• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Update Audi Q4 moet zorgen voor meer emotie

Auteur: willeme, gepost 21 september 2023 om 11:26 – 18 Reacties

update Audi Q4

De update voor de Audi Q4 is een zeer emotionele.

Emotie. Een ziel. Karakter. We zoeken dingen in een auto waarvoor je prima ook een hond kan nemen. Maar ja, die moet je uitlaten dus is een auto ietsje makkelijker. De term ‘emotie’ bij personenauto’s wordt vaak genoemd en is natuurlijk heel erg belangrijk. Als we alleen de ratio laten spreken, dan zouden we allemaal in een Dacia, Skoda of Toyota rijden. Gewoon heel verstandige auto’s.

Maar juist door die extra emotie betalen klanten graag meer. En als er een merk veel emotie losmaakt, is het Audi (net als andere premium merken). Ditmaal belooft Audi met de update voor de Q4 extra emotie in de vorm van meer rijplezier.

update Audi Q4

Update Audi Q4

Dat bieden ze in dit geval door middel van betere prestaties, kortere laadtijden en grotere acteiradius. Dat klinkt als een win-win-win-situatie! Alle accupakketten beschikken over een 77 kWh-accupakket (82 kWh netto).

De chemische samenstelling van deze batterij is aangepast waardoor het nu mogelijk is om sneller te laden. Je bent 28 minuten kwijt om van 10 naar 80% te laden. Laden is voor de versies met achterwielaandrijving 135 kW.

Ga je voor een ‘quattro’, dan heb je nog een voordeel, want die kunnen tot 175 kW laden. De batterijen worden tot 80% geladen, om zo de accu een langer mee te laten gaan. Tevens worden de batterijen gekoeld.

update Audi Q4

Krachtiger en zuiniger

Naast de accu’s zijn ook de motoren ietsje aangepast. Zo is er een nieuwe ontwikkelde motor op de achteras die krachtiger én zuiniger is. In de ’45’-modellen levert deze 286 pk. Daarmee sprint je in 6,7 naar de 100 km/u. De quattro-versie snoept er nog een tiende van af. De echte krachtpatser is de Q4 e-tron 55.

Deze heeft 340 pk altijd vierwielaandrijving. Daarmee kun je in 5,4 naar de 100 km/u accelereren. Over topsnelheden hebben we het niet gehad, want die is in alle gevallen gelijk: 180 km/u.

update Audi Q4
update Audi Q4

Overigens is er meer goed nieuws. Audi meldt dat de met de update van de Q4 de auto ook daadwerkeklijk beter rijdt, niet alleen sneller. Dat is een fijne ontwikkeling. Zo is de besturing aangepast, deze is nu directer dan voorheen.

Ook is de afstemming van het onderstel herzien, waardoor de auto meer comfort biedt én leuker moet zijn om te rijden. We zijn heel erg benieuwd. Niet dat het huidige model niet goed rijdt, maar het is goed om te zien dat een fabrikant de focus ligt op comfort en handling dan enkel en alleen prestaties.

Update Audi Q4 komt ons bekend voor

Mocht je nu een trouwe lezer zijn (dankjewel!) en je dit heel erg bekend voorkomen, dan is dat niet zo vreemd. Onlangs werden de aandrijflijnen van de Volkswagen ID.4 en ID.5 ook al vernieuwd en van de week passeerde de Skoda Enyaq iV de revue. In beide gevallen betrof het dezelfde getallen.

Dat is natuurlijk ook niet vreemd. Alledrie de auto’s staan op hetzelfde variant van het MEB-platform. Het enige familielid dat nu nog ontbreekt is de Cupra Tavascan. Deze auto is nog niet op de markt, dus zal bij lancering wel de nieuwe techniek automatisch meekrijgen.

Check hier de rijtest met de huidige Q4:

Ook interessant!

