• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Update over KTM Roadster

Auteur: autoblogger, gepost 31 oktober 2006 om 10:58 – 39 Reacties

KTM roadster


We konden al eens melden dat Audi bezig was met de Oostenrijkse motorfietsenfabrikant KTM om een Super Seven-achtige sportauto te ontwikkelen. Audi lijkt echter niet meer in beeld, de sportwagen zou nu via het Volkswagen dealer-netwerk worden weggezet (de GX3 is toch van de baan). De Italiaanse race specialist Dallara helpt met het bouwen en testen van een prototype.

Volkswagen zal ook de motor leveren, een 2,0-Liter TFSI met 250pk. Dat wordt leuk, want het gewicht is rond de 700kg;)

In 2007 zal de KTM Roadster op de autosalon van Genève onthuld worden. KTM hoopt er 1000 per jaar te kunnen verkopen, de prijs ligt rond de 35.000,- Euro (ex ex ex).

Bron: wcf (via autoblog.it).

Ook interessant!

  • Nein! Volkswagen schrapt zijn populairste product [UPDATE]
  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Je hoeft niet langer naar de dealer voor een VW ID. update
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, ktm, Lichtgewicht, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: 2007 VW Touareg
Volgend bericht: Chinees-Italiaans liefdeskind? Chery en Fiat flirten… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maartenunplugged zegt

    31 oktober 2006 om 11:02

    sorry, maar die foto lijkt wel een karikatuur

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    31 oktober 2006 om 11:03

    Nice (niet mooi, maar wel heftig en modern)….. Donkervoort krijgt er een probleem bij als ik dit zo lees/zie.

    Login om te reageren
  3. Robin zegt

    31 oktober 2006 om 11:05

    bij ons kost hij dan vervolgens weer 225.000 euro ;-)

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    31 oktober 2006 om 11:11

    @Robin, zo erg is het gelukkig niet, maar als je die 35.000 als netto catalogusprijs neemt dan zal de prijs rond de 60.000 euro liggen inclusief belastingen (als mijn berekening klopt).

    Login om te reageren
  5. Harold speed 6 ! zegt

    31 oktober 2006 om 11:11

    Van voor lijkt het een beetje op een maybach cabriolet en van achter op een lotus elise vr6

    Login om te reageren
  6. Ex- vr6 rijder zegt

    31 oktober 2006 om 11:21

    wie zei er vr6 ?

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    31 oktober 2006 om 11:46

    JEEZ! Als KTM het allemaal waar kan maken, dan wordt dit een topbak!

    Login om te reageren
  8. Eric zegt

    31 oktober 2006 om 11:48

    @Harold

    Een Maybach van 700kg. Hiermee kan je in de kofferbak mee rondrijden.

    En VR6 Elise???

    Cockpit lijkt op de Gilette Vertigo. Ook de wielafkapping lijkt op die van de Vertigo!! Ik hoop dat dit niet het eindprodukt wordt en dat ze hun inspiratie bij de motoren gaan zoeken. Strakke lijnen willen we zien.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    31 oktober 2006 om 11:51

    @Eric: ik denk en hoop dat Michiel dichterbij de werkelijke productieversie in de buurt zit…

    Login om te reageren
  10. Michiel_vd_Brink zegt

    31 oktober 2006 om 11:55

    Ik hoop het ook, Woody! ;)

    Login om te reageren
  11. Jurrian zegt

    31 oktober 2006 om 12:00

    als ik het zo eens snel zie hoop ik dat het ontwerp door Michiel gedaan mag worden in plaats van datie er dichtbij zit. maar de prijs vind ik wel wat hoog, heb je daar liever niet een westfield met hayabusa of een caterham CSR 260 voor?

    Login om te reageren
  12. route66 zegt

    31 oktober 2006 om 12:21

    zijn dat geen bbs velgen…?

    Login om te reageren
  13. Raging Whabbit zegt

    31 oktober 2006 om 13:14

    Lotise elise R
    BMW Z4 Roadster 3.0si
    Nissan 350Z Roadster
    Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive
    Audi A4 Cabriolet 3.2 FSI quattro

    Dit zou je voor ongeveer dezelfde prijs kunnen kopen. Zouden jullie voorkeuren dan nog steeds uitgaan naar dit autotje?
    Ik zou duidelijk voor de elise r kiezen maarja dat is mijn mening

    Login om te reageren
  14. Bas zegt

    31 oktober 2006 om 14:07

    Kan deze auto niet mooi vinden. Wel gaaf dat het een laag gewicht heeft en een redelijk sterke motor. Die vergelijking met bv een audi A4 vind ik mank gaan, je koopt dit soort hardcore auto’s voor heel andere redenen dan een audi. Juist om lekker open te rijden op een zonnige dag en/of ook op het circuit te kunnen racen. Eigenlijk kun je ze wel met een goedkope donkervoort vergelijken.

