• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

UPDATE: Chrysler laat Dodge Viper (voorlopig) leven

Auteur: autoblogger, gepost 11 juli 2009 om 14:44 – 26 Reacties

Dodge Viper SRT-10
Toch weer goed nieuws voor de fans van de Dodge Viper, Chrysler heeft nu officieel besloten om de auto te blijven produceren.

Men heeft geprobeerd om de fabriek (Connor Avenue Assembly Plant) en alle bijbehorende rechten mbt de Viper te verkopen aan een externe partij. Dit zou nu zijn afgeblazen. Mike Accavitti, President en CEO van Dodge laat weten: “The Dodge Viper has successfully captured the hearts and imagination of performance enthusiasts around the globe… We’re extremely proud that the ultimate American-built sports car with its world-class performance will live on as the iconic image leader for the Dodge brand.”

Ook interessant!

  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats
  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Chrysler, Dodge, Viper

Vorig bericht: « Belgen krijgen nieuwe nummerplaat die beter te flitsen is
Volgend bericht: eXperimental Jaguar »

Lees Interacties

Reacties

  1. monk zegt

    11 juli 2009 om 14:48

    lang leve de viper (liefst de originele gts maar ach)
    het enige wat ik niet begrijp is waarom ze vertikken om er een degelijk tot mooi ogend interieur in te zetten

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    11 juli 2009 om 14:48

    voor de “fans” maakt het nix uit .. want die hebben er al 1 ..
    voor de zijlijnschreeuwers ook niet .. want die schreeuwen om alles ..

    en voor Chrysler ook niet .. want die kan aan geen van beide iets verdienen ..

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    11 juli 2009 om 14:48

    Die ACR,Die kleuren,de prestaties,

    ik zeg: Whoohoo

    Login om te reageren
  4. Teo zegt

    11 juli 2009 om 14:49

    De eerste was het bruutst!!

    Login om te reageren
  5. y.master zegt

    11 juli 2009 om 15:25

    WAT EEN FEEST :P

    Login om te reageren
  6. C6_R zegt

    11 juli 2009 om 15:32

    Enige juiste beslissing! Ik hoop wel dat ie in de toekomst ook sneller mag blijven zijn dan Fiat’s parade paardje!

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    11 juli 2009 om 15:52

    Gelukkig maar! Nu snel een paar Alfa Romeo logo’s erop plakken en we kunnen de 8C Competizione voorgoed vergeten ;)

    Robbie stelt voor om deze auto in Europa ipv Dodge Viper gewoon Alfa Romeo 10C Competizione te noemen :D

    Login om te reageren
  8. Vinny_93 zegt

    11 juli 2009 om 15:57

    Ik zie eigenlijk alleen maar de V10 als voordeel van de Viper. Vind ik persoonlijk gewoon een briljante motor. Ongeacht de bouwer.
    Toch, nu de GTA Spano er is, heeft de motor een beter huis gekregen, dus doe mij die Spano maar.
    Over de Amerikaanse invasie gesproken. Dodge haalt, wat, een vrij dikke 500pk uit die V10, GTA 780. Dus.

    Login om te reageren
  9. Headhunterz zegt

    11 juli 2009 om 16:12

    maar dit was toch al oud nieuws of niet? of hoe heb ik dat..

    Login om te reageren
  10. C6_R zegt

    11 juli 2009 om 16:18

    Dodge haalt, wat, een vrij dikke 600pk uit die V10, GTA met supercharger 780. Dus.

    Fixed that for ya!

    En zoek voor de grap eens wat op over Vipers met superchargers, die gaan makkelijk over de 1000pk heen!

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    11 juli 2009 om 16:21

    @ Vinny93

    vergeet niet dat je veel kunt doen met het V10 vrachtwagen blok wat in de viper ligt. turbo(s), compressor(s),directe injectie enz enz. dus de resultaten per fabrikant variëren. Hennessy haalt meer als 1.000 pk uit het blok.

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    11 juli 2009 om 16:53

    Mooi zo, lekker karretje is dat.
    Iedere auto die meer ruimte reserveert voor de motor dan voor de passagiers moet blijven voortleven.

