• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakker

Auteur: RubenPriest, gepost 1 maart 2016 om 12:36 – 51 Reacties

Afbeelding De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakkerAfbeelding De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakkerAfbeelding De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakkerAfbeelding De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakkerAfbeelding De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakkerAfbeelding De nieuwe Renault Scénic: ruime gezinsrakker

Scénic 2016
De nieuwe generatie Scénic oogt dankzij de scherpe lijnen frisser dan ooit.

Renault is Frans en dus een tikkeltje eigenwijs. Ook dat bewijzen ze met de nieuwe Scénic. De gezinsauto wordt bijvoorbeeld standaard geleverd op 20-inch(!) lichtmetalen. Tevens is het mogelijk om de auto in twee contrasterende dakkleuren te bestellen. Ook is het model voor het eerst voorzien van een uit drie delen bestaande voorruit die – net als in de nieuwe Espace – een panoramisch uitzicht biedt. Het uiterlijk van de nieuwe Scénic is overigens gebaseerd op de R-Space Concept uit 2011.

Met 572 liter aan bagageruimte komt die zomervakantie naar Italië met de kids ook wel dik in orde. Bijzondere kenmerken zijn de verschuifbare middenconsole met een opslagcapaciteit van 13 liter, de gekoelde en verlichte la in het dashboard (Easy Life drawer) met 11,5 liter inhoud en opbergruimtes onder de vloer van het passagierscompartiment. In totaal biedt de nieuwe Scénic (naast de bagageruimte) een opbergruimte van 63 liter.

Het model komt met twee bezine-varianten en twee diesels (benzine: TCe 115 en TCe 130, diesel: dCi 130 en dCi 160). Nieuw is de Energy dCi 110 Hybrid Assist-aandrijflijn. De dCi 160 dieselmotor beschikt standaard over een automaat met zes verzetten.

De nieuwe Scénic staat dit najaar bij de dealer. Prijzen zullen later bekend worden gemaakt.

Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2016, Renault, scenic

Vorig bericht: « V12 livepics: de BMW M760Li xDrive
Volgend bericht: Officieel: de Maserati Levante »

Lees Interacties

Reacties

  1. premiumduitser zegt

    1 maart 2016 om 12:40

    “Alle auto’s van Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen zien er hetzelfde uit!” En Renault dan? Ik zou ze van voren echt niet herkennen. Niet dat dat erg is, gewoon een familiegezicht. Toch duizend keer liever een B klasse en zelfs een Active Divorce in dit segment. Pluspuntje is alleen de nederlandse ontwerper.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      1 maart 2016 om 12:44

      @premiumduitser:
      Ja, want die zitten in dezelfde prijsklasse…

      Login om te reageren
    • gelandeboy zegt

      1 maart 2016 om 12:47

      @premiumduitser: Oprecht een ‘Active Divorce’ eerder willen rijden? Ik neem aan dat je graag deze verbastering wilde gebruiken om enige vorm van humor te laten blijken.

      Login om te reageren
      • smoothoperator zegt

        1 maart 2016 om 15:56

        @gelandeboy: duitsers hebben geen humor

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      1 maart 2016 om 14:27

      @premiumduitser: je ziet toch duidelijk verschillen… Ik in ieder geval wel. Niet super super duidelijk maar MB is wel de meest luie merk tot nu toe. Ze hebben allemaal dezelfde koplampen en bumpers.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        1 maart 2016 om 19:51

        @stfu: het meest l…

        Login om te reageren
  2. martinus zegt

    1 maart 2016 om 12:40

    Mpv’s zijn altijd minder mooi,
    Maar deze ziet er inderdaad fris uit!

    Prachtig werkje van van der Acker.
    Dat Nederlandse Design doet Renault goed.

    Login om te reageren
  3. parker zegt

    1 maart 2016 om 12:40

    Gezinsrakker? In no time wordt dit ding door z’n ‘fijne hoge instap’ weer geclaimd door belegen babyboomerts of kortpittig gekapte obese huisvrouwen in de overgang..
    Twinny Load met e-bikes achterop, Tenalady aan en gáán..
    En de kleinkinderen passen d’r ook zo makkelijk in hè..

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      1 maart 2016 om 14:27

      @parker: wat is je punt?

      Login om te reageren
      • parker zegt

        1 maart 2016 om 19:52

        @stfu: dat

        Login om te reageren
        • r5alpine zegt

          7 maart 2016 om 12:23

          @parker: Inderdaad: wat is je punt??