    Login om te reageren
  15. McelloNL zegt

    31 oktober 2006 om 14:17

    geinig karretje, misschien hebben ze wel t design aangepast aan die van Michiel, hoewel ik vind dat Michiels tekening er mooier uitziet dan de echte

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    31 oktober 2006 om 14:19

    ???

    Er is nog helemaal niks bekend over het uiterlijk van “de echte”.
    Het heeft nog weinig zin om te oordelen over het uiterlijk en de waarde van de auto zolang er nog slechts wat impressies van circuleren…

    Login om te reageren
  17. McelloNL zegt

    31 oktober 2006 om 14:21

    ok :P

    Login om te reageren
  18. ilovemorethan610hp zegt

    31 oktober 2006 om 15:19

    die van woody vind ik mooier
    dat andere geval lijkt op de vorokant wel op een 206 als je een klein beetje fantasie heb;)

    Login om te reageren
  19. M Freak zegt

    31 oktober 2006 om 15:36

    de voorste wielkassen zijn VET

    Login om te reageren
  20. auto-maat zegt

    31 oktober 2006 om 16:05

    leuk, wat ik zelf graag zou zien:
    lichte auto(max 1000kilo); 4 persoons; hybride techniek; latere versies met waterstof; niet de sufheid van een civic of prius.
    hmm ik kan het niet onder woorden brengen. misschien moet ik zelf maar weer eens solidworks opstarten

    Login om te reageren
  21. kiko zegt

    31 oktober 2006 om 16:27

    Nahh..ik zie het niet echt zitten met auto’s die op strandbuggy’s lijken.

    Login om te reageren
  22. Antoon zegt

    31 oktober 2006 om 16:42

    Geef Kiko gelijk. Ontwerp niet echt super, bovendien echt nul toepasbaarheid als ze em zonder dak leveren ( kan op de foto geen dak ontdekken.

    Voor de rich and famous die al een garage vol hebben met ander leuk speelgoed. Leuker speelgoed zelfs als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  23. Antoon zegt

    31 oktober 2006 om 16:42

    Geef Kiko gelijk. Ontwerp niet echt super, bovendien echt nul toepasbaarheid als ze em zonder dak leveren ( kan op de foto geen dak ontdekken.

    Voor de rich and famous die al een garage vol hebben met ander leuk speelgoed. Leuker speelgoed zelfs als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  24. Antoon zegt

    31 oktober 2006 om 16:46

    klik klik oeps

    Login om te reageren
  25. JANUS zegt

    31 oktober 2006 om 16:56

    Ben ik dan de enige die hem wel een beetje op de Volvo vind lijken ? (Maar dan dakloos)
    Image Hosted by ImageShack.us

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    31 oktober 2006 om 17:00

    Nee die vind ik meer op dit lijken….

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    31 oktober 2006 om 17:06

    die Volvo is een rip-off ontwerp van de Amerikaanse hotrods en met name ook de Plymouth Prowler

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    31 oktober 2006 om 17:17

    Als die al ergens op zou lijken, dan vind ik dat ie hier wel wat van heeft…..

    Login om te reageren
  29. Stefan zegt

    31 oktober 2006 om 18:13

    ik denk dat jullie scheel zijn..

    Login om te reageren
  30. clijde zegt

    31 oktober 2006 om 19:39

    hij heeft inderdaad iets wat van de smart weghebben, leg hem er maar naast

    Login om te reageren
  31. Ultimora zegt

    31 oktober 2006 om 19:41

    mên ik snap t ff niet meer… waarom moet in goedsnaam een auto volgens sommige bloggers of forumgasten _altijd_ ergens op lijken.. als er een super uniek ontwerp ergens van is, dan komt er altijd wel iemand, met zo-iets van goh het onderste bumperdeel lijkt sterk op dat van een lada samara…. of die koplamp lijkt op die van een vw golf, of weet ik het… deze auto is nog niet eens klaar (er zijn dus een paar speculatie’s in de vorm van schetsen) en er wordt nu al gezegd van goh hij lijkt daar of daar op…. cut the crap gasten, en zeg gewoon wat je van deze huidige ontwerpen vindt.

    Ik vind het in ieder geval een mooi concept, en ik hoop dat KTM bij deze een mooie start kan maken in autoland.

