V12 livepics: de BMW M760Li xDrive

Auteur: , 39 Reacties

De 6,6-liter V12 schiet deze BMW in 3.9 seconden naar de honderd.

BMW M760Li xDrive

Niet alleen Mercedes kan dikke limousines met V12 produceren, BMW kan het ook (nog). Een twaalfpitter. Een dik opgeboorde V12 die, geholpen door twee turbo’s, tot 600 pk en 800 Nm koppel kan leveren. Al dat geweld wordt middels een achttraps automaat naar alle vier de wielen geleid; yes, de BMW M760Li is er louter met xDrive.

En om de badsgefascisten voor te zijn, @erwh wist het onlangs mooi te verwoorden: “Wat een gezeur over logootjes. BMW maakt deze Siebener niet voor Autoblog-lezers en ook niet voor Europeanen. Nee, de 760 zal mikken op de markten waar men een harde plasser krijgt van chroom en andere glimmertjes en waar zoveel V12 logo’s de eigenaar bijna laten klaarkomen.



39 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Wel foto’s van de motorcover maar niet van het interieur.

In tegenstelling tot de A8, lijkt deze auto zich steeds meer te kunnen meten met de Mercedes S klasse.
Strak maar bij welke merk heb ik dat V12 logo nou eerder op die plek gezien😜
@turboboy: bij de kathedraal.
Dit soort auto’s begrijp ik écht niet! Tuurlijk is het geweldig om in zo’n rijdend flatgebouw in 3,9 sec. naar de honderd te gaan maar als je een sportief sturend ding wil hebben koop je deze niet! een 7 LI koop je om gereden te worden en dan denk ik niet dat het fijn is als je chauffeur vol gas wegjaagt terwijl jij met je glaasje champagne op de achterbank zit. Beetje nutteloos apparaat dus maar wel bruut!
@tmenges: Omdat je dan een V12 rijdt, er bestaan nog hele volksstammen oud geld bezitters die dat een van de belangrijkste eigenschappen van een wagen vinden.
@mikkeloentje:
Er is ook niets mis met zo’n V12.
Een motor met een rustig karakter,
Die nooit kracht te kort komt.

Veel prettig dan zo’n opgefokt turbo blokje met minder cilinders.
@mikkeloentje: Neen… dit is niet daarom.. Dit is geen V12 die je in de gemiddelde Lambo/Ferrari aan zal treffen. Heel ander karakter wat @ martinus zegt
@lekkaah: Wat?
@mikkeloentje: oud geld? Dit soort auto’s gaat juist naar de volksstammen met nieuw geld in opkomende economieën.
@tmenges: dit ligt in een markt waarin rationele overwegingen tav het nut van bepaalde zaken er niet toe doen. Als het maar de max is ;)
@tmenges: heb zo’n idee dat als deze goed gaat verkopen t BMW een worst zal wezen of t een nutteloos apparaat is of niet.
Ze maken eenmaal wat de klant wilt.
Dat heeft Mercedes ook goed begrepen met de G63/G65 AMG.
@tmenges: jij denkt hoe groter het blok hoe oncomfortabeler?
@lekkaah: Volgens mij heb ik dat er niet neergezet… nee dus, dat denk ik niet
@tmenges: Klopt, met een 3.0 diesel kom je ook op je bestemming, maar deze doet het allemaal net even wat soepeler, maar zal in de praktijk, lijkt mij, niet minder comfortabel zijn. Het is gewoon gaaf. Waarom zou je überhaupt een 7er nodig hebben, met een 3er of een zelfs een Picanto kom je er ook. Auto’s kunnen nou eenmaal gewoon een irrationele keuze zijn, puur omdat het kan.
Schitterend!

Dit is toch geweldig hoe dit allemaal is afgewerkt en hoe dit er uit ziet?
Wat mij betreft is dit gewoon op het niveau van bentley.
@clarkson: Ik snap wel waarom jij Topgear niet meer mag presenteren, je wordt een tikkeltje seniel.
@mannetje: Seniel? BMW laat hier even zien wat ze allemaal in huis hebben. Ik vind het prachtig om te zien wat er mogelijk is. Zelf hoef ik zo’n wagen niet te hebben. Maar mooi vind ik het wel.

Kijk nou nog eens goed naar de foto’s. En vergeet ook niet wat voor motor er in hangt. Dit is gewoon lekker dik. Omdat het kan.
@clarkson: een schap vol M emblemen hadden ze nog bij BMW
@thierryvth: Vindt je hem het embleem niet waardig dan?
@clarkson: inmiddels geen enkele BMW, de auto misschien wel maar het heeft heen waarde meer die M, had iets bijzonders moeten zijn.
Komt misschien omdat ik ben opgegroeid in de 80’s met de eerste M na de M1 en we nog aangehouden werden om te vragen of het een echte was
@thierryvth: na 600pk en 3,9 sec naar de 100 is toch wel redelijk M waardig
@clarkson: Het is ook zeker wel een dikke sloep, ik ben de eerste die dat toegeeft! maar om ‘m nou gelijk te plaatsen met de Bentley’s van deze wereld, nah. Dan is stap 1 al om te beginnen al die logo meuk eraf te rukken en écht te mikken op stijl, finesse en afwerking.
Toch lijkt mij dit wel wat hoor, als Europese Autoblog-lezer.
Superdik! Doe mij er maar 1 (of 2). Die matte lak staat ook prima!
Hoog tijd om een betere toupet-lijm te ontwikkelen voor alle CEO’s die dit monster aanschaffen.
Een M logo fabrieks af op de 7-serie. Daar word de woonwagenbewoner erg gelukkig van!
Volgensmij had de BMW fanboy iets meer verwacht…. M760, kun je toch niet serieus nemen?
Wat een kanon zeg. Echt de koning van de weg.
Nog ff en een BMW zonder M is bijzonder
Als ik hem koop word al het Chrome zwart
Mooi, maar moet nog steeds wennen aan de platte cijfers in de typeaanduiding.
Optie “typeaanduiding verwijderen” zou ik als eerste aanvinken, maar ik ben dan ook niet de doelgroep. Man man man, lijkt wel een boekwerk. Ben benieuwd wat dat kost (nog zo’n aanwijzing dat ik niet de doelgroep ben).
Wat heerlijk dik! Lijkt me ook super rijden zo’n V12, beschaafd wanneer het moet maar een bak vermogen wanneer je er om vraagt!
Vroeger had je bij Halfords Turbo-badges in hetzelfde lettertype :-)
😍
Én daar komt de bom van BMW…
Mooi ding
Very very nice👌🏻👌🏻
Ik ga hem denkelijk bestellen in de combinatie van Alpina en G-Power, met denkelijk 1.000 pk zoals de Bentley : http://www.mansory.com/en/range-products?car%5B0%5D=620 . . . , lijkt me leutig . . .

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).