          Login om te reageren
  4. ronnys zegt

    1 maart 2016 om 12:41

    Standaard 20″ inch rubber?
    Of als optie op duurdere versie’s??

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      1 maart 2016 om 12:53

      @ronnys: Jep 20″. Bizar!

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 12:41

    standaard 20 inch….. Met 110pk….. Als je er 17 inch onder zet zal de auto ineens 1 seconde sneller van 0 naar 100 sprinten!

    Login om te reageren
    • r5alpine zegt

      7 maart 2016 om 12:25

      @dutchdriftking: Ja, maar zoals bij Mountainbikes heel duidelijk bewezen wordt:
      Op snelheid komen is iets moeilijker, maar stabiliteit en op snelheid blijven is makkelijker, dus zuiniger.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 maart 2016 om 12:56

        @r5alpine: Ik rijd in de winter met 15 inch 6j met een 195/50 band, en in de zomer met 17 inch 7,5j 205/40 band. De zomerband is dus licht getrokken en de totale wielomtrek scheelt dan ook nauwelijks, ook de breedte scheelt maar 1 cm. Toch rijd ik op m`n zomer wielen 1 op 8,5 en op m`n winterwielen 1 op 9,5. Scheelt toch wel dus grotere wielen….

        Login om te reageren
        • r5alpine zegt

          7 maart 2016 om 13:43

          @dutchdriftking: Je geeft al aan de wielomtrek scheelt nauwelijks. Het draait natuurlijk ook om rolweerstand en aerodynamica, dus een smallere band is zuiniger en een minder sportieve (lees plakband) is zuiniger. Die 205-40 is natuurlijk een plakband, dus die neemt veel meer rolweerstand tot zich.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            7 maart 2016 om 15:39

            @r5alpine: 205 is een hankook, en de 195 vredestein 4-season. Ik denk dat het weinig maakt. Maar de breedte zal er in dit geval wel meer mee te maken hebben dan de omtrek.

            Login om te reageren
  6. dutchcorvette zegt

    1 maart 2016 om 12:43

    Zo als we gewend zijn van Renault, Spuuglelijk en Frans.. Wat een combinatie

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    1 maart 2016 om 12:44

    Vind het gewoon een sexy ding…En dat voor een MPV…
    20″ patta’s? WTF!

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      1 maart 2016 om 13:37

      @norge: stoepen en dure banden. Er gaat meer marge naar Renault. Een bewuste keuze.

      Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    1 maart 2016 om 12:44

    Die hoofdsteunen zijn ook al berekend op het in een ruk doorrijden naar Sienna…

    Login om te reageren
    • autonieuwsvandestraatje zegt

      1 maart 2016 om 12:57

      @pomoek: Siena…

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        1 maart 2016 om 15:38

        @autonieuwsvandestraatje: my bad…

        Login om te reageren
  9. Dimglor zegt

    1 maart 2016 om 12:45

    Ziet er zeker niet slecht uit!
    Renault heeft de laatste tijd wel best aardige modellen uitgebracht!

    Login om te reageren
  10. broekhoest zegt

    1 maart 2016 om 12:46

    Nog niet eens zo’n heel lelijke kar voor een MPV! Kek kleurtje ook dat geel.

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    1 maart 2016 om 12:49

    20 inch rubber of 20 inch wielen?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      1 maart 2016 om 12:51

      @Jochempie: 20 inch wielen. Heb t even duidelijker gemaakt

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        1 maart 2016 om 12:54

        @RubenPriest: :)

        Login om te reageren
      • tjorque zegt

        1 maart 2016 om 21:00

        Spijtig dat er geen sterkere (lees grotere) TCe’s in komen… Een scenic met tce 200, die zou ik nog overwegen als vervanger voor die er hier nu op de oprit staat…

        Login om te reageren
  12. motoragent zegt

    1 maart 2016 om 12:49

    Vind ‘m wel leuk eigenlijk, zeker met dat bolle neusje. Die bovenste raamlijn is fantastisch, zeker omdat hij ook nog eens geaccentueerd wordt door het randje chrome. Ideale mobiel om met je gezinnetje in een teug naar Zuid-Frankrijk te rijden.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      1 maart 2016 om 14:14

      @motoragent: liever in een 7-serie dan in zo’n Vinexhok

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        1 maart 2016 om 16:47

        @parker: helaas past hier meer in. Pak dan een M550d Touring…

        Login om te reageren
      • deboes zegt

        2 maart 2016 om 19:27

        @parker: 7 serie? Is dat een buslijn?

