Toch weer goed nieuws voor de fans van de Dodge Viper, Chrysler heeft nu officieel besloten om de auto te blijven produceren.
Men heeft geprobeerd om de fabriek (Connor Avenue Assembly Plant) en alle bijbehorende rechten mbt de Viper te verkopen aan een externe partij. Dit zou nu zijn afgeblazen. Mike Accavitti, President en CEO van Dodge laat weten: “The Dodge Viper has successfully captured the hearts and imagination of performance enthusiasts around the globe… We’re extremely proud that the ultimate American-built sports car with its world-class performance will live on as the iconic image leader for the Dodge brand.”
lang leve de viper (liefst de originele gts maar ach)
het enige wat ik niet begrijp is waarom ze vertikken om er een degelijk tot mooi ogend interieur in te zetten
voor de “fans” maakt het nix uit .. want die hebben er al 1 ..
voor de zijlijnschreeuwers ook niet .. want die schreeuwen om alles ..
en voor Chrysler ook niet .. want die kan aan geen van beide iets verdienen ..
Die ACR,Die kleuren,de prestaties,
ik zeg: Whoohoo
De eerste was het bruutst!!
WAT EEN FEEST :P
Enige juiste beslissing! Ik hoop wel dat ie in de toekomst ook sneller mag blijven zijn dan Fiat’s parade paardje!
Gelukkig maar! Nu snel een paar Alfa Romeo logo’s erop plakken en we kunnen de 8C Competizione voorgoed vergeten ;)
Robbie stelt voor om deze auto in Europa ipv Dodge Viper gewoon Alfa Romeo 10C Competizione te noemen :D
Ik zie eigenlijk alleen maar de V10 als voordeel van de Viper. Vind ik persoonlijk gewoon een briljante motor. Ongeacht de bouwer.
Toch, nu de GTA Spano er is, heeft de motor een beter huis gekregen, dus doe mij die Spano maar.
Over de Amerikaanse invasie gesproken. Dodge haalt, wat, een vrij dikke 500pk uit die V10, GTA 780. Dus.
maar dit was toch al oud nieuws of niet? of hoe heb ik dat..
Dodge haalt, wat, een vrij dikke 600pk uit die V10, GTA met supercharger 780. Dus.
Fixed that for ya!
En zoek voor de grap eens wat op over Vipers met superchargers, die gaan makkelijk over de 1000pk heen!
@ Vinny93
vergeet niet dat je veel kunt doen met het V10 vrachtwagen blok wat in de viper ligt. turbo(s), compressor(s),directe injectie enz enz. dus de resultaten per fabrikant variëren. Hennessy haalt meer als 1.000 pk uit het blok.
Mooi zo, lekker karretje is dat.
Iedere auto die meer ruimte reserveert voor de motor dan voor de passagiers moet blijven voortleven.
Toevallig vandaag in een eerste model Viper gezeten, teering wat een lelijk en goedkoop interieur, haha..
Verder natuurlijk wel een ultiem gave auto.
@Headhunterz, persbericht is afgelopen nacht door Chrysler naar buiten gebracht. Dit is dus nieuw nieuws :D
ACR ist ganz Geil!!
Misschien kunnen die Italianen helpen met het interieur.
En terecht, want dit is nog steeds een heuse supercar die alles en iedereen zoek rijdt op het rechte stuk!
In de bochten drift je dan maar… ;)
Blijft natuurlijk een afzichtelijk ding, zo’n Viper. Maar 8.300 cc in combinatie met een handbak, dat heeft toch wel weer z’n charmes. Terwijl ze in de VS bijna alleen maar automaat rijden, zie dat de Corvette en de Viper wel weer handgeschakeld zijn. Zo hoort dat ook bij een echte sportwagen natuurlijk.
Wel knap dat je als autofabrikant een auto uit 1992 nog steeds aan de man weet te brengen…
*gaap, zucht*
Oh, de Viper..
Lekker laten produceren, ze hebben er (bij Chrysler) zeer waarschijnlijk weinig van begrepen.. Een weinig winstgevend model toch weer leven in blazen is (voor zo’n auto) toch compleet nutteloos.
Wat lincoln al zei: Chrysler hinkelt weer eens lekker achter de feiten aan!
ga zo door.. ;)
@C6_R
Tja, typisch (kroegen)praat..
Mijn visie hierover: Zonder de turbo is er simpelweg geen leven daar…
Men moet eens een voorbeeld nemen aan merken als Mercedes met een atmosferische 6208cc metende V8. Een lekkere laagtoerige roffel, een lekker stoer en krachtig geluid en is gewoon zuiniger dan bijv. zo’n 7 liter metende V8 uit de Z06..
Maargoed, in the States is alles groter..
de mensen ook…
in de breedte dan..
