
  30. The360box zegt

    6 juni 2012 om 17:31

    Helaas zul je hier altijd 4wd voor nodig hebben. Enne, zou nu een prima strijdje aan kunnen met de Veyron SS.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North