        Login om te reageren
  13. schellekens006 zegt

    1 maart 2016 om 12:51

    Het ziet er goed uit maar ik zal er niet 1 keer naar omkijken. Wat een saai hok.

    Login om te reageren
    • deboes zegt

      2 maart 2016 om 19:29

      @schellekens006: zegt iemand met de meest saaie zaaddodende sjoemelhok op z’n profielfoto.

      Login om te reageren
  14. thomasthomas zegt

    1 maart 2016 om 12:55

    2 laklagen dus grondverf en blanke lak

    Login om te reageren
  15. knipperlichtje zegt

    1 maart 2016 om 12:57

    Hij doet me aan de Espace IV denken, het zit ‘m in de hoge hoek van de motorkap die naadloos overloopt in een enorme voorruit die al onder net zo’n hoge hoek staat, leuk hoor. Het interieur doet me dan juist weer heel sterk aan de Espace V denken, daardoor is het ook gelijk het mooiste interieur in z’n klasse. De achterkant vind ik dan weer wat minder.

    Login om te reageren
  16. kevin_krystofiak zegt

    1 maart 2016 om 13:03

    Ziet er zeker goed uit, wil hem ook wel eens in andere kleuren zien. wel nog niet veel tegengekomen standaard 20 inch …

    Login om te reageren
  17. noreplacementfordisplacement zegt

    1 maart 2016 om 13:14

    Wel grappig dat veel mensen zeggen pfffff deze stomme renault wat een stomme auto voor burgervaders…

    Feit is, je kan er zeer comfortabel van a naar b, het is een nieuwe auto, ziet er zeker niet slecht uit, is zuinig en efficient, en renault prijst zijn modellen zeer goed. Ik zou dit in de praktijk, dagelijks liever rijden dan een E39 M5. Ja een M5 is gaver, maar kost op termijn veel meer, gebruikt meer, en is gewoon al meer dan 15 jaar oud.

    Login om te reageren
  18. smultie zegt

    1 maart 2016 om 13:24

    Ik hoop maar dat de kopers doorhebben dat 20″ winterbandjes wat duurder zijn dan de 15″-16″ die ze mogelijk gewend waren….

    Login om te reageren
    • r5alpine zegt

      7 maart 2016 om 12:28

      @smultie: Winterbandjes zijn onzin in Nederland.
      Zolang het niet ijsselt of echt sneeuwt zijn winterbanden nutteloos.

      Login om te reageren
  19. baasbas zegt

    1 maart 2016 om 13:27

    Ziet er fris uit, helemaal voor een busje. Als het stuurgevoel enigszins acceptabel is (het blijft een busje) zou ik hem zeker overwegen.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 maart 2016 om 13:32

      @baasbas: Ai, realiseer me nu dat deze natuurlijk ook zo’n stom tablet in het dashboard heeft zitten… hmm… geen fan van

      Login om te reageren
      • r5alpine zegt

        7 maart 2016 om 12:30

        @baasbas: Deze heeft het nog in het dashboard. Veel duitse auto’s hebben een tablet los op het dashboard staan, alsof het aftermarket is.

        Login om te reageren
  20. mashell zegt

    1 maart 2016 om 13:41

    Jammer.Weer zo’n knullig panaroma dak dat niet open kan op een voor de rest juist erg leuke auto.

    Login om te reageren
  21. sulobb zegt

    1 maart 2016 om 13:49

    Met de voorkant was ik niet echt tevreden (niet te onderscheiden van de andere renaults), nu ik ook dat lelijke k*nt zie mag het van mij direct naar de schroothoop.

    Login om te reageren
  22. moldauferrari zegt

    1 maart 2016 om 15:13

    Ziet erg goed uit!

    Login om te reageren
  23. lebeaunl zegt

    1 maart 2016 om 15:17

    20” zal lekker in de smaak vallen bij de bandenboer; drijft de running cost wel op voor een dergelijke people mover

    Login om te reageren
  24. wjeurs zegt

    2 maart 2016 om 01:31

    Ik ben nog steeds geen Renault fetisjist, maar vd Acker doet toch goed werk daar! Vo NL!

    Login om te reageren
  25. phaeton zegt

    5 maart 2016 om 14:25

    20 inch in 195 breed, erg smal… Met een DCi 160 heb je toch liever 215+ breed dunkt me.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North