    Login om te reageren
  13. Dimitri zegt

    11 juli 2009 om 16:56

    Toevallig vandaag in een eerste model Viper gezeten, teering wat een lelijk en goedkoop interieur, haha..

    Verder natuurlijk wel een ultiem gave auto.

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    11 juli 2009 om 17:20

    @Headhunterz, persbericht is afgelopen nacht door Chrysler naar buiten gebracht. Dit is dus nieuw nieuws :D

    Login om te reageren
  15. Race_Kees zegt

    11 juli 2009 om 17:46

    ACR ist ganz Geil!!

    Login om te reageren
  16. FuelMinded zegt

    11 juli 2009 om 20:37

    Misschien kunnen die Italianen helpen met het interieur.

    Login om te reageren
  17. BmwMPower zegt

    11 juli 2009 om 22:32

    En terecht, want dit is nog steeds een heuse supercar die alles en iedereen zoek rijdt op het rechte stuk!
    In de bochten drift je dan maar… ;)

    Login om te reageren
  18. F355GTB zegt

    12 juli 2009 om 13:33

    Blijft natuurlijk een afzichtelijk ding, zo’n Viper. Maar 8.300 cc in combinatie met een handbak, dat heeft toch wel weer z’n charmes. Terwijl ze in de VS bijna alleen maar automaat rijden, zie dat de Corvette en de Viper wel weer handgeschakeld zijn. Zo hoort dat ook bij een echte sportwagen natuurlijk.
    Wel knap dat je als autofabrikant een auto uit 1992 nog steeds aan de man weet te brengen…

    Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    12 juli 2009 om 13:33

    *gaap, zucht*

    Oh, de Viper..

    Lekker laten produceren, ze hebben er (bij Chrysler) zeer waarschijnlijk weinig van begrepen.. Een weinig winstgevend model toch weer leven in blazen is (voor zo’n auto) toch compleet nutteloos.

    Wat lincoln al zei: Chrysler hinkelt weer eens lekker achter de feiten aan!

    ga zo door.. ;)

    Login om te reageren
  20. Benz.. zegt

    12 juli 2009 om 13:38

    @C6_R

    Tja, typisch (kroegen)praat..

    Mijn visie hierover: Zonder de turbo is er simpelweg geen leven daar…

    Men moet eens een voorbeeld nemen aan merken als Mercedes met een atmosferische 6208cc metende V8. Een lekkere laagtoerige roffel, een lekker stoer en krachtig geluid en is gewoon zuiniger dan bijv. zo’n 7 liter metende V8 uit de Z06..

    Maargoed, in the States is alles groter..
    de mensen ook…
    in de breedte dan..

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    12 juli 2009 om 14:43

    @Benz .. nope ..
    ze laten de Viper leven omdat er nog teveel onderdelen op voorraad zijn ..
    heeft nix met sentiment te maken ..

    en die eeuwige denkbeelden uitspreken dat Amerikanen dikker zijn dan europeanen .. word je daar zelf niet een beetje flauw van ??
    en dan zijn die mensen “dik” .. wat dan ??

    Login om te reageren
  22. Benz.. zegt

    12 juli 2009 om 16:30

    @lincoln

    Nou, ik stel het vast..

    That’s all!

    Login om te reageren
  23. C6_R zegt

    12 juli 2009 om 18:31

    Inderdaad kroegpraat Benz, wat loop je weer uit je nek te lullen!

    Waar is geen leven zonder turbo? Zoals je ongetwijfeld weet heeft de Viper geen Turbo… En ook geen supercharger nee!

