• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

V12 livepics: de BMW M760Li xDrive

Auteur: autoblogger, gepost 1 maart 2016 om 12:22 – 39 Reacties

BMW M760Li xDrive


De 6,6-liter V12 schiet deze BMW in 3.9 seconden naar de honderd.

Niet alleen Mercedes kan dikke limousines met V12 produceren, BMW kan het ook (nog). Een twaalfpitter. Een dik opgeboorde V12 die, geholpen door twee turbo’s, tot 600 pk en 800 Nm koppel kan leveren. Al dat geweld wordt middels een achttraps automaat naar alle vier de wielen geleid; yes, de BMW M760Li is er louter met xDrive.

En om de badsgefascisten voor te zijn, @erwh wist het onlangs mooi te verwoorden: “Wat een gezeur over logootjes. BMW maakt deze Siebener niet voor Autoblog-lezers en ook niet voor Europeanen. Nee, de 760 zal mikken op de markten waar men een harde plasser krijgt van chroom en andere glimmertjes en waar zoveel V12 logo’s de eigenaar bijna laten klaarkomen.”

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • 3 Serie Compact met V12 uit 850 CSI is episch
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW bepaalt of jij een M760i xDrive Final V12 mag kopen
    BMW bepaalt of jij een M760i xDrive Final V12 mag kopen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, Autoshows, BMW, geneve, geneve-2016, m760li, V12

Vorig bericht: « Alfa Romeo Giulia voor de gewone man is hier [updated]
Volgend bericht: De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakker »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    1 maart 2016 om 12:24

    Wel foto’s van de motorcover maar niet van het interieur.

    In tegenstelling tot de A8, lijkt deze auto zich steeds meer te kunnen meten met de Mercedes S klasse.

    Login om te reageren
  2. turboboy zegt

    1 maart 2016 om 12:29

    Strak maar bij welke merk heb ik dat V12 logo nou eerder op die plek gezien?

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      1 maart 2016 om 12:32

      @turboboy: bij de kathedraal.

      Login om te reageren
  3. tmenges zegt

    1 maart 2016 om 12:30

    Dit soort auto’s begrijp ik écht niet! Tuurlijk is het geweldig om in zo’n rijdend flatgebouw in 3,9 sec. naar de honderd te gaan maar als je een sportief sturend ding wil hebben koop je deze niet! een 7 LI koop je om gereden te worden en dan denk ik niet dat het fijn is als je chauffeur vol gas wegjaagt terwijl jij met je glaasje champagne op de achterbank zit. Beetje nutteloos apparaat dus maar wel bruut!

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      1 maart 2016 om 12:32

      @tmenges: Omdat je dan een V12 rijdt, er bestaan nog hele volksstammen oud geld bezitters die dat een van de belangrijkste eigenschappen van een wagen vinden.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        1 maart 2016 om 12:38

        @mikkeloentje:
        Er is ook niets mis met zo’n V12.
        Een motor met een rustig karakter,
        Die nooit kracht te kort komt.

        Veel prettig dan zo’n opgefokt turbo blokje met minder cilinders.

        Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        1 maart 2016 om 13:56

        @mikkeloentje: Neen… dit is niet daarom.. Dit is geen V12 die je in de gemiddelde Lambo/Ferrari aan zal treffen. Heel ander karakter wat @ martinus zegt

        Login om te reageren
        • mikkeloentje zegt

          1 maart 2016 om 14:02

          @lekkaah: Wat?

          Login om te reageren
      • erwh zegt

        1 maart 2016 om 14:23

        @mikkeloentje: oud geld? Dit soort auto’s gaat juist naar de volksstammen met nieuw geld in opkomende economieën.

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      1 maart 2016 om 12:57

      @tmenges: dit ligt in een markt waarin rationele overwegingen tav het nut van bepaalde zaken er niet toe doen. Als het maar de max is ;)

      Login om te reageren
    • jasvl zegt

      1 maart 2016 om 13:36

      @tmenges: heb zo’n idee dat als deze goed gaat verkopen t BMW een worst zal wezen of t een nutteloos apparaat is of niet.
      Ze maken eenmaal wat de klant wilt.
      Dat heeft Mercedes ook goed begrepen met de G63/G65 AMG.

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      1 maart 2016 om 13:55

      @tmenges: jij denkt hoe groter het blok hoe oncomfortabeler?

      Login om te reageren
      • tmenges zegt

        1 maart 2016 om 18:25

        @lekkaah: Volgens mij heb ik dat er niet neergezet… nee dus, dat denk ik niet

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      2 maart 2016 om 12:53

      @tmenges: Klopt, met een 3.0 diesel kom je ook op je bestemming, maar deze doet het allemaal net even wat soepeler, maar zal in de praktijk, lijkt mij, niet minder comfortabel zijn. Het is gewoon gaaf. Waarom zou je überhaupt een 7er nodig hebben, met een 3er of een zelfs een Picanto kom je er ook. Auto’s kunnen nou eenmaal gewoon een irrationele keuze zijn, puur omdat het kan.

      Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    1 maart 2016 om 12:30

    Schitterend!