  • Breek! Audi gaat met Sauber de Formule 1 in
    Audi officieel met Sauber de Formule 1 in [update]
  • Audi Q4 Sportback 40 e-tron rijtest en video
  • Audi vertegenwoordigers mogen geen Audi meer rijden
  • RS6
    Video: hier gaat de Audi RS6 facelift

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, crossover, e-tron, Elektrisch, q4, update

Vorig bericht: « Gespot – Deze Amerikaan fleurt een Hollandse woonwijk lekker op
Volgend bericht: Eerste elektrische M onderweg en het wordt een M3! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    21 september 2023 om 11:29

    Ergens de tranen van in de ogen krijgen is ook emotie. Niet noodzakelijk altijd een wenselijke emotie, maar toch.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 september 2023 om 11:57

      Had ooit een Seat Toledo, die ging heel vaak stuk, ik heb “Auto emoción” ten volle beleefd (en daarna geen Seat meer gereden).

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        21 september 2023 om 20:10

        5 Seats gereden, vrijwel geen problemen gekend…

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      21 september 2023 om 12:59

      Vandaar dat Gordon alijd zo emo is, hij rijdt immers ook in een Audi… 😁

      Login om te reageren
  2. dalmore zegt

    21 september 2023 om 11:34

    De Q4 is en blijft een gedrocht, maar ik moet toegeven dat ik de wielen/velgen van de header foto wel héél erg mooi vind!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      21 september 2023 om 12:22

      Haha; ik ook. De enige andere emotie die de keukenappliances van Audi momenteel oproepen, is afschuw :)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 september 2023 om 14:24

      Heb deze velgen gezien op een donkerblauwe Q4 en dat staat fantastisch. Natuurlijk is blauw met gouden wielen een beetje Subaru maar nu Subaru in het verzorgingstehuis zit kan het wel op bij dat andere merk dat wat met vierwielaandrijving heeft.

      Login om te reageren
    • outlook zegt

      21 september 2023 om 20:39

      Waarvan Akte

      Login om te reageren
  3. DeWitteCondor zegt

    21 september 2023 om 11:57

    Het zou wel helpen als men bij dit soort onooglijke EVs termen als emotie en beleving weglaat uit de persfolders. Stop gewoon met die onzin en benoem de punten die wel sterk zijn. Men lijkt er een handje van te hebben een eigenschap enorm te promoten die de auto juist helemaal niet heeft. Mazda doet dat ook met geleuter als vakmanschap en klasse. Kom op zeg, het is geen handgebouwde Rolls.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    21 september 2023 om 12:02

    Het enigste wat ik denk is: “wat een gave velgen!” Die gouden wielen in zilver onder een A4 of A6 met correcte stace moet toch erg fris staan.

    Login om te reageren
  5. 321lambo zegt

    21 september 2023 om 12:14

    Ben wel benieuwd of huidige bestellingen deze updates ook gaan krijgen (in begin mei besteld – lease).
    Nu goed, heb de 40 dus de +20pk voor de 45 of de +40pk voor de 50 heb ik sowieso niet. Iets meer kunstmatig verschil creëren met het instap model natuurlijk.

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    21 september 2023 om 13:25

    Ik klikte alleen maar op dit artikel, omdat ik even wilde lachen. Dat is tot slot ook een emotie. Bedankt Audi!

    Login om te reageren
    • outlook zegt

      21 september 2023 om 20:39

      Hahaha

      Login om te reageren
  7. Batterijlikker zegt

    21 september 2023 om 14:09

    “Karakter” is hoe je je Alfa Romeo omschrijft als die weer eens rokend langs de kant van de weg staat,

    Login om te reageren
  8. Batterijlikker zegt

    21 september 2023 om 14:11

    “De chemische samenstelling van deze batterij is aangepast waardoor het nu mogelijk is om sneller te laden. Je bent 28 minuten kwijt om van 10 naar 80% te laden. Laden is voor de versies met achterwielaandrijving 135 kW.”

    Eh…. Exact hetzelfde als voor de emotionele update dus.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    21 september 2023 om 15:03

    Je ziet wel dat de MEB wagens meer up to date gehouden werden dan wagens met verbrandingsmotoren, die moeten het meestal nagenoeg ongewijzigd uitzingen tot een facelift.

    Login om te reageren
  10. kennone zegt

    21 september 2023 om 15:18

    Huilen is ook emotie

    Login om te reageren
  11. MarcoM zegt

    22 september 2023 om 10:13

    Ik vind het teveel een eenheidsworst aan het worden, jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North