@Benz .. nope ..
ze laten de Viper leven omdat er nog teveel onderdelen op voorraad zijn ..
heeft nix met sentiment te maken ..
en die eeuwige denkbeelden uitspreken dat Amerikanen dikker zijn dan europeanen .. word je daar zelf niet een beetje flauw van ??
en dan zijn die mensen “dik” .. wat dan ??
@lincoln
Nou, ik stel het vast..
That’s all!
Inderdaad kroegpraat Benz, wat loop je weer uit je nek te lullen!
Waar is geen leven zonder turbo? Zoals je ongetwijfeld weet heeft de Viper geen Turbo… En ook geen supercharger nee!
Zal wel een sarcastische opmerking geweest zijn dan…
En dan begin je opeens over hoe zuinig die briljantje mercedes motoren wel niet zijn.
Ten eerste: Zuinigheid en sportauto’s, lekker belangrijk!
Ten tweede: http://i553.photobucket.com/albums/jj385/Bieckie/Corvette/fuel.jpg
http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm
Valt wel mee hoe zuinig die Benzen zijn…
Misschien de volgende keer even je “feiten” checken voordat je boude uitspraken doet…
Tenslotte: Mercedes moet eens een voorbeeld nemen aan auto’s als de Z06 die voor 344.000 euro minder 0.6 seconde sneller is over het circuit van Top Gear…
@C6_R
Gosh, m’n favoriete pre-puber is ook geariveerd zo te zien.. :lol:
Ik stelde gewoon vast dat de Amerikanen met hun auto’s altijd turbo’s gebruiken. Dat de Viper geen turbo, supercharger heeft weet ik. Had het ook niet specifiek over de Viper. Eerst goed lezen en dan blaten..
(over ”dom uit je nek lullen” gesproken)
Ten tweede moet je alles niet zo letterlijk nemen. Jij hebt ook eens gezegt dat ik niks kon hebben als bijv. Mercedes gebasht werd. Nou ja, ik ben idd een groot liefhebber van het merk met de ster. Heb er een voorliefde voor. Bezit zelf 2 Benzen. (S500 W220 und 560 SEC..) maargoed, JIJ daarintegen slaat pas door, als je bedenkt dat IK lang niet de enige bent die regelmatig negatief is over bepaalde punten bij auto’s uit uit de US of A.. Ik geef daarnaast ook (bijna) altijd onderbouwing achter mijn standpunt en mening.
Maargoed, je hoeft het écht niet met me eens te zijn hoor, smaken verschillen..
Dat de 6.3 V8 niet zuiniger is dan de V8 uit Z06.. Oké, prima dat had ik dan gewoon fout. En idd, zuinig en sportauto’s: lekker belangrijk. Ik zeg het ook alleen maar.. Als ik een CL 63 koop, dan kan mij het verbruikt geen ene reet interesseren. Je hebt immers een benzineslurper in huis gehaald en dan weet je toch ook gewoon de consequenties!
Ten derde. En daarbij hoef je niet zo neerbuigend t doen want dan kun je bepaalde reacties terugverwachten.. Ik houd echter de eer aan mezelf..
Gewoon hilarisch dit! :D
Je had het niet specifiek over 1 auto nee, maar vergeef me dat ik in een topic dat, voor zover ik weet ging over Viper, een beetje vreemd stond te kijken dat je opeens over turbo’s begint daarom vroeg ik ook: “waar is geen leven zonder turbo?” Dat je, zoals je nu aangeeft, bedoelde dat “de Amerikanen met hun auto’s altijd turbo’s gebruiken” kon ik uit die bijdrage van je niet opmaken, hoe goed ik ook lees…
Zoals ik ook al veel vaker heb aangegeven heb ik er geen enkel probleem mee dat jij en anderen niets met yankenbakken hebben. En dat jullie die dan bashen vind ik ook dikke prima, maar dat betekent toch niet dat ik daar weer niet op mag reageren?
Je geeft naar eigen zeggen (bijna) altijd een onderbouwing, dat kan zijn, is mij niet bijzonder opgevallen. Maar als ik zoals nu vanuit het niets een opmerking zie komen over een LS7 versus M156 die niet alleen nergens op slaat, maar ook nog eens onjuist is, dan kan ik het niet laten om dat even recht te zetten. Ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt…
Smaken verschillen inderdaad en die van ons zeker, dat is ondertussen duidelijk. Jij vindt Corvettes helemaal ruk, prima dat mag je echt vinden, maar hou het dan gewoon op meningen en ga niet met “feiten” de boel onderbouwen als die feiten niet blijken te kloppen. Ik ga toch ook niet Mercedes bashen dmv een “feit” wat niet klopt?
Mooi dat de Viper geredt is. Is tenslotte de Corvette concurrent die eigelijk nog bijzonderder is vanwege zn V10.