    Dit is toch geweldig hoe dit allemaal is afgewerkt en hoe dit er uit ziet?
    Wat mij betreft is dit gewoon op het niveau van bentley.

    Login om te reageren
    • mannetje zegt

      1 maart 2016 om 12:33

      @clarkson: Ik snap wel waarom jij Topgear niet meer mag presenteren, je wordt een tikkeltje seniel.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        1 maart 2016 om 12:37

        @mannetje: Seniel? BMW laat hier even zien wat ze allemaal in huis hebben. Ik vind het prachtig om te zien wat er mogelijk is. Zelf hoef ik zo’n wagen niet te hebben. Maar mooi vind ik het wel.

        Kijk nou nog eens goed naar de foto’s. En vergeet ook niet wat voor motor er in hangt. Dit is gewoon lekker dik. Omdat het kan.

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          1 maart 2016 om 12:49

          @clarkson: een schap vol M emblemen hadden ze nog bij BMW

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            1 maart 2016 om 13:01

            @thierryvth: Vindt je hem het embleem niet waardig dan?

            Login om te reageren
            • thierryvth zegt

              1 maart 2016 om 16:55

              @clarkson: inmiddels geen enkele BMW, de auto misschien wel maar het heeft heen waarde meer die M, had iets bijzonders moeten zijn.
              Komt misschien omdat ik ben opgegroeid in de 80’s met de eerste M na de M1 en we nog aangehouden werden om te vragen of het een echte was

              Login om te reageren
          • mb10 zegt

            1 maart 2016 om 13:12

            @thierryvth: na 600pk en 3,9 sec naar de 100 is toch wel redelijk M waardig

            Login om te reageren
        • mannetje zegt

          1 maart 2016 om 13:22

          @clarkson: Het is ook zeker wel een dikke sloep, ik ben de eerste die dat toegeeft! maar om ‘m nou gelijk te plaatsen met de Bentley’s van deze wereld, nah. Dan is stap 1 al om te beginnen al die logo meuk eraf te rukken en écht te mikken op stijl, finesse en afwerking.

          Login om te reageren
  5. mikkeloentje zegt

    1 maart 2016 om 12:31

    Toch lijkt mij dit wel wat hoor, als Europese Autoblog-lezer.

    Login om te reageren
  6. premiumduitser zegt

    1 maart 2016 om 12:31

    Superdik! Doe mij er maar 1 (of 2). Die matte lak staat ook prima!

    Login om te reageren
  7. TimoBac zegt

    1 maart 2016 om 12:34

    Hoog tijd om een betere toupet-lijm te ontwikkelen voor alle CEO’s die dit monster aanschaffen.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 12:35

    Een M logo fabrieks af op de 7-serie. Daar word de woonwagenbewoner erg gelukkig van!

    Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    1 maart 2016 om 12:35

    Volgensmij had de BMW fanboy iets meer verwacht…. M760, kun je toch niet serieus nemen?

    Login om te reageren
  10. schellekens006 zegt

    1 maart 2016 om 12:45

    Wat een kanon zeg. Echt de koning van de weg.

    Login om te reageren
  11. thierryvth zegt

    1 maart 2016 om 12:47

    Nog ff en een BMW zonder M is bijzonder

    Login om te reageren
  12. dutchcorvette zegt

    1 maart 2016 om 12:57

    Als ik hem koop word al het Chrome zwart

    Login om te reageren
  13. sel777 zegt

    1 maart 2016 om 13:04

    Mooi, maar moet nog steeds wennen aan de platte cijfers in de typeaanduiding.

    Login om te reageren
  14. beefcake zegt

    1 maart 2016 om 13:17

    Optie “typeaanduiding verwijderen” zou ik als eerste aanvinken, maar ik ben dan ook niet de doelgroep. Man man man, lijkt wel een boekwerk. Ben benieuwd wat dat kost (nog zo’n aanwijzing dat ik niet de doelgroep ben).

    Login om te reageren
  15. broekhoest zegt

    1 maart 2016 om 13:27

    Wat heerlijk dik! Lijkt me ook super rijden zo’n V12, beschaafd wanneer het moet maar een bak vermogen wanneer je er om vraagt!

    Login om te reageren
  16. jippie zegt

    1 maart 2016 om 13:29

    Vroeger had je bij Halfords Turbo-badges in hetzelfde lettertype :-)

    Login om te reageren
  17. hight96 zegt

    1 maart 2016 om 13:52

    ?

    Login om te reageren
  18. sulobb zegt

    1 maart 2016 om 13:53

    Én daar komt de bom van BMW…

    Login om te reageren
  19. brandon1997 zegt

    1 maart 2016 om 14:43

    Mooi ding

    Login om te reageren
  20. mrcy335d zegt

    1 maart 2016 om 17:52

    Very very nice????

    Login om te reageren
  21. exclusieviteitsfreak zegt

    21 maart 2016 om 00:53

    Ik ga hem denkelijk bestellen in de combinatie van Alpina en G-Power, met denkelijk 1.000 pk zoals de Bentley : http://www.mansory.com/en/range-products?car%5B0%5D=620 . . . , lijkt me leutig . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North