    Login om te reageren
  32. Eric zegt

    31 oktober 2006 om 19:48

    @ uLTIMORA

    IK HOOP OOK DAT HET EEN GOEIE START WORDT IN AUTOLAND VOOR KTM.

    HUN MOTORENDIVISIE HEEFT DE LAATSTE JAREN MOOIE PARELTJES LATEN ZIEN. IK HOOP ECHTER DAT IK MET M’N 1,9 METER EN 98 kilotjes IN DEZE GA PASSEN WANT IN EEN ELISE GERAAK IK ABSOLUUT NIET IN!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    31 oktober 2006 om 20:18

    Sorry Michiel, maar ik kan jouw impressie toch niet mooi vinden. Dat komt dit keer niet omdat het soort auto me niet aanstaat, maar ik vind jouw impressie wat te ouderwets aandoen, vooral die neus. De impressie uit dit artikel is heftiger en wat mij betreft mooier. (maar het blijft een mening)

    Login om te reageren
  34. Vincent#1 zegt

    31 oktober 2006 om 21:23

    Denk de (overdreven grote) voorwielen eens weg dan is het exact een smart fortwo met peugeot koplampen en de achter kant van een smart roadster. fotoshopwerkje? Zit dit beeld eenmaal in je hoofd dan blijft het als een vreemd geheel ogen. De achterwielen kloppen ook van geen meter tov de rest.

    @ Citrofiel, toch deel ik je mening.
    Hoewel het MvdB ontwerp wat realistiser te noemen is, vindt ik de eenvoudiger lijnen en het skelterachtige van de auto uit het artikel veel cooler.

    Login om te reageren
  35. JH zegt

    1 november 2006 om 18:10

    Sorry mensen maar dit is toch echt een een “geshopte” foto en absoluut niet echt…

    Login om te reageren
  36. JH zegt

    10 november 2006 om 12:12

    Ik heb net een interview met de KTM chef gelezen en die zegt dat de auto een 2L Audi motor krijgt met 220 en 320pk (inclusief versnellingsbak), een drooggewicht onder de 700kg en achterwielaandrijving met de motor achter de rijder. De auto is open zonder dak of windscherm dus je moet een helm dragen wil je iets kunnen zien;) omschrijving is moderne Lotus 7
    Het chassis is uit koolstofvezel en wordt gemaakt door Dallara. Er zullen 500 stuk per jaar worden gebouwd voor een prijs onder de 40.000 euro wat goedkoop te noemen is voor een auto met koolstof monocoque…

    Login om te reageren
  37. autoblogger zegt

    10 november 2006 om 14:02

    @JH: uiteraard is het een shop;) anyway, heb je dat interview gelezen bij AMS?
    ik zie nu net dit artikel: http://www.auto-motor-und-sport.de/d/131724

    Vertaling via Google:
    The motorcycle manufacturer KTM wants 2007 one auto+motorcycle-mixes presents. The Austrians co-operate thereby with renowned Automobilzulieferen and manufacturers.

    The Crossbow is a compromiseless driving equipment becomes, and accordingly also the effort list reads itself. The Italian formula specialist Dallara contributes a carbon fiber Monocoque, from AUDI comes the transmission and the engine – a two-litre four-cylinder with turbo-loading, which it will bring in the basis model on 220 and in the Top model on 320 HP. In order to be able to offer properly driving dynamics, a weight is aimed at by under 700 kilograms. For optimal weight distribution the engine is inserted far before the rear axle, almost as central engine. The drive is made by the rear wheels.

    In form brings the Crossbow Gerald Kiska, which models also the two-wheelers of the Austrians. Of course the racer start thereby in the KTM Hausfarben black/orange. Since it concerns to KTM purism, the Crossbow carries then also no windshield, no roof and must with helmet be driven – in such a way also the Vierrad finds again to the bridgings to the motorcycle.

    Premiere is to celebrate the fully homologierte Crossbow on the car salon in Geneva beginning 2007. Annually 500 vehicles are to be built and be sold first exclusively in Europe. An export into the USA depends on an appropriate demand. And those again depends on the price, which KTM estimates also under 40.000 euro. The sales is to be made by the Volkswagen/AUDI dealer network, like also maintenance.
    More information to the KTM car and the further plans of the Austrians you find 10,11 in the new expenditure of MOTORCYCLE, number 24/2006, starting from that. in the trade.

    Login om te reageren
  38. JH zegt

    10 november 2006 om 14:40

    Ik heb het vanochtend in Motorrad gelezen (zelfde uitgeverij als AMS) alleen heb ik geen google nodig om het te lezen;)

    Login om te reageren
  39. judith zegt

    20 maart 2007 om 18:51

    vette auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North