• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanon

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 januari 2015 om 10:15 – 33 Reacties

Afbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanonAfbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanonAfbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanonAfbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanonAfbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanonAfbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanonAfbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanonAfbeelding V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanon

V8 Vantage rallybak
Het Finse Makela Auto Tuning was hun V8 Vantage GT4-racer beu, en besloot dat het tijd werd voor een nieuwe uitdaging. En waar zijn Finnen, naast zuipen en racen, nog meer goed in? Juist: rallyen (meestal dan).

Om je V8-Brit rallyklaar te maken heb je in eerste instantie meer rijhoogte en een goede bodembescherming nodig, maar daarmee ben je er nog lang niet. En dus werd er in de Finse garage harder gesleuteld dan op het gemiddelde toilet tijdens een Armin van Buuren-concert, maar het resultaat mag er wezen.

Ze hebben nu een volwaardige R-GT Aston Martin-rallystamper – compleet met verstralers en smalle spike-bandjes – om mee door de sneeuw en modder te ploegen.

Wat er allemaal aan de Aston vertimmerd moest worden is hier in 150 foto’s gedocumenteerd, we maakten er een kleine selectie van en zetten deze in onderstaande gallery.

Als je het idee van een Vantage-rallyauto raar vindt, bedenk dan dat modellen als de GT3 RS en de Gallardo hem voor gingen. (via)

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, gt4, rally, v8vantage

Vorig bericht: « Kolderiek: uitrukkende hulpdiensten glijden zelf in sloot
Volgend bericht: Heerlijk sinister: Infiniti QX70 met dikke widebody »

Lees Interacties

Reacties

  1. renzer zegt

    27 januari 2015 om 10:17

    Daar worden die mooie astons niet voor gemaakt!

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      27 januari 2015 om 22:44

      @renzer: Deze juist wel. Dat zie je toch.

      Login om te reageren
  2. lolllolo zegt

    27 januari 2015 om 10:17

    ”En dus werd er in de Finse garage harder gesleuteld dan op het gemiddelde toilet tijdens een Armin van Buuren-concert, maar het resultaat mag er wezen.” Prachtige zin haha, hoe kom je erop.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      27 januari 2015 om 10:19

      @lolllolo:
      Ik gok dat die zin autobiografisch is..

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        27 januari 2015 om 10:52

        @tupperware: Tootski?

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 januari 2015 om 10:44

      @lolllolo: Moest er ook al om gniffelen.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 januari 2015 om 10:51

      @lolllolo: sleutelen is een nieuw woord voor pillen slikken?

      Login om te reageren
      • Daniel073 zegt

        27 januari 2015 om 10:59

        @gregorius: sleutelen doe je met wit poeder :)

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          27 januari 2015 om 11:43

          @Daniel073: & @rob5nismo : wat ben ik ook weer beschaafd dat ik hier nog nooit van heb gehoord.

          Login om te reageren
          • ibmg zegt

            27 januari 2015 om 12:07

            @gregorius: Er bestaan ook beschaafde snuivers…

            Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          27 januari 2015 om 12:10

          @daniel073: @gregorius is alweer van de nieuwe generatie. De vorige generatie doet nog aan sleutelen…

          Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        27 januari 2015 om 11:01

        @gregorius: nee voor sleutelpunten snuiven

        Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    27 januari 2015 om 10:18

    Koddig gezicht, die spike fietsbanden onder zo’n heerlijke Vantage..
    Leen hem aub niet uit aan Kubica, straks rijdt hij deze ook nog ja de finish plat..

    Login om te reageren
  4. sydney zegt

    27 januari 2015 om 10:27

    Atypische rallyauto’s.Ik hou ervan.

    Login om te reageren
  5. scottishcarspotter2000 zegt

    27 januari 2015 om 10:34

    Nais

    Login om te reageren
  6. mazdarx zegt

    27 januari 2015 om 10:36

    Prachtig ding maar of het rally materiaal is… Ach ja, waarom ook niet!

    Login om te reageren
  7. FlighTom zegt

    27 januari 2015 om 10:42

    Dat is toch wel het smalste voor-bandje ooit op een Aston.

    Login om te reageren
  8. a3aan zegt

    27 januari 2015 om 10:43

    Oh nee! Doe het niet!

    Waarom doen mensen zulke stomme dingen? Had gewoon een Bowler Wildcat gekocht. Je gaat toch ook niet een Phantom drophead ombouwen tot rally kanon!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 januari 2015 om 10:52

      @a3aan: het was al een racer, het is nog steeds een racer.

      Login om te reageren
      • a3aan zegt

        27 januari 2015 om 11:09

        @gregorius: ben ik niet met je eens. De Aston begon als GT. En is daarna omgebouwd tot wegracer. Wat ze nu hebben geprobeerd is om er een offroad van te maken, die best kan racen. Is echter niet hetzelfde

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          27 januari 2015 om 11:31

          @a3aan: er was een tijd dat laagliggendr mid-engine hatchbacks de rallywereld domineerde.. Een semi straatracer is de helemaal zo gek nog niet!

          Login om te reageren
  9. targaflorio zegt

    27 januari 2015 om 10:43

    Dit kan nog eens iets leuks gaan worden! https://www.youtube.com/watch?v=V7afNZsAvqI

    Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    27 januari 2015 om 10:50

    hier hou ik van! voor alle liefhebbers, hier een filmpje van chris harris die rondploegt in een GT3-R cup omgebouwd tot rally wagen. een van de mooiste automotive filmpjes in een lange tijd.
    https://www.youtube.com/watch?v=V7afNZsAvqI

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      27 januari 2015 om 12:56

      @lambo4all: Chris Harris is altijd 1!!
      Heb niks met rally maar heb genoten van dit filmpje!
      Sowieso een tip voor alle AB-er: volg deze gast op YouTube

      Login om te reageren
  11. bierbuik zegt

    27 januari 2015 om 10:51

    Die smalle sneeuw banden zijn geen porum op een AM

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      27 januari 2015 om 11:04

      @bierbuik:
      Die spoiler ook niet. Die verstralers ook niet.
      Maar is dat belangrijk op een rally auto?

      Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    27 januari 2015 om 11:09

    Wouw dikke auto, ben eeg benieuwd of er een beetje mee te rijden valt

    Login om te reageren
  13. Tonnie zegt

    27 januari 2015 om 12:11

    Ik vind het gaaf gedaan, altijd leuk om een sportwagen in rallytrim te zien!

    Login om te reageren
  14. sr20det zegt

    27 januari 2015 om 12:48

    Haha dit is toch geweldig?! Wat wat een gasten joh die finnen

    Login om te reageren
  15. protech zegt

    27 januari 2015 om 13:03

    Dempers ontwikkeld door Intrax in NL! Te zien in het engelstalige artikel.

    Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    27 januari 2015 om 13:04

    De wagen is nog altijd te zwaar en de motor onvoldoende. Verder is er een pk limiet waarboven rwd rally wagens niet meer zo leuk zijn. Zelfs in de sneeuw waar je veel grip hebt.

    Login om te reageren
  17. noah_deheer zegt

    27 januari 2015 om 17:38

    Zonde!

    Login om te reageren
  18. Rohrl-fan zegt

    28 januari 2015 om 02:11

    Aston zelf is toch ook beperkt actief geweest in de rallysport met de V8 Vantage? Als ik me niet vergis oa in het Franse kampioenschap, maar dan wel zo goed als uitsluitend op asfalt.

    En vergeet ook de Ferrari 308 niet, daar heeft men begin jaren ’80 ook nog rally mee gereden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North