    Zal wel een sarcastische opmerking geweest zijn dan…

    En dan begin je opeens over hoe zuinig die briljantje mercedes motoren wel niet zijn.
    Ten eerste: Zuinigheid en sportauto’s, lekker belangrijk!
    Ten tweede: http://i553.photobucket.com/albums/jj385/Bieckie/Corvette/fuel.jpg

    http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm

    Valt wel mee hoe zuinig die Benzen zijn…

    Misschien de volgende keer even je “feiten” checken voordat je boude uitspraken doet…

    Tenslotte: Mercedes moet eens een voorbeeld nemen aan auto’s als de Z06 die voor 344.000 euro minder 0.6 seconde sneller is over het circuit van Top Gear…

    Login om te reageren
  24. Benz.. zegt

    13 juli 2009 om 18:14

    @C6_R

    Gosh, m’n favoriete pre-puber is ook geariveerd zo te zien.. :lol:

    Ik stelde gewoon vast dat de Amerikanen met hun auto’s altijd turbo’s gebruiken. Dat de Viper geen turbo, supercharger heeft weet ik. Had het ook niet specifiek over de Viper. Eerst goed lezen en dan blaten..
    (over ”dom uit je nek lullen” gesproken)

    Ten tweede moet je alles niet zo letterlijk nemen. Jij hebt ook eens gezegt dat ik niks kon hebben als bijv. Mercedes gebasht werd. Nou ja, ik ben idd een groot liefhebber van het merk met de ster. Heb er een voorliefde voor. Bezit zelf 2 Benzen. (S500 W220 und 560 SEC..) maargoed, JIJ daarintegen slaat pas door, als je bedenkt dat IK lang niet de enige bent die regelmatig negatief is over bepaalde punten bij auto’s uit uit de US of A.. Ik geef daarnaast ook (bijna) altijd onderbouwing achter mijn standpunt en mening.

    Maargoed, je hoeft het écht niet met me eens te zijn hoor, smaken verschillen..
    Dat de 6.3 V8 niet zuiniger is dan de V8 uit Z06.. Oké, prima dat had ik dan gewoon fout. En idd, zuinig en sportauto’s: lekker belangrijk. Ik zeg het ook alleen maar.. Als ik een CL 63 koop, dan kan mij het verbruikt geen ene reet interesseren. Je hebt immers een benzineslurper in huis gehaald en dan weet je toch ook gewoon de consequenties!

    Ten derde. En daarbij hoef je niet zo neerbuigend t doen want dan kun je bepaalde reacties terugverwachten.. Ik houd echter de eer aan mezelf..

    Gewoon hilarisch dit! :D

    Login om te reageren
  25. C6_R zegt

    13 juli 2009 om 20:34

    Je had het niet specifiek over 1 auto nee, maar vergeef me dat ik in een topic dat, voor zover ik weet ging over Viper, een beetje vreemd stond te kijken dat je opeens over turbo’s begint daarom vroeg ik ook: “waar is geen leven zonder turbo?” Dat je, zoals je nu aangeeft, bedoelde dat “de Amerikanen met hun auto’s altijd turbo’s gebruiken” kon ik uit die bijdrage van je niet opmaken, hoe goed ik ook lees…

    Zoals ik ook al veel vaker heb aangegeven heb ik er geen enkel probleem mee dat jij en anderen niets met yankenbakken hebben. En dat jullie die dan bashen vind ik ook dikke prima, maar dat betekent toch niet dat ik daar weer niet op mag reageren?
    Je geeft naar eigen zeggen (bijna) altijd een onderbouwing, dat kan zijn, is mij niet bijzonder opgevallen. Maar als ik zoals nu vanuit het niets een opmerking zie komen over een LS7 versus M156 die niet alleen nergens op slaat, maar ook nog eens onjuist is, dan kan ik het niet laten om dat even recht te zetten. Ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt…
    Smaken verschillen inderdaad en die van ons zeker, dat is ondertussen duidelijk. Jij vindt Corvettes helemaal ruk, prima dat mag je echt vinden, maar hou het dan gewoon op meningen en ga niet met “feiten” de boel onderbouwen als die feiten niet blijken te kloppen. Ik ga toch ook niet Mercedes bashen dmv een “feit” wat niet klopt?

    Login om te reageren
  26. Wilco zegt

    24 juli 2009 om 12:41

    Mooi dat de Viper geredt is. Is tenslotte de Corvette concurrent die eigelijk nog bijzonderder is vanwege zn V10.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North